Výkon na motorové brzdě

Uživatelský avatar
Miras
Příspěvky: 196
Registrován: čtv kvě 27, 2010 14:15
Bydliště: Praha

Re: Výkon na motorové brzdě

Příspěvek od Miras » sob črc 14, 2012 8:21

Jasný. Uvidíme se, pokecáme, projedeme se :-D
zkusím přijet už v pátek do kempu, takže bysme měli na pokec víc času... :wink:
Mini Cooper S, 2007 - 1,6l turbo, 128 kW

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17949
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Výkon na motorové brzdě

Příspěvek od Trunda » sob črc 14, 2012 8:21

Ja prijedu v sobotu rano.... budu prespavat za kopcem u rodicu ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Miras
Příspěvky: 196
Registrován: čtv kvě 27, 2010 14:15
Bydliště: Praha

Re: Výkon na motorové brzdě

Příspěvek od Miras » ned črc 15, 2012 12:43

Trunda píše:... Otevrene sani a vyfuk by urcite nemel vykon snizit a uz vubec ne zpusobit takovy pokles vykonu.
....
K tomu poznámka - típek co měl tu brzdu, tak říkal, že naměření nižšího výkonu není nic vyjímečného a že se s tím setkává hlavně u upravených aut... Že je větší pravděpodobnost, mít to na původním výkonu u neupraveného auta než u nějak náhodně upravovaného... Takže souhlasím s R4ms3s, když píše, že lidi od Hond to hodně řešili a tím víc mi přijde smůla, že nemám grafy s origo sáním a výfukem.
Mini Cooper S, 2007 - 1,6l turbo, 128 kW

Uživatelský avatar
Miras
Příspěvky: 196
Registrován: čtv kvě 27, 2010 14:15
Bydliště: Praha

Re: Výkon na motorové brzdě

Příspěvek od Miras » ned črc 15, 2012 12:53

R4ms3S píše:cože?
Časovat to (aspoň u mého ZRka) začně kolem 4500ot/min a táhne do omezovače.
Tady ještě poznámka - jak jsem to studoval, nikde se nepíšou otáčky, kdy to začne časovat, ale uvádí se, že to mění časování v celém rozsahu podle polohy plynu, zatížení motoru a pár dalších parametrů...
Na mém autě mi přijde pěkně plynulý zátah už odspodu. Oproti Celice 2 litru, který má podobných 170 koní, ale to se musí točit, aby to ožilo...

V každém případě na CHIP to jde a to včetně měření před a po... :wink:
Fakt si myslím, že časování je v pohodě a věřím tomu...
Mini Cooper S, 2007 - 1,6l turbo, 128 kW

R4ms3S
Příspěvky: 1496
Registrován: úte úno 05, 2008 18:12
Bydliště: Brno / Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Výkon na motorové brzdě

Příspěvek od R4ms3S » stř srp 08, 2012 23:01

Jelikož jsem si už pořídil Hondu a jelikož to chci vzít od základu, tak jsem našel info ohledně sání.
Takže předávám informaci ohledně sání dále, tohle je podloženo člověkem, který jezdí na brzdy nejen se svým upraveným autem.
Jde o Hondu Civic Type-R 7G - EP3
jak jde vidět, tak to potvrzuje co jsem říkal, vysrat se na nějaké kity a podobné voloviny, zachovat seriové sání a dát maximálně vložku.


Nové poznatky z brzdy:

Modelový případ:
řekněme auto s 220HP a 210Nm, takže lehce upravené. Za základ vezmeme sání "boxové" jaké jsem vymyslel podle závodních, tzn. uzavřený box s krátkým přívodem vzduchu a velkopropustným závodním filtrem...
Výkon 220HP, krouťák 210Nm

Teď dáme autu krátké sání, hliníková hadice a otevřený konusový filtr (vychladíme to, nebereme v uváhu teplotu, o tom jsme se už bavili a není to součást měření)
Výkon 223HP, krouťák 205Nm

Teď dáme autu dlouhé sání až dolů do nárazníku
Výkon 218HP, krouťák 208Nm

Zajímavý pokus ještě doplníme a sundáme sání úplně a necháme jen otevřenou klapku sání
Výkon 215HP, krouťák 205Nm

A teď nasadíme na klapku jen tu gumovou hadici a nepřipojíme nic dál
Výkon 225HP, krouťák 208Nm

Není to úvaha, ale podložený fakt přepočítaný z konkrétních pokusů na stejném autě, grafy z brzdy mám a takhle to prostě funguje... Některá sání se můžou trošku lišit, ale myslím si, že odchylka bude velmi malá, není tak rozhodující, kdo je výrobce, ale co to je za typ sání...

