MG ZR 160 - problém při odzvdušnění brzd
MG ZR 160 - problém při odzvdušnění brzd
Ahoj vespolek,
měl bych jeden naléhavej dotaz ohledně odvzdušnění brzd na mým ZR 160. Pořídil jsem HEL opletené hadice včetně lepší brzdovky (abych vylepšil gumový chod pedálu), avšak po postupném odvzdušnění pomocí odsávačky v pořadí PZ-LZ-PP-LP (s vypnutým motorem) je výsledný krok pedálu snad ještě horší než byl
V čem je zakopanej pes? Někde na anglickým fóru jsem teď vyčetl, že se má při odvzdušnění začít u spolujezdce, pak diagonálně jeden zadek, přední strana u řidiče a druhej zadek. A se zapnutým motorem. Je to takhle kvůli ABS nebo rozdělovači brzd? Úplně si nedokážu vysvětlit proč
Předek díky za postřehy, budu aspoň zase o něco moudřejší a zkušenější
Ať to jezdí!
Syky
měl bych jeden naléhavej dotaz ohledně odvzdušnění brzd na mým ZR 160. Pořídil jsem HEL opletené hadice včetně lepší brzdovky (abych vylepšil gumový chod pedálu), avšak po postupném odvzdušnění pomocí odsávačky v pořadí PZ-LZ-PP-LP (s vypnutým motorem) je výsledný krok pedálu snad ještě horší než byl
V čem je zakopanej pes? Někde na anglickým fóru jsem teď vyčetl, že se má při odvzdušnění začít u spolujezdce, pak diagonálně jeden zadek, přední strana u řidiče a druhej zadek. A se zapnutým motorem. Je to takhle kvůli ABS nebo rozdělovači brzd? Úplně si nedokážu vysvětlit proč
Předek díky za postřehy, budu aspoň zase o něco moudřejší a zkušenější
Ať to jezdí!
Syky
MG TF 135 BRG, MG ZR 160 mk2 silver
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6973
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: MG ZR 160 - problém při odzvdušnění brzd
Jako první mě napadá, jestli náhodou nemáš zavzdušněný modulátor ABS?
Re: MG ZR 160 - problém při odzvdušnění brzd
No a neměly by se brzdy odvzdušňovat do kříže ?? Třeba PP potom LZ a takhle ??
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2
MG ZR 160 mk2
Re: MG ZR 160 - problém při odzvdušnění brzd
No, možný to určitě je. Je hrozný rozdíl v kroku pedálu při vypnutým a zapnutým motoru, propadne se to minimálně dvakrát tolik co u jinýho běžnýho auta Tu dráhu to má fakt hrozně dlouhou, na konci "u podlahy" to sice nějak brzdí, ale jistota v tom opravdu není
Jak se případně odvzdušňuje modulátor ABS? Lze to třeba jako příčinu potvrdit/vyloučit vyndáním pojistky ABS?
MG TF 135 BRG, MG ZR 160 mk2 silver
Re: MG ZR 160 - problém při odzvdušnění brzd
Já dával HEL hadice onehdá a tedy žádný problém s odvzdušněním jsem neměl. A to na nějaký postup do kříže zvesela kašlu (zřejmě proto, že mi nikdy nikdo nevysvětlil proč bych to tak dělat měl a sám v tom logiku nevidím). Ale při výměně jsem si dával hodně záležet na tom, abych z trubek nenechal kapalinu vykapávat dlouho.
Nejprve jsem si povolil hadice na trubkách, abych měl jistotu, že půjdou odšroubovat. Pak jsem vyšrouboval hadici ze třmenu a pak teprv z trubky tak, abych zkrátil co nejvíc dobu, co to poteče z trubky. Ale třeba jsem to tak hrotil zbytečně.
Ale já jsem to odvzdušnil jednou, pak jsem to jel projet a bylo to bídné. Tak jsem to odvzdušnil znova, kdy mi z toho vyletělo ještě hromada vzduchu a pak už to bylo pevné jak skála. A odvzdušňuju to klasicky s bandaskou na hadičce na odvzdušňováku. Vylosuji některé dítě, to mi šlape brzdu a já povoluju odvzdušňovák. A nechám tak propumpovat na těch čtyřech brzdách tak dvě nádobky kapaliny, ať se to pořádně propláchne.
