MG ZR škubání motoru
Re: MG ZR škubání motoru
No, vidim to na diagnostiku u pana Maredy. V Plzni se nejak nechytam a hlavne pan Mareda ty auta zna. Uvidime s cim prijde. Zatim moc dekuju kluci.
_________________________________________________________
Rover 200__1.4i__1998--- už odpočívá / MG ZR 105
Rover 200__1.4i__1998--- už odpočívá / MG ZR 105
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6973
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: MG ZR škubání motoru
Kdyby se náhodou ukázalo, že je vadná ECU, tak jak psal Trunda -- mám z havarované R25 s motorem 14K4F (76 kW), což je ten samý. Můžu poskytnout včetně jednotky imobilizéru a ovladače, je to všechno v sadě z jednoho auta, není třeba párovat.
Re: MG ZR škubání motoru
Děkuji moc. Každopádně pokud nebudu s určitostí vědět zda je to ECU tak bych chtěl někoho ze zdejších poprosit, zda by byl ochoten mi řídící jednotku zapůjčit. Pokud by výměna pomohla, tak bych ji odkoupil.AnderN píše:Kdyby se náhodou ukázalo, že je vadná ECU, tak jak psal Trunda -- mám z havarované R25 s motorem 14K4F (76 kW), což je ten samý. Můžu poskytnout včetně jednotky imobilizéru a ovladače, je to všechno v sadě z jednoho auta, není třeba párovat.
Nechce se mi do toho lejt ani benzín jak mě to momentálně štve. A předpokládám ze ECU nebude zrovna levná. Chtěl bych předejít situaci kdy koupím ECU a on to bude delat třeba vadný vstřik.
_________________________________________________________
Rover 200__1.4i__1998--- už odpočívá / MG ZR 105
Rover 200__1.4i__1998--- už odpočívá / MG ZR 105
Re: MG ZR škubání motoru
Tak aby toho nebylo málo, tak dneska jsem dolejval olej do serva. No, a všiml jsem si že se mi zvedá voda v nádržce až po víčko. Čidlo pro budík drží neustále pod polovinou, a nehne se ani o chlup víc. Ventilátor vbec nespíná. Relé ventilátoru je ok, a když odpojím konektor z druhého čidla a zapojím zpět, tak se ventilátor rozběhne ale běží nepřetržitě. Kluci, blil bych z toho to vám řeknu. Takže objednávám obě nová čidla. To auto mě zruinuje.
Které čidlo prosím Vás ovládá ventilátor ? To ve vertikální poloze nebo v horizontální?
Které čidlo prosím Vás ovládá ventilátor ? To ve vertikální poloze nebo v horizontální?
_________________________________________________________
Rover 200__1.4i__1998--- už odpočívá / MG ZR 105
Rover 200__1.4i__1998--- už odpočívá / MG ZR 105
-
- Příspěvky: 2369
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: MG ZR škubání motoru
je to cidlo co ma dva draty ,je to kdyz ho odpojis tak se rozjede sahara ,mas to dobre odvzdusnene a vraci se voda tou tenkou hadickou co je na sani?
Re: MG ZR škubání motoru
Voda se tlačila do nádoby hadicí která jde do nádoby spodem. Když jsem v tu chvíli zapojil saharu tak se voda vrátila zpět do normálu.
_________________________________________________________
Rover 200__1.4i__1998--- už odpočívá / MG ZR 105
Rover 200__1.4i__1998--- už odpočívá / MG ZR 105
Re: MG ZR škubání motoru
Tak ten ventilátor se chová celkově nějak divně. Dneska jsem objednal obě čidla nová. Po cestě se to nechce moc ohřávat, je to stále někde pod polovinou až jeden dílek pod polovinou budíku. A když jsem přijel do práce, ventilátor na chladiči byl sepnutý
Máte někdo vlastní zkušenost s výměnou termostatu? Je nějaká šance jej vyměnit bez nutnosti sundání sání? Takhle blbě umístěný termostat má snad jen MG/Rover. Mám podezření, ačkoliv byl daný nový, že zůstal otevřený, nebo otevírá příliž brzy.
A ještě bych se chtěl zeptat jakou značku/typ dáváte Vy.
Máte někdo vlastní zkušenost s výměnou termostatu? Je nějaká šance jej vyměnit bez nutnosti sundání sání? Takhle blbě umístěný termostat má snad jen MG/Rover. Mám podezření, ačkoliv byl daný nový, že zůstal otevřený, nebo otevírá příliž brzy.
A ještě bych se chtěl zeptat jakou značku/typ dáváte Vy.
