MG ZR 2,0 nafta
MG ZR 2,0 nafta
Ahoj, přemýšlím o novějším vozítku a momentálně mám trochu jiné priority než raketové starty a s tím spojený vír v nádrži. Právě kvůli spotřebě, kterou teda 1,6 k-series i s tou ostřejší jízdou nemá zase tak špatnou, přemýšlím i o naftě. Prostě na denní dojíždění do práce (2 x 25km) by pro mě byla nafta vhodnější, do benzínu dám jenom za toto dojíždění při současných cenách skoro 3 tisíce a to už je značná část z výplaty. Protože jsem tu často četl o krásné spotřebě roveřího nafťáku 2,0l a o spolehlivosti, začal jsem o něm vážně uvažovat. Převážně jezdím sám, takže stačí menší auto, ale ne 3-dveřák. Takže buď rover 25 nebo ZR. ZR je mi bližší designem, tvrdší podvozek s naftou moc dohromady nejde, ale lepší tvrdej než měkkej Ale o motoru toho moc nevím, snad se v sekci ZR neřeší pouze 160 a najde se i někdo, kdo má ZR v naftě. Zajímá mě, jaké jsou rozdíly mezi motorem v roveru 2,0SDi (74 a 77kW) a motorem v ZR (83kW). Jde asi o stejný motor, jen je v ZR naladěn na vyšší výkon, je to tak? A především, co spotřeba?? Někde jsem tu zahlédl, že se s SDi dá jezdit i za 5 litrů nafty, je to možné? Dokáže této spotřeby dosáhnout při normální jízdě i ZR? Předem děkuji za vaše názory a zkušenosti.
Je: Rover 45, 1,4 2001
Byl: Rover 416Si liftback, r.v. 1997
Byl: Rover 416Si liftback, r.v. 1997
Re: MG ZR 2,0 nafta
O motoru nic nevím, ale mrkni jakou to má spotřebu. http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2
http://www.spritmonitor.de/en/detail/405661.html
A tady je Rover25 http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2
http://www.spritmonitor.de/en/detail/405661.html
A tady je Rover25 http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2
Re: MG ZR 2,0 nafta
Moc tam těch aut není Vskutku jedinečné vozy. Takže ty výkřiky o fantastické 4-5litrové spotřebě jsou spíš ojedinělé záležitosti nebo nereálné, spíš je vidět, že při normální jízdě se spotřeba pohybuje kolem 6l u roveru, resp. 6,5l u MG. Jet za 5l by se asi dalo, ale to s hodně lehkou nohou, což mi moc nejde, především mě to nebaví. Ale borci si ty MG asi docela čipujou... Vyšší spotřeba u MG je možná taky daná tím, že MG si kupuje jiná skupina lidí než jsou ti, co mají rovera, MG přímo vybízí k ostřejší jízdě. Ale prd, trochu jsem to zkoumal a je vidět, že s tím ti nešťastníci jezdí po městě, takže proto ta vyšší spotřeba, jinak se asi za 6l jezdit dá.
Je: Rover 45, 1,4 2001
Byl: Rover 416Si liftback, r.v. 1997
Byl: Rover 416Si liftback, r.v. 1997
Re: MG ZR 2,0 nafta
... jiste ze ano.... vzdy je to z velke casti prave o uzivateli. A charakter auta zas naopak dokaze ovlivnit to, jak se uzivatel chova
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6973
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: MG ZR 2,0 nafta
Měl jsem 2.0SDi (L-series) ve větším R600. Spotřeba je vidět dole v podpisu, pro více detailů lze rozkliknout. Převážná část jízd dálnice, zbytek bundesky a město tak 50/50. Při jízdách mimo město se malá R25/ZR do 6 l/100 km určitě vejde. Osobně bych ale malé auto s těžkým dieselem nechtěl.
Re: MG ZR 2,0 nafta
Já vím, že malé auto s dieselem není zrovna to pravý, nevím, o kolik je ten motor těžší oproti benzínu, kterej váží prd, ale asi ten předek musí být o dost těžší, takže asi výrazná většina celkové hmotnosti auta bude na přední nápravě a jízdní vlastnosti nebudou nic moc, ale jak jsem psal na začátku, sportovní jízda musí jít stranou, když prioritou je úspora za palivo. Otázkou však je, jestli takové úvahy mají smysl. S naftou bych jezdil za 6l, teď jezdím za 7,5 ostřejším stylem. Při mém ročním nájezdu (20.000km) a současných cenách činí náklady na palivo 57000Kč/rok, s naftou by to bylo cca 45000Kč/rok. Mimochodem děsivá čísla, když si to takhle člověk spočítá 12000Kč rozdíl ve prospěch nafty. Kdybych si dneska koupil nafťáka za 70000Kč, za 6 let bych ho měl zadarmo oproti tomu, kdybych jezdil na benzín. Taková je teorie.
