modifikace hydragasové jednotky a náhrada
Napsal: čtv úno 24, 2011 14:33
Chtěl bych se tady zmínit o možnostech modifikace anebo náhrady hydragasové jednotky.
Jelikož se světová zásoba Hydragasových jednotek zmenšuje po tom co Dunlop zastavil výrobu, je třeba začít přemýšlet o alternativě.
Tak kdo něco ví anebo má snahu se rozdělit o informace a nebo zkušenost ,napište to tady prosím.
Jak už je známo hydragasová jednotka se skládá z měchu napuštěným stlačeným dusíkem a v horní části a ve spodní části se jako medium používá kapalina,kterou jak dobře známe musíme při údržbě doplňovat pod tlakem pumpou která se dá jednoduše vyrobit nebo případně koupit ,nebo zaplatit za práci v servisu.A však internet je plný informací a návodů jak postavit pumpu a namíchat kapalinu. Tak proč za něco platit.
Kde a proč se ztrácí kapalina, pokud nevidím vykapávání na zemi v garáži a pokud není vidět defekt jednotky nebo přečerpávacích hadiček?
Na to si odpovíme jednoduše , jde spíš o to, že stárnutím a používáním se ztrácí tlak v dusíkovém vaku v horní polovině, který rok po roce v minimální míře uniká. Ovšem že záleží na hodně faktorech ,najeté kilometry, stáří ,provozní váha auta atd.
Proto musíme doplňovat tekutinu a srovnávat tlak.
Dřív nebo později se dusík úplně ztratí a jízdní vlastnosti se hodně negativně změní, a resetováni provozní výšky a znovu naplnění,nebude mít dostačující vlastnosti.
Vyčetl jsem na internetu že asi 10 až 15 let při dobré údržbě by jsme neměly zaznamenat až tak velký rozdíl ale je jisté že po 15 letech hodnota dusíku určitě nebude na všech čtyřech jednotkách v původních hodnotách.
Co budeme dělat až naše jednotky ztratí pružnost a stabilita auta se změní?
Našel jsem 3 řešení.
1
První od roku 2004 známou věci , které je docela náročná by byla přestavba na TF, vzhledem k tomu že je zapotřebí přední a zadní nápravnice z TF a potom jednotlivá ramena my tato varianta v náročnosti a ceně nevyhovuje.
A pokud nechcete vyměnit Fko za TFko protože ho máte v naprostém pořádku 14 let s jedním těsněním pod hlavou , najetých jen pár kilometrů ,dobře garážovaného,je za potřebí minimálně vrak TFka a pak spousta práce kolem.Osobně neznám nikoho kdo by touto přestavbou prošel.Tak ani nevím kolik úprav je třeba.
2
Druhá varianta často požívaná je modifikace Hydragasové jednotky . Našel jsem spousty odkazů na soukromníky z Anglie a Německa které se tímto zabývají.
Jde o to že se starý dusík vypustí a navaří se na horní stranu ventil kterým se dopustí dusík do požadovaných hodnot.Potom se jednotka pozinkuje zkontroluje a vrátí na původní místo Všechny 4 jednotky z prácí a modifikací v Německu stojí asi 500 liber ,koupit modifikovanou jednotku znovu napuštěnou se dá asi za 85 liber, ale pokud pošlete svojí jednotku na naplnění a modifikaci se účtuje asi 35 liber.
Tyto modifikované jednotky se vyplatí až na to že se musí udržovat a jednou za 5 let znovu napustit dusíkem na požadovanou hodnotu.
Už se ale nemusí vyndávat z auta až na jednu která má špatný přístup ,je to jedna ze zadních.Tak že je to sice alternativa ale po čase se prodraží.A kdo nemá přístup k tlakovým pumpám a dusíku nebude to mít jednoduché.
Jak doplnit Hydragasovou jednotku DUSÍKEM vysvětluje Alexander Boucke na stánkách Austi Rover
http://www.aronline.co.uk/index.htm?ado14hydragasf.htm
3
Třetí varianta je rozloučit se z Hydragasovou jednotkou na dobro a nahradit ji alternativou na kterou jsme čekaly skoro půl roku od doby kdy byl celý projekt oznámen firmou SUPLEX UK.
Je těžké při dobré víře v Dr. Alexe Moultona říct sbohem hydragasovým stabilizátorům ale v budoucnu až naše nebudou fungovat , to jednoduší řešení bude vítáno Suplex se postaral aby pružinová náhrada byla jednoduše vyměněna.A už nikdy žádné plnění pumpou a jiná údržba.
Tato úplně čerstvá dlouho očekávaná novinka se v posledním měsíci objevila v Brown & Gammons. Jako part No.BGF7004 . pod názvem MGF Coil Spring Kit.
