Stránka 1 z 2
Jakou spojku na PG1 (ZR160)
Napsal: úte zář 18, 2018 14:51
od stilg
Resim nakup komponent na velky servis auta (V ramci toho swapu), a resim jakou spojkovou sadui (lozisko, lamela, pritlacak).
Nasel sem LuK, Sachs (kolem 3ky) a Valeo (2.1).
Nema nezko zkusenost s tou Valeo sadou, zda je to srovnatelne se Sachs?
Auto rozhodne nechcu sidit, ale je dost mozny, ze pote co ho dam do kupy do budu prodavat, a je tedy otazka, zda nekdo adekvatne oceni, ze bude mit fungl nove (A dolozitelne) rozvody, pumpu, termostat, tesneni, remeny a spojku... a tedy se mi zase nechce zbytecne dat skoro litr navic za spojku, pokud to nema vyznam...
Nebo pokud ma nekdo nejake neco jineho overene? Ale hadam ze hodne lidi dava LuK
Re: Jakou spojku na PG1 (ZR160)
Napsal: úte zář 18, 2018 20:16
od djmicho
Kam jsem strčil Valeo, tak tam byla spojka nechutně měkká, dávám LUK nebo AP...
Re: Jakou spojku na PG1 (ZR160)
Napsal: úte zář 18, 2018 20:49
od stilg
Uvidim, obednal sem obe, pac z toho shopu s Valeem sem stejne obednaval MTFko a z toh oshopu kde sem bral Sachs sem bral zbytek veci, a vyberu podle toho jak se mi bdue ktera zdat a druhou vratim.
Re: Jakou spojku na PG1 (ZR160)
Napsal: úte zář 18, 2018 21:25
od Trunda
Proč jsi kupoval zbytečně drahé origo MTF94? Lze do převodovky nalít 10W40 od Millera, které je výrazně levnější a není s tím vůbec žádný problém -
http://www.millersoils.cz/trident-10w40 .... ale asi jsme se o tom už bavili

S novýma spojkama mám zkušenost jen v tom smyslu, že vždycky pak rachtá ložisko. Ale bylo fuk, co to bylo za výrobce, rámus slyšitelný při volnoběhu s nesešláplou spojkou to dělalo vždy.
Jinak potvrzuji, že LUK je tužší, tudíž vhodnější do sportovního auta.
Re: Jakou spojku na PG1 (ZR160)
Napsal: úte zář 18, 2018 23:13
od stilg
To, ze muzu pouzit 10W40, prip. mtf-94 normu splnujici 10w40 (ostatne stare hondy ji do prevodovky i predepisuji) je vec kterou, budes se divit, vim.
Ale normalni 10W40 se mi tam nechtela davat, protoze i kdyz to nicemu vylozene nevadi, a i kdyz to auto asi pak budu prodavat, rad delam veci tak dobre jak to jde. A ta prevodovka je v super stavu...
A Millers byla realna moznost, ale na strankach co linkujes, 228 kc za litr.
Texaco MTF 94 sem kupoval za 242 kc za litr.
Absolutne nepodstatny rozdil, takze tak.
Co se spojky tyce, tak mi neni jasny proc by melo rachtat lozisko, secky 3 znacky sou snad dost renomovane aby dokazaly udelat spojku...
No uvidim, dojde mi Sachs i Valeo a rozhodnu se ciste dle pocitu. V nejhorsim priste zkusim LuK ... ale mam obavu, ze to bdue typ od typu trochu jine a univerzalni zavery stejne nejsou moc prenositelne (mysleno Valeo na nejakou konkretni prevodovku vs valeo na jinou).
Spis me zajimalo, co kdo pouziva konkretne na PG1.
Re: Jakou spojku na PG1 (ZR160)
Napsal: čtv zář 20, 2018 18:41
od stilg
Re: Jakou spojku na PG1 (ZR160)
Napsal: čtv zář 20, 2018 22:39
od stilg
Tak srovnani spojkovych sad Valeo a Sachs.
Valeo ma Valeo znacene lozisko
Sachs ma lozisko SKF
Lozsika se docela lisi, ve zpusobyu uchyceni... netusim jak presne vypada OEM, a zda budou drzet obe jenom kazde jinak.. hadam ze jo, ale...
Sachs (SKF) lozisko ma mensi vnitrni prumer
Valeo lamela
Sachs lamela
Sachs lamela je nepatrny kousicek mensi a ma jasi mene kontaktni plochy (ale to neni moc podstatne)
Nicmene pusobi lepe udelana (uchyceni pruzin apod)
Pritlacaky
Sachs ma mene ale vetsich prstiku. Ma hezci povrchovku a je trosku lepe zpracovany
Nicmene jediny funkcni rozdil mezi tema sadama co jsem nasel je tohle:
Valeo:
Sachs:
Prstiky u Valea jsou pri pohledu z boku prakticky zarovno u Sachs jsou citelne vystouple.
Pokud (s mym chapanim funkce spojky a co ovlivnuje jejich chod apod) neco zpusobuje mekky chod spojky u valeo (byt je otazka zda to necemu vadi nebo na neco ma vliv krome zvyku / pocitu) tak to hadam bude to, ze prsty malo vycnivaji, takze je staci zatlacit mene a kladou mensi odpor.
Re: Jakou spojku na PG1 (ZR160)
Napsal: čtv zář 20, 2018 22:41
od stilg
Nejsem uplne rozhodnutej, ale kandidata mam.
Vase nazory?
Prip. stale otevrena otazka, jake spojky kdo na PG1 ma, zkousel, apod. (jine sady nejsou az tak relevantni, byt nejake info to taky nese)
Re: Jakou spojku na PG1 (ZR160)
Napsal: pát zář 21, 2018 8:13
od lenham3
Jeste jsi tam zapomel dat detailni fotku z mikroskopu