Ale jestli už je bublina v ABS, tak to nevím co s tím... mě se to nikdy nestalo. Co jsem zkoušíval, když jsem měl podezření, tak že jsem měl nastartované a s mírně našláplou brzdou jsem protočil jedno kolo a modulátor se spustil... ale jestli to k něčemu je, to nevím. Někdy jsem tak zaslechl jako že párkrát to někde probrzdit na štěrku, ať se spustí ABS a vyžene bublinky.
Nejprve jsem si povolil hadice na trubkách, abych měl jistotu, že půjdou odšroubovat. Pak jsem vyšrouboval hadici ze třmenu a pak teprv z trubky tak, abych zkrátil co nejvíc dobu, co to poteče z trubky. Ale třeba jsem to tak hrotil zbytečně.
Ale já jsem to odvzdušnil jednou, pak jsem to jel projet a bylo to bídné. Tak jsem to odvzdušnil znova, kdy mi z toho vyletělo ještě hromada vzduchu a pak už to bylo pevné jak skála. A odvzdušňuju to klasicky s bandaskou na hadičce na odvzdušňováku. Vylosuji některé dítě, to mi šlape brzdu a já povoluju odvzdušňovák. A nechám tak propumpovat na těch čtyřech brzdách tak dvě nádobky kapaliny, ať se to pořádně propláchne.
Ale jestli už je bublina v ABS, tak to nevím co s tím... mě se to nikdy nestalo. Co jsem zkoušíval, když jsem měl podezření, tak že jsem měl nastartované a s mírně našláplou brzdou jsem protočil jedno kolo a modulátor se spustil... ale jestli to k něčemu je, to nevím. Někdy jsem tak zaslechl jako že párkrát to někde probrzdit na štěrku, ať se spustí ABS a vyžene bublinky.
Re: MG ZR 160 - problém při odzvdušnění brzd
Tak ja skládal kámošovi hondu (dával se komplet hardrace ramena, vzpěra dozadu, stavítko a větší brzdy) a měl jsem přes 2 měsíce povolené hadice bez třmenu a dával pancéřovky… do kříže jsem je odvzdušnil a žádny problém nebyl.. a má taky ABS a nějaké zavzdušnění ABS jsem neřešil
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2
MG ZR 160 mk2
Re: MG ZR 160 - problém při odzvdušnění brzd
Jinak kámoš mechanik mi říkal, že když blbnul pedál nebo celkově ABS u fabie myslím tak stačilo parkrát pořádně dupnout na brzdu a bylo po problémech
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2
MG ZR 160 mk2
- djmicho
- Příspěvky: 757
- Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
- Bydliště: Polná, Dukovany
- Kontaktovat uživatele:
Re: MG ZR 160 - problém při odzvdušnění brzd
Proto měním brzdovou s tlakovým zásobníkem... Shodil víčko, náhodim víčko s přírubou, připojím zásobník s brzdovou kapalinou a natlačim na 0,5-1 Bar a jen povolíme odvzdušňovací šroub na každým třmenu a je to hned a bez práce...
Provozovatel maloobjemového dieslu (3222ccm)
Re: MG ZR 160 - problém při odzvdušnění brzd
Jestli je zavzdusneny modulator, tak to se dost blbě odvzdusnuje. Predevsim je potreba nedopustit, aby se zavzdusnil, k čemuž staci pred demontazi zafixovat zmacknuty brzovy pedal. Ale to už je teď jedno. Z modulatoru se dostane vzduch jedine, kdyz se aktivuje, to znamená přes disgnosticke rozhrani, nebo by mohlo pomoci ho aktivovat prudkým zabrzdenim na kluzkém povrchu (třeba sterku) a pak znova odvzdusnit. Do krize se odvzdusnuje ž jednoduchého důvodu, aby se úplně odvzdusnit jeden okruh a pak teprve začal odvzdusnovat druhý. Není asi žádoucí odvzdusnit jedno kolo v jednom okruhu a pak odvzdusnovat druhý a přitom si nadelat pěnu zase v tom prvním. Začíná se zadním kolem. Bez motoru. Pokud máš pomocníka, pomocník natlakuje pedalem a pak drží seslapnuty, ty povolis sroub a hned zase zavreš, je lepší mít na něm hadicku aby bylo vidět zda jde vzduch nebo ne a taky z důvodu cistoty. Bez pomocnika se povolí šroub s hadickou a pak se stlacenym vzduchem (slabým tlakem) natlakuje nadobka naplněna kapalinou, jen do té doby, než klesne hladina do poloviny, pak se šroub zavře. Polovina nadobky by měla stačit na proplachnuti celé trubky i hadice.
