P0340 - Motor 1.8 K-series NELZE NASTARTOVAT
Napsal: pon led 02, 2023 12:31
Ahoj obracím se na Vás s problémem na motoru Rover 1.8 K-series 120 bhp
Prvotní problém: Nastartuji a motor okamžitě zhasne - viz video
Stalo se mi to venku. Nechal jsem motor chvilku být a asi po miliontý se mi povedlo nastartovat. Bohužel jsem na dalším parkovišti motor chcípl a už opět nenastartoval. Nejdříve jsem si myslel, že se jedná o imobilizér, ale následně jsem zjistil, že už je udělaný bypass. Jedná se o Lotus Elise Mk2, který má ale identický motor MG
Co zatím vím:
řídící jednotka ukazuje chybu "P0340 - Camshaft position (CPM) sensor A bank 1 - circuit malfunction" - chyby jsem vymazal.
imobilizér má udělaný bypass - proměřeno v pořádku.
Když jsem po několika dnech odpojil čidla, vyndal cívky, vše prostříkal kontaktolem, tak i když to předtím nestartovalo, motor náhle naskočil. Opakovaně. Udělal jsem i testovací jízdu, ale když jsem se vrátil domů, už jsem auto nenastartoval.
Opět se rozsvítila chyba P0340.
úpravy na vozidle:
- ostřejší vačky ze 100kw verze (tf 135 nebo Elise 135 - identické)
- větší sání ze 100kw verze (tf 135 nebo Elise 135 - identické)
- decat
- sportovní výfuk Lotus Janspeed
1) má s tímto problémem někdo zkušenost?
2) víte jak proměřit snímač vačkového hřídele. Vše je na obrázcích.
Všem moc děkuji za jakoukoli radu
https://www.youtube.com/shorts/N2Eohifz1Pc
Prvotní problém: Nastartuji a motor okamžitě zhasne - viz video
Stalo se mi to venku. Nechal jsem motor chvilku být a asi po miliontý se mi povedlo nastartovat. Bohužel jsem na dalším parkovišti motor chcípl a už opět nenastartoval. Nejdříve jsem si myslel, že se jedná o imobilizér, ale následně jsem zjistil, že už je udělaný bypass. Jedná se o Lotus Elise Mk2, který má ale identický motor MG
Co zatím vím:
řídící jednotka ukazuje chybu "P0340 - Camshaft position (CPM) sensor A bank 1 - circuit malfunction" - chyby jsem vymazal.
imobilizér má udělaný bypass - proměřeno v pořádku.
Když jsem po několika dnech odpojil čidla, vyndal cívky, vše prostříkal kontaktolem, tak i když to předtím nestartovalo, motor náhle naskočil. Opakovaně. Udělal jsem i testovací jízdu, ale když jsem se vrátil domů, už jsem auto nenastartoval.
Opět se rozsvítila chyba P0340.
úpravy na vozidle:
- ostřejší vačky ze 100kw verze (tf 135 nebo Elise 135 - identické)
- větší sání ze 100kw verze (tf 135 nebo Elise 135 - identické)
- decat
- sportovní výfuk Lotus Janspeed
1) má s tímto problémem někdo zkušenost?
2) víte jak proměřit snímač vačkového hřídele. Vše je na obrázcích.
Všem moc děkuji za jakoukoli radu
https://www.youtube.com/shorts/N2Eohifz1Pc