_________________________________________________________
Rover 200__1.4i__1998--- už odpočívá / MG ZR 105
Rover 200__1.4i__1998--- už odpočívá / MG ZR 105
Re: MG ZR škubání motoru
Tohle auto byla nejhorší koupě mého života. MG už nikdy!
Jak jsem ty auta do této chvíle chválil, tak teď tomu nemůžu přijít na jméno. Jenom problémy. Nic jinýho. Od diagnostiky přes díly až po servis.
Do auta jsem dal starý termostat. Nový jsem vyhodil. Nové čidlo na vodu pro budík s ručičkou ani nehlo. Staré funguje. Proměřením přes multimetr ukazovala čidla stejné hodnoty. Naštěstí to mám za nákupku, takže to letělo do koše.
Ke všemu co se momentálně děje jsem ještě přijel z práce, a když jsem odemykal vrata od garáže tak koukam na světla...a nahoru...a dolů...a nahoru....a dolů...bzzzzz nahoru....bzzz dolů....světla se samovolně nastavovala naklápěním z horní pozice do spodní a zase zpět. To už fakt nepobíram. To auto je jak strašidelný dům. Čekam jen kdy mě po cestě do práce zhasne světla a pokusí se mě zabít.
Jak jsem ty auta do této chvíle chválil, tak teď tomu nemůžu přijít na jméno. Jenom problémy. Nic jinýho. Od diagnostiky přes díly až po servis.
Do auta jsem dal starý termostat. Nový jsem vyhodil. Nové čidlo na vodu pro budík s ručičkou ani nehlo. Staré funguje. Proměřením přes multimetr ukazovala čidla stejné hodnoty. Naštěstí to mám za nákupku, takže to letělo do koše.
Ke všemu co se momentálně děje jsem ještě přijel z práce, a když jsem odemykal vrata od garáže tak koukam na světla...a nahoru...a dolů...a nahoru....a dolů...bzzzzz nahoru....bzzz dolů....světla se samovolně nastavovala naklápěním z horní pozice do spodní a zase zpět. To už fakt nepobíram. To auto je jak strašidelný dům. Čekam jen kdy mě po cestě do práce zhasne světla a pokusí se mě zabít.
_________________________________________________________
Rover 200__1.4i__1998--- už odpočívá / MG ZR 105
Rover 200__1.4i__1998--- už odpočívá / MG ZR 105
Re: MG ZR škubání motoru
Promiň.... ale tohle není ani o značce, ani o výrobci. Tohle jen a pouze o konkrétním kusu a předchozích majitelích. A to, že koupíš díl a je nefunkční, tak to je taky obecný problém.
Blbnutí serv naklápění je snadno řešitelný. Vymontuj ze světel motorky, rozeber. Vyčisti snímací kartáčky a plošky od staré vazelíny, přejeď je 2000 smirkem, namaž novou vazelínou a bude to ok.
Blbnutí serv naklápění je snadno řešitelný. Vymontuj ze světel motorky, rozeber. Vyčisti snímací kartáčky a plošky od staré vazelíny, přejeď je 2000 smirkem, namaž novou vazelínou a bude to ok.
Re: MG ZR škubání motoru
To sice do jiste miry ano, ale absolutne chapu tu flustraci. Nemam to moc jine.
Re: MG ZR škubání motoru
Ahoj MG/Rover bando,
chtěl bych oživit toto téma a požádat Vás o radu. Snad prostřednictvím tohoto najdu někoho, kdo by na to přišel, poradil, pomohl.
Na mém MG stále přetrvává problém se svítící kontrolkou motoru, která svítí, či bliká. OBDII tam v tuto chvílí hlásí chybu P0300 značící náhodné vynechávání zápalu.
Vyměnil jsem následující:
1.obě lambda sondy
2.palivový filtr
3.cívky zapalování
4.svíčky
5.kompletní výfukové potrubí včetně katalyzátoru, mimo svodů a katalyzátoru za svody
6. všechny 4 vstřiky
Problém v tuto chvíli přetrvává stále a mě se nechce věřit, že by byla vadná řídící jednotka. Samozřejmě to nevylučuji.
Zdá se mi, že na 1.4 benzín jede to auto až moc pěkně, a napadlo mě zda se v ní někdo nemohl šťourat a hrát si s mapou. Ale nechce se mi tomu věřit vzhledem k ojedinělosti těchto aut, a pochybuju že to udělá kdejaký šťoural v garáži? Ale vyloučit to nelze. Motor běží celkem kultivovaně, jde plynule od spodních otáček až nahoru, neškube.
Otázkou je, co dál. Chtěl jsem objednat novou řídící jednotku, ale nevím co je s tím spjato, a navíc jsem koukal že prodávají řídící jednotku s nízkým výkonem a vyšším výkonem. A tohle bych chtěl řešit až naposledy. A upřímně doufám že nebudu muset.
