Tak nahodou jsem toto auto koupil ja v kvetnu 2010. Zatim nastesti zadne prekvapeni a kara jezdi v pohode. O tomto nametu na foru jsem jeste nedavno netusil. Pro zajimavost popisu co a jak s autem...
Na MG ZR 160 jsem koukal uz par mesicu. Predchozi auto byla Toyota Celica GT, 2 l, 1997. Vypada dobre, celkem jezdi (kdyz se motor toci)(ma 169 koni), ale auto vychazi z podvozku velkeho sedanu a je dost tezke (1.330 kg). Bohuzel neposkytuje prilis zpetne vazby i kdyz sedi docela solidne.
S autem, o kterem je toto forum, jsem se nahodou projel nekdy v breznu, kdy ho mel jeste puvodni majitel. Cena byla myslim 155 tis. Auto je sice posledni model a v te dobe se nabizely mozna o 40 tis draze, ale kvuli ruznym vadam jsem nakonec 'nechal byt'...
vady:
interier
- nefunkcni spinac mlhovek a centralu
- dosti odrene ovladace ventilatoru a smerovani vzduchu ventilace
- madlo pravych dveri bez krytky
- opotrebeni sedacky ridice
- vyskove stavitelna sedacka spolujezdce, ale ne ridice
- nefunkcni vyhrivani sedacek
- ulozeni volantu sikmo (leva strana vice k palubce, prava vice do interieru)
- vrzani vzadu vpravo pri jizde
- vule v razeni
- svitici kontrolka motoru (puvodne)
- svitici kontrolka airbagu (pozdeji v ackach)
exterier
- velmi hlucny motorek centralu v pravych dverich
- praskla predni mlhovka
- tesnici guma kolem zadniho okna praskla a uvolnena
- stopy po kytovani a strikani na pravem zadnim blatniku
- chybejici oznaceni ZR na kufru
motor
- hlava motoru mirne od oleje
- dodatecne jsem zjistil, ze klapka ve vyfuku je nefunkcni
Opravdu nahodou jsem zahledl nabidku acek za 120 tis. Auto bylo v Olomouci, ale acka nabizi, ze dovezou auto do jine pobocky zdarma a bez nutnosti koupit. Auto jsem znal a pristup acek mi prisel solidni, protoze mne rovnou varovali, ze je na nem par vad a stopy po lakovani zadniho blatniku. Take mam pocit, ze kdyz acka zaplati puvodnimu majiteli za auto hotove, ze ho musi mit overeno. V autech maji preci jenom mnoho milionu korun. Za 116 tis jsem auto nakonec koupil.
Nyni postupne nakupuji a opravuji, coz mne celkem bavi. Je koupeno nove a namontovano - mlhovka, spinace centralu a mlhovek, ovladani ventilace. Motorek centralu koupen pouzity z Roveru 25, coz tam uplne nepasovalo, ale poskladal jsem ze dvou jeden funkcni. Krytku madla dveri jsem take koupil, nacvakl (spatne), zlomil packu uvnitr a ted mam dve krytky, ktere nedrzi...
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Co se tyce vrzani v interieru - to jsem trochu zariskoval. Mohlo jit napr. o rovnane zadni dvere, ktere proste nejdou napasovat. Nastesti to by zpusobeno jen ulozenim zadni sedacky. Stacilo pretahnout izolacku kolem zamku sedacky. Ulozeni volantu jsem take trochu poladil a je to lepsi. Vyhrivani sedacek bylo v prasklych pojistkach. Kontrolka motoru nesviti (ale funkcni je) a kontrolka airbagu se obcas rozsviti. Tohle jsem risknul take, ale uz jsme do rodiny kupovali Corsu, kde to svitilo a stacilo to pouze resetnout. Navic kamarad ma Mini z 2001 a tam se to obcas taky ukaze. Tam jde o problem konektoru predepinace pasu, ktery je pod sedackou. U ZR to bude neco podobneho. Ostatni veci prijdou na radu postupne...
Jeste jedna vec - drobnosti kolem sikmeho ulozeni volantu a sedacka ridice bez vyskoveho nastaveni by mohli napovidat o predelani z pravostraneho rizeni. Mozna se ale take jedna o problemy pri vyrobe s tim, ze auto je vyrobeno jen par mesicu pred ukoncenim vyroby znacky Rover. V te dobe mohly byt problemy s vyrobni kvalitou a dodavkami dilu. To je ovsem jen muj dohad...