chtěl bych se na Vás touto cestou obrátit a požádat Vás o radu. Včera jsem koupil MG ZR r.v. 2003 s motorem 1.4 16V. Po 30 km na dálnici jsem zajel k benzíně a natankoval plnou nádrž. Po vyjetí od benzínky a zařazení na 3 začal motor škytat. Na blikačkách jsem dojel k další benzínce a tam nechal auto běžet na volnoběh. Na volnoběh běžel motor nepravidelně a po cca 15 minutách se srovnal a běžel tak jak má. Po najetí na dálnici opět škubání. Povedlo se s tim dojet do Prahy, tam auto chvíli stálo, na volnoběh se motor opět srovnal, a po najetí na dálnici směr Plzeň jelo auto bez problému až do Plzně. Následující den ráno po 20 metrech opět škubání. Spíše než škubání to lze přirovnat k dušení, jako kdyby do motoru nešel benzín. To se děje do zhruba 3800ot/min. Jakmile jdu nad 4000 otáček, auto jede bez sebemenšího problému. Prvotní myšlenka byla palivový filtr. Ten byl dnes vyměněný. Závada přetrvává. Druhá možnost byla bordel v nádrži, a ucpané sítko na palivovém čerpadle.
Tak jsem sundal nádrž a vyndal čerpadlo. Nádrž je uvnitř jako nová, sítko na čerpadle krásně čisté. Pár drobných nečistot tam bylo, ale v těch problém není. Takže lze vyloučit filtr, bordel v nádrži a ucpané sítko na čerpadle. Bohužel netuším, jakým směrem se ubírat dál.
Mám doma Rovera 200 1.4i r.v. 1998. Lze z něj použít palivové čerpadlo? Muže být čerpadlo vadné? Dávat špatný tlak? Když byl odpojený palivový filtr, napojil jsem na přívod hadici a do kanystru za pomoci startování přečerpal cca 1l benzínu. A že by dávalo málo se mi tedy nezdálo. Ale..velikost tlaku tímto nezjistím to je mi jasné. Výměna z R200 by byla nejrychlejší a nejlevnější za účelem vyřazení možnosti vadného čerpadla. Další možnost je zajet na diagnostiku, ale bohužel nevím kde v Plzni jsou schopni diagnostiku na MG ZR udělat. Věděl by někdo? Poslední možností je odvézt auto zpět 150km což se mi nechce, jelikož mi dost rychle přirostlo k srdci.
Byl bych moc rád za Vaši pomoc. Díky Majkl
Volnoběh motoru
https://www.youtube.com/watch?v=CnMaRIb5KnA

