Stránka 1 z 1

Délka řadící páky?

Napsal: ned bře 31, 2013 20:14
od cembry
Mám na MGF zkrácenou řadící páku a to v kombinaci s zatuhlýma lankama k převodovce dávalo ve výsledku zajímavou posilovnu pro pravou ruku :-)
Dneska jsme vyměnili lanka. Byl to pěknej porod - kamarád mechanik celou dobu před výměnou prohlašoval, že žádná výměna lanek nemůže být horší než ta na puntu (fiat punto) jeho ženy. Dneska odpoledne prohlásil, že bude punto všude velebit, protože je to krásná práce proti MGF :-D

Lanka pomohla, je to výrazně lepší. Nicméně bych chtěl ještě delší řadící páku. Zkoušeli jsme na torzo původní páky namontovat nástavec, prodloužit to asi o 10cm a rozdíl byl neuveřitelnej. Kolik je obvyklá délka řadící páky u MGF MK1? Nechci mít nějakou strašlivou přišeru trčící vedle volantu víc než originál.


............................................................
poznámka pod čarou: ne, nejezdil jsem nikam v tomhle hnusným počasí a netrápil auto ve sněhu - do dílny šlo včera za sucha a podle předpovědi počasí tam asi chvilku pobude.

Re: Délka řadící páky?

Napsal: pon dub 01, 2013 9:21
od roman_mg
Já ji mám 15 cm měřeno od vršku koule po vršek tunelu a to si říkám, že je ještě dlouhá. :)
Mě dost pomohly dvě věci :
http://www.mikesatur.com/acatalog/Onlin ... ng_30.html

a to : Clutch Lever MGF/TF
a : Slick Shift Kit IV MGF & MGTF

Řazení mě předtím šlo ztuha, jednička, zpátečka a 5 byla hrůza. Zeptej se Dendyho, tomu šlo řazení jak na liazce, jestli s tím něco udělal. :)

Re: Délka řadící páky?

Napsal: pon dub 01, 2013 10:02
od cembry
Ja mel problemy s pohybem doleva a doprava, takze jednicka, dvojka, petka a zpatecka. Po vymene lanek je to daleko lehci a kdyz jsme zkusili prodlouzit paku, tak to slo uplne bez namahy. O radici pace od Satura jsem taky premyslel, zkusim ale zatim jen prodlouzeni stavajici paky a pak se uvidi.

Re: Délka řadící páky?

Napsal: pon dub 08, 2013 23:46
od Dendy
Po dlouhe dobe se hlasim ...u me to byli v tahu gumicky na pistu hydrauliky spojky (pro jistotu jsem s KDB vymenil oba) jo a pak jsem tam vrazil slik-shift od satura ...................... car:: car:: weed: weed: car:: car:: SMOKE:

Re: Délka řadící páky?

Napsal: čtv dub 11, 2013 10:02
od cembry
Lanka vyměněný, páka prodloužena o 7cm, jde to výrazně líp. Ale mám pocit, že spojka dřív zabírala výš. Dokonce jsme se na tom s kamarádem/mechanikem oba nezávisle shodli. Je třeba důsledně prošlápnout pedál až dolů. Kde by mohl být zakopaný pes a jak ho co nejjednodušejc vykopat ? :)

Rozhodně to o víkendu zkusím trošku projet a uvidím, co se bude dít. Zatím jsem s tím popojížděl jen z garáže do dílny a zpět :D

Re: Délka řadící páky?

Napsal: čtv dub 11, 2013 12:29
od KDB
Jestli když spojku našlapeš se to zvedne, budou vadné válečky. Jinak jedině jetá spojka.

Re: Délka řadící páky?

Napsal: ned čer 30, 2013 13:59
od cembry
Dalsi vyvoj situace:
Ctyrka nesla pri vyssich otackach zaradit bez skripeni zubu a razeni zpatecky bylo trapnou situaci, kdykoliv se to melo stat - proste jsem pri razeni zpatecky vypadal jako naprostej zacatecnik, protoze to bylo vzdycky doprovazeny silenych skripotem :-)
Navic jsem mel pocit, ze pri delsi jizde zacina byt razeni tuzsi a tuzsi.