Je: Rover 45, 1,4 2001
Byl: Rover 416Si liftback, r.v. 1997
Byl: Rover 416Si liftback, r.v. 1997
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6973
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: MG ZR 2,0 nafta
Ne tak docela ... při tom nájezdu v něm např. dvakrát za rok budeš měnit olej + filtry, u nafty včetně palivového. To vyjde hned o něco dráž než u benzinu ... řekněme, že z těch uspořených 12 tis. už máš za rok pryč další 2000 Kč. Do toho třeba vyšší opotřebení přední nápravy včetně brzd, pneumatik, dražší STK+ME, občas výměna nějaké hadice k turbu, když se neodporoučí přímo samo turbodmychadlo ... já bych řekl, že ve finále to vyjde šul nul a pořídil bych ten benzín. Jak se říká -- kupuješ opici, tak musíš mít na banány. Nakonec ale kupuješ staré auto, takže spíš než cokoliv jiného bude rozhodovat stav konkrétního kusu.
Re: MG ZR 2,0 nafta
Jak rika Ondra - svata pravda.... opravdu nutno podotknout, ze servisni naklady jsou u dieselu o neco vyssi a hlavne turbo motor ma na sobe o nezanedbatelne mnozstvi vic veci, ktere se muzou podelat... prave jako turbo, vyveva, vstriky... atd....
Re: MG ZR 2,0 nafta
Ale no ták, bavíme se o roveřím motoru, tam se nemůže nic podělat Aha, já právě nevím, že se olej u dieselu mění častěji. Plus vyšší opotřebení předku kvůli hmotnosti... asi by nafťák levnější o chlup byl, ale už ne o tolik při mém nájezdu, jak jsem původně myslel, plus vyšší pravděpodobnost poruchy složitějšího zařízení, tím pádem už to pro mě ztrácí význam. To všechno je dobré si uvědomit, díky Zaženu tedy zvrhlou myšlenku na palivo Satanovo a zůstanu u benzínu, hold s tím těžko něco nadělám, jedině jezdit na kole. S naftou bych nic moc neušetřil, akorát bych se ochudil o požitek. Já o tom uvažoval proto, že jsem si myslel, že je možné s tím jezdit za 5l, ale to je blbost. Budu jezdit s tím, co mám, dokud to bude možné, ta spotřeba není vůbec špatná na to, jak s tím jezdím. Jiný auto by mě nesvezlo tak dobře a ne za tyhle peníze.
Je: Rover 45, 1,4 2001
Byl: Rover 416Si liftback, r.v. 1997
Byl: Rover 416Si liftback, r.v. 1997
-
- Příspěvky: 269
- Registrován: úte led 05, 2010 12:09
- Bydliště: Letohrad
- Kontaktovat uživatele:
Re: MG ZR 2,0 nafta
To bude o náhodě. Mě se zatim nic velkýho nevys..., raději klepu , ale s čidlama, váhou vzduchu a žhavičkama, jsem si užil dost...
Rover 620 Sdi už je u Olsona
Rover 400 Tourer
Rover 25 1,4
Rover 400 Tourer
Rover 25 1,4
Re: MG ZR 2,0 nafta
A navíc přesně tak, je to palivo Satanovo....Osobně naftu v osobáku považuju za bezohlednost .
Brácha teď jezdí Pha( centrum) - Č.Budějovice s 214Si - faktická spotřeba 6.2l/100 - nejezdí na úsporu.
Brácha teď jezdí Pha( centrum) - Č.Budějovice s 214Si - faktická spotřeba 6.2l/100 - nejezdí na úsporu.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: MG ZR 2,0 nafta
je to palivo Satanovo
.... dobre ty Karle ..... ten cmoud a smrad je opravdu jak z pekel, ale co nadelas kdyz je to nastavene tak, ze nafta asi vychazi opravdu o neco malo lepe, jak benzin... resp. je to tak medialne prezentovano.
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6973
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: MG ZR 2,0 nafta
Záleží na typu osobáku ... spotřebu MPV/SUV nebo nějakého Range Roveru s benzinovým motorem bych platit nechtěl, skrz velkou čelní plochu/odpor vzduchu zejména při vyšších rychlostech tam diesel má smysl. Ne tak do břichoplaza typu R25/ZR.
