MG ZR 105 - kotoučové brzdy
MG ZR 105 - kotoučové brzdy
Zdravím majitele těchto strojů.
Mohu Vás poprosit o radu. Budu měnit přední brzdy. Momentálně mám obyčejné kotouče. Chtěl bych je vyměnit za ventilované. Máte tipy jaké koupit? Nejlépe sada kotoučů + destičky. Není potřeba udělat zásah do brzd? (Ventilovaný kotouč má větší tloušťku).
Díky za tipy.
Pavel
Mohu Vás poprosit o radu. Budu měnit přední brzdy. Momentálně mám obyčejné kotouče. Chtěl bych je vyměnit za ventilované. Máte tipy jaké koupit? Nejlépe sada kotoučů + destičky. Není potřeba udělat zásah do brzd? (Ventilovaný kotouč má větší tloušťku).
Díky za tipy.
Pavel
Re: MG ZR 105 - kotoučové brzdy
Myslim, že musíš měnit brzdy, nejde jen tak nasadit z pevných na ventilovaný..
Re: MG ZR 105 - kotoučové brzdy
Takže vyměnit i brzdový třmen?
Re: MG ZR 105 - kotoučové brzdy
přesně tak každý třmen je kvůli šířce kotoučů jiný, takže pokud chceš dát ventilované musíš vyměnit i třmeny, což celou věc prodraží 

Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!
Re: MG ZR 105 - kotoučové brzdy
No mírně.... třmeny pro chlazené kotouče seženeš kde všude.... ale je to dobrý upgrade.
Re: MG ZR 105 - kotoučové brzdy
Máte prosím tipy na konrétní výrobky?
Re: MG ZR 105 - kotoučové brzdy
Není třeba kupovat nové.... ty budou drahé. Dej si tu inzerát a někdo ti použité nabídne. Eventuelně mám doma asi nějaké navíc, ale musel bys je zrepasovat - odrezit, vyměnit manžety, případně písty a čepy.
Re: MG ZR 105 - kotoučové brzdy
Hele popravdě, seženeš je skoro na každym vrakáči.. Ventilovaný sem měl na předku na svojí 200, tak když seženeš slušný a zrepasuješ, tak v pohodě.. z klubu ale budou asi v lepším stavu 

Re: MG ZR 105 - kotoučové brzdy
Asi jak radí wrabesek s Trundou, ale za mě spíš otázka: nač ventilované na 105ku? Jen kvůli kráse? Myslím, že to ti nikdo moc neocení, nebude to vidět a co do efektivity je to zbytečné, protože ZR 105 je dostatečně vybavená s tím brzdovým systémem jak je. Takže pokud to není jen pro tvůj dobrý pocit, jsou to zbytečně vyhozené peníze. Určitě lepší upgrade by byl, kdybys předělal zadní na kotoučové (na což existuje XY návodů) a tím pádem bych už uvažoval o chlazených na všech 4 kolech aby to alespon vypadalo efektně. Samozřejmě je to tvá věc, ale můj názor je, že je to zbytečnost při tom výkonu.
Když už ale hodláš investovat, tak v poměru kvalita/cena je asi nejrozumější mrknout na Ferodo a nebo prostě sehnat originály od někoho tady, třebaže použité.
Když už ale hodláš investovat, tak v poměru kvalita/cena je asi nejrozumější mrknout na Ferodo a nebo prostě sehnat originály od někoho tady, třebaže použité.
Re: MG ZR 105 - kotoučové brzdy
Ventilovanými myslí dvouvrstvé kotouče, ne děrované. Takže to vůbec není o vzhledu, ale čistě o "výkonosti" brzd.
Jinak ano - ani ventilovaný systém nezachrání to, když se koupí šmejdský kotouče s deskami.
Zadní bubnové brzdy jsou pro běžný provoz lepší... míň náročné na údržbu, méně náchylné na problémy, brzdí stejně dobře. Smysl je měnit za kotoučové to má snad jen v případě, kdy se s autem jezdí i na okruhy a je potřeba aby se brzdy rychleji chladily.
Mimochodem děrované kotouče jsou nesmysl, pokud ovšem nejde o nějaké keramické super brzdy, kde ten kotouč je opravdu konstruovaný s tím, že ty díry mají nějaký význam v chlazení bez negativního dopadu na pevnost a mnoho dalších aspektů. Jinak to děrování je spíš zdrojem problémů, než výhod.... U Zimmerman a jiných takových kotoučů je známé že při zátěži v důsledku děr praskají, v děrách se tvoří rez, která je tvrdá a dře desky, díry navíc působí jako struhadlo a nakonec i zmenšují efektivní třecí plochu.
