Kity sání Pipercross vs. KN

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Kity sání Pipercross vs. KN

Příspěvek od Trunda » čtv srp 13, 2015 9:10

K-Series s VVC mechanismem má prostě takový charakteristický dieselový zvuk. Neznalí tvrdí, že to jsou hydroštely, ale nejsou - je to dané konstrukcí stavícího mechanismu, který už z výroby musí mít v sobě určité vůle a ty dělají onen zvuk. Časem se ten zvuk může zhoršovat a rozhodně na to má vliv olejový režim. Pokud v historii někdo dlabal na včasnou výměnu oleje, nebo nedržel vyšší hladinu oleje, tak to pohyblivé části stavícího mechanismu odškytají tak, že se opotřebují. Prostě tento motor je hodně náchylný na olej.
Pokud ten rachot není až tak silný, že to působí protivně při jízdě, tak to nemá smysl řešit. Ono s tím stejně nejde dělat nic jiného, než maximálně sehnat jiné mechanismy s menšími vůlemi, což je skoro nemožné. I když je ten rachot hodně silný, tak to není nic fatálního, jako že by člověk měl mít strach z toho, že se motor rozsype ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

wrabesek
Příspěvky: 368
Registrován: úte zář 04, 2012 15:47
Bydliště: Kousek od Ústí nad Labem

Re: Kity sání Pipercross vs. KN

Příspěvek od wrabesek » čtv srp 13, 2015 9:10

Poslechnu odpoledne doma schválně :D

Nejezdim jak důchodce, ale kvůli podvozku zpomalu kde to neni hezky a všechny hupy retardéry a tak jsem z autoškoly naučenej zastavit :lol:
Roverka 214i 55kW, r.v.98 - Prodáno
MG ZR 160 118kw, r.v. 03 Obrázek

se_ky
Příspěvky: 335
Registrován: stř kvě 27, 2015 10:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kity sání Pipercross vs. KN

Příspěvek od se_ky » čtv srp 13, 2015 9:43

wrabesek píše:Poslechnu odpoledne doma schválně :D

Nejezdim jak důchodce, ale kvůli podvozku zpomalu kde to neni hezky a všechny hupy retardéry a tak jsem z autoškoly naučenej zastavit :lol:
Tak samozřejmě, větší hupy a retardéry taky nedávám ve stovce :-D Ale jako jinak zatím testuju, takže to honím kde je to možné a nehrozí mi kolaps nebo pokuta:-D
Mimochodem, nejen pro tebe, ale i pro všechny. Našel jsem krásné video, kde jasně a detailně popisují, jak funguje vlastně VVC systém. Je to zde: https://www.youtube.com/watch?v=Vzokfi3QwPY
Sice je to englicky, ale určitě si s tím mnozí z Vás v dnešní době poradí ;-)
MG ZR 160, 1.8L VVC (r.v. 2002), 5MT PG1, Solar Red, vyrobeno v Longbridge
Rover 45 (RT), 1.6L 16V MPI (r.v. 2002), 5MT R65, Sienna Gold, vyrobeno v Longbridge
--- I love K-SERIES engines and Rover VVC system! ---
ObrázekObrázek
Obrázek - MG ZR 160
Obrázek - Rover 45

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Kity sání Pipercross vs. KN

Příspěvek od Trunda » čtv srp 13, 2015 9:46

Všechny zajímavé informace o VVC shromažďuji tu viewtopic.php?f=34&t=7748. Něco jsem taky psal v tématu o mém Kupéčku, bo už s tím mám i nějakou praktickou zkušenost. Rád bych k tomu někdy sepsal něco uceleného i s fotkami a vysvětlením jak co kde je, ale nějak to nedávám to sepsat :-D
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

se_ky
Příspěvky: 335
Registrován: stř kvě 27, 2015 10:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kity sání Pipercross vs. KN

Příspěvek od se_ky » čtv srp 13, 2015 10:01

No, taky bych rád dopřekládal spousty věcí i těch, o kterých jsme se spolu už bavili, ale nějak nezbývá času poslední dobou :-)
MG ZR 160, 1.8L VVC (r.v. 2002), 5MT PG1, Solar Red, vyrobeno v Longbridge
Rover 45 (RT), 1.6L 16V MPI (r.v. 2002), 5MT R65, Sienna Gold, vyrobeno v Longbridge
--- I love K-SERIES engines and Rover VVC system! ---
ObrázekObrázek
Obrázek - MG ZR 160
Obrázek - Rover 45

wrabesek
Příspěvky: 368
Registrován: úte zář 04, 2012 15:47
Bydliště: Kousek od Ústí nad Labem

Re: Kity sání Pipercross vs. KN

Příspěvek od wrabesek » čtv srp 13, 2015 11:57

Vše je v AJ o MG, jinak nic...

