Řazení rychlostních stupňů
Řazení rychlostních stupňů
Zdravím všechny,
chci se zeptat, zda někdo nemáte zkušenosti s problémem, který se vyskytl u mě. Když je venku chladnější počasí nebo je noc, řadit jde rychlosti pákou celkem snadno, pokud je ale venku horko a sluníčko, 1 a 2 rychlostní stupeň jde řadit hodně ztěžka. Nevíte, čím by to mohlo být, případně jak se tohoto nešvaru zbavit? Za každou radu bych byl rád
chci se zeptat, zda někdo nemáte zkušenosti s problémem, který se vyskytl u mě. Když je venku chladnější počasí nebo je noc, řadit jde rychlosti pákou celkem snadno, pokud je ale venku horko a sluníčko, 1 a 2 rychlostní stupeň jde řadit hodně ztěžka. Nevíte, čím by to mohlo být, případně jak se tohoto nešvaru zbavit? Za každou radu bych byl rád
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6973
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řazení rychlostních stupňů
Možná někdo bude mít tip hned z patra, ale já bych začal tím nejjednodušším -- co olej v převodovce, kdy byl vyměněný?
Re: Řazení rychlostních stupňů
No, hlavně by jsme potřebovali vědět který model máš, protože dle toho jsou různé mechanismy řazení ... a koukám, že máš 160tku.
Typuji, že máš měněný kardanový kloub na táhle. Pokud je vyměněný třeba za ten od Šéby se silonovými pouzdry, tak ten je náchylný na to, jak moc se dotáhnou matice os. Když se to zahřeje od výfuku, tak se pouzdra roztáhnou a kloub ztuhne. Taky mi to dělá Zkus povolit trošku ty matičky.
Jinak platí i to s výměnou oleje. Jestli jsi ho neměnil, tak ho určitě vyměň.
Typuji, že máš měněný kardanový kloub na táhle. Pokud je vyměněný třeba za ten od Šéby se silonovými pouzdry, tak ten je náchylný na to, jak moc se dotáhnou matice os. Když se to zahřeje od výfuku, tak se pouzdra roztáhnou a kloub ztuhne. Taky mi to dělá Zkus povolit trošku ty matičky.
Jinak platí i to s výměnou oleje. Jestli jsi ho neměnil, tak ho určitě vyměň.
Re: Řazení rychlostních stupňů
Čau, mám ZR 160, 2005. Určitě díky moc za tipy, ten olej v převodovce právě nevím, kdy se měnil naposled, to mě sice napadlo taky, ale radši jsem to chtěl vyzvědět od někoho zkušenějšího Na olej mrknu hned zítra a na matičky asi taky, když mám volno, snad se s tím hnu z místa Každopádně díky moc borci, kdyžtak dám vědět, jak to dopadlo
Re: Řazení rychlostních stupňů
Jenom ještě malý dotaz Zkoušel jsem na netu hledat ohledně výměny převodového oleje, ale nenašel jsem dá se říct nic o tom, kde a jak to vyměnit, případně obrázek a vysvětlení, jak na to.. Pokud byste si našli čas, jelikož vím, že jsem míň chápavější, s rozepsáním, byl bych Vám moc a moc vděčný
Re: Řazení rychlostních stupňů
Najdes tu v sekci R25 informace z AUTODATA, kde je i nakres... Je tm z leveho boku vypousteci a vys jeden napousteci sroub. Leje se to tam tak, aby byla hladina po ten napousteci. Ale to nejde delat na heveru, protoze je potreba mit auto v rovine, navic musis mit nejaky pripravek na to dolevani, protoze se k tomu nedostanes jen tak to tam nalit z flasky.
A spravne tam patri olej MTF94, ktery asi jen tak nesezenes, ale kdyz koupis treba Miller Oils 10W40 motorovy polosyntetiku, tak ten je v podstate to same. Hlavne ne zadnou lacinou srajdu z Tesca
A spravne tam patri olej MTF94, ktery asi jen tak nesezenes, ale kdyz koupis treba Miller Oils 10W40 motorovy polosyntetiku, tak ten je v podstate to same. Hlavne ne zadnou lacinou srajdu z Tesca
- roverix
- Příspěvky: 3065
- Registrován: sob led 31, 2009 19:30
- Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504
Re: Řazení rychlostních stupňů
MTF 94 nesežene? Nějaká změna? Lehnam i Zakar to normálně odlélí ze sudu a posílali.
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504
Re: Řazení rychlostních stupňů
Lenham aktuálně nemá, Zakar nevím... a mezitím jsem si ověřil, že skutečně není problém nalít motorový 10W40, ale z nějaké kvalitnější produkce. Navíc proti MTF94 je to tak za půlku ceny. Tak proč ne. Kvalita dnešních olejů už je taky někde jinde, než před lety.
Re: Řazení rychlostních stupňů
Motorový a převodový olej je v podstatě to samé? No to mě pos.. . Ano, asi jako rohlík a chleba. Motorový olej není schopen ochránit povrch před opotřebením při tření za velmi vysokých tlaků, má takové vlastnosti, aby udržel souvislý film v kluzném ložisku při vysoké rychosti, takže se spolu pánev ložiska a čep klikové hřídele vůbec nedotýkají. Tato vlastnost je ti ale v převodovce na houby. V převodovce se různé plochy naopak spolu budou i s tímto olejem velmi intenzivně dotýkat Myslím, že na trhu je dost převodových olejů a i kdyby to nebyl zrovna MTF94 ale jiný převodový olej podobné klasifikace, bude to pořád tisíckrát lepší než 10W40.