Boxová sání sice nebudou mít nikdy největší výkon, ale určitě s nimi docílíte jedny z nejlepších možných kroutících momentů a hlavně se skvělým průběhem...
Obrázek
CTR EP3 - http://www.r4ms3s.cz/ctr/" onclick="window.open(this.href);return false; - track car
MG ZR 160 - http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=462" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno
Rover 214Si - http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=104" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17949
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Výkon na motorové brzdě

Příspěvek od Trunda » čtv srp 09, 2012 6:01

Zajimave porovnani. Ten vysledek je ovlivneny strasne moc faktorama a na kazdem aute budou platit trosku jina pravidla.... Bude to ovlivnene mapovanim, konstrukci sani, stavem motoru, provedenim vyfuku, atd. Nicmene uzavreny box se sportovni vlozkou bude asi vzdy jedna z lepsich voleb.... Na druhou stranu v Mejte se mohli vsichni potrhat smichy, jak brutalni melo Kupecko zvuk :-D
Na ZRku jsi ten box mel nejaky vetsi?
Toz tak se pochlub co jsi nakonec poridil ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

R4ms3S
Příspěvky: 1496
Registrován: úte úno 05, 2008 18:12
Bydliště: Brno / Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Výkon na motorové brzdě

Příspěvek od R4ms3S » čtv srp 09, 2012 6:18

ty pravidla v zásadě platí na všechny starší auta, hlavě pokud srovávnáme hondu s vtecem a zrko s vvc...
Obrázek
CTR EP3 - http://www.r4ms3s.cz/ctr/" onclick="window.open(this.href);return false; - track car
MG ZR 160 - http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=462" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno
Rover 214Si - http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=104" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17949
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Výkon na motorové brzdě

Příspěvek od Trunda » čtv srp 09, 2012 8:02

Je pravda to, ze co se tyka ZRka, tak jeho vznik a jeho vykon je zalozen na to, ze se vzal normalni motor a ten se vyladil do prijatelneho maxima, takze popravde uz asi fakt neni kam vys jit... respektive je, ale uz to bude stat neprimerene penize a nebude to auto pouzitelne do bezneho provozu. Takze nejake hrani si s filtrem je opravdu asi jen hrani... u VVCecka uz asi opravdu jen lepsi vyfuk, ostre vyfukove vacky (Karel je testuje na MGF), lepsi kabely a tim to konci... pak mozna prasecinku se silnejsima vstrikama.... to ale prida tam max. 30 kobyl a smitec.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

R4ms3S
Příspěvky: 1496
Registrován: úte úno 05, 2008 18:12
Bydliště: Brno / Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Výkon na motorové brzdě

Příspěvek od R4ms3S » čtv srp 09, 2012 8:08

JENŽE! Když vstřiky, tak už to chce ECU a tu už ti nikdo nenaladí stejně jako vačky, taky by to chtělo jinou ECU, nejlépe programovatelnou, sání potom co řeši lidí, kteří mají auto opravdu na okruhy do Mostu, Brna, NS a jezdí 24hodinovky apod. tak na svých Integrách i CTR 7G a 8G řeší to, že buď jen vložku a udělat lepší přísun vzduchu a nebo nějaký BMC CDA ale určitě né žádný CAI a podobné nesmysly, stejně jako to má MIras... tak to prostě je dimenzované a správné, proto "chyba" kterou jsem udělal na 214 už opakovat nebudu :admin:
Obrázek
CTR EP3 - http://www.r4ms3s.cz/ctr/" onclick="window.open(this.href);return false; - track car
MG ZR 160 - http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=462" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno
Rover 214Si - http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=104" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17949
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Výkon na motorové brzdě

Příspěvek od Trunda » čtv srp 09, 2012 8:19

Tak preprogramovat to jde, ale chce to zkusenost s konkretnim motorem a hlavne to nechce nejake poutove podvodniky a valcema....
... no pak to jde taky vzit z gruntu, pricemz vysledek je myslim velmi pekny:



S tim sanim mas proste recht.... uz jsem si domu dovezl box z VIcka a asi zkusim udelat nejaky pokus s presunem teplotniho cidla... blby, ze nemam tu sportovni vlozku :-D
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Miras
Příspěvky: 196
Registrován: čtv kvě 27, 2010 14:15
Bydliště: Praha

