MG ZR 160, 2002 - Plecháčova žába
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: úte čer 25, 2024 8:58
MG ZR 160, 2002 - Plecháčova žába
Nastal čas rozvířit vody mladé krve zde na fóru a přidat se k diskuzi o ZRkách.
Nechci tady nikoho zesměšňovat ani urážet, všechno s nadhledem a třeba se bude někdo bavit stejně jako já . Příběh tohoto auta je pro mě, pragmatického ateistu, až nezvykle spirituální a někdo asi chtěl, aby to auto skončilo u mě.
Se značkou MG jsem se poprvé osobně setkal, když si otec mého kamaráda koupil MG ZR 160 Le Mans Green, asi před 5 lety baj vočko. Když jsem v roce 2021 hledal nějaké druhé auto, k daily Audi A3, sáhnul jsem po MG ZS 180. K sepsání vlákna k tomu autu se snad dostanu někdy v budoucnosti, ale když jsem pochopil, o čem MG je, hned sem kamarádovi říkal, až budete chtít dát ZR pryč, zavolejte první mně, rád vám od něj pomůžu. Tak sem si v létě užíval V6 a v zimě drtil koncern.
31. 12. 2023 jedu k přítelkyni a beru to přes obchod, v hlavě si bilancuji, co bych si tak naplánoval na nový rok, co bych si chtěl splnit a říkám si, že by bylo krásný si v létě pořídit k ZSku to ZRko, sledovat internet a až přijde pěkný kus, jít po něm. Dojedu k přítelkyni, lehnu si na gauč, zvoní telefon. Volá kamarád, říkám si, asi chce popřát do nového roku, zvednu to a on na mě vyhrkne, že se teď bavil s otcem a že asi bude chtít dát ZRko pryč, jestli to budu chtít. Než jsem si uvědomil, co se teď během 2 hodin událo, tak jsem se ho ještě zeptal, jestli si ze mě dělá prdel, nebo mě odposlouchává a prdel si nedělal a že třeba snad někdy na jaře by se toho chtěl zbavit. Volám jeho otci a ten mi říká, že když se jednou rozhodne, že auto musí z baráku, tak ať je to co nejdřív. Probral jsem se ze snu, všechno se dohodlo a přikládám foto z 4.1. 2024
Když si sen na celý rok splníš za 4 dny a říkáš si "Co sem to zas udělal..."
Nějaké hežčí fotky
Když sem auto kupoval, mělo najeto něco přes 80 tisíc, interiér za mě moc pěkný, motor se zdál taky v pořádku. Nějaké výbavy a specifikace vám asi nepovím, protože mě to nezajímá. Má to volant, sedačky kam sednu jak prdel na hrnec, svítit to, troubí a když je mi v zimě zima otočím tam nějakým kolečkem a za chvíli je mi teplo. Alespoň vám hodím výpis z VINu
2002-05-02
15:47:26
RFLNM
TL M2 3 DOOR 1.8VVC (160ps) MG
MG ZR 160 3 Door 1.8vvc 160ps
INTRO (2002)
1
M18A
EXPORT
N1727
HUNGARY
Le Mans green
Ash/Red/Green - Green Insert
KSER 1800vvc 160 Bhp
M2
3DR
M
LHD
This car was the 95th of 125 MG ZRs to come off the production line that day and is the 87th of just 216 3 door 1.8 VVC MG ZR 160s built in Le Mans Green in the world.
This car was one of only four originally exported to Hungary in that exact colour and specification.
ÚNIK CHLADÍCÍ KAPALINY
Otec kamaráda je mechanik, nedělá úplně standardní auta a o svoje se vždycky pečlivě stará takže auto bylo v poměrně dobrých rukou, tak si jenom jezdím nic neřeším, žádná velká divočina, vesměs "kolem komína". Než si mě vystalkoval jeden vysoce postavený člen zdejšího fóra a že se přijede na ty auta mrknout, protože ZR má taky. Otevřem kapotu a málem se propadnu hanbou. Expanzní nádoba téměř prázdná. Tak to doleju, pozoruju jak rychle to mizí, karton pod autem, nikde nic, všechno suché. Nějakou dobu jezdím, pozoruju, nikde žádné stopy, kterých bych si já nebo kolega všimnul. Mrknem i do válců, růžová stopa nikde, hadice měkké, nikde nic netvrdne, nikde nic nekape (resp. nic nebylo pozorováno). Vysoce postavený člen povídá, to já už znám toto, to je těsnění pod hlavou, beztak tam je MLS, nechat vyměnit. Toš co já jako mladej svišť se budu vzpouzet, dá se to teda přetěsnit. Aspoň budu vědět, že tam je to co má být a je to v pohodě.
