po e-mailovém ping pongu s Trundou ohledně užitečných rad a informací k úpravám mého ZR jsem se rozhodl, že založím samostatné vlákno, abych se ze všeho "vypsal"

Takže jak to všechno začlo. Loni jsem po prvním Track Dayi s mým TF 135 přemýšlel, že bych pořídil něco na blbnutí po okruzích, aby to mělo střechu a pevnější kastli než roadster s plátěnou střechou. A taky, aby mi toho nebylo úplně tolik líto. Věděl jsem, že chci malý hot hatch trochu staršího data výroby, aby to mělo co nejmíň asistentů a ideálně benzinovou atmosféru. Volbou číslo jedna bylo zpočátku Clio RS (MY 2006-09, verze před FL). Poté mě ale napadlo právě ZR ve verzi 160, které výkonově není zásadně horší a je za podstatně menší peníze. Ještě byla ve hře Fiesta ST, ale k tomu autu bych měl absolutně nulový vztah. Takže vyhrálo ZR 160

Měl jsem vyhlídlý jeden konkrétní kousek (verze mk2 z roku 2005 po FL) v Drážďanech u chlápka, co je fanda Rover/MG. Ještě než jsem se s autem projel, tak jsem věděl/tušil, že ho vezmu. Díky jeho 6leté péči jsem auto kupoval v neskutečně zachovalém stavu, s měněným těsněním hlavy 20 tisíc km zpátky a rok starými rozvody. Ke všemu faktury od doby, co auto našlo prvního majitele. Bylo to jednoduchý rozhodování, kéž by každý prodávající měl auto v takovým stavu i s dokumentací

A v průběhu minulýho roku jsem se postupně pustil do úprav. Začal jsem semi-slicky Nankang NS2-R v rozměru 205/40/R17. Dále jsem zainvestoval do závodní sedačky a 4-bodových pásů. Tím pádem došlo na vykuchání zadní části auta, aby šly upevnit pásy a zároveň jsem i auto odlehčil. Neskutečně se zlepšilo vnímání auta a nevěřil jsem, že hlavně sedačka udělá takovej rozdíl. Vzhledem k celkem jalovým brzdám a nečitelnému projevu jsem dopředu pořídil žluté EBC desky, které se zakusují podstatně lépe. Do motoru jsem kromě sportovní vložky filtru nesahal a asi to ani nemám v plánu, výkonu má auto tak akorát a na okruhu je to hlavně o ovladatelnosti a co nejlepším gripu + čistý stopě, čemuž koně nepomůžou. Možná, že bych třeba nechal přemapovat ECU, ale zatím v tom nevidím úplně smysl. Není problém s tím stíhat podstatně silnější auta, pokud člověk jede správně (čistě), což mě samozřejmě náramně baví. Třeba Clio RS nebo Subaru BRZ/Toyota GT86 mi na rovince nijak dramaticky neujíždějí (obojí 2.0 atmosféry s cca 200 koňmi).
A co plánuji dál? Pořídil jsem 15" origo kola z Rovera 25, na které v budoucnu obuji ještě lepivější semi-slicky. Originální 17" Straights jsou krásné, ale na sportovní jízdu na okruhu zbytečně velké a těžké. Rád bych ještě poladil podvozek a pořešil odklony, ale je to celkem "prcanice", co jsem tak zjistil

Shrnul bych to tak, že auto je úžasný v poměru cena/výkon/zábava. Ideální auto na vyblbnutí po práci, které je radost řídit. Sehnat zábavný auto do 100 tisíc je aktuálně fakt problém. Já měl akorát celkem problém s ergonomií posedu, jelikož měřím 190 cm a v sériové sedačce se mi od začátku nesedělo dobře. Skořepina to vyřešila




Hezkej novej rok všem a ať vám technika na 4 kolech slouží!
Syky