se_kyho ZoRka

Odpovědět
se_ky
Příspěvky: 330
Registrován: stř kvě 27, 2015 9:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: se_kyho ZoRka

Příspěvek od se_ky » čtv led 11, 2024 16:50

Od posledního příspěvku uběhlo více než dva roky. Co je nového? V podstatě nic. Auto je v provozu jen občas, většinou jezdím Mondeem. Větší část první poloviny roku 2023 bylo ZRko u Zakara...jednak z důvodu STK a také se měnili rozvody a jiné drobnosti. Co ale se stalo pak, v červnu, mi otrávilo další chuť se pouštět do větších akcí. Po jedné zastávce na pumpě auto už nenastartovalo. ba víc, ani se nerozsvítilo. Bál jsem se nejhoršího, ale asi po 15 minutách hledání problému auto naskočilo, byť tedy s velkým usilím. A do toho všeho po ujetí asi 500m zhasli všechny kontrolky, světla a ani blinkr nešel. Jen motor běžel. Tak tak jsem dojel zbývajících 8km domů. Mezi tím mě ještě stihli zastavit cajti a dali mi 500Kč pokuty za to, že nesvítím. Nedali si prostě vysvětlit, že mám poruchu a že o asi 400m dál bydlím. Holt pech. No a začalo hledání a špekulování, co se vlastně stalo. Po základním měření bylo jasno...baterka byla totálně vymlácená. Tak jsem to změřil...nedobíjel. Tak jsem přemýšlel...regulátor nebo celý altík? A jelikož regulátor stojí pár stovek, vsadil jsem na něj...hodinu mi trvalo ho vyměnit, ten přístup ke spodnímu šroubu bez toho aniž byste museli sundat celou přední masku a svody je příšerný. Ale povedlo se a - ufff, musel jsem si oddechnout - auto se nastartovalo a zdá se, že problém je vyřešen. Nicméně, vzhledem k nedostatku času a prostředků je teď spíše na okrasu parkoviště byť se s ním snažím občas vyjet alespoň na malou projížďku. Lakování také stále nedopadlo, protože prostě přes všechnu mou snahu a sliby mnohých není k dispozici prostor. Nezbývá mi tedy nic jiného, než zasažená místa alespoň obrousit a vykitovat a doufám jen, že nebude třeba nikde vyvařovat. Po sněžení před vánoci jsem ale po nastartování zjistil, že jeden z ventilátorů chladiče jede stále na full. Ještě nevím proč, ale při současném počasí se v tom nemůžu hrabat, umrzli by mi ruce. Horší je, že jsem chtěl o víkendu vyjet a i když startér točil, auto nechytlo. Přičítám to tomu, že jsou ty mrazy a navíc ten benzín tam už je jednak od října a navíc ho tam je dost málo, takže nejspíš prostě budu muset na pumpu s kanystrem, dolít a pak se uvidí. Pořád je to auto ale v lepším technickém stavu, než náš Rover 45, který je teď provozu neschopný....zpuchřelá druhá hadice chlazení a navíc jede jen na 3 válce asi a bliká kontrolka managementu (vada motoru). Takže diagnostika a na tu se teď hned tak nedostanu.
MG ZR 160, 1.8L VVC (r.v. 2002), 5MT PG1, Solar Red, vyrobeno v Longbridge
Rover 45 (RT), 1.6L 16V MPI (r.v. 2002), 5MT R65, Sienna Gold, vyrobeno v Longbridge
--- I love K-SERIES engines and Rover VVC system! ---
ObrázekObrázek
Obrázek - MG ZR 160
Obrázek - Rover 45

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17961
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: se_kyho ZoRka

Příspěvek od Trunda » čtv led 11, 2024 17:00

Je to boj a o to horší, když s takto starými auty parkuješ venku. S tím tě žádné světlé zítřky prostě nečekají, takže nelze přát nic jiného, než vydržet co nejdéle a snad bude brzy lépe ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

se_ky
Příspěvky: 330
Registrován: stř kvě 27, 2015 9:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: se_kyho ZoRka

