Výměna Kola
Výměna Kola
Zdravím, zakoupil jsem nové obutí na naše Efko. Říkal jsem si, že sundám kola, odvezu je na přezutí do pneuservisu a mezitím si v poklidu nastříkám brzdové třmeny. Zdálo se, že vše půjde jako po másle, ale počítal jsem s tím, že ozdobné kryty šroubů kol budou trochu zádrhel. Originální příslušenství pro sundání krytů z bezpečnostních matic mě trochu zarazilo, ale WDéčko vše usnadnilo. Problém nastal při snaze demontovat bezpečnostní matici. Navařené, proti sobě asymetricky umístěné výčnělky na redukci klíč->matka stařím prostě odpadly.
Myslíte si, že v pneuservisech budou mít tento typ redukce, nebo je to další specialitka? Nemáte s tím někdo zkušenosti? Popřípadě nemá někdo z Prahy, Praha-Východ tento typ bezpečnostních matic na svém Efku?
Myslíte si, že v pneuservisech budou mít tento typ redukce, nebo je to další specialitka? Nemáte s tím někdo zkušenosti? Popřípadě nemá někdo z Prahy, Praha-Východ tento typ bezpečnostních matic na svém Efku?
Re: Výměna Kola
Žádný stres, tohle jsem řešil na fordu když jsem neměl ořech na bezpečnostní šroub, v pneuservisech mívají univerzály a nebo druhá možnost navařit na matici šestihranou matku a demontovat a potom jen koupíš nové bezpečnostní matky i s ořechem. Chce to jen dobře zakrýt kolo abys ho nepoprskal svářečkou, ale servis se mi jeví líp, udělali mi to zadáčo když jsem u nich koupil bezpečnostní sadu za cca 200 kč.
Re: Výměna Kola
Tak jsem tady psal jak to je jednoduchý a není, u fordu se jim vešel "univerzál" ale bohužel na MG to nejde, jsem ve stejným problému mám stržený ořech na povolení bezpečnostní matky. Nechal jsem si stříknout podvozek a při tom mi servisák strhnul ořech
, bohužel jsem na to přišel až teď.
Tedy nevíte kde koupit buď ořech a nebo celou sadu s originál ořechem??
G.


Tedy nevíte kde koupit buď ořech a nebo celou sadu s originál ořechem??
G.
Re: Výměna Kola
Chystam se pred sezonou dat novy gumy a zaroven bych rad renovoval oparkovany kola, takze jsem vznesl dotaz dvornimu mechanikovi, jestli se nam nestane podobnej problem. Dozvedel jsem se nasledujici - cituji:
"Existuje vytahovák stržených matic. Používají to zloději kol. Uvnitř ořechu jsou drážky s opačným stoupáním.
http://www.heureka.cz/?h%5Bfraze%5D=Bez ... =&max=&o=4
Budeme doufat, že nám se to nestane"
"Existuje vytahovák stržených matic. Používají to zloději kol. Uvnitř ořechu jsou drážky s opačným stoupáním.
http://www.heureka.cz/?h%5Bfraze%5D=Bez ... =&max=&o=4
Budeme doufat, že nám se to nestane"
-
- Příspěvky: 2125
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna Kola
Jojo máme v práci obě varianty, tu s obráceným závitem a natloukací, itak nejde vždy všechno sundat. Na citroenech to nejde a musí se navařovat trubka
Už jsem to dělal na 2 autech, všechny 4 kola
Na ty matice bude obrácenej závit fungovat dobře


Na ty matice bude obrácenej závit fungovat dobře
Re: Výměna Kola
Já doufám, že to půjde a bude to bez poškození disku kola. Bohužel co jsem byl v servisu tak klíč na průměr matky neměli, paradoxem je to, že o klíči vím, má správné číslo a tedy by měl pasovat, bohužel to je na E-bay, vše by šlo, ale neposílají do čech.
stojí pitomejch 18 liber.
Napsal jsem na pár firem co dělají autodíly a servis na angličany, bohužel nic, jedna firma mi napsala ať jim přivezu auto a že mi to za 3tisíce sundají
když spočítám kilometry a tu cenu tak ten vercajk můžu koupit i na jedno použití a vyjde mě to levněji.. 

Napsal jsem na pár firem co dělají autodíly a servis na angličany, bohužel nic, jedna firma mi napsala ať jim přivezu auto a že mi to za 3tisíce sundají


Re: Výměna Kola
taký (snáď to je on) asymetrický kľúc by som aj mal, len do Plzňe asi daleko.




-
- Příspěvky: 2125
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna Kola
Jojo, to bude ono, sundaval jsem to ze svého ZS sadou kterou máme v práci, trvalo mi to 5 minut na všech kolech 

Re: Výměna Kola
Jen pro info, každá bezpečtnostní matka je jiná, vybrání má v různých úhlech po obvodu matky a k tomu odpovídá i klíč. Identifikace co kdo má na autě, je číslo na originál klíči, pokud použijete pro demontáž speciál vercajk a matky zahodíte, při koupi nových věnujte pozornost dosedací ploše - matice na disk, matice většinou nemají otočný kroužek a co jsem měl možnost srovnat, tak průměr dosedací plochy oproti originálu je mnohem menší.