Re: Jakou spojku na PG1 (ZR160)
Napsal: pát zář 21, 2018 11:00
od stilg
Moc nerozumim co se tim basnik snazi rict?
Jsou tu nahledy, s odkazy na full fotky... takze to snad nikoho moc neobtezuje, a ... sam jsem nejake podrobnejsi fotky na netu hledal a nic moc nenasel. Treba se to nekdy bude nekomu hodit az bude resit spojkovou sadu na PG1... a bude ho zajimat zda levnejsi Valeo ano nebo ne.
Tak se tedy omlouvam, ze na forum davam informace a fotky

Re: Jakou spojku na PG1 (ZR160)
Napsal: pát zář 21, 2018 11:42
od lenham3
Řekl bych to asi tak pokud chci aby spojka vydržela dlouho tak tam dam origo,každá náhrada vydrží min než origo
Re: Jakou spojku na PG1 (ZR160)
Napsal: pát zář 21, 2018 12:04
od stilg
Jednak to, ze oem je vzdy lepsi, byt mnohdy to tak je, nemusi byt pravda pak proste ne vzdy je ta moznost, nebo ne vzdy na to clovek ma. Tim chci rict, ze neni od veci resit alrernativy.
Hodne lidi chvali jako nejlepsi sadu pro pg1 Borg and Beck.
A jinak i rimmeri maji vic verzi "original" spojky... a kdo vi kdo to vyrabel.
Re: Jakou spojku na PG1 (ZR160)
Napsal: pát zář 21, 2018 12:56
od AnderN
Pánové, to je krásný střet mezi pragmatismem a bezbřehým analyzováním

Gratuluji, oba máte ze svého pohledu pravdu ...
Re: Jakou spojku na PG1 (ZR160)
Napsal: pát zář 21, 2018 13:07
od Trunda
Za mě jediný, kdo tu v této oblasti může snoubit pragmatismus a teoretickou analýzu, je KDB. Jednak za rok najezdí tolik kilometrů, co my za deset let a druhak si pak tu ojetou spojku sám vymění, tak může pak srovnat
Pro mě, jako běžně jezdícího smrtelníka je u spojky zásadní to, aby byla tužší, aby nerachtalo ložisko.... životnost neřeším, protože jsem nikdy v životě spojku nedojezdil na smrt. A to přitom na Labuti mám spojku (LUK) s mnou najetýma cca 150 tis. km. Źeby na životnost mělo vliv i to, jak se s autem jezdí?

Re: Jakou spojku na PG1 (ZR160)
Napsal: pát zář 21, 2018 13:29
od stilg
Nejak moc nevidim bezbrehe analyzovani.
Nehlede na skutecnost... ze co asi se da cekat na foru... Ale jo, taky tu zaznelo dost mizerne podlozenych dogma a neuzitecnych / zavadejicich veci.
Pointa je jednoducha, sesli se mi doma dve sady a z tech si vybiram.
Zivotnost, ve smyslu ,jestli vydrzi 90, 100, nebo 160 tisic je mi taky vcelku ukradena, ale dost lidi resilo vylozene selhani lamely.
"My valeo clutch shat itself big time. Replaced with an AP and never had an issue"
