koupeno mg zr, dotazy

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 16:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: koupeno mg zr, dotazy

Příspěvek od Karel825 » pát lis 08, 2013 20:08

Je to klasický projev systému VVC 8) :arrow: Trunda to má taky, takže to neřeš a drive:

http://www.youtube.com/watch?v=SGcSXrNTlBA
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17951
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: koupeno mg zr, dotazy

Příspěvek od Trunda » pát lis 08, 2013 21:00

VVC motor za svůj výkon platí daň ve smyslu nutnosti o motor lépe pečovat. Rozhodně je potřeba dávat kvalitní olej, měnit ho pokud možno častěji (třeba už po 10 tis. km), hlídat si jeho hladinu (mám ověřeno, že to klepotání je horší s nižší hladinou).... z důvodu toho, že se jaksi počítalo s tím, že motor bude používaný v celém rozsahu otáček, navíc kdy díky časování se vačky chovají jako "ostré", byla nutnost odlehčit ventilovou soustavu. Nejvíc se to projevilo na hydroštelech, které mají menší plnící komoru. V důsledku toho jsou více náchylné na stav oleje a vůbec kvalitu jeho cirkulace v okruhu. A pak samozřejmě na stav nich samotných...
Další je mechanismus časování... je řízen hydraulicky.... takže opět olej, olej, olej....
Bohužel s větší hlučností se musí holt počítat....
Jinak profíci hydroštely vykuchávají, a dělají z nich pevné... ale to je pak o tom, že se musí čas od času přeštelovat... ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

mastemace
Příspěvky: 191
Registrován: čtv kvě 03, 2012 19:11
Bydliště: Český Těšín

Re: koupeno mg zr, dotazy

Příspěvek od mastemace » sob lis 09, 2013 6:42

Nevim, jak poznat kvalitni olej, davam 10W40 Mobil Super polosyntetiku, alespon jsem vycetl, ze by tam mel byt on. Vtipne mi prijde to "uz po 10 tis" msm: uz u 214tky jsem ho po 10tis menil msm:
je ale pravda, ze od koupi zr jsem ho jeste nemenil a rozhodne neverim, ze sedi udaj na stitku a byl menen pred 5tis, dnes to mam v planu udelat. nicmene jestli je hlucnost normalni, jsem klidny. spise jsem to myslel, jestli to neznaci neco udelat preventivne. v tomto nemam rad ceskou naturu, kdy se jezdi a cokoliv se meni az se neco pokasle a auto je nepojizdne ml:

zr dobre znate, ale i tak na pobaveni jedna fotka dole. jsem vzdy nadsen, kdyz prijdu na parkoviste a auto sviti uz z dalky z davu nudnych barev msm:
parkl.jpg
Rover 214Si 1997 (prodáno) | Rover 25 2.0td MKII 2005 (prodáno) | MG ZR 160 2003 (prodáno) | Toyota Prius 2008 :)

mastemace
Příspěvky: 191
Registrován: čtv kvě 03, 2012 19:11
Bydliště: Český Těšín

Re: koupeno mg zr, dotazy

Příspěvek od mastemace » sob lis 09, 2013 6:51

A kdyz uz sem davam ty fotky, tak jeste jedna, jak to u mne vypada pred domem. 25tka je manzelcina, dieselacek (uz na zimnich, proto ty poklice). Kdyz prijede jeste tchan, ktery ode mne koupil 214, je to tu jak na srazu:D
cars.jpg
Rover 214Si 1997 (prodáno) | Rover 25 2.0td MKII 2005 (prodáno) | MG ZR 160 2003 (prodáno) | Toyota Prius 2008 :)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17951
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: koupeno mg zr, dotazy

