dalkova svetla seštelovani
dalkova svetla seštelovani
zdravim lidicky chtel bych se zeptat jestli jdou sestelovat ciste jen dalkova svetla mam zr predface s parovyma svetlama a dalkace mi svitijou hodne k zemi a kdyz si prizvednu cele lampy tak zase strasne oslnuji uz potkavackama .... neni na lampach nekde jeste stelovaci sroub ciste na dalkace?
Re: dalkova svetla seštelovani
Není. Většinou je příčinou toho, že dálková svítí do země to, že v potkávacím světlometu je vadná, nebo chybně upevněná žárovka. Ta potom svítí vysoko a po seřízení svítí dálkové nízko. Doporučuju koupit pořádné žárovky bez větších svítivostí, modrých zabarvení a já nevím čeho, prostě obyčejnou Narvu za 100 Kč, přesně ji tam usadit a seřídit světla.
Re: dalkova svetla seštelovani
Když už jsme u toho, tak doporučuji nekupovat aktuální hit OSRAMu Nightbreaker Laser. Deklarováná zlepšení proti předchozím generacím nejsou vůbec znatelná a k tomu všemu to má mít poloviční životnost. Protože jsem byl před tím velice spokojený s Nightbreaker +, které už mají opravdu dlouhou životnost, svítí pěkně takovým zdravě bílo žlutým světlem, tak jsem chtěl zkusit další evoluci, ale je to opravdu velké zklamání.
Re: dalkova svetla seštelovani
Doporučuji nekupovat žádné zázračné žárovky s vyšší svítivostí, zabarvením, xenonovým efektem a podobné podvody.
Důvody:
- Vyšší svítivosti lze dosáhnout buď vyšším příkonem - to je velmi nebezpečné, patice ani vodiče nejsou na takové proudové hodnoty dimenzovány, může taky dojít k požáru, nebo taky vyšší jakostí materiálů - to pak ale žárovka stojí 200Kč a víc, přičemž její životnost (přesněji životnost té zvýšené svítivosti) je tak 2 tisíce km.
- Zabarvení žárovek je většinou dosaženo zabarvením baňky, což ale zase snižuje svítivost, a to nejméně o 50%. Je to vlastně to samé, jako byste na sklo světlometu nalepili tmavomodrou folii. U některých žárovek je zase dosaženo bílé barvy vyšší provozní teplotou vlákna žárovky, ta ale zase velice brzo shoří.
Taky důrazně nedoporučuji kupovat neznačkové žárovky (AIA, EAGLEEYE a podobné sračky), které jsou v sadách Filson a v blistrech na pultech hypermarketů ani žárovky které nesou doplňkovou značku nějakého renomovaného výrobce (Autolamp atd). konkrétně Autolamp je výprodej zmetků, které neprošly kontrolou kvality na lince NARVA. Příklad: Žárovce (třeba H7)na první pohled nic není, ale když si ji podržíte vodorovně (plech patice je svisle) a podíváte se z boku, zjistíte, že celá ta skleněná baňka je jakoby svěšená dolů, čímž se vlákno ocitne o asi 1 mm níže a světlomet pak svítí vysoko a navíc rozmazaně (rozhraní světla a stínu není ostré). Naopak velmi kvalitní jsou NARVA (ostatní značkové žárovky, jako OSRAM, PHILIPS, BOSCH taky, ale u NARVY se mi ještě nikdy nestalo, že by byla nepřesná - asi proto, že mají dobrou kontrolu kvality a dobrý odbyt zmetků).
Poslední důležitá věs je, aby patice žárovky přesně dosedla ve světlometu tam, kam má. Každá, i minimální odchylka zbůsobí zase nepřesnost toho světelného kužele. Je dobré světlomet po montáži rozsvítit tak 2 metry od nějaké zdi a zkusit už namontovanou a upevněnou žárovkou zahýbat. Uvidíte jak se mění ten obraz na zdi a v jaké poloze je nejostřejší.
Důvody:
- Vyšší svítivosti lze dosáhnout buď vyšším příkonem - to je velmi nebezpečné, patice ani vodiče nejsou na takové proudové hodnoty dimenzovány, může taky dojít k požáru, nebo taky vyšší jakostí materiálů - to pak ale žárovka stojí 200Kč a víc, přičemž její životnost (přesněji životnost té zvýšené svítivosti) je tak 2 tisíce km.
- Zabarvení žárovek je většinou dosaženo zabarvením baňky, což ale zase snižuje svítivost, a to nejméně o 50%. Je to vlastně to samé, jako byste na sklo světlometu nalepili tmavomodrou folii. U některých žárovek je zase dosaženo bílé barvy vyšší provozní teplotou vlákna žárovky, ta ale zase velice brzo shoří.
