Brzdy - MG Rover a Honda

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Brzdy - MG Rover a Honda

Příspěvek od stilg » čtv dub 23, 2020 12:50

Ono tech faktoru, vetsich ci mensich je tam fakt tolik, ze se neda moc odhadnout jaky efekt nejaka zmena bude mit...

Kdyz nad tim premsylim, tak brzdny ucinek vzadu by zvetsilo i jenom to proste osazeni 260 kotoucu s 239 brzdice, a frankenstein 260> 239 destickou. Kontaktni plocha desky a kotouce by byla sice stejna jako na 239 (ta 260ka by se orizla), misto tlaceni na desku stejne, pistek (brzdice) stejne...
Ale tim, ze je ta deska / brzdic vic odsazena od stredu otaceni, jsi zvetsil obvodovou rychlost... takze desticka tlaci stejnou silou a stejnou plochou, ale treni je vetsi, protoze kotouc pod ni chodi rychleji....

Tohle bude patrne jenom uplne detajl, ale pro demonstaci, ze je to magie .....

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Brzdy - MG Rover a Honda

Příspěvek od stilg » čtv dub 23, 2020 13:10

Ale tys v tom Kupecku neco najezdil ne?

jaky je tvuj pocit z Frankenstaina?
Podle mne by to nemel byt problem, byt to kousek vic cuci... ten tlak sice mozna v tom stredu bude o neco mensi, ale zase nekam hnout se to stejne nema jak....

Ta teorie se sjizdenim ze sikma se ti potvrdila? Ono jak si rikal, ze se i ty predtim tak sjizdeli, tak to muze byt i necim jinym... ono navic na malych kotoucich je ten rozdil obvodove rychlosti a stred se dycky bude sjizdet min...

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Brzdy - MG Rover a Honda

Příspěvek od Trunda » čtv dub 23, 2020 13:14

Ten rozdíl obvodové rychlosti je kompenzovaný tím, že je u středu ta deska kratší....
Najezdil jsem s tím ..... ty jo.... nevím. 30 tis. km? A fakt v poho. Asi to sjeté zešikma je, ale fakt si nejsem jistý, jestli si to nepletu s jiným autem.... mám jich 4 :-D Ale rozhodně se tam nedělo drama a brzdilo to s těmi 282mm vpředu hodně hodně dobře. ZRo mi tak nebrzdí, ale může to být materiálem, možná i tím, že na Kupéčku není ABS.... naštěstí :-D

Udělej to jak mám já a ani ty destičky neřeš. Dej tam na 260 a hotovka. Nějak si to sedne, brzdit to bude a asi s tím nenajezdíš tolik, aby tě trápilo, že se to po 30 tis. km sjede trošku zkřiva. A v podstatě to můžeš udělat hned, když seženeš kotouč a ani nemusíš ty třmeny odpojovat :-) Ne... jasné, jestli to chceš komplet repasovat, tak do toho. Ale jak říkáš, ve finále je to asi fuk, jakou cestou se vydáš.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Brzdy - MG Rover a Honda

Příspěvek od stilg » čtv dub 23, 2020 13:28

Ja myslel ten scenar, kdy mas 239 brzdic, 260 desku, s uriznutym vnitrnim koncem, tj tvarem jako 239 a tlacis na ni tam kde tlacis na 239, tj deska je jakoby 239ka taky... ale diky unaseci to cele posunes vic ven a das pod to 260 kotouc... pak si zvetsil obvodovu rychlost a byt je deska a pistek stejny, bude to brzdit nepatrne vic...

A ten druhy scenar, ze vnitrni cas desky... tam jsem miril na to, ze tou vyssi rychlosti na obvodu se proste upaluje te desky vic... bez ohledu na jeji rozmery ... pokud budu vychazet z predpokladu stejnyho tlaku ... tak vetsi rychlost -> vic ubrousi... nebo si myslel ze ti mze je ta deska mensi, tak se o to nepatrne nic rozdilu rychlosti zvedne tlak a tedy sice je mensi rychlost ale vyssi tlak a tedy se to ubrusuje stejne? Ze by to byla az takova cerna magie? No mozny to je :D


To s rezanim desky byla jenom takova poznamka na kraj ... ale delat to urcite nebudu, pac tahle zmena je z velke casti motivovana vzhledem .. a pokud by to na stredu nebrzilo tak by to rezlo ... a natrene by to vypadalo jako strasne silny stred kola s tenkym kotoucem kolem .. ee.

