Vrzání rozvodového řemenu VVC

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2181
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Vrzání rozvodového řemenu VVC

Příspěvek od KDB » pon dub 07, 2014 11:06

Přátelé,
posledních 5-10.000 km se mi začal ozývat pisklavě vrzavý (jako suché, lehce přidřené ložisko) z motoru. Když jsem teď konečně šel po zdroji, došel jsem k zadním rozvodovým kolům VVC. Když řemen provlhčím, ustane to. Zvuk se ozývá až při ohřátém motoru, zastudena je ticho. Studený je volný, ohřátý je poměrně našponovaný. Řemen je Gates XS, namontovaný cca 2 roky - 20-25.000km. Drobný zádrhel, protočil se jeden ze 4 šroubů deklíku řemene, takže ho nesundám, jen nakouknu - řemen vypadá čistě a bez vad.
Máte někdo nějakou zkušenost s příčinou vrzání a jeho odstranění ?
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

J0hny
Příspěvky: 2125
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Králův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: Vrzání rozvodového řemenu VVC

Příspěvek od J0hny » pon dub 07, 2014 20:32

Nechci strašit karle, ale asi bude ten řemen trochu přetáhlej :)
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 620Ti
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,420SDi,ZS180,220Ti RF]

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Vrzání rozvodového řemenu VVC

Příspěvek od Trunda » pon dub 07, 2014 20:43

Že by Karel měl přetáhnutý řemen? ..... ten, který na mě apeloval, abych řemen dával spíš volnější? No to bych hleděl ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2181
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Vrzání rozvodového řemenu VVC

Příspěvek od KDB » pon dub 07, 2014 21:02

Připomínám, že jde o zadní rozvod VVC, ne přední, kde je pumpa, kladka, hl. řemenice.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

J0hny
Příspěvky: 2125
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Králův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: Vrzání rozvodového řemenu VVC

Příspěvek od J0hny » pon dub 07, 2014 21:05

ááááha :idea:
Nehrne se ti ten řemen ke straně kladek?
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 620Ti
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,420SDi,ZS180,220Ti RF]

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Vrzání rozvodového řemenu VVC

Příspěvek od Trunda » pon dub 07, 2014 21:09

Jo tak... jen ten krátkej... tak to je zajímavé.... že by se ten řemen smrskl? :shock:
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2181
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Vrzání rozvodového řemenu VVC

Příspěvek od KDB » pon dub 07, 2014 21:32

Ke straně kladek jsou tak 2-3mm, na druhý straně netuším, protože mi nejde sundat ten dekl :shock: Kladky nehází.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

J0hny
Příspěvky: 2125
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Králův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: Vrzání rozvodového řemenu VVC

Příspěvek od J0hny » pon dub 07, 2014 21:47

Tak to je asi vcajku, na druhý by to mělo bejt stejně, jinak by jí to stahovalo taky ke straně...a co opotřebení zubů kladek? kolik to má vůbec km za sebou?
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 620Ti
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,420SDi,ZS180,220Ti RF]

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2181
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Vrzání rozvodového řemenu VVC

Příspěvek od KDB » pon dub 07, 2014 22:43

20-25.000km
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

J0hny
Příspěvky: 2125
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Králův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: Vrzání rozvodového řemenu VVC

Příspěvek od J0hny » pon dub 07, 2014 22:45

Myslím ten motor - ty kladky
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 620Ti
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,420SDi,ZS180,220Ti RF]

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2181
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Vrzání rozvodového řemenu VVC

Příspěvek od KDB » úte dub 08, 2014 8:15

Vzadu žádný kladky nejsou.Stejně jako u KV6 vzadu.Motor má cca 100.000km.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 17:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: Vrzání rozvodového řemenu VVC

Příspěvek od Karel825 » úte dub 08, 2014 8:18

Myslím, že Johny měl asi na mysli řemenice 8)
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID000096
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2181
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Vrzání rozvodového řemenu VVC

Příspěvek od KDB » úte dub 08, 2014 8:41

Těm, pokud nejsou křivé snad nemá co být. Budu rozdělávat Dendyho 160, tak uvidím, jak to bude tam.
Možná i Gates někdy ulítne... :cry:
Mimochodem, jaké používáte přípravky při dotahování šroubů těhle řemenic ?
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

J0hny
Příspěvky: 2125
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Králův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: Vrzání rozvodového řemenu VVC

Příspěvek od J0hny » úte dub 08, 2014 20:05

Jasně, myslel jsem řemenice :)
Určitě může i gates uletět :D
Já mám na řemenice, přípravek vlastnoruční výroby, plocháč provrtanej s dvouma šroubama a na nich nastrčený hadice, kvůli poškrábání :)
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 620Ti
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,420SDi,ZS180,220Ti RF]

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2181
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Vrzání rozvodového řemenu VVC

Příspěvek od KDB » úte dub 08, 2014 20:29

Dotaz na řemenice měl nějaký význam ?
Ještě jednou prohlédnu řemen a uvažuju, že rozdělám kryt, i když jeden úchyt zařve - nemáte tip, co s protočenou matkou ? Není to utažený moc . na tyhle matky v plastu si dávám velkýho majzla....a přesto se stalo. :roll:
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Odpovědět