Stránka 3 z 6

Re: koupeno mg zr, dotazy

Napsal: pát lis 08, 2013 20:08
od Karel825
Je to klasický projev systému VVC 8) :arrow: Trunda to má taky, takže to neřeš a drive:

http://www.youtube.com/watch?v=SGcSXrNTlBA

Re: koupeno mg zr, dotazy

Napsal: pát lis 08, 2013 21:00
od Trunda
VVC motor za svůj výkon platí daň ve smyslu nutnosti o motor lépe pečovat. Rozhodně je potřeba dávat kvalitní olej, měnit ho pokud možno častěji (třeba už po 10 tis. km), hlídat si jeho hladinu (mám ověřeno, že to klepotání je horší s nižší hladinou).... z důvodu toho, že se jaksi počítalo s tím, že motor bude používaný v celém rozsahu otáček, navíc kdy díky časování se vačky chovají jako "ostré", byla nutnost odlehčit ventilovou soustavu. Nejvíc se to projevilo na hydroštelech, které mají menší plnící komoru. V důsledku toho jsou více náchylné na stav oleje a vůbec kvalitu jeho cirkulace v okruhu. A pak samozřejmě na stav nich samotných...
Další je mechanismus časování... je řízen hydraulicky.... takže opět olej, olej, olej....
Bohužel s větší hlučností se musí holt počítat....
Jinak profíci hydroštely vykuchávají, a dělají z nich pevné... ale to je pak o tom, že se musí čas od času přeštelovat... ;-)

Re: koupeno mg zr, dotazy

Napsal: sob lis 09, 2013 6:42
od mastemace
Nevim, jak poznat kvalitni olej, davam 10W40 Mobil Super polosyntetiku, alespon jsem vycetl, ze by tam mel byt on. Vtipne mi prijde to "uz po 10 tis" msm: uz u 214tky jsem ho po 10tis menil msm:
je ale pravda, ze od koupi zr jsem ho jeste nemenil a rozhodne neverim, ze sedi udaj na stitku a byl menen pred 5tis, dnes to mam v planu udelat. nicmene jestli je hlucnost normalni, jsem klidny. spise jsem to myslel, jestli to neznaci neco udelat preventivne. v tomto nemam rad ceskou naturu, kdy se jezdi a cokoliv se meni az se neco pokasle a auto je nepojizdne ml:

zr dobre znate, ale i tak na pobaveni jedna fotka dole. jsem vzdy nadsen, kdyz prijdu na parkoviste a auto sviti uz z dalky z davu nudnych barev msm:
parkl.jpg

Re: koupeno mg zr, dotazy

Napsal: sob lis 09, 2013 6:51
od mastemace
A kdyz uz sem davam ty fotky, tak jeste jedna, jak to u mne vypada pred domem. 25tka je manzelcina, dieselacek (uz na zimnich, proto ty poklice). Kdyz prijede jeste tchan, ktery ode mne koupil 214, je to tu jak na srazu:D
cars.jpg

Re: koupeno mg zr, dotazy

Napsal: sob lis 09, 2013 7:00
od Trunda
Pekna fotka :-D .....
Tusim, ze u K-Series je interval 15.000 km.... Nebo ja ho u non VVC aspon takto praktikuju, pricemz mam zpetne overene, ze to staci.... U VVC jsem prvni rok najel cca tech 10 tis., ale ted uz jde zazimovat, takze na jare pujde novej olej... Ale chystam se asi udelat kontrolu a vymenu hydrostelu, protoze u me je ten randal uz fakt nesnesitelny... Predchozi majitel repasi motoru nezvladl asi uplne dobre...

Re: koupeno mg zr, dotazy

Napsal: čtv lis 21, 2013 19:43
od mastemace
Olej s filtrem vymenen, hydrostely delaji mirne, mirne mensi kraval. Zaroven auto bylo na vymene rozvodu - remeny, kladka, vodni pumpa, prace 5.8tis, relativne jsem spokojen. jen mi menili i chladici kapalinu (neb vodni pumpa) a misto zelene co jsem mel jsem dostal cervenou, hm, detail.
zaroven uz me nezlobi ani spojka, prisel jsem na to, ze pedal byl zatuhly, nevracel se jak by mel a tudiz spojka nebyla uplne sepnuta. trochu wdcka, rozchozeni pedalu a vypeda to, ze spojka jeste dlouho vydrzi.

problem nastal u kol :( v technicaku mam 7Jx17 ET38; 215/45, nebo 205/45. pri vyhotoveni technicaku evidentne jen opsali aktualni rozmer kol a tak misto ET45 (ktere ma myslim byt) ET38. co je jeste horsi, mezi zadnimi koly a napravou jsou jakesi 1cm hrube podlozky - aby kola vice couhaly ven. a co je nejhorsi - kola maji tak velkou stredovou diru, ze na naboji nedrzi, jen na sroubech. nu, ted trochu strach, ze to nekde urvu:(

koukal jsem po koupi ojetych originalnich, ale nejsou:( na ebuy jsem jedny nasel, ale ten se zda neposila mimo uk... nevite nekdo prosim jake jsou presne rozmery co maji na zr byt? predpokladam tedy 7Jx17 ET45 4x100, ale nevim, jak se stredovou dirou, kolik je, u te tapu:(

Re: koupeno mg zr, dotazy

Napsal: čtv lis 21, 2013 20:10
od Trunda
Myslím 56 mm .... no to potěš koště... kontaktuj www.helpreg.cz , pan Stehlík ti vystaví papír (cca 1500,-) a do něj ti napíše správné rozměry, které na úřadu doplní to techničáku.... jinak napiš Lenhamovi a on ti kola z UK doveze....