Re: MG ZR 160 - problém při odzvdušnění brzd
Děkuji všem za rady a postřehy - situace nyní vypadá následovně.
Odvzdušněno klasickou metodou ("vyšlapáním") s dodrženým postupem. Výsledkem je, že brzdy mají stejný krok jako před výměnou, což je aspoň malý posun Pořád je ale pedál gumový a má hrozně dlouhý mrtvý chod - to jsem doufal, že opletené hadice odstraní
On se učínek brzd nakonec dostaví, ale je to fakt až úplně "u podlahy". Paradoxně po pár ostřejších brzdách a ohřátí kapaliny se projev malinko zlepší, což nechápu. Zkoušel jsem rovněž i párkrát zabrzdit na štěrku, aby zachrochtalo ABS, als bohužel bez efektu. Napadá mě, zda není problém přímo v brzdovém válci, ale do toho se mi teď hrabat nechce Kapalina nikde opticky ani fakticky nemizí, v expanzce je jí furt stejně...
Jedu v sobotu na track day, kde dostanou brzdy zabrat, třeba se to tím spraví, ale nemyslím si to Každopádně na brzdění levačkou stylem "všechno nebo nic" je ten dlouhej krok vlastně celkem OK Ale štve mě to, ten pocit na brzdách je v porovnání s jiným autem (třeba mým TF 135, kde je vše v pořádku) prostě zvláštní...
Odvzdušněno klasickou metodou ("vyšlapáním") s dodrženým postupem. Výsledkem je, že brzdy mají stejný krok jako před výměnou, což je aspoň malý posun Pořád je ale pedál gumový a má hrozně dlouhý mrtvý chod - to jsem doufal, že opletené hadice odstraní
On se učínek brzd nakonec dostaví, ale je to fakt až úplně "u podlahy". Paradoxně po pár ostřejších brzdách a ohřátí kapaliny se projev malinko zlepší, což nechápu. Zkoušel jsem rovněž i párkrát zabrzdit na štěrku, aby zachrochtalo ABS, als bohužel bez efektu. Napadá mě, zda není problém přímo v brzdovém válci, ale do toho se mi teď hrabat nechce Kapalina nikde opticky ani fakticky nemizí, v expanzce je jí furt stejně...
Jedu v sobotu na track day, kde dostanou brzdy zabrat, třeba se to tím spraví, ale nemyslím si to Každopádně na brzdění levačkou stylem "všechno nebo nic" je ten dlouhej krok vlastně celkem OK Ale štve mě to, ten pocit na brzdách je v porovnání s jiným autem (třeba mým TF 135, kde je vše v pořádku) prostě zvláštní...
MG TF 135 BRG, MG ZR 160 mk2 silver
Re: MG ZR 160 - problém při odzvdušnění brzd
Zabrzdit na štěrku a pak odvzdusnit, a pořád dokola, dokud nebude pedal tvrdý.
Re: MG ZR 160 - problém při odzvdušnění brzd
Měnil jsi desky/kotouče?
Já když ty hadice vyměnil a odvzdušnil a přitom jsem tam schválně nechal původní sjeté desky a kotouče, abych měl srovnání, tak to byl rozdíl jako hrom. Přesně jak píšeš, vadila mi gumovost pedálu a to se tím výýýýrazně zlepšilo. Sic tedy nebylo to nesmyslně ostré, jak u koncernu, ale přesně tak čitelné, aby se i levou nohou dalo citlivě dávkovat.
Teď jsem laboroval s deskama a nakonec jsem po přeměření kotouče, který má ještě půlku tloušky rezervu, dal nové ATE desky a tak je to teď zas takové gumovější, než se desky zajedou na plochu. Zadní budu dělat posléze a s nimi asi opět zkusím odvzdušnit.
Hele.... ještě máš variantu zajet s tím někde do BestDrive, či jak se to jmenuje a nechat to odvzdušnit tam. Akorát blbé, jestli už jsi do toho nalil nějakou dražší kapalinu, protože oni to asi vezmou i s proplachem. Ale kdosi tu psal, že se umí napíchnout na ABS a modulátor si spustit.
