MG ZR 160 - klepání při natáčení kol
Re: MG ZR 160 - klepání při natáčení kol
Výsledek testu se moc nezdařil, protože (ač je to vtipné) jsem nemohl najít metr:( Tak jsem pofotil co šlo. Je to předfaceliftová ZR 160 a pofaceliftová dieselová 25. 25tka dá o kousek otáčky volantu více, ale zase drobněji více natočí kola - to poznám např. při couvání do brány, kdy se s 25 na max otočení vlezu, se ZR to musím nadvakrát:D
Ale ano, taky mi přišlo, že ZR má ostřejší řízení. Nebude to evidentně poměrem otáčení ale tím, že to má nízké, tvrdé pláště a tužší podvozek. Takže pri zatočení není průhyb na pláštích a auto více jede do směru. 25tka je měkčí a proto se může zdát, že se musí volantem točit více.
Ale ano, taky mi přišlo, že ZR má ostřejší řízení. Nebude to evidentně poměrem otáčení ale tím, že to má nízké, tvrdé pláště a tužší podvozek. Takže pri zatočení není průhyb na pláštích a auto více jede do směru. 25tka je měkčí a proto se může zdát, že se musí volantem točit více.
Rover 214Si 1997 (prodáno) | Rover 25 2.0td MKII 2005 (prodáno) | MG ZR 160 2003 (prodáno) | Toyota Prius 2008 

Re: MG ZR 160 - klepání při natáčení kol
V podstatě dostačující test by byl, kdybys zkusil na obou autech dát volant do stejné polohy v rejdu a pak změřit, jestli je úhel na kolech stejný. Ale asi to tak fakt bude...
Re: MG ZR 160 - klepání při natáčení kol
No ale potvrzuje to, co jsem rikal, ZR muze natocit mene kola (jak rikas, do gararaze na dvakrat, 25ka se vytoci) a o kousek muze min natocit volat... ono to proste spolu krasne koresponduje a tim padem verim tomu, ze prevod na hrebenu je uplne stejny, jenom na hrebenu ZR jsou zarazky, ktere omezi o kousek maximalni rejdy.
A jak rikas, ostrejsi reakce kterou clovek v ZR vnima je proste zpusobena mnohem tuzssim podvozkem.
A jak rikas, ostrejsi reakce kterou clovek v ZR vnima je proste zpusobena mnohem tuzssim podvozkem.
Re: MG ZR 160 - klepání při natáčení kol
Je to divnota nad divnost...
Co mechos to nazor... koukali sme na to o vikendu zas docela schopnej chlap co se autum docela venuje tvrdi, ze to je bud nejakej kulovej cep, a nebo vrch mcPhersona, ze to rizeni podle nej neni...
Ono je opravdu divne, ze v zireni jako takovem neni sebemensi vule, a pritom takovej ostrej zvuk... Nicmene jsem zjistil, ze jsem mel fest podfoukany kola (1.4-1.5 bar, misto 2.0-2.1), coz tomu moc nepomahalo, protoze tocit s poloprazdnejma kolama je pocitam o dost vetsi zahul (vetsi frikce, vetsi odpor... ted po dofoukani mi prijde, ze to dela mene casto .. nicmene pri ostre zataccce pri parkovani je to rana jak z dela uz... (dobre trochu prehanim)
Upnu sem vecer nebo zitra video at je trochu vic rozumet co mi to dela.
Nicmene se mi podarilo asi sehnat rizeni primo ze ZRka, taky 2005ky (sice teda 105ky a ne 160, ale to fakt rozdil neni podle vseho, 105ka mela 17ky jako priplatkove), akorat si pro nej musim zajet do polska (nastesti jenom kousicek za hranice, nejakych 200 km, takze pohodicka.. za 2 litry je to zadarmo, i kdyby to nakonec rizeni nebylo.
Co mechos to nazor... koukali sme na to o vikendu zas docela schopnej chlap co se autum docela venuje tvrdi, ze to je bud nejakej kulovej cep, a nebo vrch mcPhersona, ze to rizeni podle nej neni...