Re: koupeno mg zr, dotazy

Napsal: pát lis 22, 2013 13:19
od AnderN
mastemace píše:pri vyhotoveni technicaku evidentne jen opsali aktualni rozmer kol a tak misto ET45 (ktere ma myslim byt) ET38
Tomuto nerozumím ... úředník se přece nechodí koukat na auto, co tam máš za kola. Takže na základě čeho tam zapsali ET38 :?: Jinak úřad, pokud něco zprznil, měl by chybu taky opravit a slušně se omluvit, že tím musí občan trávit svůj čas.

Dále -- Teď máš na každé straně kola více ven o 17 mm (7 mm je rozdíl mezi ET45 a ET38 a dalších 10 mm dělají ty podložky). Takže podložky okamžitě vyrazit. Zjistit, jakou středovou díru mají aktuální disky a koupit distanční kroužky tak, aby kolo sedělo taky na náboji, ne jen na šroubech. To je podle mě nejrychlejší řešení než seženeš originální disky. Člověče, vždyť ti to musí házet, ne?!

Re: koupeno mg zr, dotazy

Napsal: pát lis 22, 2013 14:10
od Trunda
No, oni to ty matice vystředí celkem schopně, pokud teda už nejsou nějak vyžvejkaný díry.... ale ideální to rozhodně nebude...

Re: koupeno mg zr, dotazy

Napsal: pát lis 22, 2013 14:38
od AnderN
Měl jsem kdysi nevhodné distanční kroužky a přestože rozdíl mezi podložkou a osou byl minimální, v určitých rychlostech se to projevovalo vibracemi do volantu. Po výměně kroužků za správné vše OK. Toť moje zkušenost.

Re: koupeno mg zr, dotazy

Napsal: pát lis 22, 2013 15:01
od mastemace
No nehaze to ani trochu, na sroubech to drzi pevne. podlozky jsou jen vzadu, vpredu je to bez nich. ale jinak jem pochopil, ze technicak vystavili na zaklade dovoznich papiru a stk, kde prave na stk podle mne ty kola napsali, urednik to pak jen prepsal.

Re: koupeno mg zr, dotazy

Napsal: pát lis 22, 2013 15:04
od AnderN
Potom se asi budeš muset domáhat nápravy na STK a následně na úřadě.

Re: koupeno mg zr, dotazy

Napsal: pát lis 22, 2013 15:15
od 11AA
OT: Upřímně se ani nedivím, že v tom přepisu dělaj úředníci zmatky. Teď jak jsem zařizoval dovoz, na STK udělali opis originálního německého techničáku včetně všech alternativ disků a pneumatik. Ale v záhlaví uvedli číslo typového listu, podle nějž se řídil úředník na dopravce a nic jiného ho nezajímalo. Takže se některé alternativní rozměry do nového VTP nepřepsaly (prostě udělal jen CTRL-V, CTRL-C). Naštěstí jsem si toho včas všiml a druhý den to doplnili, ale pokud ten přepis dělá dovozce, je mu vcelku jedno kolik nesmyslů se při přepisu do VTP dostane, však to prodá dál a nový majitel ať si dělá co chce.

Re: koupeno mg zr, dotazy

Napsal: pát lis 22, 2013 15:42
od Trunda
Tak tak.... mám pocit, že na úřadu, kde historicky to auto po dovozu bylo registrováno, by ten výpis z STK měli mít a měli by tam doplnit to, co tam patří.... kdosi kdysi to tu takto řešil... minimálně je to levnější varianta, než jít přes HelpReg... ale zato možná kvůli zvůli úředníka občas neprůchozí...

Re: koupeno mg zr, dotazy

Napsal: pát lis 22, 2013 17:07
od KDB
Je to krasavec weed:
Dovolím si několik poznámek k motoru :
- bacha na napnutí rozvoďáku. Za studena musí být docela volný a napne se až při provozní teplotě. Nemálo mehaniků ho přepne, což má u VVC za následek (mimo dřívějšího odchodu pumpy a kladky) odlomení konce vačkové hřídele !
- podle Rover manuálů patří výhradně oleje s normální HTHS viskozitou (A2,A3), v žádném případě ne se sníženou (A1,A5), viskozita pro naše klima 10W-40, nebo 10W-50,10W-60 pro ostřejší provoz.
- obecně se nedoporučuje přecházet z modrozeleného fridexu na červený a opačně. Nezřídka posléze dochází k poruše těsnění.
- skutečně je VVC háklivé na nízkou hladinu oleje - radši ho držím stále u maxima.