Takže...
Dneska jsem nejprve vyměnil tlumič za delší z VIčka. Žádná změna. Respektive trošku se ten rachot zmírnil.
Pak jsem vyměnil horní uložení, což na to samozřejmě vliv nemělo, protože fakt je identické kromě prolisů v místě dosedu na karoserii.
Takže jsem se hecnul a ten dlouhý tlumič jsem dal i na druhou stranu včetně toho původního uložení. Výsledek.... rachot pořád stejný

No.... mě z toho vychází to, že to prostě asi dělají ty pružiny z XW, ač si to nedokážu vysvětlit proč. Pružiny jsou předepnuté tak, že opravdu vytáhnou i tlumič z dvoustovky. Výška zdvihu tlumiče z XW je stejná. Ale dobře, tlumič na XW chodí v menším zdvihu, protože je na příčném rameni kousek od těhlice. Ano, XW může mít vzadu mírně větší váhu.
Pružiny jsou progesivní, mají tenčí drát než ZR, ale jsou více předepnuté (vyšší při volném stavu).....
Je možné, že by blbě dimenzované pružiny dělaly takový rachot???