Jinak ano - ani ventilovaný systém nezachrání to, když se koupí šmejdský kotouče s deskami.
Zadní bubnové brzdy jsou pro běžný provoz lepší... míň náročné na údržbu, méně náchylné na problémy, brzdí stejně dobře. Smysl je měnit za kotoučové to má snad jen v případě, kdy se s autem jezdí i na okruhy a je potřeba aby se brzdy rychleji chladily.
Mimochodem děrované kotouče jsou nesmysl, pokud ovšem nejde o nějaké keramické super brzdy, kde ten kotouč je opravdu konstruovaný s tím, že ty díry mají nějaký význam v chlazení bez negativního dopadu na pevnost a mnoho dalších aspektů. Jinak to děrování je spíš zdrojem problémů, než výhod.... U Zimmerman a jiných takových kotoučů je známé že při zátěži v důsledku děr praskají, v děrách se tvoří rez, která je tvrdá a dře desky, díry navíc působí jako struhadlo a nakonec i zmenšují efektivní třecí plochu.
Re: MG ZR 105 - kotoučové brzdy
Trunda píše:Ventilovanými myslí dvouvrstvé kotouče, ne děrované. Takže to vůbec není o vzhledu, ale čistě o "výkonosti" brzd.
Jinak ano - ani ventilovaný systém nezachrání to, když se koupí šmejdský kotouče s deskami.
Zadní bubnové brzdy jsou pro běžný provoz lepší... míň náročné na údržbu, méně náchylné na problémy, brzdí stejně dobře. Smysl je měnit za kotoučové to má snad jen v případě, kdy se s autem jezdí i na okruhy a je potřeba aby se brzdy rychleji chladily.
Mimochodem děrované kotouče jsou nesmysl, pokud ovšem nejde o nějaké keramické super brzdy, kde ten kotouč je opravdu konstruovaný s tím, že ty díry mají nějaký význam v chlazení bez negativního dopadu na pevnost a mnoho dalších aspektů. Jinak to děrování je spíš zdrojem problémů, než výhod.... U Zimmerman a jiných takových kotoučů je známé že při zátěži v důsledku děr praskají, v děrách se tvoří rez, která je tvrdá a dře desky, díry navíc působí jako struhadlo a nakonec i zmenšují efektivní třecí plochu.
Já samozřejmě vím, že myslel ventilované, tudíž dvoudiskové s chladící mezerou (stejné jsou originálně na ZR 160), ale přesto si myslím, že funkčnost tím už více nezlepší, jestliže vymění kotouče jen na předku, bude to stále stejné brždění jen s tím, že bude o něco málo (spíš zanedbatelně) chladit, to bude asi celý efekt. Výměnu zadních za kotoučové jsem myslel spíš jako vizuální upgrade, jinak samozřejmě jsou bubnové v normálním provozu lepší s menšími náklady.
Re: MG ZR 105 - kotoučové brzdy
No... nejen já máme vyzkoušeno, že pro ty, kteří jezdí dynamičtěji, tak výměna za chlazené kotouče dost pomohla.
Samozřejmě to posouzení zlepšení je dost subjektivní a záleží na stylu jízdy. Nicméně nechlazené kotouče jsem měl ATE, takže žádný šmejdy a měl jsem s nimi kvůli chlazení velký problémy např. když jsem jel na výlet do Tater a tam jezdil po serpentinách, nebo třeba když jsem měl na dálnici dobrzdit ze 140ti na 50 a to jsem třeba ani neměl auto naložené. Kotouče se přehřály a ke konci už jsem brzdil očima. Prostě je v reálu vyzkoušeno, že rozdíl to je citelný a kdo cítí, že jsou původní brzdy slabé, tak si tímto opravdu pomůže, tedy za předpokladu, že slabé nebyly v důsledku špatného stavu soustavy.
Samozřejmě to posouzení zlepšení je dost subjektivní a záleží na stylu jízdy. Nicméně nechlazené kotouče jsem měl ATE, takže žádný šmejdy a měl jsem s nimi kvůli chlazení velký problémy např. když jsem jel na výlet do Tater a tam jezdil po serpentinách, nebo třeba když jsem měl na dálnici dobrzdit ze 140ti na 50 a to jsem třeba ani neměl auto naložené. Kotouče se přehřály a ke konci už jsem brzdil očima. Prostě je v reálu vyzkoušeno, že rozdíl to je citelný a kdo cítí, že jsou původní brzdy slabé, tak si tímto opravdu pomůže, tedy za předpokladu, že slabé nebyly v důsledku špatného stavu soustavy.
