Nechci tady nikoho zesměšňovat ani urážet, všechno s nadhledem a třeba se bude někdo bavit stejně jako já

Se značkou MG jsem se poprvé osobně setkal, když si otec mého kamaráda koupil MG ZR 160 Le Mans Green, asi před 5 lety baj vočko. Když jsem v roce 2021 hledal nějaké druhé auto, k daily Audi A3, sáhnul jsem po MG ZS 180. K sepsání vlákna k tomu autu se snad dostanu někdy v budoucnosti, ale když jsem pochopil, o čem MG je, hned sem kamarádovi říkal, až budete chtít dát ZR pryč, zavolejte první mně, rád vám od něj pomůžu. Tak sem si v létě užíval V6 a v zimě drtil koncern.
31. 12. 2023 jedu k přítelkyni a beru to přes obchod, v hlavě si bilancuji, co bych si tak naplánoval na nový rok, co bych si chtěl splnit a říkám si, že by bylo krásný si v létě pořídit k ZSku to ZRko, sledovat internet a až přijde pěkný kus, jít po něm. Dojedu k přítelkyni, lehnu si na gauč, zvoní telefon. Volá kamarád, říkám si, asi chce popřát do nového roku, zvednu to a on na mě vyhrkne, že se teď bavil s otcem a že asi bude chtít dát ZRko pryč, jestli to budu chtít.



Když si sen na celý rok splníš za 4 dny a říkáš si "Co sem to zas udělal..."
Nějaké hežčí fotky
Když sem auto kupoval, mělo najeto něco přes 80 tisíc, interiér za mě moc pěkný, motor se zdál taky v pořádku. Nějaké výbavy a specifikace vám asi nepovím, protože mě to nezajímá. Má to volant, sedačky kam sednu jak prdel na hrnec, svítit to, troubí a když je mi v zimě zima otočím tam nějakým kolečkem a za chvíli je mi teplo. Alespoň vám hodím výpis z VINu
2002-05-02
15:47:26
RFLNM
TL M2 3 DOOR 1.8VVC (160ps) MG
MG ZR 160 3 Door 1.8vvc 160ps
INTRO (2002)
1
M18A
EXPORT
N1727
HUNGARY
Le Mans green
Ash/Red/Green - Green Insert
KSER 1800vvc 160 Bhp
M2
3DR
M
LHD
This car was the 95th of 125 MG ZRs to come off the production line that day and is the 87th of just 216 3 door 1.8 VVC MG ZR 160s built in Le Mans Green in the world.
This car was one of only four originally exported to Hungary in that exact colour and specification.
ÚNIK CHLADÍCÍ KAPALINY
Otec kamaráda je mechanik, nedělá úplně standardní auta a o svoje se vždycky pečlivě stará takže auto bylo v poměrně dobrých rukou, tak si jenom jezdím nic neřeším, žádná velká divočina, vesměs "kolem komína". Než si mě vystalkoval jeden vysoce postavený člen zdejšího fóra a že se přijede na ty auta mrknout, protože ZR má taky. Otevřem kapotu a málem se propadnu hanbou. Expanzní nádoba téměř prázdná. Tak to doleju, pozoruju jak rychle to mizí, karton pod autem, nikde nic, všechno suché. Nějakou dobu jezdím, pozoruju, nikde žádné stopy, kterých bych si já nebo kolega všimnul. Mrknem i do válců, růžová stopa nikde, hadice měkké, nikde nic netvrdne, nikde nic nekape (resp. nic nebylo pozorováno). Vysoce postavený člen povídá, to já už znám toto, to je těsnění pod hlavou, beztak tam je MLS, nechat vyměnit. Toš co já jako mladej svišť se budu vzpouzet, dá se to teda přetěsnit. Aspoň budu vědět, že tam je to co má být a je to v pohodě.
Pověřený zkušený mechanik. Sundala se hlava, těsnění bylo správné, ale dalo se nové, stopy kapaliny byly na motoru pod termostatem, který byl vylepšen červeným silikonem, který je pozorovatelný na více místech na autě, ale nechci na nikoho ukazovat prstem, nebo hledat viníka, či se vůbec na někoho zlobit, absolutně ne. Tak se to všechno vyměnilo, přetěsnila se hlava, sání a ještě že se to udělalo, objevila se povolená řemenice na klice. Super.
Všechno opraveno, vyměněno utaženo, vezu si auto spokojeně domů. Neodpustím si však vtípek, že se těším až za 200 km otevřu haupnu a bude v expanzce zase polovina, "Neser." OK. Neseru, jezdím. Prvních 100 km hladina drží, hurá, mám vyhráno. Dneska mi něco říkalo, zase to zkontroluj, otevřu haupnu, voda nikde. Tak to vysmátej píšu zdejšímu papaláši. No tak celé kolečko znova, dolít, projet, baterku a celej okruh pěkně zkontrolovat. Sám sem zvědavý, co a kde najdu, a třeba se o tom i zde dozvíte. Každopádně už teď musím Trundovi mockrát poděkovat za všechny informace, rady, čas a nervy, které semnou musí ztrácet, ale je to dobrák od kosti.
Jinak mě ještě čeká příprava na zimu. Vyvoskovat riziková místa, o tom zde bylo napsáno dost. Zakonzervovat podvozek a tak dále. Víko ventilů jsme vyměnili a nic jiného zatím nebylo potřeba. Teď je to nekonečná zábava, ale chci obě anglické krásky udržet na cestě nejdéle jak to jen půjde.