Pověřený zkušený mechanik. Sundala se hlava, těsnění bylo správné, ale dalo se nové, stopy kapaliny byly na motoru pod termostatem, který byl vylepšen červeným silikonem, který je pozorovatelný na více místech na autě, ale nechci na nikoho ukazovat prstem, nebo hledat viníka, či se vůbec na někoho zlobit, absolutně ne. Tak se to všechno vyměnilo, přetěsnila se hlava, sání a ještě že se to udělalo, objevila se povolená řemenice na klice. Super.
Všechno opraveno, vyměněno utaženo, vezu si auto spokojeně domů. Neodpustím si však vtípek, že se těším až za 200 km otevřu haupnu a bude v expanzce zase polovina, "Neser." OK. Neseru, jezdím. Prvních 100 km hladina drží, hurá, mám vyhráno. Dneska mi něco říkalo, zase to zkontroluj, otevřu haupnu, voda nikde. Tak to vysmátej píšu zdejšímu papaláši. No tak celé kolečko znova, dolít, projet, baterku a celej okruh pěkně zkontrolovat. Sám sem zvědavý, co a kde najdu, a třeba se o tom i zde dozvíte. Každopádně už teď musím Trundovi mockrát poděkovat za všechny informace, rady, čas a nervy, které semnou musí ztrácet, ale je to dobrák od kosti.
Jinak mě ještě čeká příprava na zimu. Vyvoskovat riziková místa, o tom zde bylo napsáno dost. Zakonzervovat podvozek a tak dále. Víko ventilů jsme vyměnili a nic jiného zatím nebylo potřeba. Teď je to nekonečná zábava, ale chci obě anglické krásky udržet na cestě nejdéle jak to jen půjde.
Nechci tady nikoho zesměšňovat ani urážet, všechno s nadhledem a třeba se bude někdo bavit stejně jako já . Příběh tohoto auta je pro mě, pragmatického ateistu, až nezvykle spirituální a někdo asi chtěl, aby to auto skončilo u mě.
Se značkou MG jsem se poprvé osobně setkal, když si otec mého kamaráda koupil MG ZR 160 Le Mans Green, asi před 5 lety baj vočko. Když jsem v roce 2021 hledal nějaké druhé auto, k daily Audi A3, sáhnul jsem po MG ZS 180. K sepsání vlákna k tomu autu se snad dostanu někdy v budoucnosti, ale když jsem pochopil, o čem MG je, hned sem kamarádovi říkal, až budete chtít dát ZR pryč, zavolejte první mně, rád vám od něj pomůžu. Tak sem si v létě užíval V6 a v zimě drtil koncern.
31. 12. 2023 jedu k přítelkyni a beru to přes obchod, v hlavě si bilancuji, co bych si tak naplánoval na nový rok, co bych si chtěl splnit a říkám si, že by bylo krásný si v létě pořídit k ZSku to ZRko, sledovat internet a až přijde pěkný kus, jít po něm. Dojedu k přítelkyni, lehnu si na gauč, zvoní telefon. Volá kamarád, říkám si, asi chce popřát do nového roku, zvednu to a on na mě vyhrkne, že se teď bavil s otcem a že asi bude chtít dát ZRko pryč, jestli to budu chtít. Než jsem si uvědomil, co se teď během 2 hodin událo, tak jsem se ho ještě zeptal, jestli si ze mě dělá prdel, nebo mě odposlouchává a prdel si nedělal a že třeba snad někdy na jaře by se toho chtěl zbavit. Volám jeho otci a ten mi říká, že když se jednou rozhodne, že auto musí z baráku, tak ať je to co nejdřív. Probral jsem se ze snu, všechno se dohodlo a přikládám foto z 4.1. 2024
Když si sen na celý rok splníš za 4 dny a říkáš si "Co sem to zas udělal..."
Nějaké hežčí fotky
Když sem auto kupoval, mělo najeto něco přes 80 tisíc, interiér za mě moc pěkný, motor se zdál taky v pořádku. Nějaké výbavy a specifikace vám asi nepovím, protože mě to nezajímá. Má to volant, sedačky kam sednu jak prdel na hrnec, svítit to, troubí a když je mi v zimě zima otočím tam nějakým kolečkem a za chvíli je mi teplo. Alespoň vám hodím výpis z VINu
2002-05-02
15:47:26
RFLNM
TL M2 3 DOOR 1.8VVC (160ps) MG
MG ZR 160 3 Door 1.8vvc 160ps
INTRO (2002)
1
M18A
EXPORT
N1727
HUNGARY
Le Mans green
Ash/Red/Green - Green Insert
KSER 1800vvc 160 Bhp
M2
3DR
M
LHD
This car was the 95th of 125 MG ZRs to come off the production line that day and is the 87th of just 216 3 door 1.8 VVC MG ZR 160s built in Le Mans Green in the world.