Do běžných osobních aut se nafta vyplatí firmě/leasingovce, která to koupí jako nové, pár let provozuje long life výměny olejů a vůbec údržbu osekává, ono to nějak vydrží ... no a další majitel, co si to koupí za úspory v bazaru, se pak slušně řečeno nestačí divit. Častý scénář u některých nejmenovaných hojně zastoupených typů aut na našich cestách, Rovera se toto moc netýká.
Do běžných osobních aut se nafta vyplatí firmě/leasingovce, která to koupí jako nové, pár let provozuje long life výměny olejů a vůbec údržbu osekává, ono to nějak vydrží ... no a další majitel, co si to koupí za úspory v bazaru, se pak slušně řečeno nestačí divit. Častý scénář u některých nejmenovaných hojně zastoupených typů aut na našich cestách, Rovera se toto moc netýká.
Re: MG ZR 2,0 nafta
mám naftu ve dvoustovce. když pojedeš opravdu jako debil do zatáčky, může tě předběhnout zadek.v mém případě to ale taky přisuzuji osmiletým zadním gumám, které tam tenkrát byly. při normální jízdě ti nic nehrozí. kecy o tom že nafta do malého auta nepatří jsou zcestné. spotřeba do 6ti je možná. motor je krásně pružný. od 2 až do 4.5 ot/min ochotně táhne. a nevidim důvod proč měnit naftový filtr při každé výměně oleje. před dvoustovkou jsem měl jenom benzínová auta a jsem opravdu rád že teď mám naftu. mám to do práce 57 km jednu cestu. neměnil bych čus, Fox
Re: MG ZR 2,0 nafta
Tak jestli najedeš denně 114km jenom kvůli zaměstnání, pak je asi nafta jasná volba. U mě ten nájezd není takový, asi 20k km ročně a taky je na tom značný podíl poskakování v obci, což k nižší spotřebě moc nepřispívá, proto si myslím, že by v mém případě ta úspora nebyla taková, aby se v čase nějak výrazně vyplatila a aby vyvážila trochu horší jízdní vlastnosti s těžším předkem a ztrátu možnosti sportovnější jízdy. Občas se rád projedu rychleji a nevím, jestli by to s naftou na úzkých a klikatých cestách a při častějším předjíždění bylo možné tak jako s benzínem, ačkoliv současní mistři světa TDI nám umí předvádět ledacos
Jinak k tomu, jak tě v zatáčce předběhl zadek, to bylo fakt spíš asi těma sjetýma zadníma gumama. Já teda v naftovém dvoukilu nikdy nejel, ale obecně naftový motor je přece o dost těžší než benzín, takže ten těžkej předek při rychlém nájezdu do zatáčky způsobí spíš nedotáčivost než přetáčivost. A mně osobně by byl milejší spíš smyk přetáčivý, než-li nedotáčivý, když už... tak radši ten předek lehčí.
Ale ještě k té spotřebě, ona vlastně i taková 1,4 benzín umí jezdit se slušnou spotřebou a slabá taky úplně není, zvlášť ve dvoukilu nebo v ZR to asi dobře táhne. Na denní ježdění do práce na kratší vzdálenost asi plně dostačující. O naftě jsem uvažoval vlastně jenom kvůli spotřebě, ale je potřeba si taky uvědomit, že je to odlišný styl jízdy a mě by asi s naftou jezdit nebavilo, takovou daň z té úspory na palivu nejsem ochoten zaplatit.
Jinak k tomu, jak tě v zatáčce předběhl zadek, to bylo fakt spíš asi těma sjetýma zadníma gumama. Já teda v naftovém dvoukilu nikdy nejel, ale obecně naftový motor je přece o dost těžší než benzín, takže ten těžkej předek při rychlém nájezdu do zatáčky způsobí spíš nedotáčivost než přetáčivost. A mně osobně by byl milejší spíš smyk přetáčivý, než-li nedotáčivý, když už... tak radši ten předek lehčí.
Ale ještě k té spotřebě, ona vlastně i taková 1,4 benzín umí jezdit se slušnou spotřebou a slabá taky úplně není, zvlášť ve dvoukilu nebo v ZR to asi dobře táhne. Na denní ježdění do práce na kratší vzdálenost asi plně dostačující. O naftě jsem uvažoval vlastně jenom kvůli spotřebě, ale je potřeba si taky uvědomit, že je to odlišný styl jízdy a mě by asi s naftou jezdit nebavilo, takovou daň z té úspory na palivu nejsem ochoten zaplatit.
Je: Rover 45, 1,4 2001
Byl: Rover 416Si liftback, r.v. 1997
Byl: Rover 416Si liftback, r.v. 1997