prasklej řemen.. MG ZR 160

R4ms3S
Příspěvky: 1496
Registrován: úte úno 05, 2008 18:12
Bydliště: Brno / Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: prasklej řemen.. MG ZR 160

Příspěvek od R4ms3S » ned bře 15, 2015 20:31

:shock: :cry:
Obrázek
CTR EP3 - http://www.r4ms3s.cz/ctr/" onclick="window.open(this.href);return false; - track car
MG ZR 160 - http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=462" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno
Rover 214Si - http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=104" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: prasklej řemen.. MG ZR 160

Příspěvek od Trunda » ned bře 15, 2015 21:04

Říkal jsem si, jestli ti o tom psát, ale nejsu práskač a nechtěl jsem tě stresovat... ;-) ... taky mě to mrzí...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2062
Registrován: čtv dub 21, 2011 19:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: prasklej řemen.. MG ZR 160

Příspěvek od Pítrs » úte bře 17, 2015 14:32

Hombre píše:Dup na plyn rozvoďáku moc nevadí. Rozvoďák dělá stejnou práci, jestli běží motor volně, nebo vyvíjí maximální krouťák.
Rozvodový řemen dělá míň práce na volnoběh a víc při červených otáčkách.
To je jeden z faktorů, co se podepisují na celkovém stavu pryže, ze které je vyroben.
Dalším negativním vlivem je časté ježdění- přesněji řečeno, časté starty, změny teplot.
Na gumu má negativní vliv mechanické opotřebení (při změnách otáček více ohybových cyklů), časté změny teplot, (někdy) olej a chemikálie, UV záření, kyslík a zvýšená teplota obecně.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: prasklej řemen.. MG ZR 160

Příspěvek od Trunda » úte bře 17, 2015 15:20

Abychom byli přesní.... tak Hombré má pravdu co se týká práce (tedy plus mínus, protože s otáčkami se asi bude trošku měnit i síla působící na řemen vzhledem k tření), protože fyzikálně práce nebere v potaz čas. Pokud se chceš bavit o práci vzhledem k času, tak se musíme bavit výkonu, což je v tomto případě asi směrodatnější vzhledem k diskuzi o životnosti ;-) http://cs.wikipedia.org/wiki/Práce_%28f ... po.C4.8Det
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2062
Registrován: čtv dub 21, 2011 19:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: prasklej řemen.. MG ZR 160

Příspěvek od Pítrs » úte bře 17, 2015 15:32

Já se bavím o náplni práce pryže, ze které je rozvodový řemen.
Počet oběhů částice pryže je přímo úměrný otáčkám motoru.
Čím vícekrát částice pryže oběhne dokola, tím více a častěji je zatížena odstředivou silou, otlakem o ozubená kola a ohybem sem a tam.

Je jasné, že plus mínus nároky na přenášený výkon točivý moment směrem k vačkovým hřídelům, jsou totožné, ta "práce", kterou máte na mysli, je víceméně stejná, ale to vem čert. 8)

Čím víc toho řemen naběhá dokola, tím dřív to má za sebou.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: prasklej řemen.. MG ZR 160

Příspěvek od Trunda » úte bře 17, 2015 15:40

.. jen jsem tě chytl za slovo, když už tu hážete fyzikálními pojmy ;-) Ale jinak rozumíme tomu, o co jde... Hombré chtěl poukázat na to, že největší vliv na rapidní snížení životnosti mají rázy, při kterých se přibližuje k limitu toho, co ten materiál v tahu zvládá :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2062
Registrován: čtv dub 21, 2011 19:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: prasklej řemen.. MG ZR 160

Příspěvek od Pítrs » úte bře 17, 2015 15:48

Asi jo.
Ale to točení do červeného taky nic moc a v kombinaci s častými starty je to vstupenka do servisu.
Haynes (asi vycházejíce z údajů od výrobce, byť mnozí tvrdí, že je to manuál za prd) pro pětasedmy s K motorem stanovuje výměnu "každých 6 let, při krátkých trasách každé 3 roky"
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: prasklej řemen.. MG ZR 160

Příspěvek od Trunda » úte bře 17, 2015 15:56

Tak to je celkem trefné doporučení. S tím musím souhlasit....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2062
Registrován: čtv dub 21, 2011 19:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: prasklej řemen.. MG ZR 160