This car was one of only four originally exported to Hungary in that exact colour and specification.
ÚNIK CHLADÍCÍ KAPALINY
Otec kamaráda je mechanik, nedělá úplně standardní auta a o svoje se vždycky pečlivě stará takže auto bylo v poměrně dobrých rukou, tak si jenom jezdím nic neřeším, žádná velká divočina, vesměs "kolem komína". Než si mě vystalkoval jeden vysoce postavený člen zdejšího fóra a že se přijede na ty auta mrknout, protože ZR má taky. Otevřem kapotu a málem se propadnu hanbou. Expanzní nádoba téměř prázdná. Tak to doleju, pozoruju jak rychle to mizí, karton pod autem, nikde nic, všechno suché. Nějakou dobu jezdím, pozoruju, nikde žádné stopy, kterých bych si já nebo kolega všimnul. Mrknem i do válců, růžová stopa nikde, hadice měkké, nikde nic netvrdne, nikde nic nekape (resp. nic nebylo pozorováno). Vysoce postavený člen povídá, to já už znám toto, to je těsnění pod hlavou, beztak tam je MLS, nechat vyměnit. Toš co já jako mladej svišť se budu vzpouzet, dá se to teda přetěsnit. Aspoň budu vědět, že tam je to co má být a je to v pohodě.
Pověřený zkušený mechanik. Sundala se hlava, těsnění bylo správné, ale dalo se nové, stopy kapaliny byly na motoru pod termostatem, který byl vylepšen červeným silikonem, který je pozorovatelný na více místech na autě, ale nechci na nikoho ukazovat prstem, nebo hledat viníka, či se vůbec na někoho zlobit, absolutně ne. Tak se to všechno vyměnilo, přetěsnila se hlava, sání a ještě že se to udělalo, objevila se povolená řemenice na klice. Super.
Všechno opraveno, vyměněno utaženo, vezu si auto spokojeně domů. Neodpustím si však vtípek, že se těším až za 200 km otevřu haupnu a bude v expanzce zase polovina, "Neser." OK. Neseru, jezdím. Prvních 100 km hladina drží, hurá, mám vyhráno. Dneska mi něco říkalo, zase to zkontroluj, otevřu haupnu, voda nikde. Tak to vysmátej píšu zdejšímu papaláši. No tak celé kolečko znova, dolít, projet, baterku a celej okruh pěkně zkontrolovat. Sám sem zvědavý, co a kde najdu, a třeba se o tom i zde dozvíte. Každopádně už teď musím Trundovi mockrát poděkovat za všechny informace, rady, čas a nervy, které semnou musí ztrácet, ale je to dobrák od kosti.
Jinak mě ještě čeká příprava na zimu. Vyvoskovat riziková místa, o tom zde bylo napsáno dost. Zakonzervovat podvozek a tak dále. Víko ventilů jsme vyměnili a nic jiného zatím nebylo potřeba. Teď je to nekonečná zábava, ale chci obě anglické krásky udržet na cestě nejdéle jak to jen půjde.
