Ostrý kovový rachot ze zadní nápravy....
Napsal: pon čer 10, 2019 19:11
Prosím o jakékoli postřehy, náměty, nápady, blbé nápady (s tím to ale nepřehánějte ), prostě cokoli, co mi pomůže vypátrat následující....
MG ZR, stejná zadní vlečná náprava, jako Rover 25. Nasadil jsem snížené pružiny na originální tlumiče s tím, že pružiny jsou předepjaté tak, že vytáhnout tlumič do horního dorazu. Horní uložení je původní k této pružině, se kterou jsem to měl v poho na jiném autě. Dolní průměr posledního závitu je asi o 10mm užší, než miska, ale v misce to sedí jinak koncem závitu na stejném místě a je to tam v gumové vložce. Nezdá se, že by se to tam ani nijak pohybovalo.
V podstatě hned po té, co jsem provedl toto snížení, tak se odzadu po přejetí nerovnosti ozývá dost nepříjemné kovové klepání, které je slyšet hodně i zvenku a přenáší se možná trošku tlumeněji i dovnitř.
Zvuk nejde nasimulovat žádným třepáním auta v žádném směru. Musí jít o rychlý impulz do nápravy.
Spodní šroub tlumiče a jeho dutinka by měli být vyloučeni.
Bohužel nemám tunel, abych pozoroval zdola co se tam děje, když se to propruží a auto je tak nízko, že tam hlavu nestrčím.
Nevím třeba to, jak se může projevovat např špatný silentblok konstrukce vlečné nápravy do karoserie?
Nemyslím si, že by to dělala třeba volný třmen brzdy v čepech, ale to zkusím zítra vyloučit přejetím nerovnosti s mírně zataženou ručkou.
Výfuk vede výrazně nad nápravou.
....
Nápady?
MG ZR, stejná zadní vlečná náprava, jako Rover 25. Nasadil jsem snížené pružiny na originální tlumiče s tím, že pružiny jsou předepjaté tak, že vytáhnout tlumič do horního dorazu. Horní uložení je původní k této pružině, se kterou jsem to měl v poho na jiném autě. Dolní průměr posledního závitu je asi o 10mm užší, než miska, ale v misce to sedí jinak koncem závitu na stejném místě a je to tam v gumové vložce. Nezdá se, že by se to tam ani nijak pohybovalo.
V podstatě hned po té, co jsem provedl toto snížení, tak se odzadu po přejetí nerovnosti ozývá dost nepříjemné kovové klepání, které je slyšet hodně i zvenku a přenáší se možná trošku tlumeněji i dovnitř.
Zvuk nejde nasimulovat žádným třepáním auta v žádném směru. Musí jít o rychlý impulz do nápravy.
Spodní šroub tlumiče a jeho dutinka by měli být vyloučeni.
Bohužel nemám tunel, abych pozoroval zdola co se tam děje, když se to propruží a auto je tak nízko, že tam hlavu nestrčím.
Nevím třeba to, jak se může projevovat např špatný silentblok konstrukce vlečné nápravy do karoserie?
Nemyslím si, že by to dělala třeba volný třmen brzdy v čepech, ale to zkusím zítra vyloučit přejetím nerovnosti s mírně zataženou ručkou.
Výfuk vede výrazně nad nápravou.
....
Nápady?