Příspěvek od Pítrs » úte bře 17, 2015 16:03

Byl bych nerad, kdyby to tu vyznělo jako nesmysl, protože MG ZR 160 a R75 s K motorem jsou zcela odlišná auta, sice jsou tam v podstatě shodné motory, ale jsou v jiné zástavbě a pohání jiné celky v jiných režimech (tudíž pro MG ZR může platit jiný výměnný interval, ale to já neznám).....
Ale pokud vycházím ze servisní rady pro K motor obecně (bez přihlédnutí k vozidlu), tak výše uvedená závada mi tedy přijde jako, s ohledem na možné nebo nemožné reálné užívání postiženého vozidla, do jisté míry jako pravděpodobný důsledek chování uživatele. Bohužel.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2162
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: prasklej řemen.. MG ZR 160

Příspěvek od KDB » úte bře 17, 2015 19:55

Chudák uživatel, jste ho tu znectili, že už ho tu neuvidíme.....
Mimochodem, zcela jste opominuli jako příčinu únik oleje, nebo fridexu v prostoru rozvodů, které jejich životnost umí zkrátit. A toho si nemusí všimnout ani velmi poučený uživatel...
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Pítrs
Příspěvky: 2062
Registrován: čtv dub 21, 2011 19:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: prasklej řemen.. MG ZR 160

Příspěvek od Pítrs » stř bře 18, 2015 7:54

Ale né...proč by sem dál nechodil? :)
Je to každého věc, jak si se svým majetkem nakládá a vůbec, napsal tu jen závadu, to bylo vše, kdoví, co v tom vězí...
Nikdo netvrdí, že si to zničil sám a máš pravdu, úniky oleje a chladiva na řemen hned tak poznat nemusí, to jo.
Ale od toho si každý sleduje olej a kapalinu a na další analýzy je snad nějaký servis a prohlídka.
(tohle téma je zamyšlením pro mě, letos na podzim mám rozvoďák už 5 let, tak by asi nebylo na škodu ho pro klid duše vyměnit)
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

martincalounik
Příspěvky: 23
Registrován: pát dub 25, 2014 9:14

Re: prasklej řemen.. MG ZR 160

Příspěvek od martincalounik » stř bře 18, 2015 13:04

u me byla hlavni pricina presne to compise KDB.. mesic mi totalne tekla voda kolem hridelky na vodni pumpe.. chcalo to.na rozvody a porad sem si rikal nemam cas udelam to za tejden a najednou misto 1500za pumpu a rozvodak sem vysolil ....... takze sem celkem poucenej.. jeste jedna vec se vas chci zeptat kdyz ste se tu tak sesli.. je potenciometr skrtici klapky stejnej pro vvc jako pro mg zr 1.4? u svyho potenciometru uz mam jeden prouzek cca 7mm vydrenej takze bych rek ze mi to musi hazet spatny hodnoty

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: prasklej řemen.. MG ZR 160

Příspěvek od Trunda » stř bře 18, 2015 13:14

Podle katalogu rozdíl není...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

sexyse
Příspěvky: 48
Registrován: čtv črc 19, 2012 19:50

Re: prasklej řemen.. MG ZR 160

Příspěvek od sexyse » pát kvě 15, 2015 17:35

tak chlapy všechno je jak má .. všechny ventily vyměněny.. hydroštely taky .. skoro to jezdí ale mám tu takovej zádrhel .. potřebuju schema nastavení rozvodu .. navíc mechanik naprosto nechápe z toho hlavolamu ozubenýho kola na štelování vaček .. potřebuju menší pomoc a bude to zase jezdit jak má

martincalounik
Příspěvky: 23
Registrován: pát dub 25, 2014 9:14

Re: prasklej řemen.. MG ZR 160

Příspěvek od martincalounik » pát kvě 15, 2015 18:24

ja koupil rozvodak normalne v kelly a na nem byl obrazek co kam ma smerovat.. tak je divny ze mechanik nevi.. ale na vackach sou carky ty musi smerovat k sobe.. a na klice na ozubenym kolecku je tecka a ta musi smerovat do takoviho vykus... spis jde o tu tecku na ozubenym kolecku na klice.. ty si lidi vetsinou nevsimnou

Odpovědět