MG ZS 180 2.5 V6
MG ZR 160 1.8 VVC
Audi A3 1.9 TDi
MG ZR 160 1.8 VVC
Audi A3 1.9 TDi
Re: MG ZR 160, 2002 - Plecháčova žába
.... papaláš..... z pohledu státu už jsem jen ex-místo-papaláš. Máme s ex-papalášem Ondrou máslo na hlavě, že nemáme obnovené klubové formality. Možná bychom mohli na klubové večeři toto téma trošku oprášit a věci napravit
Tak lidi... asi nebudu laksní k tomu jezdit bez odezvy kolem zaparkovaného ZSa a ZRa na jednom pozemku, že? A přišlo mi trapně jednoduché zvonit na zvonek, když můžu zapojit své analytické schopnosti a nejprve si týpka prolustrovat přes jeho digitální stopu (mladí po sobě zanechávají hroznejch šlápot )). A tak jsme se dali do kupy a co dodat... mladí horká hlava a samá naivita, pořídí si to auta o kterých ví prd a myslí si, že to bude jezdit samo a nic to nebude chtít.... někoho mi to připomíná Jooooo to byly časy Jsem za svou naivitu a mladickou nerozvážnost nakonec rád a moc přeji, ať si i Plechy hezky prošlape cestičku životem tak, jak se patří
Tak postupně spolu auta konzultujeme a bičuji Plechyho ať to dává do pucu. O tomhle ZRu jsem roky věděl a dokonce jsem ho zde i zmiňoval viewtopic.php?f=21&t=260&p=148059 A taky jsem si říkal, že by se tam měl někdy stavit a udělat nabídku. To ještě bylo u původního majitele. Mimochodem, ale předchozím majitelem byl zde Peter a tak se o autě můžeme dovědět z jeho historie mnohem víc viewtopic.php?f=12&t=11154
Co si budem.... tahle barva na ZRu je ta nej nej a nejraději bych mu ho zabavil Je určitě ve velmi pěkném výchozím stavu, ale má svůj věk a z něho pramenící neduhy. Určitě je potřeba se popasovat s drobnou korozí, která se bohužel na nahodilých místech objevuje, ale zatím tedy není nijak zásadní na těch obligátních místech. Takže zatím na zimu zakonzervovat co jde a další rok by to chtělo třeba sundat zadní nárazník a podběhy a tam poléčit vše, co se má. Střešní žlábky samo popraskené, tak to už Plechy nějaké instrukce dostal. Výfuk je tam ještě origo, ale ten má kaput vstupní trubku, tak je otázka, jestli mu dát ještě šanci. Středovej díl je kaput na výměnu... tam není co řešit. Co nejdřív poléčit přeškubané dráty v průchodce do kufrových dveří.
Lehnam provedl výměnu těsnění, kde bohužel došlo k nedorozumění s původním majitelem a chybná informace o MLS, které tam nakonec nebylo, vedlo k sundání hlavy a výměně těsnění. Což by mohlo naštvat, ale díky za to, protože skrz to se přišlo na povolený šroub na rozvodové řemenici na klice a to byl náběh na fatální průšvih. Takže ničeho nelitovat!
A že i tak voda pořád mizí? He.... prostě ZRo z druhé ruky Dokud plechy nebude znát každý šroubek, tak nebude mít klid a jistotu, takže zkoumat, zkoumat a zkoumat.... a až budou vychytané všechny "novorozenecké" nemoci, tak se pak můžeme pustit do poladění auta tak, ať i řidičsky nadělá víc radosti, protože z továrny to nevylezlo tak radostné, jak by to být mělo
Nakonec jsem ale rád, že se nám daří lovit mladou krev a že si další generace umí najít cestu k nám. Mi to zde bude dávat o to větší smysl, když se nám tu tací budou objevovat a zajistí kontinuitu této skvěé komunity
Vítej mezi námi a přeji pevné nervy spolu s radostí z anglického technického dědictví
Tak lidi... asi nebudu laksní k tomu jezdit bez odezvy kolem zaparkovaného ZSa a ZRa na jednom pozemku, že? A přišlo mi trapně jednoduché zvonit na zvonek, když můžu zapojit své analytické schopnosti a nejprve si týpka prolustrovat přes jeho digitální stopu (mladí po sobě zanechávají hroznejch šlápot )). A tak jsme se dali do kupy a co dodat... mladí horká hlava a samá naivita, pořídí si to auta o kterých ví prd a myslí si, že to bude jezdit samo a nic to nebude chtít.... někoho mi to připomíná Jooooo to byly časy Jsem za svou naivitu a mladickou nerozvážnost nakonec rád a moc přeji, ať si i Plechy hezky prošlape cestičku životem tak, jak se patří
Tak postupně spolu auta konzultujeme a bičuji Plechyho ať to dává do pucu. O tomhle ZRu jsem roky věděl a dokonce jsem ho zde i zmiňoval viewtopic.php?f=21&t=260&p=148059 A taky jsem si říkal, že by se tam měl někdy stavit a udělat nabídku. To ještě bylo u původního majitele. Mimochodem, ale předchozím majitelem byl zde Peter a tak se o autě můžeme dovědět z jeho historie mnohem víc viewtopic.php?f=12&t=11154
Co si budem.... tahle barva na ZRu je ta nej nej a nejraději bych mu ho zabavil Je určitě ve velmi pěkném výchozím stavu, ale má svůj věk a z něho pramenící neduhy. Určitě je potřeba se popasovat s drobnou korozí, která se bohužel na nahodilých místech objevuje, ale zatím tedy není nijak zásadní na těch obligátních místech. Takže zatím na zimu zakonzervovat co jde a další rok by to chtělo třeba sundat zadní nárazník a podběhy a tam poléčit vše, co se má. Střešní žlábky samo popraskené, tak to už Plechy nějaké instrukce dostal. Výfuk je tam ještě origo, ale ten má kaput vstupní trubku, tak je otázka, jestli mu dát ještě šanci. Středovej díl je kaput na výměnu... tam není co řešit. Co nejdřív poléčit přeškubané dráty v průchodce do kufrových dveří.