Re: Řazení rychlostních stupňů
http://www.millersoils.co.uk/automotive ... sector=Car
Koukni na odkaz - ve specifikaci oleje píší, že je kompatibilní s MTF94
Ano, taky jsem z toho byl v šoku, ale taky věřím tomu, že výrobci olejů nejsou takoví diletanti, aby prodávali něco, co by nefungovalo, nebo dokonce snad bylo úplně zle. A to, že PG1 šlape i na motorový olej se traduje už roky. Jde totiž o původní hondí převodovku, u kterých je to známá věc, že se do nich leje "motorový" olej.
Koukni na odkaz - ve specifikaci oleje píší, že je kompatibilní s MTF94
Ano, taky jsem z toho byl v šoku, ale taky věřím tomu, že výrobci olejů nejsou takoví diletanti, aby prodávali něco, co by nefungovalo, nebo dokonce snad bylo úplně zle. A to, že PG1 šlape i na motorový olej se traduje už roky. Jde totiž o původní hondí převodovku, u kterých je to známá věc, že se do nich leje "motorový" olej.
Re: Řazení rychlostních stupňů
Ale je pravda, že jiný motorový olej, který na sobě nemá napsáno, že je MTF94 kompatibilní, bych tam raději asi nelil. Tak zas v tomhle své kontroverzní vyjádření mírním
Re: Řazení rychlostních stupňů
Ještě jsem na netu četl, že by to mohlo být lanko od spojky k převodovce "Clutch cable" na UK forech
Re: Řazení rychlostních stupňů
Imho, hadam to na nao lanko od spojky. Nejspis uz je bud vytahane, neco nedobre zafugngoval auto adjuster co na nem je... resp ono je to ocelove lanko a logicky templem se ejste drobicek natahne a pak uz spojka lehounce chyta i s pedalem v podlaze a narvat tam jednicku / Rko kdyz auto stoji buze byt pain in the ass....
POkud bys s tim jezdil tak se to dost mozna bude este zhorsovat a ... a pak overis ze to tak je jendodduse ze v podzemni garazi na rovnym hladkym povrchu zaradis 1 a vyslepnes spojku... a pokud auticko pomalinku jede dopredu ... tadaaaa.
Demontaz lanka:
Lanko je chyceno na rameno na prevodovce pod boxem filtru sani. Baterku ven, filtrbox ven. Na strane pedalu potahnout a vyhaknout z pedalu (da se jeste pomoct sroubkem co s nim muzes stelovat doraz pedalu). Kotvu kterou je to zahaknute za rameno na prevodovce potahnout dolu a vyhaknout z ramena....
Za manzetou lanka jak jde do interieru je plastova vec, je v ni racnovy mechanismus napinaku / adjusteru ... kdyz s nim potocic na spravnou stranu melo by to udajne vyresetovat vnitrni mechanismus aje mozny ze i jenom tohle bude jako naprava stacit.
POkud bys s tim jezdil tak se to dost mozna bude este zhorsovat a ... a pak overis ze to tak je jendodduse ze v podzemni garazi na rovnym hladkym povrchu zaradis 1 a vyslepnes spojku... a pokud auticko pomalinku jede dopredu ... tadaaaa.
Demontaz lanka:
Lanko je chyceno na rameno na prevodovce pod boxem filtru sani. Baterku ven, filtrbox ven. Na strane pedalu potahnout a vyhaknout z pedalu (da se jeste pomoct sroubkem co s nim muzes stelovat doraz pedalu). Kotvu kterou je to zahaknute za rameno na prevodovce potahnout dolu a vyhaknout z ramena....
Za manzetou lanka jak jde do interieru je plastova vec, je v ni racnovy mechanismus napinaku / adjusteru ... kdyz s nim potocic na spravnou stranu melo by to udajne vyresetovat vnitrni mechanismus aje mozny ze i jenom tohle bude jako naprava stacit.
Re: Řazení rychlostních stupňů
Hombre píše:Motorový a převodový olej je v podstatě to samé? No to mě pos.. . Ano, asi jako rohlík a chleba. Motorový olej není schopen ochránit povrch před opotřebením při tření za velmi vysokých tlaků, má takové vlastnosti, aby udržel souvislý film v kluzném ložisku při vysoké rychosti, takže se spolu pánev ložiska a čep klikové hřídele vůbec nedotýkají. Tato vlastnost je ti ale v převodovce na houby. V převodovce se různé plochy naopak spolu budou i s tímto olejem velmi intenzivně dotýkat Myslím, že na trhu je dost převodových olejů a i kdyby to nebyl zrovna MTF94 ale jiný převodový olej podobné klasifikace, bude to pořád tisíckrát lepší než 10W40.
Jak zaznelo, PG1 je docela dost pribuzna Hondim prevodovkam... a Prevodovky od Hondy na zacatku 90tych let, meli predepsano (A ve fabrice je plnili) 10W40kou.
O par let pozdeji, prisla honda s vlastnim Honda MTF, ktere se stalove od te doby predepisovanym prevodovym olejem.... ale patrne je technicky dost pribuzny s puvodni 10W40, nez ty stejna auta co meli puvodne predepsano 10W40, meli od te doby MTF nebo 10W40.
Obecne je "asi" lepsi lit MTF / MTF94 (nebal bych se klidne pouzit Hondi MTF do PG1, tak jako je imho vhodny Hondi PSF do Roveriho posilovace), ale nebal bych se toho....
Re: Řazení rychlostních stupňů
Ted jsem menil v MGF olej v prevodovce a pouzil jsem Texaco Multigear RN Premium 75W-80. Par lidi to tu pouziva, tak jsem se nechal inspirovat. Najeto od vymeny cca 2000km a zatim vsecko ok.