Chladič oleje

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2181
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Chladič oleje

Příspěvek od KDB » úte srp 04, 2015 14:40

Vážení kolegové,
řeším implantaci náporového chladiče motorového oleje - potýkám se s teoretickou otázkou : vzhledem k umístění tohoto chladiče vpředu, jaká bude ztráta tlaku oleje ?
Faktory vidím tři : délku vedení, průřez vedení a provedení chladiče.
Neřešil už někdo podobnou situaci ?
Na netu jsem našel tuto úpravu, ale otázku tlaku tam neřešili.
Jediné, s čím sem se setkal, byl tlakoměr oleje u Š110R, kde byl od motoru olej veden trubkou průměru 6mm do budíku v palubce...
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Chladič oleje

Příspěvek od Trunda » úte srp 04, 2015 14:43

U kterého auta to řešíš?
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2181
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Chladič oleje

Příspěvek od KDB » úte srp 04, 2015 15:06

Hádej, když jsi v sekci F/TF .... ;) :mrgreen:
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Chladič oleje

Příspěvek od Trunda » úte srp 04, 2015 15:08

No jo :-D ... chápej, že nechápu, když už tam chladič máš a co vím, tak ten vodní je stejně lepší a dostatečný...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

J0hny
Příspěvky: 2125
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Králův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: Chladič oleje

Příspěvek od J0hny » úte srp 04, 2015 15:49

Buď dej výměník, je výkonější v nižších rychlostech, nebo ho dej dozadu, např, do jednoho z bočních nádechů. Dopředu bych to fakt netahal :lol:
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 620Ti
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,420SDi,ZS180,220Ti RF]

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Chladič oleje

Příspěvek od Trunda » úte srp 04, 2015 16:01

No výměník tam právě má, tak nechápu co zas Karel vyméšlá??? :lol: Myslím že Lotus Elise má v základu taky vzduchový a má to tažený dopředu... ale to je fakt šílenost.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2181
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Chladič oleje

Příspěvek od KDB » úte srp 04, 2015 16:05

Výměník mám, ale neuchladí se to - nestíhá potom chlazení vody.
Nechci tady pitvat detaily (chystám se to sepsat) , ale mám dvě možnosti - náporový chladič oleje, nebo zvětšit výkon vodního chladiče. Náp. chl. oleje je lepší řešení.....ale dozadu ho není kam nacpat - do toho otvoru mě to taky napadlo, ale je to malá plocha, a chladič by musel být hlubší - tzn. větší ztrátu tlaku.
Sice se mi nechce do motorového prostoru přidávat další zdroj tepla (možná by se se někam delší štíhlý vmáčkl), ale je fakt že za jízdy to slušně větrá - už kolem 70km/h to nadzdvihává nepřišroubovaný servisní dekl - při 90tce už levituje pod oknem.
A taky se mi nechce přidat další bordel do mot. prostoru....
Trundo, píšu přecí náporový, né výměník :D
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2181
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Chladič oleje

Příspěvek od KDB » úte srp 04, 2015 16:07

Elise má vzducháč ??
Vím že tam domontovávaj výměník - na stěnu motoru, hned za výtok z hlavy...
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Chladič oleje

Příspěvek od Trunda » úte srp 04, 2015 16:11

Tož ty ses mi kdysi chválil, jak je ten výměník supr a že je lepší jak náporový, ale chápu, že u eFka to je asi s chlazením problém a jestli to vidíš jako možnou příčinu přehřívání, tak to se nějak řešit musí. Lenham taky teď namontoval výměník a chválí si to. Jenže on s eFkem asi nebude jezdit takovou pražbu, jak ty :lol:
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2181
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Chladič oleje

Příspěvek od KDB » úte srp 04, 2015 16:22

Není nutno jezdit kalbu a spokojený (relativně ) jsem byl, dokud jsem neviděl skutečné teploty v motoru....
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

lenham3
Příspěvky: 2384
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: Chladič oleje

Příspěvek od lenham3 » úte srp 04, 2015 21:58

Tak to mas asi nejaky jiny problem ,me u primontovani vymeniku sla dolu jak teplota oleje tak i vody ta nepatrne ,ale olej markantne menil jsem i cerpadlo oleje za nove

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2181
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Chladič oleje

Příspěvek od KDB » stř srp 05, 2015 8:31

Špatně snad jen chladič (je tam minimálně 6let, 150000km a nevím jaké značky) - ten mám objednaný nový, snad solidního výrobce, pro jistotu. Průtok vedením je také v pohodě, pumpa má 50.000km.
Zásadní rozdíl u mne dělá přemístěný termostat, který mám vpředu - tzn. je obrácený poměr teplé a studené vody - většina je ohřátá. Chladič na toto není dimenzovaný , takže chladící rezerva se rapidně zmenšila.
Při vřazení výměníku s olejem, který má i při poklidné jízdě 95-100°C ( při současných třicítkách o 10°C víc) to chlazení nestíhá a teplota vody se pohybuje 93-95°C (při původním chlazením je 80-82°C).
Na teploměru se tohle bohužel neprojeví, takže jsem žil bohužel v domění, že voda to sice o fous, ale stíhá, zatímco motor dostával na prdel....Až půjčená diagnostika, se kterou jezdím posledních 2000km ukázala realitu :cry:

Nemám teď čas to rozebírat,dat a souvislostí je hodně, ale závěr je jednoznačný - náporový chladič (ve spojení s výměníkem) je jednoznačné řešení situace.
Nový, nebo výkonější chladič vody pravděpodobně doporučuju každému, kdo má termostat vpředu. PRT daný k motoru by s tím problémy mít dle mého soudu neměl. Až dám nový chladič, poreferuju.



Abychom se vrátili k tématu : nenašel jsem, že by Elise měla v základu náporový oleják----odkud je ta info ??
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

lenham3
Příspěvky: 2384
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: Chladič oleje

Příspěvek od lenham3 » stř srp 05, 2015 9:58

Jak jsi prisel na to ze pri puvodnim chlazeni 80-82, kdyz termostat otvira pri 88 ,normalni provozni teplota je kolem 96

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6976
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Chladič oleje

Příspěvek od AnderN » stř srp 05, 2015 11:34

To jsem chtěl napsat -- provozní teplota motorů se přece pohybuje kolem 90°C a ne 80°C ... ale rozdíl není velký a nenazval bych to, že motor dostává na prdel. Dostával by, kdybys jezdil permanentně přes 100°C.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2062
Registrován: čtv dub 21, 2011 19:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Chladič oleje

Příspěvek od Pítrs » stř srp 05, 2015 11:38

Provozní teplota chladiva 80° C je běžná u naftových motorů lokomotiv :)
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Odpovědět