Já když ty hadice vyměnil a odvzdušnil a přitom jsem tam schválně nechal původní sjeté desky a kotouče, abych měl srovnání, tak to byl rozdíl jako hrom. Přesně jak píšeš, vadila mi gumovost pedálu a to se tím výýýýrazně zlepšilo. Sic tedy nebylo to nesmyslně ostré, jak u koncernu, ale přesně tak čitelné, aby se i levou nohou dalo citlivě dávkovat.
Teď jsem laboroval s deskama a nakonec jsem po přeměření kotouče, který má ještě půlku tloušky rezervu, dal nové ATE desky a tak je to teď zas takové gumovější, než se desky zajedou na plochu. Zadní budu dělat posléze a s nimi asi opět zkusím odvzdušnit.
Hele.... ještě máš variantu zajet s tím někde do BestDrive, či jak se to jmenuje a nechat to odvzdušnit tam. Akorát blbé, jestli už jsi do toho nalil nějakou dražší kapalinu, protože oni to asi vezmou i s proplachem. Ale kdosi tu psal, že se umí napíchnout na ABS a modulátor si spustit.
Re: MG ZR 160 - problém při odzvdušnění brzd
Nene, desky i kotouče jsem nechal původní. Ještě jsem zkusil jeden fígl - sundat třmen a přes pístek vytlačit trocha kapaliny přes odvzdušňovák ven, aby případně vylítla nějaká "zaseklá" bublina. Bohužel bez výsledku Vidím to taky na BestDrive, snad se tam dokážou nějak napojit přes diagnostiku a spustit modulátor ABS. Doufám, že zakopanej pes je tam a ne v hlavním brzdovým válci...Dám pak vědět, zda jsem uspěl/neuspěl. Ještě jednou díky!
MG TF 135 BRG, MG ZR 160 mk2 silver
Re: MG ZR 160 - problém při odzvdušnění brzd
Hlavní brzdový válec, když je vadný, tak při sešlápnutí brzdy (s nastartovaným motorem) se pedál pomalu propadá až skoro na zem. není ale měkký od začátku.
Re: MG ZR 160 - problém při odzvdušnění brzd
Tak jsem nechal v Bestdrivu odvzdušnit celý systém tlakovou plničkou (přes diagnostiku nešlo odvzdušnění ABS spustit). Drobně to pomohlo, u každého kola přeci jen 1-2 bublinky vyšly ven. Ale pořád je krok pedálu dlouhý a brzdí to pořádně fakt až na konci, nicméně pedál se v průběhu brzdění nepropadá (takže hlavní válec je snad OK).
Na UK fóru jsem ale ještě vyčetl jednu zajímavost - údajně by to mohly způsobovat antivibrační podložky, co se dávají mezi destičky a pístek. U TF je nemám (dělal jsem tam brzdy nedávno) a chod brzdy je krásný, zde na ZR ty podložky jsou a dělá to tohle. Mně to tedy přijde jako kravina, ale údajně se do nich může pístek trochu "zakousnout" a vytlačit tam plochu, která může způsobovat měkký chod pedálu v první polovině zdvihu. Dají se ty podložky jednoduše vyhodit pryč a zkusit to bez nich? Nebudou mít pak destičky ve třmenu trochu vůli v místě uložení?
Btw.: Výhledově asi (aspoň na předek) pořídím Yelowstuff desky od EBC. S autem jezdím amatérské okruhy, tak to stejně upgrade snese a třeba to bude progress i co se týče chodu pedálu
Na UK fóru jsem ale ještě vyčetl jednu zajímavost - údajně by to mohly způsobovat antivibrační podložky, co se dávají mezi destičky a pístek. U TF je nemám (dělal jsem tam brzdy nedávno) a chod brzdy je krásný, zde na ZR ty podložky jsou a dělá to tohle. Mně to tedy přijde jako kravina, ale údajně se do nich může pístek trochu "zakousnout" a vytlačit tam plochu, která může způsobovat měkký chod pedálu v první polovině zdvihu. Dají se ty podložky jednoduše vyhodit pryč a zkusit to bez nich? Nebudou mít pak destičky ve třmenu trochu vůli v místě uložení?
Btw.: Výhledově asi (aspoň na předek) pořídím Yelowstuff desky od EBC. S autem jezdím amatérské okruhy, tak to stejně upgrade snese a třeba to bude progress i co se týče chodu pedálu
MG TF 135 BRG, MG ZR 160 mk2 silver