Lehnam provedl výměnu těsnění, kde bohužel došlo k nedorozumění s původním majitelem a chybná informace o MLS, které tam nakonec nebylo, vedlo k sundání hlavy a výměně těsnění. Což by mohlo naštvat, ale díky za to, protože skrz to se přišlo na povolený šroub na rozvodové řemenici na klice a to byl náběh na fatální průšvih. Takže ničeho nelitovat!
A že i tak voda pořád mizí? He.... prostě ZRo z druhé ruky Dokud plechy nebude znát každý šroubek, tak nebude mít klid a jistotu, takže zkoumat, zkoumat a zkoumat.... a až budou vychytané všechny "novorozenecké" nemoci, tak se pak můžeme pustit do poladění auta tak, ať i řidičsky nadělá víc radosti, protože z továrny to nevylezlo tak radostné, jak by to být mělo
Nakonec jsem ale rád, že se nám daří lovit mladou krev a že si další generace umí najít cestu k nám. Mi to zde bude dávat o to větší smysl, když se nám tu tací budou objevovat a zajistí kontinuitu této skvěé komunity
Vítej mezi námi a přeji pevné nervy spolu s radostí z anglického technického dědictví
- Petr.stefl
- Příspěvky: 507
- Registrován: sob říj 20, 2007 23:21
- Bydliště: Studená
Re: MG ZR 160, 2002 - Plecháčova žába
Svět je malý, od Petera jsem si dovezl ZS 180, ve velmi pěkném stavu. Jen ten servis byl takový....no....Napsat lihovou fixou na kapotu výměnu oleje, to se jen tak nevidí...
Ta zelená je boží
Ta zelená je boží
Bývalá auta: Rover 45, MG ZS 180, Mazda 6, Mazda 6 MPS, Mazda 3 BL
MG ZS 180 a Mazda 6 GJ
MG ZS 180 a Mazda 6 GJ
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: úte čer 25, 2024 8:58
Re: MG ZR 160, 2002 - Plecháčova žába
Doufám, že to alespoň bylo na kapotě ze spodní strany Jinak nebyly tam různě po motoru stopy červeného silikonu?
Barva je nádherná, jestli se vše podaří tak jak má, tak na zimu ji stihnu ještě hezky zavoskovat. Ale hlavní priorita stále je zjistit, kde se ztrácí tak brutální množství kapaliny. Výfukem nejde ven nic, rozhodně to neodpovídá tomu, kolik mizí vody. Takže ve středu bude velká pátrací akce a o výsledcích budu reportovat. Nebojím se toho, co najdu, ale abych to vůbec našel Pak si můžu hrát s konzervací podvozku a laku. Alespoň ty střešní lišty jsem zvládnul jakš takš vyvoskovat. Hezky všechno postupně, co počasí a čas dovoluje. A do toho ještě chystám místo na ustájení ZS na zimu a to jsem si myslel, jak bude podzim klidnej po pracovně nabitém létě Člověk míní, MG mění
Barva je nádherná, jestli se vše podaří tak jak má, tak na zimu ji stihnu ještě hezky zavoskovat. Ale hlavní priorita stále je zjistit, kde se ztrácí tak brutální množství kapaliny. Výfukem nejde ven nic, rozhodně to neodpovídá tomu, kolik mizí vody. Takže ve středu bude velká pátrací akce a o výsledcích budu reportovat. Nebojím se toho, co najdu, ale abych to vůbec našel Pak si můžu hrát s konzervací podvozku a laku. Alespoň ty střešní lišty jsem zvládnul jakš takš vyvoskovat. Hezky všechno postupně, co počasí a čas dovoluje. A do toho ještě chystám místo na ustájení ZS na zimu a to jsem si myslel, jak bude podzim klidnej po pracovně nabitém létě Člověk míní, MG mění
MG ZS 180 2.5 V6
MG ZR 160 1.8 VVC
Audi A3 1.9 TDi
MG ZR 160 1.8 VVC
Audi A3 1.9 TDi
Re: MG ZR 160, 2002 - Plecháčova žába
Hej, ale ta zelená v reálu je ještě lepší, než takto na fotce. Tomu malému auto to prostě strašně sedí, je fakt, že i ty žlutý mlhovky tomu dávají hezký detail. Ještě se mi na ZRu líbí ta tmavě šedá. Je fakt, že ta perleťová modrá tomu malému už tak moc nesedí.