Ono je opravdu divne, ze v zireni jako takovem neni sebemensi vule, a pritom takovej ostrej zvuk... Nicmene jsem zjistil, ze jsem mel fest podfoukany kola (1.4-1.5 bar, misto 2.0-2.1), coz tomu moc nepomahalo, protoze tocit s poloprazdnejma kolama je pocitam o dost vetsi zahul (vetsi frikce, vetsi odpor... ted po dofoukani mi prijde, ze to dela mene casto .. nicmene pri ostre zataccce pri parkovani je to rana jak z dela uz... (dobre trochu prehanim)
Upnu sem vecer nebo zitra video at je trochu vic rozumet co mi to dela.
Nicmene se mi podarilo asi sehnat rizeni primo ze ZRka, taky 2005ky (sice teda 105ky a ne 160, ale to fakt rozdil neni podle vseho, 105ka mela 17ky jako priplatkove), akorat si pro nej musim zajet do polska (nastesti jenom kousicek za hranice, nejakych 200 km, takze pohodicka.. za 2 litry je to zadarmo, i kdyby to nakonec rizeni nebylo.
Re: MG ZR 160 - klepání při natáčení kol
Ty jo, to je slušná cena... no a nezkoušel jsi to poslouchat odkud to jde? Poslechem to přece musíš lokalizovat. No jako ložisko horního uložení by to taky mohlo být...
Re: MG ZR 160 - klepání při natáčení kol
Jasne ze zkousel, a ne jednou.
Ale ono je to takovy ostry klepnuti, trochu se to rozliha a ma to tendenci klamat... Me osobne se zda, ze to jde vylozene z mist kde konci hreben rizeni a zacina tahlo, jak je kula s tahlem nasroubovana na hreben, pod tou manzetou... ze by to delal ten cep na tahlu ale v servise (DS) odmitaji, tam tvrdi, ze to jde z rizeni, coz jako zni to z tech koncin (Aspon me). Proto taky to rizeni vemu, at tak ci tam (kor za ty prachy).
Ze by to delalo lozisko na vrchu tlumice je taky mozny, neco jsem o tom cet, ale me osobne prijde ze tak moc z vrchu to urcite nejde... i kdyz teoreticky je mozne, ze se to nese jako trumpetou dolu tou vezi, ale i tak.... no a ze by to byl nejakej kulac na rameni nebo co, co rikal znamej, taky 100% nemam jak vyloucit, odpovidalo by to tomu chovani pri jizde, ale myslim si, ze kdyz lezim pod autem, tak bych to slysel kdyby to slo nekde z tehle cepu docela rozeznatelne.
jsem schopen to reprodukovat otacenim volantu tam a zpet, a hlavne se to ozyva pri jizde pri prudke zatacce, pri parkovani ... zvlastni ze nekdy v reakci na pridani plynu ri vyjezdu ze zatacky (jeste natocena kola, ale clovek uz trochu zacne pridavat, a v tom to klepne)
kazdopadne, pri malem (na sterku, ted po dofoukani kol) treni kol to trhanim volantu neklepe, stejne tak kdyz byl komplet predek ve vzduchu a bez kol. Zato, kdyz sem stal na hladky podlaze v garazi v Tesku, tak to klepalo a kvilelo, jak mely gumy velke treni (podhustene, hladky povrch) a byly tam vetsi sily.
Ale ono je to takovy ostry klepnuti, trochu se to rozliha a ma to tendenci klamat... Me osobne se zda, ze to jde vylozene z mist kde konci hreben rizeni a zacina tahlo, jak je kula s tahlem nasroubovana na hreben, pod tou manzetou... ze by to delal ten cep na tahlu ale v servise (DS) odmitaji, tam tvrdi, ze to jde z rizeni, coz jako zni to z tech koncin (Aspon me). Proto taky to rizeni vemu, at tak ci tam (kor za ty prachy).
Ze by to delalo lozisko na vrchu tlumice je taky mozny, neco jsem o tom cet, ale me osobne prijde ze tak moc z vrchu to urcite nejde... i kdyz teoreticky je mozne, ze se to nese jako trumpetou dolu tou vezi, ale i tak.... no a ze by to byl nejakej kulac na rameni nebo co, co rikal znamej, taky 100% nemam jak vyloucit, odpovidalo by to tomu chovani pri jizde, ale myslim si, ze kdyz lezim pod autem, tak bych to slysel kdyby to slo nekde z tehle cepu docela rozeznatelne.
jsem schopen to reprodukovat otacenim volantu tam a zpet, a hlavne se to ozyva pri jizde pri prudke zatacce, pri parkovani ... zvlastni ze nekdy v reakci na pridani plynu ri vyjezdu ze zatacky (jeste natocena kola, ale clovek uz trochu zacne pridavat, a v tom to klepne)
kazdopadne, pri malem (na sterku, ted po dofoukani kol) treni kol to trhanim volantu neklepe, stejne tak kdyz byl komplet predek ve vzduchu a bez kol. Zato, kdyz sem stal na hladky podlaze v garazi v Tesku, tak to klepalo a kvilelo, jak mely gumy velke treni (podhustene, hladky povrch) a byly tam vetsi sily.