Jo jenom, jestli chceš kit sání, vem si ITG Maxogen :D Ten je prej asi nejlepší podle UK fór.. K tomu Janspeed 4-2-1 svody a zbytek nějakej sporotvní, ale může celý Janspeed, chip a prej se to vynese na 185 koníčků car::
Roverka 214i 55kW, r.v.98 - Prodáno
MG ZR 160 118kw, r.v. 03 Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Kity sání Pipercross vs. KN

Příspěvek od Trunda » čtv srp 13, 2015 13:03

Jenže ten chip je ten největší problém. Na původní MEMS3 jednotce jedině od http://www.zandf-tuning.co.uk/ ... pošleš jim jednotku a obratem ti ji pošlou zpět s adekvátní mapou vzhledem k úpravám. Budou to mít naladění na Janspeed, takže když ho uděláš komplet spolu s doporučeným sáním, tak je to relativně proveditelný způsob, jak něco přidat. Sic není to zadara...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

se_ky
Příspěvky: 335
Registrován: stř kvě 27, 2015 10:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kity sání Pipercross vs. KN

Příspěvek od se_ky » čtv srp 13, 2015 13:07

Trunda píše:Jenže ten chip je ten největší problém. Na původní MEMS3 jednotce jedině od http://www.zandf-tuning.co.uk/ ... pošleš jim jednotku a obratem ti ji pošlou zpět s adekvátní mapou vzhledem k úpravám. Budou to mít naladění na Janspeed, takže když ho uděláš komplet spolu s doporučeným sáním, tak je to relativně proveditelný způsob, jak něco přidat. Sic není to zadara...

To jsou celkem cenné rady, ale myslím, že zatím se musím popasovat s nutnými úpravami a drobnýmiopravami, tenhle zásah přijde později aupřímně, taky nejsem zrovna Onasis, takže to nějakou chviličku potrvá ;-) Ale jinak děkuji tedy:-)
MG ZR 160, 1.8L VVC (r.v. 2002), 5MT PG1, Solar Red, vyrobeno v Longbridge
Rover 45 (RT), 1.6L 16V MPI (r.v. 2002), 5MT R65, Sienna Gold, vyrobeno v Longbridge
--- I love K-SERIES engines and Rover VVC system! ---
ObrázekObrázek
Obrázek - MG ZR 160
Obrázek - Rover 45

wrabesek
Příspěvky: 368
Registrován: úte zář 04, 2012 15:47
Bydliště: Kousek od Ústí nad Labem

Re: Kity sání Pipercross vs. KN

Příspěvek od wrabesek » čtv srp 13, 2015 13:11

Tak sem četl že bez Chipu to bude mít něco kolem 178.. Spíš pod to.. :lol: Ale je pravda že jen výfuk bez katalizátoru a svodů vyjde na 15 tisíc :lol: Sání jsem vlastně ani nenašel nikde :lol: Ale popravdě když máš tne nadpis, ty KN nevypadá vůbec dobře.. Vypadaj slabě odstíněný... A když chceš dobrej uzavřenej, tak sám o sobě nic moc neudělá.. Ale celková úprava pěkná :lol: Prej to pak táhne krásně v úplně celym rozsahu.. Ale stojí to stejně jajk celý auto :lol: Já upřímně taky ted ty drobno opravy.. A když zbude nějakej peníž, tak estetika :)
Roverka 214i 55kW, r.v.98 - Prodáno
MG ZR 160 118kw, r.v. 03 Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Kity sání Pipercross vs. KN

Příspěvek od Trunda » čtv srp 13, 2015 13:28

Když už, tak BMC CDA filtr i s boxem... používají ho i na závodní speciály. KN nemá žádné slušné řešení...
Nicméně, jakákoli změna v sání, nebo výfuku, dokonce i výměna zadního dílu výfuku za jakoukoli náhradu, znamená spíš výkon dolů, pokud se neudělá korekce v mapě. Hlavně zásah do sání a vyjmutí katalyzátoru je mínus. U 160 koňové verze je to vše naladěné do krajnosti tak, že s jakoukoli změnou se celý systém rozladí a nepracuje pak optimálně.
Výfuk od Janspeed je sice dobrá cesta, ale je holý nesmysl s tím neudělat i korekci mapy...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

wrabesek
Příspěvky: 368
Registrován: úte zář 04, 2012 15:47
Bydliště: Kousek od Ústí nad Labem

Re: Kity sání Pipercross vs. KN

Příspěvek od wrabesek » čtv srp 13, 2015 14:00

Tyjo až ted jsem si všimo Trundo, žes odepisoval na ten zvuk VVC.. Psals, že to zní jak diesel :D Minule sem přijížděl k baráku a máma říká tátovi "to neni on, to je nějaká dodávka" :lol:

A muj laděnej výfuk asi taky výkonu moc nepřidá, možná tk spotřebě :lol: Ale zadní 2 díly 15tku, ani nehci vědět cenu kaťáku a svodů :lol: To BCM jsem taky koukal, cenově přijatelnější a poměrně slušně vypadající, ale prý to nemá takový rozdíl. Ale zlatá střední cesta asi.
Roverka 214i 55kW, r.v.98 - Prodáno
MG ZR 160 118kw, r.v. 03 Obrázek

Odpovědět