No, jestli bude Plechy žabáka prodávat, tak jsem první ve frontě já Bo já si teď kvůli němu, že mi ho vyfoukl před nosem, musím hrát na klempíře a lakýrníka a dávat do kupy moju potvoru, která už dávno měla být pod drnem
No, jestli bude Plechy žabáka prodávat, tak jsem první ve frontě já Bo já si teď kvůli němu, že mi ho vyfoukl před nosem, musím hrát na klempíře a lakýrníka a dávat do kupy moju potvoru, která už dávno měla být pod drnem
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: úte čer 25, 2024 8:58
Re: MG ZR 160, 2002 - Plecháčova žába
Tak to zkusím napsat potřetí ten příspěvek a třeba už mi to rozhraním projde a nevrátí mě to na přihlašovací obrazovku nebo tu budou 3 příspěvky
Velká pátrací akce zjistila velký kulový. Termostat suchej, pod nim taky žádné stopy, hadice co jsem zvládl zkontrolovat taky ok, jedinou spodní na radiatoru nemám. Pod autem taky nic nekáplo (nebo mám ten karton blbě)
Každopádně mě napadlo, jestli třeba nemám jít po topení. Nevím jak to funguje ale tipnul bych, že tam bude nějaký výměník, kterým cirkuluje voda a to mi pak dělá teplo na nohy, ale je ten okruh otevřený stále? Nebo začne voda cirkulovat až když otočím kolečkem v kabině?
Když jsem jel asi 15km s topením skoro na max, tak mi voda v expanzce klesla ze cca úrovně švu, někam asi 2 mm nad MIN, což je dost vody a dnes když jsem dělal testovací jízdu se stejným objemem práce, ale bez topení, tak nezmizelo skoro nic. Už opravdu nevím jak a kde po čem koukat. Snad jen to cele odstavit, odstrojit, natlakovat pozorovat, ale dochází mi nápady, možná zavolám proutkaře.
Velká pátrací akce zjistila velký kulový. Termostat suchej, pod nim taky žádné stopy, hadice co jsem zvládl zkontrolovat taky ok, jedinou spodní na radiatoru nemám. Pod autem taky nic nekáplo (nebo mám ten karton blbě)
Každopádně mě napadlo, jestli třeba nemám jít po topení. Nevím jak to funguje ale tipnul bych, že tam bude nějaký výměník, kterým cirkuluje voda a to mi pak dělá teplo na nohy, ale je ten okruh otevřený stále? Nebo začne voda cirkulovat až když otočím kolečkem v kabině?
Když jsem jel asi 15km s topením skoro na max, tak mi voda v expanzce klesla ze cca úrovně švu, někam asi 2 mm nad MIN, což je dost vody a dnes když jsem dělal testovací jízdu se stejným objemem práce, ale bez topení, tak nezmizelo skoro nic. Už opravdu nevím jak a kde po čem koukat. Snad jen to cele odstavit, odstrojit, natlakovat pozorovat, ale dochází mi nápady, možná zavolám proutkaře.
MG ZS 180 2.5 V6
MG ZR 160 1.8 VVC
Audi A3 1.9 TDi
MG ZR 160 1.8 VVC
Audi A3 1.9 TDi
Re: MG ZR 160, 2002 - Plecháčova žába
Nooooo.... směrem k radiátoru jsme tě pravda ještě nesměrovali.
Ano, za motorem u motorové stěny je mechanický ventil, který otevírá a zavírá okruh teplé vody k radiátoru. Nakolik ho uzavírá dokonale, to lze spekulovat, myšleno že nějaký tlak v té části radiátoru bude i při zavřeném ventilu, ale při otevřeném asi bude větší. No.... ale ten výměník je schovaný někde za středovou konzolí a to bys při tom objemu měl někde mokrej koberec.
Ale jo.... je to taky možnost....
Můžu ti večer pohledat nějaký rozpad dílů, abys věděl kde co hledat. Možná na rimmerbros.co.uk něco taky najdeš....
Ano, za motorem u motorové stěny je mechanický ventil, který otevírá a zavírá okruh teplé vody k radiátoru. Nakolik ho uzavírá dokonale, to lze spekulovat, myšleno že nějaký tlak v té části radiátoru bude i při zavřeném ventilu, ale při otevřeném asi bude větší. No.... ale ten výměník je schovaný někde za středovou konzolí a to bys při tom objemu měl někde mokrej koberec.
Ale jo.... je to taky možnost....
Můžu ti večer pohledat nějaký rozpad dílů, abys věděl kde co hledat. Možná na rimmerbros.co.uk něco taky najdeš....