No driv nebo pozdeji se udela repas vsech brzd .. ale ano, v tuhle chvili bych mohl koupit 260 kotouc a 260 desky a prehodit jenom unasece ze ZR brzd. Vyhoda je, ze pokud bych zmenil nazor, stari repasovat brzdice a muzu tam dat 260 brzdice.

Toho narustu s 34 mm pistkem oproti 30 se lehounce bojim .. byt porad, neni to nejak zasadni ale nejakych 20% vic tlaku to proste uz je.
Ono je pravda, ze vetsinou se primarne upgraduje predek ... a pokud clovek posili predek, tak v tom obecne moc problem nebyva, ale presunout balanc dozadu muze byt zradne ... protoze bych rekl, ze se to projevi primarne prave v intenzivnim brzdeni, kdy se predek zaboruje zadek nadlehcuje a pokud to kousne zadni brzdy, kor bez ABS, tak to bude vyzadovat od ridice slusne reakce ...

Pokud byto zjidelo desky trochu nakrivo ... tak po vymene desticek by holt musiel clovek chvili jezdit s trochu zatazenou ruckou :D

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Brzdy - MG Rover a Honda

Příspěvek od stilg » pon dub 27, 2020 13:02

Takze jsem se rozhodl jit cestou Frankenstein 260mm zadnich brzd s puvodnima brzdicema s 30mm pistkama.

Dopredu davam Bremba a koukal sem ze 260ky dela brembo taky... ale ti kikoti z nepochopitelnyho duvodu tehle kotouc vyrabeji napul sjetej ;)
Normalni 260ka ma tloustku 10mm a min. 8. Brembo tento typ dela (A neni to nejaky jiny, ne, je topravdu urceny pro auta Honda / Rover s 260 zadnim kotoucem) s tloustkou 9 mm (a min. je stejnych 8 mm).

Absolutne nechapu co je k tomu vede... dokonce i sirka kotouce (jako celyho, vcetne casti na unasec ) sedi, ze odecetli cca pul milimetru z kazde strany.

Takze to vidim ze asi TRWcka dozadu. ...

Kouba
Příspěvky: 7
Registrován: pon lis 25, 2019 22:47

Re: Brzdy - MG Rover a Honda

Příspěvek od Kouba » sob kvě 02, 2020 16:04

Na ty zadky se vyprdni na tak lehkým autě. Zrepasuj brzdiče a kup na to lepší kotouče a desky (dyztak můžu nabídnout nové desky hawk hp+ a nové kotouče pagid které jsou využívané v civic Cup v UK) pokud máš problém s vadnutim brzd tak dej dopředu ty 282mm(dyztak můžu nabídnout jetý kotouče z mg zr 160) kup lepší desky a kotouče třeba ty co jsem nabídl + větší brzdový válec 15/16 s posilovačem nebo ideálně 1"(taktez můžu nabídnout oba válce s posilovačem). Většinu disků r15 nasadis pod 282mm brzdy. Mám taky r15 a v pohodě a budeš určitě spokojený s brzdnym účinkem. Toť můj názor :-)

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Brzdy - MG Rover a Honda

Příspěvek od stilg » ned kvě 03, 2020 22:59

Tys ale uplne minul pointu. ;)

ty 260 mm kotouce chci dozadu ciste kvuli estetickymu aspektu.
me na tom aute ten stock setup 262 / 239 v pohode staci. Ale mam k dispozici komplet swap 282 / 260.

Kdybych resil kapacitu brzd, tak hodim komplet 282 a 260. Tam neni co resit. Ale z driv popsanych duvodu, tj. mimo jine proste to, ze u tohodle auta resim i vzhled. Ne ze by slo o showcar a zcela se ignorovala funkcni stranka, to vubec, ale proste mam nejakou predstavu jak chci aby to i vypadalo, a 282 "hezke" kotouce nejsou tak bezne jako 262 - tam semi proste vizualne libi Brembo Max, a na to normalni jezdeni budou dostatecne (a okruhove auto to neni a nebude).
A 239 kotouce sou vcelku maly. Pod tema 17kama na kterych jsem to auto koupil to vypadalo komicky. S 15kama na ktery sem to dal je to "ok", ale 260ka kotouc bude proste na zadku libivejsi.
A prave proto, ze nechci zbytecne riskovat ze posilim brzdny ucinek vzadu o bezmala 30%, tam necham puvodni brzdice a jenom hodim 260 kotouc, desky a unasec.

To ze je deska trochu delsi bude detajl... tyhle brzdy to tak maji taky ;)
74468114_3137974832895587_9221994374554976256_n.png

Odpovědět