Příspěvek od Trunda » sob lis 09, 2013 7:00

Pekna fotka :-D .....
Tusim, ze u K-Series je interval 15.000 km.... Nebo ja ho u non VVC aspon takto praktikuju, pricemz mam zpetne overene, ze to staci.... U VVC jsem prvni rok najel cca tech 10 tis., ale ted uz jde zazimovat, takze na jare pujde novej olej... Ale chystam se asi udelat kontrolu a vymenu hydrostelu, protoze u me je ten randal uz fakt nesnesitelny... Predchozi majitel repasi motoru nezvladl asi uplne dobre...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

mastemace
Příspěvky: 191
Registrován: čtv kvě 03, 2012 19:11
Bydliště: Český Těšín

Re: koupeno mg zr, dotazy

Příspěvek od mastemace » čtv lis 21, 2013 19:43

Olej s filtrem vymenen, hydrostely delaji mirne, mirne mensi kraval. Zaroven auto bylo na vymene rozvodu - remeny, kladka, vodni pumpa, prace 5.8tis, relativne jsem spokojen. jen mi menili i chladici kapalinu (neb vodni pumpa) a misto zelene co jsem mel jsem dostal cervenou, hm, detail.
zaroven uz me nezlobi ani spojka, prisel jsem na to, ze pedal byl zatuhly, nevracel se jak by mel a tudiz spojka nebyla uplne sepnuta. trochu wdcka, rozchozeni pedalu a vypeda to, ze spojka jeste dlouho vydrzi.

problem nastal u kol :( v technicaku mam 7Jx17 ET38; 215/45, nebo 205/45. pri vyhotoveni technicaku evidentne jen opsali aktualni rozmer kol a tak misto ET45 (ktere ma myslim byt) ET38. co je jeste horsi, mezi zadnimi koly a napravou jsou jakesi 1cm hrube podlozky - aby kola vice couhaly ven. a co je nejhorsi - kola maji tak velkou stredovou diru, ze na naboji nedrzi, jen na sroubech. nu, ted trochu strach, ze to nekde urvu:(

koukal jsem po koupi ojetych originalnich, ale nejsou:( na ebuy jsem jedny nasel, ale ten se zda neposila mimo uk... nevite nekdo prosim jake jsou presne rozmery co maji na zr byt? predpokladam tedy 7Jx17 ET45 4x100, ale nevim, jak se stredovou dirou, kolik je, u te tapu:(
Rover 214Si 1997 (prodáno) | Rover 25 2.0td MKII 2005 (prodáno) | MG ZR 160 2003 (prodáno) | Toyota Prius 2008 :)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17951
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: koupeno mg zr, dotazy

Příspěvek od Trunda » čtv lis 21, 2013 20:10

Myslím 56 mm .... no to potěš koště... kontaktuj www.helpreg.cz , pan Stehlík ti vystaví papír (cca 1500,-) a do něj ti napíše správné rozměry, které na úřadu doplní to techničáku.... jinak napiš Lenhamovi a on ti kola z UK doveze....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6964
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: koupeno mg zr, dotazy

Příspěvek od AnderN » pát lis 22, 2013 13:19

mastemace píše:pri vyhotoveni technicaku evidentne jen opsali aktualni rozmer kol a tak misto ET45 (ktere ma myslim byt) ET38
Tomuto nerozumím ... úředník se přece nechodí koukat na auto, co tam máš za kola. Takže na základě čeho tam zapsali ET38 :?: Jinak úřad, pokud něco zprznil, měl by chybu taky opravit a slušně se omluvit, že tím musí občan trávit svůj čas.

Dále -- Teď máš na každé straně kola více ven o 17 mm (7 mm je rozdíl mezi ET45 a ET38 a dalších 10 mm dělají ty podložky). Takže podložky okamžitě vyrazit. Zjistit, jakou středovou díru mají aktuální disky a koupit distanční kroužky tak, aby kolo sedělo taky na náboji, ne jen na šroubech. To je podle mě nejrychlejší řešení než seženeš originální disky. Člověče, vždyť ti to musí házet, ne?!
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17951
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: koupeno mg zr, dotazy