Re: MG ZR 160, 2002 - Plecháčova žába
Mimochodem.... koukám na rimmery.... že oni dali pryč ty nákresy rozpadů? Proč je nikde nevidím? No to snad ne!?!
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: úte čer 25, 2024 8:58
Re: MG ZR 160, 2002 - Plecháčova žába
No právě než jsem šel otravovat sem na fórum, tak sem se chtěl dopátrat nějakého pěkného diagramu a přesně sem na to koukal, že Rimmeři to tam nemají
Ve středu, jak se vrátím, tak uvidím kolik tam té vody zbylo, protože po dolití už jsem netopil vůbec a jestli tam bude podstatně víc, než když sem topil jak o dušu, tak vím po čem jít. Najdu schéma (snad) a půjdu hezky postupně.
A když to bude valit někde do interiéru, tak to proleju UVčkem a najdu si přesně cestu. Snad přihořívá k řešení.
Ve středu, jak se vrátím, tak uvidím kolik tam té vody zbylo, protože po dolití už jsem netopil vůbec a jestli tam bude podstatně víc, než když sem topil jak o dušu, tak vím po čem jít. Najdu schéma (snad) a půjdu hezky postupně.
A když to bude valit někde do interiéru, tak to proleju UVčkem a najdu si přesně cestu. Snad přihořívá k řešení.
MG ZS 180 2.5 V6
MG ZR 160 1.8 VVC
Audi A3 1.9 TDi
MG ZR 160 1.8 VVC
Audi A3 1.9 TDi
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: úte čer 25, 2024 8:58
Re: MG ZR 160, 2002 - Plecháčova žába
ÚNIKU JE KONEC?
Tak jsem tedy šel hledat vodkamaď mi to uniká. Opět. Voda prolitá UV barvivem, ta svítila i bez baterky jak řeka v Simpsonových, počkám na noc, vemu Soft, pořádně to projedu a prohřeju ať tam jsou ty tlaky a můžu pěkně hledat fosforeskující stopy. Zvednu kapotu a nikde nic, každá hadice opět suchá, interiér taky suchý, zkrátka po stopách ani stopa. No a když ta voda evidentně nejde ven, tak jde...?
Posílám to Trundovi, že už sem našel tu vodu Ten ať to už ani nestartuju a co nejdřív si domluvím termín u Lenhama. To bylo v pohodě, jenže to auto k němu musím nějak dostat. Tak já absolutně posranej, sháním bezúspěšně podval. Nakonec se mi nabídl kamarád, že to dáme na laně. Čtyřicet kiláků. V sobotu po obědě. Trunda už mě připravoval, jakej to bude zážitek a ať vemu aj ženu. Bohužel zase kecal... Cesta až únavně nudná a bezproblémová. Nakonec mi Lenham řekl, že auta dojely i s daleko horšími kapučíny, tak snad dobrý a možná sem se nemusel trápit na laně.
No jenže kudy tam ta voda valí? Těsněním? To je 500 km nové, hm tak co? Rupla hlava? Už jsem se tak nějak připravoval, že v momentě, kdy mi Lenham zavolá, praskla hlava, s ledovým klidem položím telefon a oběsím se Lenham to odstrojí a volá mi, no těsnění bylo dobré, hlava vypadá, že prasklá nikde není, termostat a všechny hadice taky suché. Jedině tady na hlavě by to chtělo zalít tekutým kovem, ale nutno říct, že té vody mizela raketa a tudy by to asi nešlo. A jinak, že nikde nic nevidí. Stejně jako mně, mu to auto nedalo spát a 23:38 mi přišly 2 fotky. Konečně sem pochopil, proč kolem toho ženský dělaj tolik cavyků.
PROTEKLY MI VLOŽKY
Jak byla sundaná olejová vana, aby se vyčistilo kapučínko, tak samospádem přes noc vyteklo spoustu vody. Vůbec se nedivím, že toho valilo tolik, když se auto zahřálo a jezdilo.
