Převodovka,brzdy

Odpovědět
Uživatelský avatar
HonzaZR
Příspěvky: 20
Registrován: pon čer 22, 2009 16:09

Převodovka,brzdy

Příspěvek od HonzaZR » čtv srp 27, 2009 19:31

Zdravím,mám MG ZR 1.4 16V,nedávno jsem ho koupil a po chvilce co s ním jezdím tak vymýšlím nějaké úpravy. Motor má velmi slušný výkon na obsah 1.4,ale zdá se mi ,že je hodně dlouhá převodovka,když chci jet trochu sportovněji tak 2ku vytáhnu až kolem 100km/h,jinak jsem viděl na netu video jak jede na vytočenou 5ku 215km/h a to se mi zdá na naše podmínky zbytečně moc,takže přemýšlím o převodovce ktérá je u motoru obsahu 1.1,pochybuji,že bude tak dlouhá,akorát nejsem si jistý zda to půjde přiřadit k té 1.4ce. Tak pokud někdo o tom něco víte(já osobně si myslím,že by to mohlo být stejné)nebo máte zkušenosti,zda-li to pasuje,a jestli je vůbec kratší,tak budu rád za každou radu 8)
Jinak k brzdám nemám moc důvěru,jelikož jsou ve předu nechlazéné kotouče,tak uvažuji o přestavbě na chlazené a díky tomu musím dát i širší brzd.třmeny,třeba z 1.8ky,jenže nevím jak je to s roztečí uchycení třmenu a prostorem mezi diskem a třmenem(na autě jsou orig. alu 16ky).Pokud by to nešlo tak asi koupím nechlazené štředně závodní drážkované kotouče + destičky.Je to sada za cca 6.500Kč. No jo,ale brzdy jsou základ, co neubrzdíš,neukecáš :wink: 8)
MG Rover ZR 1.4 16V 105,r.v.2003,modrá metal.

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2148
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Převodovka,brzdy

Příspěvek od KDB » čtv srp 27, 2009 20:54

Začal bych lepšíma deskama a zbytek peněz dal do tlumičů, nebo alespoň dobrých pneumatik, chlazené kotouče nejsou nezbytné, na účinnost to má minimální vliv, jen je utavíš o něco později. To se Ti ale vůbec nemusí stát, když budeš používat hlavu a volant...
Slušné desky jsou EBC, ale i třeba TRW..
Zato na kabriu mám něco , co při šlápnutí na pedál vyvolá dojem namydlenejch schodů - prostě nejsou desky , jako desky.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
dusko
Příspěvky: 16
Registrován: sob srp 15, 2009 9:19
Bydliště: prešov , MG ZR

Re: Převodovka,brzdy

Příspěvek od dusko » pát srp 28, 2009 19:17

Nazdar tak brzdy som riešil pred pár dňami na MG 1.4 16V 2005 tiež som tam mal nechladené a prehrial som ich v prvom kopci ako som ho kúpil takže chladené udržujú dlhšie pri brzdení teplotu v pracovnom rozmedzí. Strašne záleží aj aké kotúče tam dáš. Ja osobne som volil tvrdé chladené kotúče a polotvrdé doštičky od ATE a úplná spokojnosť nábeh bŕzd keď sú chladné je síce o niečo pomalší ale pri zahriatí je citeľný vyšší brzdný účinok. Aj pri jemnom stlačení brzdy sa brdzdný účinok postupne zvyšuje aj bez pridania sily na pedál. Samozrejme kotúče som tam dal po menšej úprave brzdiča /trebalo rozšíriť vodítko/ na 21mm namiesto 19 mm/ a trebalo zbrúsiť aj s doštičiek ale fungujú perfektne celkové trvanie práce bolo 2 hodiny aj s prestávkou na kávu :D a odvzdušnením bŕzd.

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2148
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Převodovka,brzdy

Příspěvek od KDB » pát srp 28, 2009 21:14

Samozřejmě, brzdný účinek záleží i na kotoučích....ale drtivá většina brzdného účinku záleží na deskách.... a všechen ti je k ničemu, když ho odjeté tlumiče ve spolupráci s "velmimnohokilometrůvydržícími" pneumatikami nepřenesou na silnici... :wink:
Při volbě je taky dobré vzít v úvahu, jak budeš auto používat.....Je fajn mít brzdy, které fungují i při do ruda rozžhavených kotoučích, ale až po pár kilometrech na dálnici v krizové situaci šlápneš na pedál, čeká tě nepříjemné překvapení, protože brzdy jsou studené a nemají potřebnou účinnost...

Když chci mít radost ze svezení , tak :

1) vše uvedu do solidního technického stavu, odstraním levné náhražky důležitých dílů( např. desky - koupím i třeba "seriové" ale kvalitní) a vše seřídím do továrních, nebo správných hodnot.
2) koupím kvalitní tlumiče - nejlépe stavitelné a dobré pneumatiky (podle plánovaného využití), v další úrovni změny a nastavení podvozku (pera, stabilizátory)
3) řeším výkon motoru...sem se dostanu málokdy, zvlášť u Kseries, protože zjistíš, že pro radost ze svezení nepotřebuješ ani tak stovky KW, ale hlavně věci z bodu 1 a 2.

Jedny z největších rezerv pro vylepšení jízdních vlastností jsou v pneumatikách - ne nadarmo jsou při závodech použité pneumatiky a objem motoru rozhodující pro zařazení patřičné třídy.

P.S.
Osobně se mi utavit brzdy podaří jen záměrně. jinak ne, ani při sebetvrdší jízdě na dálnici, okreskách, desítky kilometrů trvajících sjezdech v Alpách, nebo okruhu...
Nepotřebuju přece pálit obložení, ale jet rychle, ne ? :mrgreen:
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
dusko
Příspěvky: 16
Registrován: sob srp 15, 2009 9:19
Bydliště: prešov , MG ZR

Re: Převodovka,brzdy

Příspěvek od dusko » pát srp 28, 2009 21:20

Áno máš úplnú pravdu ja osobne volím zlatý stred.

Uživatelský avatar
HonzaZR
Příspěvky: 20
Registrován: pon čer 22, 2009 16:09

Re: Převodovka,brzdy

Příspěvek od HonzaZR » ned srp 30, 2009 21:34

Tak konkrétně plánuji tyto brzdy,které se nemusí zahřívat a vydrží více než sériové.
http://tuning.autodoplnky.cz/brzdy/galf ... i-s2367744
Jinak do podvozku zasahovat nechci,MG ZR má dobrý podvozek sériový. A až budu něco vědět o převodovce z rovera 25 1.1,tak ji tam dám taky,pokud seženu :-D
MG Rover ZR 1.4 16V 105,r.v.2003,modrá metal.

Odpovědět