Stránka 1 z 1
DOBÍJENÍ MGF
Napsal: stř úno 22, 2012 11:09
od aphrodite111
zdravím chci poprosit o radu : Rozsvítila se mi na palubní desce kontrolka dobíjení koukal jsem jestli se točí alternátor a jak je na tom řemen a je to dobrý,asi by to chtělo ozkoušet,zda alternátor vážně vyrábí proud,ale co když bude dobry.Kde by se mohla stát ještě chyba,pojistky jsou všechny dobrý a baterkou to snad byt nemůže,tak prosím o jakoukoli radu děkuji.

Re: DOBÍJENÍ MGF
Napsal: stř úno 22, 2012 12:02
od Hombre
Obávám se, že tě nepotěším. Pokud svítí kontrolka dobíjení a alternátor se točí, pak je vadný alternátor. Jsou tam sice pojistky, ale v sérii s kontrolkou dobíjení a ta je připojena přímo na diodový můstek alternátoru, takže pokud by byla spálená pojistka, kontrolka by nemohla svítit.
Elektrické schema zde
Doporučuju zkusit změřit napětí přímo na baterii při zapnutém motoru - mělo by být nejméně 13,8V. Pokud bude nižší, nechej opravit nebo vyměň alternátor.
Re: DOBÍJENÍ MGF
Napsal: stř úno 22, 2012 12:04
od lenham3
Odkud jsi?
Re: DOBÍJENÍ MGF
Napsal: stř úno 22, 2012 12:08
od aphrodite111
no ozkouším to teď nabíjím baterku tak až jí připojím nastartuji to a ještě mrknu na ten alternátor ten se dá taky změřit ? jestli vyrábí proud ?
Re: DOBÍJENÍ MGF
Napsal: stř úno 22, 2012 12:09
od aphrodite111
Kousek od Hradce Králové proč se ptáš ?

Re: DOBÍJENÍ MGF
Napsal: stř úno 22, 2012 12:16
od Trunda
Alternator zmeris tak, ze zmeris napeti na akumulatoru za behu motoru... napeti na baterii bude vyssi, nez kdyz motor stoji... pokud bude napeti porad stejne, tak nedobiji...
Re: DOBÍJENÍ MGF
Napsal: stř úno 22, 2012 12:54
od Hombre
Ano, alternátor se vyzkouší tím měřením napětí, jenom bych upřesnil, že nestačí, když bude vyšší, než těch 12,6V co má nabitá baterka, ale nejméně těch 13,8V, ideálně 14,1V. Pokud by byla vadná jen část diodového můstku, nebo jedna třetina statorového vinutí v alternátoru, bude to napětí sice vyšší, ale výkon alternátoru bude slabý a nebude to stíhat nabíjet. Takže aspoň 13,8V a to už při mírně zvýšeném volnoběhu - tak okolo 1000-1500 ot/min.
No a pokud to teda nedobíjí, tak bych kromě opravy alternátoru hledal příčinu, proč se tak stalo - někdo něco na autě svařoval eletrikou, nebo někdo odpojoval baterku při běžícím motoru, nebo je vadné ukostření baterky nebo motoru, nebo špatné vedení mezi alternátorem a startérem/ +pólem baterky. Aby se to nestalo po opravě znovu.
Re: DOBÍJENÍ MGF
Napsal: stř úno 22, 2012 15:09
od aphrodite111
někdo odpojoval baterku při běžícím motoru TO BUDE ASI TA ZÁVADA DÁ SE TO OPRAVIT ?
Re: DOBÍJENÍ MGF
Napsal: stř úno 22, 2012 15:51
od Roman620ti
Jestli bude mrtvej jen dioďák, tak ten může bejt kolem 1000kč plus práce. Lepší altík vymontovat a odnést ho šikovnému elektřikářovi, kterej opravuje altíky a startéry...
Re: DOBÍJENÍ MGF
Napsal: stř úno 22, 2012 16:11
od Hombre
Přesně tak, vymontovat alternátor a odnést opraváři. Tím, že to někdoza běhu odpojil asi odešla některá dioda v alternátoru.
Re: DOBÍJENÍ MGF
Napsal: stř úno 22, 2012 17:04
od aphrodite111
jo tak už je vymontovanej ještě sehnat opraváře z okolí Pardubic nebo Hradce Králové a bude

Re: DOBÍJENÍ MGF
Napsal: stř úno 22, 2012 17:22
od aphrodite111
Re: DOBÍJENÍ MGF
Napsal: stř úno 22, 2012 18:46
od Trunda
klidne.... ale pokud tam mas opravdu spatnou jen diodu, tak to musi byt otazka par Kc....