V tom spojeni je to cemu rikam bypass, i.e kdyz je zavreny ventil do topeni, aby mela voda kudma tect. Jestli je v mk2 ten puvodni bypass porad funkcni nebo je zaslepeny, netusim, .. viz. link nize.
Pri faceliftu se kluci v Roveru rozhodli trochu zkusit vylepsit chlazeni, kvuli predchazeni problemu s tesnenim pod hlavou, a mimo jineho pridali tenhle ventil, ktery topeni obchazi taky.
Princip je takovy, ze je tam na pruzine ventil, ktery je defaultne zavreny, alepri pomerne malem tlaku se otevre a umozni vode nim protikat. A kdzy je tedy malo otevreny ventil do topeni, tak to obtika snadno tudy.
Problem je, ze se to vetsinou cele vevnitr po letech rozsype, a ten vnitrek co "klade odpor" je pryc a ventil tedy nefunguje a voda tama tece vzdy. I kdyz je plne otevreny ventil do topeni, tak tady je to kratsi a primocarejsi... az kdzy vodni pumpa tlaci hodne vody, tak se dostane i do topeni.
Coz ma negativni efekt jenom na to topeni... problem je, ze ty plastove dily z toho ventilu pomerne casto muzou skoncit v termostatu, neob kdo vi kde.
Nejake dalsi info:
http://forums.mg-rover.org/how-do-i-ans ... ms-397782/
2. post v tom odkazu popisuje saab ventil