
Budík na teplotu oleje
-
- Příspěvky: 17
- Registrován: sob lis 16, 2024 18:41
Budík na teplotu oleje
Ahoj, chtěl bych se zeptat jestli tu někdo řešil budík na teplotu oleje a případně kam jste ho v autě umístili? Přemýšlím že si nechám na 3d tiskárně vytisknout mřížku na ten budík doprostřed na topení. A ještě bych se chtěl zeptat jak vám Mg ukazuje teplotu vody, u mě se ručička nedostane přesně na půlku ale vždycky je těsně pod a to samé s ručičkou paliva, i když natankuju úplně plnou tak ručička není nikdy na max ale vždycky těsně pod. Tak se chci zeptat jestli je to normální nebo jestli mám třeba špatný termostat. Předem děkuju za odpovědi 

Re: Budík na teplotu oleje
Ahoj Marku,
u VVC řídící jednotka teplotu oleje ví z čidla na VVC solenoidu, takže není potřeba mít další čidlo u filtru a tahat drát, ale jde to vyřešit přes OBD.
Budík teploty vody je spíš jen orientační. Chladící okruh má dvě čidla, jedno přesnější pro ECU a druhé pro budík. Nicméně to čidlo je dost nepřesné a jeho charakteristika je taková, že největší přesnost má kolem 100°C tak, aby kolem té hodnoty se nejpřesněji řešil nějaký "treshold" toho jestli je ručička ve dole, ve střední poloze a nahoře.... ostatní polohy jsou fakt jen symbolické. To, že ta ručička není přesně na čárce vůbec nic nevypovídá a je to "normální"
Opět, lepší teplotu sledovat přes ECU a OBD.
Takže to, že si chceš vsadit někam budík se určitě hodí a ideálně tam dát nějaký digitální multibudík, kam si dáš obě teploty. Dají se takové pořídit a myslím si, že ty, které píšou, že si přes OBD berou i teplotu oleje, by mohly vyčíst tu VVC teplotu oleje. Ale to chce zkusit. Já mám v plánu přes zimu si to vyrobit komplet vlastní, protože to, co se prodává na Aliexpresu a tak vůbec mi nesedí. Nepotřebuji tam mít možnost nastavovat kdejaké kraviny, nechci aby to mělo nějaký úchylný design. Chci tam jen zobrazení teploty oleje a vody
Umístění do šoférova ofuku jsem taky zvažoval (nemám rád a nepoužívám tyto ofuky), případně nahradit hodiny v kapličce, ale to už by bylo na oči daleko a malé. Pokud budeš mít model něčeho, co se vsadí do ofuku po vyjmutí mřížky (dá se to v poho bez poškození rozebrat), tak určitě budeme rádi za sdílení
u VVC řídící jednotka teplotu oleje ví z čidla na VVC solenoidu, takže není potřeba mít další čidlo u filtru a tahat drát, ale jde to vyřešit přes OBD.
Budík teploty vody je spíš jen orientační. Chladící okruh má dvě čidla, jedno přesnější pro ECU a druhé pro budík. Nicméně to čidlo je dost nepřesné a jeho charakteristika je taková, že největší přesnost má kolem 100°C tak, aby kolem té hodnoty se nejpřesněji řešil nějaký "treshold" toho jestli je ručička ve dole, ve střední poloze a nahoře.... ostatní polohy jsou fakt jen symbolické. To, že ta ručička není přesně na čárce vůbec nic nevypovídá a je to "normální"

Takže to, že si chceš vsadit někam budík se určitě hodí a ideálně tam dát nějaký digitální multibudík, kam si dáš obě teploty. Dají se takové pořídit a myslím si, že ty, které píšou, že si přes OBD berou i teplotu oleje, by mohly vyčíst tu VVC teplotu oleje. Ale to chce zkusit. Já mám v plánu přes zimu si to vyrobit komplet vlastní, protože to, co se prodává na Aliexpresu a tak vůbec mi nesedí. Nepotřebuji tam mít možnost nastavovat kdejaké kraviny, nechci aby to mělo nějaký úchylný design. Chci tam jen zobrazení teploty oleje a vody

Umístění do šoférova ofuku jsem taky zvažoval (nemám rád a nepoužívám tyto ofuky), případně nahradit hodiny v kapličce, ale to už by bylo na oči daleko a malé. Pokud budeš mít model něčeho, co se vsadí do ofuku po vyjmutí mřížky (dá se to v poho bez poškození rozebrat), tak určitě budeme rádi za sdílení
