
Nedoplněný hydragas a STK
Nedoplněný hydragas a STK
Přibližně v půlce dubna mi končí technická na MGF. Chtěl jsem před technickou zajet k plničce a nechat dofouknout hydragas, je to trošku níž než by mělo. Nikde nedřu, mám v plánu to před sezónou nechat dofouknout. V tomhle počasí se mi ale s autem nikam po Vysočině jezdit nechce. Mohli by kvůli tomu hydragasu dělat na STK problémy kdybych tam jel bez předchozího doplnění? Asi se blbě ptám, ale je to moje první technická s MGF... 

Re: Nedoplněný hydragas a STK
Můj laický názor je, že by to vadit nemělo... jestli jsem dobře viděl, tak se na STK kontroluje jen baj oko sbíhavost přední nápravy a na to kleslejší předek nebude mít nějak fatální vliv... Hombré určitě řekne víc 

Re: Nedoplněný hydragas a STK
Podle mne ne, STK kontroluje řízení, čepy, brzdy, světla popřípadě jestli máš správný rozměr kol, atd. ale že by přeměřovali výšku od středu kol to určitě ne, notabene když podvozek umožňuje individuální nastavení,, u mýho auta na registraci nevěděli kde je motor
najít VIN na kastli byla otázka půlhodiny..

Re: Nedoplněný hydragas a STK
Presne! VIN hledali pri evidencce hodne dlouho. Nakonec si ten mladej technik zavolal sefa, ze nevi co s tim. Sef zavolal nejakyho staryho dedulu se slovy "...uz je tu dlouho a leccos videl..." 
Dedula prisel, unavene se podival a rek "To uz jsem tu jednou videl. Hledali jsme to dlouho, je to tady."

Dedula prisel, unavene se podival a rek "To uz jsem tu jednou videl. Hledali jsme to dlouho, je to tady."

Re: Nedoplněný hydragas a STK
No abyste se nedivili
.
Záleží na tom, aby to pérovalo, pokud to bude ležet na dorazech, tak by to mělo být hodnoceno jako závada, konkrétně
5.3.5.1.1 - Systém pneumatického/hydropneumatického odpružení není funkční, ale tato závada bezprostředně neohrožuje bezpečnost jízdy vozidla.(vážná závada)
eventuelně:
5.3.5.1.2 - Nefunkční systém pneumatického/hydropneumatického odpružení bezprostředně ohrožuje bezpečnost jízdy vozidla.(nebezpečná závada)
Navíc to má vliv na odklon kola, který by se měl na STK kontrolovat taky, a samozřejmě na seřízení světel.

Záleží na tom, aby to pérovalo, pokud to bude ležet na dorazech, tak by to mělo být hodnoceno jako závada, konkrétně
5.3.5.1.1 - Systém pneumatického/hydropneumatického odpružení není funkční, ale tato závada bezprostředně neohrožuje bezpečnost jízdy vozidla.(vážná závada)
eventuelně:
5.3.5.1.2 - Nefunkční systém pneumatického/hydropneumatického odpružení bezprostředně ohrožuje bezpečnost jízdy vozidla.(nebezpečná závada)
Navíc to má vliv na odklon kola, který by se měl na STK kontrolovat taky, a samozřejmě na seřízení světel.
-
- Příspěvky: 269
- Registrován: úte led 05, 2010 12:09
- Bydliště: Letohrad
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nedoplněný hydragas a STK
Ty jo, tobě bych se nechtěl dostat do spárů
Mě letos přišli na anglický světla na autě. Už to v CZ prodělalo několik TK a až teď na to kápli. Já o tom teda neměl ani tucha, jezdil jsem s tim jakoby nic...

Rover 620 Sdi už je u Olsona
Rover 400 Tourer
Rover 25 1,4
Rover 400 Tourer
Rover 25 1,4
Re: Nedoplněný hydragas a STK
Hombre píše:No abyste se nedivili.
Záleží na tom, aby to pérovalo, pokud to bude ležet na dorazech, tak by to mělo být hodnoceno jako závada, konkrétně
5.3.5.1.1 - Systém pneumatického/hydropneumatického odpružení není funkční, ale tato závada bezprostředně neohrožuje bezpečnost jízdy vozidla.(vážná závada)
eventuelně:
5.3.5.1.2 - Nefunkční systém pneumatického/hydropneumatického odpružení bezprostředně ohrožuje bezpečnost jízdy vozidla.(nebezpečná závada)
Navíc to má vliv na odklon kola, který by se měl na STK kontrolovat taky, a samozřejmě na seřízení světel.
Neco takovyho jsem si rikal... Vetsinou jsem se setkaval s nazorem "jesli auto je vys nebo niz, to nikdo neresi", nasledovany mavnutim ruky.
Re: Nedoplněný hydragas a STK
Na STK jeď, pochybuju, že budou vědět jak má být auto vysoko když je to plný. Když jsem byl naposled s ROVEREM na STK, tak mi dobře zozštelovali světla.
Zaparkoval jsem v podzemní garáži metr od stěny a koukám levé svítilo o 30 cm výš než pravé.
Zaparkoval jsem v podzemní garáži metr od stěny a koukám levé svítilo o 30 cm výš než pravé.
Re: Nedoplněný hydragas a STK
Dneska jsem tam byl, svetla nerozstelovali a ne zcela plny hydragas jim taky nevadil. Nejvic resili oreznuti prednich nosniku. A trosku meli vyhrady k rucni brzde.
Na emisich se silene dlouho snazili dosahnout nejakyho rozumnyho vysledku. Mam ale pocit, ze to je naprosto bezna situace at jedu s jakymkoliv autem.
Na emisich se silene dlouho snazili dosahnout nejakyho rozumnyho vysledku. Mam ale pocit, ze to je naprosto bezna situace at jedu s jakymkoliv autem.