Napadá někoho jak dál postupovat ? Na co se podívat ?
Druhá věc kterou nevím jak řešit je nespínající ventilátor.
Když jsem měl napojenou OBDII a přes telefon za jízdy zkoušel chybová hlášení, přepl jsem se na obrazovku přístrojové desky, a jelikož to bylo v létě, zjistil jsem že ve městě v koloně byla teplota 106 stupňů. A ventilátor neběžel. Zvláštní je, že ručička na přístrojové desce byla v tu chvíli fyzicky na polovině ukazatele. Čili dle přístrojové desky v autě nebyl důvod k panice. Ale diagnostika nelže. Po výměně předního teplotního čidla ( dva kabely ) žádná změna. Když čidlo odpojím, ventilátor se rozběhne. Když ho zapojím zpět, ventilátor běží dokud nevypnu motor. Vyměnil jsem tedy i druhé čidlo ( pro přístrojovou desku ) a to neukazuje vůbec. Oba spínače od Delphi. Když dám staré, funguje normálně. U tohoto čidla tedy nevím co si mám o něm myslet. Vizuelně je naprosto shodné s originálem. Možná vadné čidlo. Ale staré ukazuje od nuly do běžné provozní teploty normálně, a poté nevím proč nejde ručička na přístrojové desce výš.
Dokázal by s tím někdo pomoci ?
Díky a přeju pěkný den všem
chtěl bych oživit toto téma a požádat Vás o radu. Snad prostřednictvím tohoto najdu někoho, kdo by na to přišel, poradil, pomohl.
Na mém MG stále přetrvává problém se svítící kontrolkou motoru, která svítí, či bliká. OBDII tam v tuto chvílí hlásí chybu P0300 značící náhodné vynechávání zápalu.
Vyměnil jsem následující:
1.obě lambda sondy
2.palivový filtr
3.cívky zapalování
4.svíčky
5.kompletní výfukové potrubí včetně katalyzátoru, mimo svodů a katalyzátoru za svody
6. všechny 4 vstřiky
Problém v tuto chvíli přetrvává stále a mě se nechce věřit, že by byla vadná řídící jednotka. Samozřejmě to nevylučuji.
Zdá se mi, že na 1.4 benzín jede to auto až moc pěkně, a napadlo mě zda se v ní někdo nemohl šťourat a hrát si s mapou. Ale nechce se mi tomu věřit vzhledem k ojedinělosti těchto aut, a pochybuju že to udělá kdejaký šťoural v garáži? Ale vyloučit to nelze. Motor běží celkem kultivovaně, jde plynule od spodních otáček až nahoru, neškube.
Otázkou je, co dál. Chtěl jsem objednat novou řídící jednotku, ale nevím co je s tím spjato, a navíc jsem koukal že prodávají řídící jednotku s nízkým výkonem a vyšším výkonem. A tohle bych chtěl řešit až naposledy. A upřímně doufám že nebudu muset.
Napadá někoho jak dál postupovat ? Na co se podívat ?
Druhá věc kterou nevím jak řešit je nespínající ventilátor.
Když jsem měl napojenou OBDII a přes telefon za jízdy zkoušel chybová hlášení, přepl jsem se na obrazovku přístrojové desky, a jelikož to bylo v létě, zjistil jsem že ve městě v koloně byla teplota 106 stupňů. A ventilátor neběžel. Zvláštní je, že ručička na přístrojové desce byla v tu chvíli fyzicky na polovině ukazatele. Čili dle přístrojové desky v autě nebyl důvod k panice. Ale diagnostika nelže. Po výměně předního teplotního čidla ( dva kabely ) žádná změna. Když čidlo odpojím, ventilátor se rozběhne. Když ho zapojím zpět, ventilátor běží dokud nevypnu motor. Vyměnil jsem tedy i druhé čidlo ( pro přístrojovou desku ) a to neukazuje vůbec. Oba spínače od Delphi. Když dám staré, funguje normálně. U tohoto čidla tedy nevím co si mám o něm myslet. Vizuelně je naprosto shodné s originálem. Možná vadné čidlo. Ale staré ukazuje od nuly do běžné provozní teploty normálně, a poté nevím proč nejde ručička na přístrojové desce výš.
Dokázal by s tím někdo pomoci ?