Příspěvek od se_ky » pát led 12, 2024 10:32

Ono by to bylo snažší, ale do toho všeho přišlo dalších X problémů, které se auta netýkají a řešit vše naráz se prostě nedá. Samozřejmě zavžuji pro ZR garáž, ale to v současné chvíli není dost dobře možné. Budu doufat, že se nestane nic závažnějšího no. Ale rád bych alespoň jedno z aut dal dohromady natolik, abych letos mohl vyrazit alespoň na jeden sraz. Snad to vyjde.
MG ZR 160, 1.8L VVC (r.v. 2002), 5MT PG1, Solar Red, vyrobeno v Longbridge
Rover 45 (RT), 1.6L 16V MPI (r.v. 2002), 5MT R65, Sienna Gold, vyrobeno v Longbridge
--- I love K-SERIES engines and Rover VVC system! ---
ObrázekObrázek
Obrázek - MG ZR 160
Obrázek - Rover 45

Pítrs
Příspěvky: 2060
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: se_kyho ZoRka

Příspěvek od Pítrs » sob led 13, 2024 22:35

Potřebuješ pomoc?
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

se_ky
Příspěvky: 330
Registrován: stř kvě 27, 2015 9:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: se_kyho ZoRka

Příspěvek od se_ky » stř črc 17, 2024 21:29

Pítrs píše:
sob led 13, 2024 22:35
Potřebuješ pomoc?
Pomoc se hodí vždy, ale než ti budu volat, tak musím zjistit maximum informací o tom, co se tam vlastně děje.
MG ZR 160, 1.8L VVC (r.v. 2002), 5MT PG1, Solar Red, vyrobeno v Longbridge
Rover 45 (RT), 1.6L 16V MPI (r.v. 2002), 5MT R65, Sienna Gold, vyrobeno v Longbridge
--- I love K-SERIES engines and Rover VVC system! ---
ObrázekObrázek
Obrázek - MG ZR 160
Obrázek - Rover 45

se_ky
Příspěvky: 330
Registrován: stř kvě 27, 2015 9:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: se_kyho ZoRka

Příspěvek od se_ky » stř črc 17, 2024 21:39

Tak už jsem tu zas. Rover 45 stále stejné, ale aspoň nastartuje a jede. Mám teď objednané svíčky a cívky a po výměně se uvidí co dál, ale tam je ještě dost problémů, které se musí vyřešit. Největší legrace je ta, že jsem celou dobu sháněl hadice chladící kapaliny a když už jsem je téměř sehnal, zjistil jsem, že to co teče není hadice ale pitomej termostat :lol: Takže teď mám doma termostat a čekám na ostatní díly. Pokud vyloučím všechny věci okolo zapalování a nepomůže to, bude na řadě diagnostika, protože víc už já se svými možnostmi nezjistím.
No a ZR? Tak to je vůbec podivná záhada. A právě tady by se mi hodila pomoc, rada nebo cokoliv. Proč ZR nestartuje jsem zjistil až na jaře. Je to prosté, po otočení klíčkem nejede palivová pumpa. Nechápu, že když jsem to nastartoval naposledy, což bylo v prosinci, tak auto ještě normálně běželo. A po měsíci stání už najednou ne. Takže jsem bádal. Někde jsem našel borca, který místo relé, které spouští pumpu dal prostě jen drátek na příslušné kontakty a pumpa jela. Tak jsem udělal totéž....a bingo, po otočení klíčkem pumpa jede, ale....jede nonstop samozřejmě. Nicméně auto naskočilo a přede jak kotě. Usoudil jsem tedy prvně, že je vadné relé. Vyměnil jsem ho a...nic. Pumpa stále mrtvá. Musí být tedy závada jinde. Relé funguje totiž očividně tak, že po otočení klíčem do něj přijde impuls (napětí), které sepne kontakty a tím se spustí pumpa. Natlakuje, vypne. A pak už jen nastartuje motor a spustí se pumpa a jede dokud motor běží. Problém je, že nemám absolutně šajn, na jakém základě vlastně to relé sepne. Čím je to řízené? ECU? Nebo prostě jen spínací skříňkou? Kde můžu změřit jestli do toho relé jde napětí? Existuje nějaké schéma zapojení palivové pumpy? Můžete mi prosím někdo pomoct? Díky :(
MG ZR 160, 1.8L VVC (r.v. 2002), 5MT PG1, Solar Red, vyrobeno v Longbridge
Rover 45 (RT), 1.6L 16V MPI (r.v. 2002), 5MT R65, Sienna Gold, vyrobeno v Longbridge
--- I love K-SERIES engines and Rover VVC system! ---
ObrázekObrázek
Obrázek - MG ZR 160
Obrázek - Rover 45

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17961
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: se_kyho ZoRka

Příspěvek od Trunda » stř črc 17, 2024 23:27

Ahoj ahoj,
tu máš obrázek schématu.....