Dneska jsem vymenil olej v prevodovce. Po vypusteni jsem ziskal cca 1,5L staryho (tzn. nebylo plno) a dolil jsem tam cca 2,5L novyho (Texaco MTF 94). Subjektivni pocity - vyrazne zlepseni nepozorovano, jednicka musi jit stale silou aby uplne zapadla zapadla, dvojka podobne. Trojka vesmes v poradku, ctyrka chodi pres zuby min casto, petka docela v pohode, zpatecka beze zmeny - neustavajici serie trapasu pri couvani :-)
Mel jsem moznost vyzkouset MGF jednoho z kolegu a je to proti mymu nebe a dudy. I starej civic moji zeny radi daleko lip nez moje MGF :-)

Zacinam cimdalvic premyslet o nakupu MS Slick Shift Kitu IV. Nebo mam radsi zkusit jit jinym smerem a hledat problem primo v prevodovce?
Diky za info.

Re: Délka řadící páky?

Napsal: ned čer 30, 2013 16:12
od lenham3
Videl bych problem v prevodovce ,nebo jeste vyzkousej samotne lanovody zda neni nejaky pridreny ale pokud to jde prez zuby tak na 4bude spatny sinchron

Re: Délka řadící páky?

Napsal: ned čer 30, 2013 19:20
od KDB
Můj tip je spojková hydraulika......

Re: Délka řadící páky?

Napsal: ned čer 30, 2013 20:17
od cembry
Ses k tomu postavil jak k tipovani u Fortuny :D
Ja se snad podivam, jestli nahodou nejsou vypsany kurzy na to, kde ten problem nakonec bude :D

Re: Délka řadící páky?

Napsal: pon črc 01, 2013 14:49
od call
KDB píše:Můj tip je spojková hydraulika......
jsem taky pro vypadá to, že spojka špatně vypiná

Re: Délka řadící páky?

Napsal: pon črc 01, 2013 20:31
od cembry
Dneska si auto vyzkoušel přímo kamarád/mechanik a prohlásil: "Kamaráde, řaď v tom jako ve starejch sporťácích, nahoru hezky dvakrát spojku a dolu s meziplynem a jde to jak po másle." :)

...a měl pravdu, je to přesně tak. Tímhle způsobem řazení při jízdě vpřed funguje bez problémů. Nicméně bych se tohoto způsobu výhledově rád zbavil...

Ale přišel přitom na zajímavou věc. Zpátečka jde se skřípotem, protože jsou vysoký volnoběžný otáčky. Bohužel se většinou pohybujou kolem 1500-1600rpm a nesynchronizovaný zpátečce se to nelíbí. V okamžiku, kdy se volnoběh dostane aspoň na cca 1000rpm, tak zpátečka krásně potichu zapadne.

Co se týká otáček motoru, tak velice pomalu klesají. Diagnostika nic neukázala, takže budeme pátrat, kde by to mohlo být (pomalé klesání i volnoběh). To se nám ty problémy krásně množí :-D

Samozřejmě opět přijímám tipy ;-)

Re: Délka řadící páky?

Napsal: pon črc 01, 2013 20:44
od kptHergot
taky sázím na hydrauliku car::

Re: Délka řadící páky?

Napsal: pát črc 12, 2013 22:32
od cembry
Tak chrchlani zpatecky zrejme vyreseno - aspon se to tam dneska cely odpoledne tvarilo. Skutecne pomohlo dostat volnobeh na cca 850rpm, zpatecka je hned ochotnejsi :-D

Nastesti stacilo jen rozebrat a procistit presne dle navodu: http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=429153

Re: Délka řadící páky?

Napsal: úte srp 06, 2013 22:57
od cembry
Minulý týden jsme se vraceli z výletu a cca 40km od domova přestalo fungovat řazení. Bohužel jsem tam měl zrovna neutrál, takže jsem doplachtil kam do šlo, kousek popostrčil a opět plachtil na větší rovnou plochu mimo silnici. Inspekce pod vozem ukázala, že odešla koncovka jednoho kabelu od řadící páky k převodovce. Prasknul silikon/guma, která drží středové poudzro v kovovým kroužku. Nacvaknul jsem to zpátky, navolil jsem trojku a výletním tempem jsem se vrátil zpátky z výletu :-D. Po konzultaci s dvorním mechanikem jsem druhý den koupil 2x faudi kloubek 6 a šlo se vyměnovat. Do kabelu to šlo jednoduše našroubovat, ale protikus (kulička) u převodovky, byl napevno nalisovanej, takže bylo nutno odříznout a vyvrtat díru pro uchycení faudi kloubku. Preventivně se vyměnila koncovka i na druhým kabelu, vypadala už taky nějak podivně. Je to zvláštní, protože kabely se měnily někdy z jara a byly úplně nový... Nicméně je to vyměněno za něco, co budí víc důvěry a já zase jezdím! :-D