Příspěvek od Trunda » pát lis 22, 2013 14:10

No, oni to ty matice vystředí celkem schopně, pokud teda už nejsou nějak vyžvejkaný díry.... ale ideální to rozhodně nebude...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6964
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: koupeno mg zr, dotazy

Příspěvek od AnderN » pát lis 22, 2013 14:38

Měl jsem kdysi nevhodné distanční kroužky a přestože rozdíl mezi podložkou a osou byl minimální, v určitých rychlostech se to projevovalo vibracemi do volantu. Po výměně kroužků za správné vše OK. Toť moje zkušenost.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

mastemace
Příspěvky: 191
Registrován: čtv kvě 03, 2012 19:11
Bydliště: Český Těšín

Re: koupeno mg zr, dotazy

Příspěvek od mastemace » pát lis 22, 2013 15:01

No nehaze to ani trochu, na sroubech to drzi pevne. podlozky jsou jen vzadu, vpredu je to bez nich. ale jinak jem pochopil, ze technicak vystavili na zaklade dovoznich papiru a stk, kde prave na stk podle mne ty kola napsali, urednik to pak jen prepsal.
Rover 214Si 1997 (prodáno) | Rover 25 2.0td MKII 2005 (prodáno) | MG ZR 160 2003 (prodáno) | Toyota Prius 2008 :)

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6964
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: koupeno mg zr, dotazy

Příspěvek od AnderN » pát lis 22, 2013 15:04

Potom se asi budeš muset domáhat nápravy na STK a následně na úřadě.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

11AA
Příspěvky: 1034
Registrován: pát pro 09, 2011 20:02
Bydliště: Litomyšl

Re: koupeno mg zr, dotazy

Příspěvek od 11AA » pát lis 22, 2013 15:15

OT: Upřímně se ani nedivím, že v tom přepisu dělaj úředníci zmatky. Teď jak jsem zařizoval dovoz, na STK udělali opis originálního německého techničáku včetně všech alternativ disků a pneumatik. Ale v záhlaví uvedli číslo typového listu, podle nějž se řídil úředník na dopravce a nic jiného ho nezajímalo. Takže se některé alternativní rozměry do nového VTP nepřepsaly (prostě udělal jen CTRL-V, CTRL-C). Naštěstí jsem si toho včas všiml a druhý den to doplnili, ale pokud ten přepis dělá dovozce, je mu vcelku jedno kolik nesmyslů se při přepisu do VTP dostane, však to prodá dál a nový majitel ať si dělá co chce.
Opel Astra F Caravan 1.6 / '96 /01.01 - /for work
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17951
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: koupeno mg zr, dotazy

Příspěvek od Trunda » pát lis 22, 2013 15:42

Tak tak.... mám pocit, že na úřadu, kde historicky to auto po dovozu bylo registrováno, by ten výpis z STK měli mít a měli by tam doplnit to, co tam patří.... kdosi kdysi to tu takto řešil... minimálně je to levnější varianta, než jít přes HelpReg... ale zato možná kvůli zvůli úředníka občas neprůchozí...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2148
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: koupeno mg zr, dotazy

Příspěvek od KDB » pát lis 22, 2013 17:07

Je to krasavec weed:
Dovolím si několik poznámek k motoru :
- bacha na napnutí rozvoďáku. Za studena musí být docela volný a napne se až při provozní teplotě. Nemálo mehaniků ho přepne, což má u VVC za následek (mimo dřívějšího odchodu pumpy a kladky) odlomení konce vačkové hřídele !
- podle Rover manuálů patří výhradně oleje s normální HTHS viskozitou (A2,A3), v žádném případě ne se sníženou (A1,A5), viskozita pro naše klima 10W-40, nebo 10W-50,10W-60 pro ostřejší provoz.
- obecně se nedoporučuje přecházet z modrozeleného fridexu na červený a opačně. Nezřídka posléze dochází k poruše těsnění.
- skutečně je VVC háklivé na nízkou hladinu oleje - radši ho držím stále u maxima.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Odpovědět