Re: MG ZR 105 - kotoučové brzdy
Trunda píše:No... nejen já máme vyzkoušeno, že pro ty, kteří jezdí dynamičtěji, tak výměna za chlazené kotouče dost pomohla.
Samozřejmě to posouzení zlepšení je dost subjektivní a záleží na stylu jízdy. Nicméně nechlazené kotouče jsem měl ATE, takže žádný šmejdy a měl jsem s nimi kvůli chlazení velký problémy např. když jsem jel na výlet do Tater a tam jezdil po serpentinách, nebo třeba když jsem měl na dálnici dobrzdit ze 140ti na 50 a to jsem třeba ani neměl auto naložené. Kotouče se přehřály a ke konci už jsem brzdil očima. Prostě je v reálu vyzkoušeno, že rozdíl to je citelný a kdo cítí, že jsou původní brzdy slabé, tak si tímto opravdu pomůže, tedy za předpokladu, že slabé nebyly v důsledku špatného stavu soustavy.
Jasně Trundo, ale bereš v potaz i výkonnost vozu? ZR 105 skutečně není žádný závoďák a tak dynamicky, aby se brzdy přehřívali se s tím jet prostě nedá, respektive brzdný výkon tou výměnou nezlepší. Proto jsem navrhoval spíše výměnu za komplet kotoučové i na zadku, pak to smysl má.
Re: MG ZR 105 - kotoučové brzdy
Ano, zvažuji... bo jsem měl nechlazené kotouče na autě s podobným poměrem výkon/váha a ty brzdy uvařit prostě nebyl vůbec žádný problém. I ty chlazený uvařím i když už výrazně tíž...
Opět, to, že v Británii takto nadimenzovali brzdy může být i důsledek toho, že tam ty nechlazené stačí, protože na dálnici mají výrazně nižší maximální povolenou rychlost.
A ani tak nejde o to jak silný motor to auto má, jako spíš o to, kolik to auto váží, protože to je to co brzdy zatíží, když musíš prudce dobrzdit na dálnici, nebo když sjíždíš klikatý kopec. A 1100 kg není zrovna málo. Výkon motoru bude mít vliv jen na četnost s jakou se dostaneš na vyšší rychlost, kterou pak budeš muset zase ubrzdit. Ale to prostě není příčina těch častějších problémů.
Mluvím ze zkušenosti s touto konkrétní úpravou. Nevím, jestli je tu někdo další, kdo provedl stejnou úpravu, ale já jsem si tím pomohl a udělal bych to znova. Proto si taky doma ty brzdiče skladuju, kdybych snad dostal do ruky auto s nechlazenými kotouči
Opět, to, že v Británii takto nadimenzovali brzdy může být i důsledek toho, že tam ty nechlazené stačí, protože na dálnici mají výrazně nižší maximální povolenou rychlost.
A ani tak nejde o to jak silný motor to auto má, jako spíš o to, kolik to auto váží, protože to je to co brzdy zatíží, když musíš prudce dobrzdit na dálnici, nebo když sjíždíš klikatý kopec. A 1100 kg není zrovna málo. Výkon motoru bude mít vliv jen na četnost s jakou se dostaneš na vyšší rychlost, kterou pak budeš muset zase ubrzdit. Ale to prostě není příčina těch častějších problémů.
Mluvím ze zkušenosti s touto konkrétní úpravou. Nevím, jestli je tu někdo další, kdo provedl stejnou úpravu, ale já jsem si tím pomohl a udělal bych to znova. Proto si taky doma ty brzdiče skladuju, kdybych snad dostal do ruky auto s nechlazenými kotouči

Re: MG ZR 105 - kotoučové brzdy
Musim souhlasit s Trundou, vemeš u nás Cínovec (vysokej kopec na hranice
), jeden nahoru dolu a máš pěkně horký brzdy
A to sem měl větraný na 200, kde sem to jel
Ale pokud jezdí 5km, je to zbytečný..
A seky poměr výkon/váha.. Má to 76kw, to se dá pěkně protáhnout



A seky poměr výkon/váha.. Má to 76kw, to se dá pěkně protáhnout