Re: MG ZR 160 - klepání při natáčení kol
Má ZRko tyčky stabilizátoru? U R75 způsobují rány právě špatný tyčky stabilizátoru.
Re: MG ZR 160 - klepání při natáčení kol
Zkus pri tom klepani ohmatat cepy, ten kloub pod manzetou hrebenu a pruzinu. A v prstech ucitis, co to klepe, ale uchem se to spatne hleda. To lozisko rizeni by to mohlo byt, v tom pripade bys to citel nejvic v pruzine.
Re: MG ZR 160 - klepání při natáčení kol
Tycky stabiku ZR ma, a jak pisu v prvnim prispevku, to byl muj prvni podezrely, nicmene na ty to nevypada, opticky, ani omakanim a prvne kdyz sem to daval do servisu kvuli tomu klepani tak jsem jim rikal ze mam podezreni na stabilizator... a prej ne (Auto bylo v "roverim" servisu dvakrat, jednou s tim, ze asi neco v predni naprave klepe, ze mam podezreni na stabilizator... vratili ze nic nezjistili, ze naprava je tuha. Podruhe jsem jim to zavez, ze je to tedy mozna spojene s rizenim, a ze mam podezreni na kloub od tahla + ukazka reprodukce klepani tocenim volantu na miste, a at vymeni tahla, vratili, ze tahlo to podle nich urcite neni a nema smysl je menit, ze vymenit hreben) .
Re: MG ZR 160 - klepání při natáčení kol
Podle mě je to přidřený rejdový nebo kulový čep nebo to horní ložisko řízení a při překonání té polohy, ve které je to zadřené to takhle lupne. Ale ty klouby nemusí mít vůbec vůli. A kloub na táhle by takhle necvakal, kdyby měl vůli a hřeben si myslím, že taky ne.
A je tam slyšet i nějaké vrzání, což by odpovídalo tomu přidřenému čepu.
A je tam slyšet i nějaké vrzání, což by odpovídalo tomu přidřenému čepu.
-
- Příspěvky: 2384
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: MG ZR 160 - klepání při natáčení kol
Nejlepsi by bylo vsechno poodpojovat a zkouset cep po cepy muze to delat i pridrene vrchni ulozeni tlumice a preskakovat pruzina
Re: MG ZR 160 - klepání při natáčení kol
Aha, tak jen upřesním, že horní ložisko řízení = ložisko v horním uložení tlumiče. Kdyby to bylo ono, bude to krásně poznat na pružině, pokud na ni položíš ruku.
Re: MG ZR 160 - klepání při natáčení kol
Jsem si říkal jak to myslíš a tys zapomněl, že tu je McPherson... takže už chápu 
Zrovna to ložisko tlumiče teď řeším na ZTT... vrže mi to až je to ostuda, když někoho vezu a pravda, občas se mi taky ozve při otáčení takové lupnutí - mohl by to být úplně ten samý problém. Na R75 je to ale celkem běžný problém, ale u XW/RF jsem o tom nikdy neslyšel a díky tomu jsem donedávna ani netušil, že tam vlastně nějaké takové ložisko je, přitom je to logické

Zrovna to ložisko tlumiče teď řeším na ZTT... vrže mi to až je to ostuda, když někoho vezu a pravda, občas se mi taky ozve při otáčení takové lupnutí - mohl by to být úplně ten samý problém. Na R75 je to ale celkem běžný problém, ale u XW/RF jsem o tom nikdy neslyšel a díky tomu jsem donedávna ani netušil, že tam vlastně nějaké takové ložisko je, přitom je to logické

-
- Příspěvky: 2125
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: MG ZR 160 - klepání při natáčení kol
Todle vrzání dělaj hlavně vyrezlý rejdový čepy (spodní čep v rameni)...