Za cenu necelých 1000 liber včetně UK DPH. V ceně sady jsou
2x Přední pružinový kanistr
2x Zadní pružinový kanistr
2x Přední nastavitelný tlumič
2x zadní nastavitelný tlumič
A návod na výměnu
Link
http://www.ukmgparts.com/product.aspx?C ... b9de286901
Jelikož se světová zásoba Hydragasových jednotek zmenšuje po tom co Dunlop zastavil výrobu, je třeba začít přemýšlet o alternativě.
Tak kdo něco ví anebo má snahu se rozdělit o informace a nebo zkušenost ,napište to tady prosím.
Jak už je známo hydragasová jednotka se skládá z měchu napuštěným stlačeným dusíkem a v horní části a ve spodní části se jako medium používá kapalina,kterou jak dobře známe musíme při údržbě doplňovat pod tlakem pumpou která se dá jednoduše vyrobit nebo případně koupit ,nebo zaplatit za práci v servisu.A však internet je plný informací a návodů jak postavit pumpu a namíchat kapalinu. Tak proč za něco platit.
Kde a proč se ztrácí kapalina, pokud nevidím vykapávání na zemi v garáži a pokud není vidět defekt jednotky nebo přečerpávacích hadiček?
Na to si odpovíme jednoduše , jde spíš o to, že stárnutím a používáním se ztrácí tlak v dusíkovém vaku v horní polovině, který rok po roce v minimální míře uniká. Ovšem že záleží na hodně faktorech ,najeté kilometry, stáří ,provozní váha auta atd.
Proto musíme doplňovat tekutinu a srovnávat tlak.
Dřív nebo později se dusík úplně ztratí a jízdní vlastnosti se hodně negativně změní, a resetováni provozní výšky a znovu naplnění,nebude mít dostačující vlastnosti.
Vyčetl jsem na internetu že asi 10 až 15 let při dobré údržbě by jsme neměly zaznamenat až tak velký rozdíl ale je jisté že po 15 letech hodnota dusíku určitě nebude na všech čtyřech jednotkách v původních hodnotách.
Co budeme dělat až naše jednotky ztratí pružnost a stabilita auta se změní?
Našel jsem 3 řešení.
1
První od roku 2004 známou věci , které je docela náročná by byla přestavba na TF, vzhledem k tomu že je zapotřebí přední a zadní nápravnice z TF a potom jednotlivá ramena my tato varianta v náročnosti a ceně nevyhovuje.
A pokud nechcete vyměnit Fko za TFko protože ho máte v naprostém pořádku 14 let s jedním těsněním pod hlavou , najetých jen pár kilometrů ,dobře garážovaného,je za potřebí minimálně vrak TFka a pak spousta práce kolem.Osobně neznám nikoho kdo by touto přestavbou prošel.Tak ani nevím kolik úprav je třeba.
2
Druhá varianta často požívaná je modifikace Hydragasové jednotky . Našel jsem spousty odkazů na soukromníky z Anglie a Německa které se tímto zabývají.
Jde o to že se starý dusík vypustí a navaří se na horní stranu ventil kterým se dopustí dusík do požadovaných hodnot.Potom se jednotka pozinkuje zkontroluje a vrátí na původní místo Všechny 4 jednotky z prácí a modifikací v Německu stojí asi 500 liber ,koupit modifikovanou jednotku znovu napuštěnou se dá asi za 85 liber, ale pokud pošlete svojí jednotku na naplnění a modifikaci se účtuje asi 35 liber.
Tyto modifikované jednotky se vyplatí až na to že se musí udržovat a jednou za 5 let znovu napustit dusíkem na požadovanou hodnotu.
Už se ale nemusí vyndávat z auta až na jednu která má špatný přístup ,je to jedna ze zadních.Tak že je to sice alternativa ale po čase se prodraží.A kdo nemá přístup k tlakovým pumpám a dusíku nebude to mít jednoduché.
Jak doplnit Hydragasovou jednotku DUSÍKEM vysvětluje Alexander Boucke na stánkách Austi Rover
http://www.aronline.co.uk/index.htm?ado14hydragasf.htm
3
Třetí varianta je rozloučit se z Hydragasovou jednotkou na dobro a nahradit ji alternativou na kterou jsme čekaly skoro půl roku od doby kdy byl celý projekt oznámen firmou SUPLEX UK.
Je těžké při dobré víře v Dr. Alexe Moultona říct sbohem hydragasovým stabilizátorům ale v budoucnu až naše nebudou fungovat , to jednoduší řešení bude vítáno Suplex se postaral aby pružinová náhrada byla jednoduše vyměněna.A už nikdy žádné plnění pumpou a jiná údržba.
Tato úplně čerstvá dlouho očekávaná novinka se v posledním měsíci objevila v Brown & Gammons. Jako part No.BGF7004 . pod názvem MGF Coil Spring Kit.
Za cenu necelých 1000 liber včetně UK DPH. V ceně sady jsou
2x Přední pružinový kanistr
2x Zadní pružinový kanistr
2x Přední nastavitelný tlumič
2x zadní nastavitelný tlumič
A návod na výměnu
Link
http://www.ukmgparts.com/product.aspx?C ... b9de286901