Servis MG ZR 105
Re: Servis MG ZR 105
Souhlasim s Lenhamem ... ten problem ze se oloupe jsem zaznamenal taky, ale to bylo na motoru, kde to tesneni bylo ja nevim 8 let aspon, nejspis i MNOHEM dyl ...
Je to 350ti korunova polozka, vymena je trivialni... davam obyc od Victor Reinz a hadam ze min 3-4 roky to bezproblemu da.
Takze osobne bych nestresoval a daval normalni. Samozrejme pokud si clovek chce hrat, muze tam dat ledacos... ale vetsina lidi tohle resit nepotrebuje a staci jendou za 4 roky pri nejakem vetsim servisu vymenit i tesneni pod deklem.
@MartyZR: Ano, tohle.
Je to 350ti korunova polozka, vymena je trivialni... davam obyc od Victor Reinz a hadam ze min 3-4 roky to bezproblemu da.
Takze osobne bych nestresoval a daval normalni. Samozrejme pokud si clovek chce hrat, muze tam dat ledacos... ale vetsina lidi tohle resit nepotrebuje a staci jendou za 4 roky pri nejakem vetsim servisu vymenit i tesneni pod deklem.
@MartyZR: Ano, tohle.
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6976
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Servis MG ZR 105
Já teda nevím, ale tohle jsem vždy měnil jen v případě, že tamtudy sákl olej. Nikdy předtím jsem neslyšel, že by se toto těsnění mělo loupat a ucpávat mazací systém motoru a nikdy by mě nenapadlo měnit to preventivně po 3-4 letech. Nechci teda samozřejmě srovnávat svoje amatérské zkušenosti s letitou praxí zdejších matadorů, jen mě to překvapuje.
-
- Příspěvky: 2384
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: Servis MG ZR 105
Preventivne ne ja to videl jen na motorech co byly zanedbane udržbou nebo prehrate a prdle tesneni pod hlavou
Re: Servis MG ZR 105
Takze vymena tesneni se nekonala - koupil jsem spatne tesneni, nepotrebuju tesneni pod viko ventilu, ale az to dalsi - rikal neco o vackach...
Ani sme to nerozebirali, netece to nejak moc, bylo to jen trochu omastene viz foto vyse, tak sme to umyli a uvidim jeslti se to objevi znova.
Takze mam komplet vymenene vsechny mozne kapaliny a filtry vcetne oleje v prevodovce a vsechny rozvody a remeny a gufero...
Na pristi rok by to chtelo jeste vymenit predni kotouce na brzdy a mam na nejaky ten rok klid.
Ani sme to nerozebirali, netece to nejak moc, bylo to jen trochu omastene viz foto vyse, tak sme to umyli a uvidim jeslti se to objevi znova.
Takze mam komplet vymenene vsechny mozne kapaliny a filtry vcetne oleje v prevodovce a vsechny rozvody a remeny a gufero...
Na pristi rok by to chtelo jeste vymenit predni kotouce na brzdy a mam na nejaky ten rok klid.
Re: Servis MG ZR 105
Ano, sákne ti to i mezi půlkami hlav, ale tam žádné těsnění není. Tak se dává jen speciální těsnící tmel. Ale jestli jste to neudělali s rozvody, tak na to kašli, pokud to po očištění nepoteče tak, že by ti to pod motorem kapalo.
Jestli jste sundavali víko motoru, tak jste měli dát nové těsnění. Protože to těsnění se začne loupat po té, když se jednou povolí a pak zase přitáhne a ta plastická hmota na plechu se žvejkne v jiném místě.
Jestli jste sundavali víko motoru, tak jste měli dát nové těsnění. Protože to těsnění se začne loupat po té, když se jednou povolí a pak zase přitáhne a ta plastická hmota na plechu se žvejkne v jiném místě.
Re: Servis MG ZR 105
Ne, nemyslel sem to menit preventivne po 4 letech, ale ty 4 roky sou tak odhadovany cas nez se bude delat tesneni pod hlavou nebo neco a da se stejne noveAnderN píše: ↑ned kvě 31, 2020 2:52Já teda nevím, ale tohle jsem vždy měnil jen v případě, že tamtudy sákl olej. Nikdy předtím jsem neslyšel, že by se toto těsnění mělo loupat a ucpávat mazací systém motoru a nikdy by mě nenapadlo měnit to preventivně po 3-4 letech. Nechci teda samozřejmě srovnávat svoje amatérské zkušenosti s letitou praxí zdejších matadorů, jen mě to překvapuje.

Fakt se muze kompletne oloupat. a ty pomerne velky kusy pak odplavuje olej... Ale budou to prave ty pripady co popisuje Lenham...
Divej, ty kusy vlevo dole jsou oloupane kusance z toho tesneni, plus more mensich ... samotny tesneni sem si asi nevyfotil. Takze se to fakt u zanedbanych motoru stat realne muze.
A moc bych za to nedal, ze to moje zahadne potkani motoru s timhle bordelem souvyselo, nebo tim bylo primo zapricinene... protoze napinak i remen byly zcela cajk.
@martyZR: saknout to znovu na 99.5% zacne. Je to bezne, ze to tam sakne ... vetsinou na predni strane u svodu (mozna to souvbysi s vyssim tepelnym, namahanim) Omyjes to, a za chvilu to tam budes mit zase.
