Převodovka + short shift

Odpovědět
Marek Thieme
Příspěvky: 17
Registrován: sob lis 16, 2024 18:41

Převodovka + short shift

Příspěvek od Marek Thieme » stř srp 13, 2025 11:58

Zdravím, nedávno jsem projížděl forum a cetl jsem, ze do zr160 se dávala horší převodovka než do předchozích modelů a ze jde vyměnit za převodovku z tf pokud se nepletu? Nicméně tu diskuzi ted nemohu najít a co jsem koukal na prevodovky z tf tak mají všechny oznaceni pg1 coz ma i ta na ZRku :-D hledám špatně nebo jak poznám ze je to ta “lepsi” a v cem je presne lepsi? Prijde mi ze na mym ZRku jde řadit hůř dvojka obzvlast při svižnější jízdě ale to přisuzuju spíš horší spojce? Jinak řešil někdo short shift? Předem díky za odpověď drive:

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18129
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Převodovka + short shift

Příspěvek od Trunda » čtv srp 14, 2025 11:28

Ahoj Marku, ne, převodovka v ZR 160 byla vždy PG1, tedy ta samé, co v MG F/TF, Lotus Elise, hromada Roverů a základ je v hondí převodovce (té z hlavy nevím její označení, ale ta měla trošku jinak ložiska a byla shodnější se staršími ročníky PG1), ale jinak zpřevodovaná. Na tuhle převodovku se dá sehnat ale naprosto všechno a mnohé navíc. Od sady ložisek, synchro kolečka, převody, i s přímými zuby, bez synchronů, dokonce i přestavba na sekvenční řazení. Nakonec tedy samozřejmě i LSD.
Ano, mechanismus řazení není zrovna nejšťastnější a trpí na spousty vůlí, které po cestě můžou nastat. Od pouzdra kulisy, kardanového kloubu, uchycení na táhlo do převodovky, ale i samotný palec v převodovce může být ojetý. Ale dvojka mývá ráda ojetý synchron, protože z jedničky na dvoujku to každý sype bez šance pro synchron udělat to, co se po něm chce a tak trpí :-)
Short shift by se na ni hodil, ale bude ke vzteku, pokud nebude vyřešené to všechno ostatní, protože se pak budeš uřazovat a samozřejmě kratší drahou a rychlejším řazením trpí synchrony. Nejprve bych dal do pucu převodovku jako takovou a jako poslední bych řešil zkrácené řazení....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Marek Thieme
Příspěvky: 17
Registrován: sob lis 16, 2024 18:41

Re: Převodovka + short shift

Příspěvek od Marek Thieme » čtv srp 14, 2025 14:02

Díky za odpověď, takže je to pořád pg1 převodovka i v jiných modelech jen jinak zprevodovana? A vyplatí se tedy nechat originál a vše zrepasovat nez tam davat neco jineho? Jeste bych mel dotaz ohledně odlehčeného setrváku, porad o něm přemýšlím ale v některých motorech to prý může dělat neplechu kvůli klikovce například která je vyvážena na sériový setrvák? Jinak dávám teď auto dokupy co se týče koroze a dočetl jsem se tady na fóru že je dobry se zbavit těsnící gumy která je kolem zadního okna na kufrovych dveřích, to těsnění je tam nějak lepené? A daji se v cesku sehnat blatníky? Nasel jsem na rimmerbros neoriginální, nemate zkušenost jestli budou pasovat dobře? Děkuji :)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18129
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Převodovka + short shift

Příspěvek od Trunda » čtv srp 14, 2025 16:06

Nerozumím co jiného bys chtěl dávat za převodovku...
Odlehčený setrvačník není problém. Mám ho v ZR160 od koupi, nějakých 7 let? cca 50 tis. km? Nevím.... žádný problém, rozhodně supr věc, samozřejmě mírně zhoršující komfort řízení, ale na sportovní jízdu to být musí. Osobně pak doporučuji měnit rozvoďák častěji, protože dostává víc počoudit od toho, jak motor umí rychleji měnit otáčky.
Gumu kolem zadního skla nemám, nedělá to žádnou neplechu a aspoň tam zatím koroze nezačala. Pokud by tam byla, nevím, jestli bych se jí zbavoval, pokud by zpoza ní někde nelezla koroze. Asi spíš ne a raději bych se pokusil za ni dostat nějaký vosk do dutin.... ideálně teď, když je teplot a zavzlíná to. Jinak to těsnění tam asi nebude lepené. Ale nevím, muselo by se kouknout do manuálu...
Blatníky, narychlo nevidím, jestli se tu aktuálně dají sehnat.... Já si kdysi koupil z Rimmerů do zásoby, ale nezkoušel jsem, jak pasují. Ale údajně na ně nebyla stížnost.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Marek Thieme
Příspěvky: 17
Registrován: sob lis 16, 2024 18:41

Re: Převodovka + short shift

Příspěvek od Marek Thieme » čtv srp 14, 2025 16:49

Nemohu tu diskuzi už najít ale někdo si tu chválil tuším převodovku z TF ze je lépe zpřevodovaná takže mam na mysli tohle, jestli je to opravdu lepší nebo mam spis zachovat tu co tam je, jinak o korozi jsem čerpal zde: viewtopic.php?p=144123#p144123 kde doporučuješ se té listy zbavit, korozi pod ni ani jinde na “pátých” dveřích zatím nemám jen lehce kolem zámku kde to plánuji zasilikonovat. Blatníky tedy zkusim z rimmer a snad to bude v poho

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18129
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Převodovka + short shift

Příspěvek od Trunda » čtv srp 14, 2025 21:22

Myslím si, že jakoukoli jinou převodovkou ZRo ztratí dynamiku. Převodovka na ZRu je myslím nejkratší ze všech, protože počítá se 17" koly a je odstupňovaná velmi krátce tak, aby to v každé rychlosti mělo moment. Včetně pětky, která je až nesmyslně krátká a tím pádem se s tím nedá rozumně jezdit po dálnici :-) Jde tedy o to, co od toho očekáváš.
Tu je spousta zajímavých informací http://mgf.ultimatemg.com/group1/info/G ... /index.htm a zde https://wiki.seloc.org/a/Rover_PG1_gearbox

No, nemám problém s tím, že se moje názory časem mění :-) .... s tím těsněním si už tak jistý nejsem, tak bych to udělal tak, jak jsem psal nyní :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Marek Thieme
Příspěvky: 17
Registrován: sob lis 16, 2024 18:41

Re: Převodovka + short shift

Příspěvek od Marek Thieme » pát srp 15, 2025 13:00

S autem jezdím převážně okresky takže asi zachovám původní. Pod gumu teda zkusím dostat vosk a snad s tím nebude žádný problém do budoucna, jen to chci vše pořádně ošetřit když už to dělám a zbavit to veškeré koroze :-D Díky za rady :)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18129
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Převodovka + short shift

Příspěvek od Trunda » pon srp 18, 2025 14:38

Jasan.... bojuj onen nekonečný boj s korozí statečně :-) V tom mém vlákně o ZRu tam těch typů na to co poléčit je hodně a hlavně tedy ta zadní část auta je nešťastná a vyžaduje hodně pozornosti.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Odpovědět