Re: Nedoplněný hydragas a STK
U MG by to mohli řešit v extrémních případech - když to leží na dorazech - ovšem to s tím nikam nedojedeš, takže to je pasé.
Na světla to vliv bude mít zanedbatelný, jsou hypoteticky možné dvě možnosti:
- jednu stranu by musela být o hodně výš, než druhá - to se stane v případě poruchy měchu (únik kapaliny) - s tím opět nikam nedojedeš.
- hypotetický totální únik dusíku na obou měchách jedné nápravy.
Vzhledem ke konstrukci a zapojení odpružení je systém buď plně funkční, nebo nikoliv, nic mezi tím.
Samozřejmě výška zásadně ovlivňuje geometrii - mimo odklonů nejvíc sbíhavost na předku (zadek méně). Pro F bylo typické brutální sjíždění vnitřní hrany na předku i během pár tisíc km . Příčinou bylo, že geometrie se v továrně nastavuje při předpisové výšce a majitel pak pak nenechává doplňovat HG a auto klesá, a geometrie jde do rozbíhavosti, díky které se sjede vnitřek.
Mám teď podvozek striktně podle orig. nastavení a je poznat na jízdních vlastnostech, když je auto 1cm výš, nebo níž od správné výšky.
Na světla to vliv bude mít zanedbatelný, jsou hypoteticky možné dvě možnosti:
- jednu stranu by musela být o hodně výš, než druhá - to se stane v případě poruchy měchu (únik kapaliny) - s tím opět nikam nedojedeš.
- hypotetický totální únik dusíku na obou měchách jedné nápravy.
Vzhledem ke konstrukci a zapojení odpružení je systém buď plně funkční, nebo nikoliv, nic mezi tím.
Samozřejmě výška zásadně ovlivňuje geometrii - mimo odklonů nejvíc sbíhavost na předku (zadek méně). Pro F bylo typické brutální sjíždění vnitřní hrany na předku i během pár tisíc km . Příčinou bylo, že geometrie se v továrně nastavuje při předpisové výšce a majitel pak pak nenechává doplňovat HG a auto klesá, a geometrie jde do rozbíhavosti, díky které se sjede vnitřek.
Mám teď podvozek striktně podle orig. nastavení a je poznat na jízdních vlastnostech, když je auto 1cm výš, nebo níž od správné výšky.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Nedoplněný hydragas a STK
Ahojte.nejak jsem to tady nemohl najit.kolik je presne vyska doplnenych mechu?diky za info.nejak se mi pekelne sjizdeji gumy.
Re: Nedoplněný hydragas a STK
Nedávno jsem to hledal taky a našel jsem tohle.
Measure ride height from the front wheel centre to the wheel arch lip vertically above it.
Manufacturer's specification: 368mm +/- 10mm @ 17C.
Temperature corrections: 0.4mm per degree celcius from ideal reading temperature.
Measure ride height from the front wheel centre to the wheel arch lip vertically above it.
Manufacturer's specification: 368mm +/- 10mm @ 17C.
Temperature corrections: 0.4mm per degree celcius from ideal reading temperature.
Re: Nedoplněný hydragas a STK
Vpředu 368+-10mm při 17°C od lemu blatníku do středu kola. Teplotní závislost je cca 0,4mm/1°C. Kontrolně vzadu o 5mm míň.
Auto by mělo být studené, nebo alespoň 2h po jízdě - za jízdy zahříváním naroste tlak v systému a výška - min. o 0,5 až 1cm, ale i víc podle podmínek.
Auto by mělo být studené, nebo alespoň 2h po jízdě - za jízdy zahříváním naroste tlak v systému a výška - min. o 0,5 až 1cm, ale i víc podle podmínek.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Nedoplněný hydragas a STK
Ahojte, diky moc, hned po praci se na to vrhnu, sice je pravda, ze nizsi to auto je hezci, ale nebudu ho trapit:-D