Jinak takto pozdě jen letmo. Čerpadlo se samo spíná podle tlaku. Takže relé řeší jen to, jestli čerpadlo má šťávu, nebo ne, ale to, kdy se sepne, si pak řídí samo.
No jinak měřit a měřit.. podle schématu je jasné kde a co.... než to jde k čerpadlu, tak to jsou dvě relé v kaskádě a dva sidnály z ECU, které musí sepnout. Takže ty změřit. jestli opravdu spínají...
Přílohy
screen_2024-07-18 00 25 17.png
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

se_ky
Příspěvky: 330
Registrován: stř kvě 27, 2015 9:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: se_kyho ZoRka

Příspěvek od se_ky » čtv črc 18, 2024 14:09

Trunda píše:
stř črc 17, 2024 23:27
Ahoj ahoj,
tu máš obrázek schématu.....

Jinak takto pozdě jen letmo. Čerpadlo se samo spíná podle tlaku. Takže relé řeší jen to, jestli čerpadlo má šťávu, nebo ne, ale to, kdy se sepne, si pak řídí samo.
No jinak měřit a měřit.. podle schématu je jasné kde a co.... než to jde k čerpadlu, tak to jsou dvě relé v kaskádě a dva sidnály z ECU, které musí sepnout. Takže ty změřit. jestli opravdu spínají...
Děkuji za schéma, to jsem potřeboval přesně. A pokud ho tedy správně chápu, je tam po cestě od pumpy zemění, pak pumpa, pak je to žluté relé v boxu k jehož sepnutí je zapotřebí přívod z + od baterie, které jde přes tzv. cut off fuel switch, který je umístěn tuším někde pod palubkou u řidiče. Ty dva signály, které jdou z ECM (to je ta jednotka vedle baterie?) do jednak relé čerpadla i relé engine management. Dle schématu tedy jde 12V do relé R103 stálé, pokud je sepnuté relé S206. A to patrně jde, protože když nahradím kontakty relé R103 vodičem a sepnu je tím pádem natvrdo, tak čerpadlo běží. To by tedy znamenalo, že relé není sepnuto signálem z ECM. Jenže, ECM musí nejdříve sepnout relé F191 aby bylo možno aktivovat signál do relé R103. Takže mi z toho vychází, že buď ECM nefunguje (resp. neposílá signály) nebo je někde vada v kabeláži a signál do jednoho z těch relé nedojde. Jak ale tento signál změřit? Je to nějaké napětí? Nebo jen puls? Stačí měřák nebo potřebuji osciloskop? A pak mě tedy ještě napadá otázka, z jakých snímačů (a případně kde je umístěn) dostává EMC info, že může spustit čerpadlo? Jaký je to snímač?
MG ZR 160, 1.8L VVC (r.v. 2002), 5MT PG1, Solar Red, vyrobeno v Longbridge
Rover 45 (RT), 1.6L 16V MPI (r.v. 2002), 5MT R65, Sienna Gold, vyrobeno v Longbridge
--- I love K-SERIES engines and Rover VVC system! ---
ObrázekObrázek
Obrázek - MG ZR 160
Obrázek - Rover 45

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17961
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: se_kyho ZoRka

Příspěvek od Trunda » čtv črc 18, 2024 21:22

Normálně voltmetrem. Spínací napětí relé je 12V a spíná to 12V, takže žádnou vědu v tom nehledej a prostě měř tu cestu logicky tak, jak ji čteš a dojdi do místa, kde to nedělá co by mělo. Jinak relé jsou spínané vůči kostře, takže vyndat relé a měřit oběma sondama na spínacích nožkách. Cut Off spínač je na stěně pod kapotou, ale ten odpojuje napětí, které to relé pouští k čerpadlu, takže na něho to nevypadá. Takže obměř ta dvě relé. Jinak teď si nejsem jistý, jestli imobilizer blokuje čerpadlo, což si ale nemyslím, protože to nedělá to, že bych někdy slyšel, že by se čerpadlo spustilo pro natlakování po té, co deaktivuju imobilizér. Ten bude blokovat startér a zapalování.
Jinak určitě se hodí vypojit konektory na ECU, stříknout nějakým olejem vhodným na kontakty a několikrát zapojit a rozpojit. Samozřejmě jednoduchá možnost je pak proměřit pípákem (diodovým testem) tu ty dva drátky od konektoru k relé....
Hele.... tohle zvládneš :-) Takovéhle zapojovačky relátek a drátků si dělal v osmé třídě na základce :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Odpovědět