Taky důrazně nedoporučuji kupovat neznačkové žárovky (AIA, EAGLEEYE a podobné sračky), které jsou v sadách Filson a v blistrech na pultech hypermarketů ani žárovky které nesou doplňkovou značku nějakého renomovaného výrobce (Autolamp atd). konkrétně Autolamp je výprodej zmetků, které neprošly kontrolou kvality na lince NARVA. Příklad: Žárovce (třeba H7)na první pohled nic není, ale když si ji podržíte vodorovně (plech patice je svisle) a podíváte se z boku, zjistíte, že celá ta skleněná baňka je jakoby svěšená dolů, čímž se vlákno ocitne o asi 1 mm níže a světlomet pak svítí vysoko a navíc rozmazaně (rozhraní světla a stínu není ostré). Naopak velmi kvalitní jsou NARVA (ostatní značkové žárovky, jako OSRAM, PHILIPS, BOSCH taky, ale u NARVY se mi ještě nikdy nestalo, že by byla nepřesná - asi proto, že mají dobrou kontrolu kvality a dobrý odbyt zmetků).
Poslední důležitá věs je, aby patice žárovky přesně dosedla ve světlometu tam, kam má. Každá, i minimální odchylka zbůsobí zase nepřesnost toho světelného kužele. Je dobré světlomet po montáži rozsvítit tak 2 metry od nějaké zdi a zkusit už namontovanou a upevněnou žárovkou zahýbat. Uvidíte jak se mění ten obraz na zdi a v jaké poloze je nejostřejší.
Re: dalkova svetla seštelovani
Díky za odborné vysvětlení
Ale dovolil bych si trošku nesouhlasit s tím, že takové lepší žárovky jsou vždy špatné. Totiž jak jsem psal...
Když začaly Osram Nightbreaker, tak jsem si koupil hned první, co byly. Pocitově se zlepšila viditelnost a světlo bylo bělejší, než jakékoli předchozí žárovky (nevím ale už jaké). Tedy v tomto ohledu za ty peníze to byla lepší žárovka. Bohužel ale opravdu trpěla na velice krátkou životnost, kdy po roce a cca 15 tis. km zdechly. Pak jsem ale koupit Nightbreaker +, které měly mít vyřešený problém s životností a to se mi i potvrdilo. V Labuti je mám už nějakých jestli 5 let a cca 50 tis. km. Prostě fakt dlouho. Provoz léto zima a pořád svítí velice dobře.
Jo a taky bych netvrdil to, že nutně se dá zvýšit svítivost jen příkonem. Na svítivost má vliv konstrukce, tak materiál žárovky. Tzn. už změnou složení inertního plynu a vlákna lze dosáhnout lepší svítivosti. Typickým příkladem toho je přeci rozdíl mezi klasickou žárovkou a halogenovou žárovkou. Prostě žárovka má lepší účinnost, tedy laicky řečeno vyzáří méně tepla, ale víc světla
Ale dovolil bych si trošku nesouhlasit s tím, že takové lepší žárovky jsou vždy špatné. Totiž jak jsem psal...
Když začaly Osram Nightbreaker, tak jsem si koupil hned první, co byly. Pocitově se zlepšila viditelnost a světlo bylo bělejší, než jakékoli předchozí žárovky (nevím ale už jaké). Tedy v tomto ohledu za ty peníze to byla lepší žárovka. Bohužel ale opravdu trpěla na velice krátkou životnost, kdy po roce a cca 15 tis. km zdechly. Pak jsem ale koupit Nightbreaker +, které měly mít vyřešený problém s životností a to se mi i potvrdilo. V Labuti je mám už nějakých jestli 5 let a cca 50 tis. km. Prostě fakt dlouho. Provoz léto zima a pořád svítí velice dobře.
Jo a taky bych netvrdil to, že nutně se dá zvýšit svítivost jen příkonem. Na svítivost má vliv konstrukce, tak materiál žárovky. Tzn. už změnou složení inertního plynu a vlákna lze dosáhnout lepší svítivosti. Typickým příkladem toho je přeci rozdíl mezi klasickou žárovkou a halogenovou žárovkou. Prostě žárovka má lepší účinnost, tedy laicky řečeno vyzáří méně tepla, ale víc světla
Re: dalkova svetla seštelovani
Tvrdím snad něco jiného?Hombre píše:, nebo taky vyšší jakostí materiálů - to pak ale žárovka stojí 200Kč a víc
Re: dalkova svetla seštelovani
...., přičemž její životnost (přesněji životnost té zvýšené svítivosti) je tak 2 tisíce km.
Ok, mluvíš tedy o nekvalitách levných žárovek
Re: dalkova svetla seštelovani
Mám na mysli konkrétně ty Nightbreakery, které jsem měl 2x, svítily dobře, dokonce přesně, ale po zimě už byla svítivost stejná (nebo spíše nižší), jako u té nové Narvy. Ujel jsem s nimi asi 3000 km. Což mi za 250 Kč navíc oproti Narvám přijde málo. Pokud je tohle nekvalitní a levná žárovka, pak ano, v tom případě ale kvaliní a drahé namám odvahu zkoušet.
Re: dalkova svetla seštelovani
No a měl jsi ty Nightbreaker +? Protože v tom byl fakt velký rozdíl...
Re: dalkova svetla seštelovani
Už nevím, bylo to 2009/2010, asi ne.
Re: dalkova svetla seštelovani
Jo, tak to bylo ještě ze začátku a to stálo za prd. Ty plusy už byly fakt supr.