Re: Výkon na motorové brzdě

Příspěvek od Miras » úte srp 19, 2014 8:58

Trunda píše:Kdovi jak jim to merilo.... Na "chiptuning" se vybodni... u tohohle motoru si premapovanim nijak vyrazne nepomuzes...
Nakonec jsem pred lety byl na chipu, jen jsem nejako zapomel sem dat obrazek mereni 'po' - viz nize (je to blbe k precteni, ale ukazuje to PO 177 koni).
Hlavni, co je videt, ze to kluci z CHIPTUNING zmerili na zacatku na presne seriovy vykon (prej PRED 157 koni). To mi rika jedinou vec a to tu, ze to chce merit u nejake 'autority'. Kdyz mi takhle kazda brzda ukaze neco jineho, tak nevim nic noveho. Tohle je teda evidentne lepsi na Mini foru, kde existuje nekolik aut po chipu a moje seriove - vsechno z Jarova. Rover/ MG forum - pouze teorie :|
http://new.minicooperklub.cz/viewtopic. ... 5&start=80
Ale jinak - priste se na to asi fakt vybodnu :) Muj hrdina Vojta s Peugeotem 306 vitezi i bez zasahu do motoru anebo tu mame Tomase Ubla, ktery nam to nanda i s Roverem 200 a 140 konma :-D
Trunda píše: ...na druhou stranu tech 160 koni by to melo mit opravdu na kolech...
No, tak neni. Na Jarove mi to tipek vysvetloval a vykony udavane vyrobci jsou NA STOLICI. Na kolech je to samozrejme ovlivneno typem gum atd. A na stolici se to nemeri snadno, ze. Takze se to normovanym zpusobem prepocitava.
Trunda píše: ...na tom grafu se mi nelibi ten zub... myslim ze nekde v tech otackach se nastavuji vacky a rozhodne to nema zpusobit ztratu vykonu.... jestli ty nahodou nemas spatne sestaveny VVC mechanismus...
Hele, je to v 100% v pohode. Asi neco je, ze to neni nove, ale tahne to jako prase (nepreplnovane prase :-D ). A tahne to odspoda (pri rozjezdu na krizovatce nemusis davat moc plynu) a az uplne nahoru. Bez casovani je treba pritelkyne Octavie 1,6 z 2000 a tam je to v horni casti otacek uplne o nicem. Na druhou stranu moje predesla Celica 2,0L GT mela z 2 litru 179 koni - bez casovani - a tam to zase netahlo dole a muselo se tocit. Celicu a ZR jsem stridal hned po sobe, tak muzu porovnat.
Mel by nekdo zajet taky na brzdu, at muzeme porovnavat. Tohle jsou vsechno jen teorie a 'rady'... Trunda, coz? Musis si to proste nechat premerit... :wink:

Jinak jsem se pred lety projel v aute, ktere tu dlouho resil DongoBongo a tomu to fakt netahlo... :?
Obrázek
Mini Cooper S, 2007 - 1,6l turbo, 128 kW

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Výkon na motorové brzdě

Příspěvek od stilg » stř srp 20, 2014 20:56

Kdyz uz tu byla ta debata ohledne sani / air filtru...

Ze dat otevreny "sportovni" filtr je tak trochu nesmysl (resp. ano zvuk... ale vykonove je to horsi nez klasicky airbox, ktery ruku na srdce u hodne aut neni vubec spatny) jsem myslel, ze se obecne vi.

V podstate je mozno:
1) nechat airbox a normalni filtr. OK reseni u vetsiny aut.
2) Nechat airbox a dat "lepsi" filtr. Hypoteticky drobne zlepseni, pokud vzduchovy filtr pravidelne menite, a tenhle budete cistit, tak se da i neoc malo usetrit oproti papirakum.
3) dat hribek, s tim, ze to bude mit trochu lepci zvuk, ale jako takova je to uprava kontraproduktivni
4) dat lepsi airbox (typicky sportovni filtr v boxu) s privodem vzduchu z narazniku. Nevyhodou je, ze ty slusnejsi (kvalitou) kity jsou ve srovnani s tim co za nemeritelny, nepocitelny narust vykonu _mozna_ prinesou absolutne cenove nevyhodne, takze to clovek dela spis jen tak pr oradost, nez z "racionalnich" duvodu... to by si tam totiz jinak nechal airbox.


Jinak moje ZR:
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
rOMAN007
Příspěvky: 438
Registrován: pon říj 29, 2007 23:19
Bydliště: Plzen jih

Re: Výkon na motorové brzdě

Příspěvek od rOMAN007 » pon kvě 02, 2016 13:07

Jen tak pro zajmavost jsem byl odbrzdit skodovku :)
Na 1.3ku z favorita to jde car::
http://www.imgup.cz/images/2016/04/28/G ... 300ccm.jpg
Rover 220 Sdi (99)
Rover 75 Tourer CDTi (04)
Škoda 130L rally https://www.youtube.com/watch?v=wKCL7N__AfM

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17949
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Výkon na motorové brzdě

Příspěvek od Trunda » pon kvě 02, 2016 13:14

Tož asi na tu bídu dobré :-D Ale nějak to nemám s čím srovnat....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
rOMAN007
Příspěvky: 438
Registrován: pon říj 29, 2007 23:19
Bydliště: Plzen jih

Re: Výkon na motorové brzdě

Příspěvek od rOMAN007 » pon kvě 02, 2016 13:36

serie myslim mela 45kw takze ted 2x tolik :)
Rover 220 Sdi (99)
Rover 75 Tourer CDTi (04)
Škoda 130L rally https://www.youtube.com/watch?v=wKCL7N__AfM

Odpovědět