Stránka 2 z 3

Re: prasklej řemen.. MG ZR 160

Napsal: ned bře 15, 2015 20:31
od R4ms3S
:shock: :cry:

Re: prasklej řemen.. MG ZR 160

Napsal: ned bře 15, 2015 21:04
od Trunda
Říkal jsem si, jestli ti o tom psát, ale nejsu práskač a nechtěl jsem tě stresovat... ;-) ... taky mě to mrzí...

Re: prasklej řemen.. MG ZR 160

Napsal: úte bře 17, 2015 14:32
od Pítrs
Hombre píše:Dup na plyn rozvoďáku moc nevadí. Rozvoďák dělá stejnou práci, jestli běží motor volně, nebo vyvíjí maximální krouťák.
Rozvodový řemen dělá míň práce na volnoběh a víc při červených otáčkách.
To je jeden z faktorů, co se podepisují na celkovém stavu pryže, ze které je vyroben.
Dalším negativním vlivem je časté ježdění- přesněji řečeno, časté starty, změny teplot.
Na gumu má negativní vliv mechanické opotřebení (při změnách otáček více ohybových cyklů), časté změny teplot, (někdy) olej a chemikálie, UV záření, kyslík a zvýšená teplota obecně.

Re: prasklej řemen.. MG ZR 160

Napsal: úte bře 17, 2015 15:20
od Trunda
Abychom byli přesní.... tak Hombré má pravdu co se týká práce (tedy plus mínus, protože s otáčkami se asi bude trošku měnit i síla působící na řemen vzhledem k tření), protože fyzikálně práce nebere v potaz čas. Pokud se chceš bavit o práci vzhledem k času, tak se musíme bavit výkonu, což je v tomto případě asi směrodatnější vzhledem k diskuzi o životnosti ;-) http://cs.wikipedia.org/wiki/Práce_%28f ... po.C4.8Det

Re: prasklej řemen.. MG ZR 160

Napsal: úte bře 17, 2015 15:32
od Pítrs
Já se bavím o náplni práce pryže, ze které je rozvodový řemen.
Počet oběhů částice pryže je přímo úměrný otáčkám motoru.
Čím vícekrát částice pryže oběhne dokola, tím více a častěji je zatížena odstředivou silou, otlakem o ozubená kola a ohybem sem a tam.

Je jasné, že plus mínus nároky na přenášený výkon točivý moment směrem k vačkovým hřídelům, jsou totožné, ta "práce", kterou máte na mysli, je víceméně stejná, ale to vem čert. 8)

Čím víc toho řemen naběhá dokola, tím dřív to má za sebou.

Re: prasklej řemen.. MG ZR 160

Napsal: úte bře 17, 2015 15:40
od Trunda
.. jen jsem tě chytl za slovo, když už tu hážete fyzikálními pojmy ;-) Ale jinak rozumíme tomu, o co jde... Hombré chtěl poukázat na to, že největší vliv na rapidní snížení životnosti mají rázy, při kterých se přibližuje k limitu toho, co ten materiál v tahu zvládá :-)

Re: prasklej řemen.. MG ZR 160

Napsal: úte bře 17, 2015 15:48
od Pítrs
Asi jo.
Ale to točení do červeného taky nic moc a v kombinaci s častými starty je to vstupenka do servisu.
Haynes (asi vycházejíce z údajů od výrobce, byť mnozí tvrdí, že je to manuál za prd) pro pětasedmy s K motorem stanovuje výměnu "každých 6 let, při krátkých trasách každé 3 roky"

Re: prasklej řemen.. MG ZR 160

Napsal: úte bře 17, 2015 15:56
od Trunda
Tak to je celkem trefné doporučení. S tím musím souhlasit....

Re: prasklej řemen.. MG ZR 160

Napsal: úte bře 17, 2015 16:03
od Pítrs
Byl bych nerad, kdyby to tu vyznělo jako nesmysl, protože MG ZR 160 a R75 s K motorem jsou zcela odlišná auta, sice jsou tam v podstatě shodné motory, ale jsou v jiné zástavbě a pohání jiné celky v jiných režimech (tudíž pro MG ZR může platit jiný výměnný interval, ale to já neznám).....
Ale pokud vycházím ze servisní rady pro K motor obecně (bez přihlédnutí k vozidlu), tak výše uvedená závada mi tedy přijde jako, s ohledem na možné nebo nemožné reálné užívání postiženého vozidla, do jisté míry jako pravděpodobný důsledek chování uživatele. Bohužel.

Re: prasklej řemen.. MG ZR 160

Napsal: úte bře 17, 2015 19:55
od KDB
Chudák uživatel, jste ho tu znectili, že už ho tu neuvidíme.....
Mimochodem, zcela jste opominuli jako příčinu únik oleje, nebo fridexu v prostoru rozvodů, které jejich životnost umí zkrátit. A toho si nemusí všimnout ani velmi poučený uživatel...

Re: prasklej řemen.. MG ZR 160

Napsal: stř bře 18, 2015 7:54
od Pítrs
Ale né...proč by sem dál nechodil? :)
Je to každého věc, jak si se svým majetkem nakládá a vůbec, napsal tu jen závadu, to bylo vše, kdoví, co v tom vězí...
Nikdo netvrdí, že si to zničil sám a máš pravdu, úniky oleje a chladiva na řemen hned tak poznat nemusí, to jo.
Ale od toho si každý sleduje olej a kapalinu a na další analýzy je snad nějaký servis a prohlídka.
(tohle téma je zamyšlením pro mě, letos na podzim mám rozvoďák už 5 let, tak by asi nebylo na škodu ho pro klid duše vyměnit)

Re: prasklej řemen.. MG ZR 160

Napsal: stř bře 18, 2015 13:04
od martincalounik
u me byla hlavni pricina presne to compise KDB.. mesic mi totalne tekla voda kolem hridelky na vodni pumpe.. chcalo to.na rozvody a porad sem si rikal nemam cas udelam to za tejden a najednou misto 1500za pumpu a rozvodak sem vysolil ....... takze sem celkem poucenej.. jeste jedna vec se vas chci zeptat kdyz ste se tu tak sesli.. je potenciometr skrtici klapky stejnej pro vvc jako pro mg zr 1.4? u svyho potenciometru uz mam jeden prouzek cca 7mm vydrenej takze bych rek ze mi to musi hazet spatny hodnoty

Re: prasklej řemen.. MG ZR 160

Napsal: stř bře 18, 2015 13:14
od Trunda
Podle katalogu rozdíl není...

Re: prasklej řemen.. MG ZR 160

Napsal: pát kvě 15, 2015 16:35
od sexyse
tak chlapy všechno je jak má .. všechny ventily vyměněny.. hydroštely taky .. skoro to jezdí ale mám tu takovej zádrhel .. potřebuju schema nastavení rozvodu .. navíc mechanik naprosto nechápe z toho hlavolamu ozubenýho kola na štelování vaček .. potřebuju menší pomoc a bude to zase jezdit jak má

Re: prasklej řemen.. MG ZR 160

Napsal: pát kvě 15, 2015 17:24
od martincalounik
ja koupil rozvodak normalne v kelly a na nem byl obrazek co kam ma smerovat.. tak je divny ze mechanik nevi.. ale na vackach sou carky ty musi smerovat k sobe.. a na klice na ozubenym kolecku je tecka a ta musi smerovat do takoviho vykus... spis jde o tu tecku na ozubenym kolecku na klice.. ty si lidi vetsinou nevsimnou