Díky a přeju pěkný den všem
_________________________________________________________
Rover 200__1.4i__1998--- už odpočívá / MG ZR 105
Rover 200__1.4i__1998--- už odpočívá / MG ZR 105
Re: MG ZR škubání motoru
S tím čidlem tploty bych to tak neprožíval, jestli při odpojení čidla ventilátor běží, tak je to OK. Poč by měla ŘJ zapínat ventilátor už pi 106°C? Je to lehce nad normální provozní teplotou. Zkusím se pak mrknout do Rave, jestli tam píšou, při kolika stupních se sepne ventilátor, záleží taky asi na režimu jízdy atd. To samé s budíkem - normálně, když je 90°C tak je ručička pod polovinou, takže 106°C a polovina by odpovídala.
S tou kontrolkou bych doporučoval zajet na pořádnou diagnostiku, když už ne značkovou, tak aspoň Bosch, ta by snad napsala konkrétně co je špatně a nemusel bys měnit celý ten seznam věcí zbytečně. Nezávazně to tipuju na snímač polohy kliky, který se často mrví, ale může to být cokoliv a opravovat to způsobem pokus-omyl, to je fakt vyhazování peněz.
S tou kontrolkou bych doporučoval zajet na pořádnou diagnostiku, když už ne značkovou, tak aspoň Bosch, ta by snad napsala konkrétně co je špatně a nemusel bys měnit celý ten seznam věcí zbytečně. Nezávazně to tipuju na snímač polohy kliky, který se často mrví, ale může to být cokoliv a opravovat to způsobem pokus-omyl, to je fakt vyhazování peněz.
Re: MG ZR škubání motoru
Proč by měla ŘJ jednotka sepnout při 106 stupních...nooo...protože běžná provozní teplota chladící kapaliny v motoru by měla bejt 85 až 95 stupňů ? Alespoň tak nás to učili Ale nevím jak to má nastavený MG. Pak by to chtělo tedy zjistit při jaké teplotě má sepnout a ještě to zkusím. Proč má MG nastavenou tak vysokou provozní teplotu ?
Vzhledem k tomu co už bylo měněno je spínač polohy kliky to nejmenší. Zkusím ho taky vyměnit. S diagnostikou jsem byl u p.Maredy a tam to ukazovalo to samé co OBDII tak nevím zda má smysl pátrat diagnostikou dál ?
Vzhledem k tomu co už bylo měněno je spínač polohy kliky to nejmenší. Zkusím ho taky vyměnit. S diagnostikou jsem byl u p.Maredy a tam to ukazovalo to samé co OBDII tak nevím zda má smysl pátrat diagnostikou dál ?
_________________________________________________________
Rover 200__1.4i__1998--- už odpočívá / MG ZR 105
Rover 200__1.4i__1998--- už odpočívá / MG ZR 105
Re: MG ZR škubání motoru
Rave mi nejde otevřít.... asi už není kompatibilní s novým Adobe Readerem nebo co. Každopádně provozní teplota je okolo 90-92°C, spínání ventilátoru se může konat řeba až při 110.
Ta chyba 0300 - vynechávat zapálení směsi to může i kvůli jiným věcem, než je zapalování, znamená to, že se směs nezapálila, ne že selhalo zapalování. ŘJ to zjistí z výkyvů hodnoty lambdy. Než budeš něco měnit, nemůže to být benzínem? Svíčky jsou přesně ty, co tam patří? Můžeš změřit tlaky?
Ta chyba 0300 - vynechávat zapálení směsi to může i kvůli jiným věcem, než je zapalování, znamená to, že se směs nezapálila, ne že selhalo zapalování. ŘJ to zjistí z výkyvů hodnoty lambdy. Než budeš něco měnit, nemůže to být benzínem? Svíčky jsou přesně ty, co tam patří? Můžeš změřit tlaky?
Re: MG ZR škubání motoru
Zkoušel jsem měnit různý benzínky, dával jsem i aditivum do benzínu, zkoušel jsem 95 od Benzina a Shell, Robin Oil, Pap Oil, zkoušel jsem 3 měsíce jezdit pouze na Vervu 100. Nepomohlo. Svíčky mám NGK. Přesné označení svíček které tam mají bejt nevím. Můžu se mrknout jaké tam mám v současné době. Měření tlaků bych uměl domluvit.
EDIT: tak přípravek na měření tlaků jsem si koupil. beztak jsem si jej plánoval už delší dobu do povinné výbavy garáže Tak odpoledne zkusím zda bude fungovat a proměřím.
EDIT: tak přípravek na měření tlaků jsem si koupil. beztak jsem si jej plánoval už delší dobu do povinné výbavy garáže Tak odpoledne zkusím zda bude fungovat a proměřím.
_________________________________________________________
Rover 200__1.4i__1998--- už odpočívá / MG ZR 105
Rover 200__1.4i__1998--- už odpočívá / MG ZR 105