A ano, musi se kvuli tomu zhodit rozvody a sundat vrchni pulka hlavy .. takze je idelani to delat soucasne s vymenou rozvodu a / nebo tesneni pod hlavou. Jak rika Trunda, pokud to jenom klasicky sakne, tak neni moc ekonomicke to rozdelavat jenom kvuli tomu.
A dava se tam anaerobni plosny tesnici tmel.
Je mozne pouzit origo roverem predepsany, ale neni to nutne. Libovolny kvalitni ANAEROBNI teml poslouzi. Idealne kdyz to dela nekdo kdo tomu aspon trochu rozumi, co se od toho ceka. Nemusi mit primo zkusenost s timhle motorem, jak casto lide dramatizuji a delaji z toho vedu ... zase takova raketova veda to neni, ale at to neni nejakej patlal.
Ja tam uspesne pouzil Loctite 518. Neni to levna sranda 25ml tubicka (ono je tooh potreba minimalne, takze i tohle je vic nez dost) asi 450 korun, ale perfektne utesneno a motor po generalce hlavy krasne suchej.
Jedina nevyhoda je, ze je to hustsi konzistence a lepkavy... takze to rozprostrit valeckem nebo stetcem ja priruby je totalne nemozny


Re: Servis MG ZR 105
Moc teda nechapu proc servisni manual rika napatlat dil hlavy co je pod vackama a ne ten dil nad vacky.... prijde mi to strasne nelogicky. Ne ze by ta troska tmelu co pak bude na "dne" olejovyho kanalku (kdyz clovek natre tesnenim plochu a na ni priklopi vrchni dil, ktery ma drazku) necemu vadila... ale proc... a navic lip se to dela na dilu co ma clovek v rukach, nez co je v motoraku...
Pokud ti to tedy bude nekdo pretesnovat, ujisti se ze:
1) pouzije vhodny anaerobni tmel
2) vi, ze se tam toho dava minimalne, jsou to 2 pomerne presne zbrousene hlinikove priruby. neni tam co "vyplnovat" ... v podstate se to jenom lehounce potre, tj tenky film.
Pokud ti to tedy bude nekdo pretesnovat, ujisti se ze:
1) pouzije vhodny anaerobni tmel
2) vi, ze se tam toho dava minimalne, jsou to 2 pomerne presne zbrousene hlinikove priruby. neni tam co "vyplnovat" ... v podstate se to jenom lehounce potre, tj tenky film.
Re: Servis MG ZR 105
diky za fotodokumentaci, jestli to budu nekdy predelavat budu na to myslet. Jak uz sem psal zatim jsme to nechali v puvodnim stavu - vubec jsme to nerozebirali.
ted bych jeste potreboval vyresit par kosmetickych skraloupu... S vysisovanym prednim znakem a se skrabanci na narazniku si uz casem nejak poradim, ale docela mi vrta hlavou kde mam sehnat jeden dil - chybi mi jeden plastovy kryt na prednim narazniku. Ma byt nacvaknuty v predni masce kolem mlhovky - takovy cerny plast - na fotce nize to neni moc patrne - je to ve stinu... Premyslel jsem, ze pokud ho nikde nesezenu asi si ho zkusim vytisknout na tiskarne z ABS, ale bude to docela vopruz, budu to muset rozdelit na vice casti - je to dost velke na tisk... Nemate nejaky tip kde to sehnat?
ted bych jeste potreboval vyresit par kosmetickych skraloupu... S vysisovanym prednim znakem a se skrabanci na narazniku si uz casem nejak poradim, ale docela mi vrta hlavou kde mam sehnat jeden dil - chybi mi jeden plastovy kryt na prednim narazniku. Ma byt nacvaknuty v predni masce kolem mlhovky - takovy cerny plast - na fotce nize to neni moc patrne - je to ve stinu... Premyslel jsem, ze pokud ho nikde nesezenu asi si ho zkusim vytisknout na tiskarne z ABS, ale bude to docela vopruz, budu to muset rozdelit na vice casti - je to dost velke na tisk... Nemate nejaky tip kde to sehnat?
Re: Servis MG ZR 105
Nejjistejsi je obednat z UK (ebay, Facebook...) a nebo si ho z tama nechat dovezt od Lenhama.
Tu a tam mozna se da sehnat u nas ... ale spis bych sazel na polsko.
Neni to uplne casta vec, mk2 ZR se tolik nevyrobilo .... levne to (ani v UK) uplne nebyva.
https://www.ebay.com/itm/Genuine-Pair-O ... SwHlxehcu6
900 + 400 posta. to je ve vysledku docela slusna cena za obe strany... ale treba se ti postesti ulovit neco levnejsiho (ale asi ne nejak vyrazne)
Tu a tam mozna se da sehnat u nas ... ale spis bych sazel na polsko.
Neni to uplne casta vec, mk2 ZR se tolik nevyrobilo .... levne to (ani v UK) uplne nebyva.
https://www.ebay.com/itm/Genuine-Pair-O ... SwHlxehcu6
900 + 400 posta. to je ve vysledku docela slusna cena za obe strany... ale treba se ti postesti ulovit neco levnejsiho (ale asi ne nejak vyrazne)
-
- Příspěvky: 2384
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: Servis MG ZR 105
Možna bych našel