Takže natmelit všechny vložky, nové šrouby do hlavy, nové těsnění pod hlavu, nové těsnění pod sání, nový olej, nová kapalina. A vono to nechčije a všechno se zdá OK. Jen já tomu autu po těch patáliích nevěřím. Nikdy mě nikde nenechalo, vždycky jsem dojel, ale mám prostě úplně panickou ataku, když tu kapotu zvedám. Jestli za 2 týdny najdu zase prázdnou expanzku, tak si pod tu haupnu přibouchnu hlavu. Ale to už se nestane, snad všechno, kde by se mohlo něco dít, je perfektně ošetřeno a auto bude už jen dělat radost. Takže jsme se s Lenhamem shodli, že už u něj v dílně nechceme tu moji žábu dlouho vidět, ani jeden a jel sem dom. Během cesty také nastalo významné životní jubileum a touto fotkou zdravíme Filipa do Evropského Parlamentu
Někoho možná napadne, proč to začalo chcát kolem vložek? A proč zrovna tak krátce po přetěsnění hlavy? Blbá náhoda? Já nevím. Trunda vyslovil logickou hypotézu. Původní majitel hlavu utáhl jak bejk. Já jsem ji ještě přetahoval, když se únik kapaliny řešil úplně poprvé (Tam teda šly otočit jen 2 šrouby na prvním válci) a to ty vložky dost stlačilo. Pak se hlava sundala, dalo se nové těsnění a utáhla se tak jak má, vznikla malá vůle a provozní chod tu vložku z těsnosti uvolnil a už to je. Je fakt, že ten tmel na hraně vložky už má skoro na všech autech přes 20 let, takže skoro bych možná zvážil nějaké doporučení, to preventivně udělat, když už to budete mít z nějakého důvodu rozhozené.
Jestli jsem něco zapomněl, zatajil, či napsal kravinu, věřím, že mě kluci opraví či doplní. Pro dnes vše, příště snad na veselejší notě.
Tak jsem tedy šel hledat vodkamaď mi to uniká. Opět. Voda prolitá UV barvivem, ta svítila i bez baterky jak řeka v Simpsonových, počkám na noc, vemu Soft, pořádně to projedu a prohřeju ať tam jsou ty tlaky a můžu pěkně hledat fosforeskující stopy. Zvednu kapotu a nikde nic, každá hadice opět suchá, interiér taky suchý, zkrátka po stopách ani stopa. No a když ta voda evidentně nejde ven, tak jde...?
Posílám to Trundovi, že už sem našel tu vodu Ten ať to už ani nestartuju a co nejdřív si domluvím termín u Lenhama. To bylo v pohodě, jenže to auto k němu musím nějak dostat. Tak já absolutně posranej, sháním bezúspěšně podval. Nakonec se mi nabídl kamarád, že to dáme na laně. Čtyřicet kiláků. V sobotu po obědě. Trunda už mě připravoval, jakej to bude zážitek a ať vemu aj ženu. Bohužel zase kecal... Cesta až únavně nudná a bezproblémová. Nakonec mi Lenham řekl, že auta dojely i s daleko horšími kapučíny, tak snad dobrý a možná sem se nemusel trápit na laně.
No jenže kudy tam ta voda valí? Těsněním? To je 500 km nové, hm tak co? Rupla hlava? Už jsem se tak nějak připravoval, že v momentě, kdy mi Lenham zavolá, praskla hlava, s ledovým klidem položím telefon a oběsím se Lenham to odstrojí a volá mi, no těsnění bylo dobré, hlava vypadá, že prasklá nikde není, termostat a všechny hadice taky suché. Jedině tady na hlavě by to chtělo zalít tekutým kovem, ale nutno říct, že té vody mizela raketa a tudy by to asi nešlo. A jinak, že nikde nic nevidí. Stejně jako mně, mu to auto nedalo spát a 23:38 mi přišly 2 fotky. Konečně sem pochopil, proč kolem toho ženský dělaj tolik cavyků.
PROTEKLY MI VLOŽKY
Jak byla sundaná olejová vana, aby se vyčistilo kapučínko, tak samospádem přes noc vyteklo spoustu vody. Vůbec se nedivím, že toho valilo tolik, když se auto zahřálo a jezdilo.
Takže natmelit všechny vložky, nové šrouby do hlavy, nové těsnění pod hlavu, nové těsnění pod sání, nový olej, nová kapalina. A vono to nechčije a všechno se zdá OK. Jen já tomu autu po těch patáliích nevěřím. Nikdy mě nikde nenechalo, vždycky jsem dojel, ale mám prostě úplně panickou ataku, když tu kapotu zvedám. Jestli za 2 týdny najdu zase prázdnou expanzku, tak si pod tu haupnu přibouchnu hlavu. Ale to už se nestane, snad všechno, kde by se mohlo něco dít, je perfektně ošetřeno a auto bude už jen dělat radost. Takže jsme se s Lenhamem shodli, že už u něj v dílně nechceme tu moji žábu dlouho vidět, ani jeden a jel sem dom. Během cesty také nastalo významné životní jubileum a touto fotkou zdravíme Filipa do Evropského Parlamentu
Někoho možná napadne, proč to začalo chcát kolem vložek? A proč zrovna tak krátce po přetěsnění hlavy? Blbá náhoda? Já nevím. Trunda vyslovil logickou hypotézu. Původní majitel hlavu utáhl jak bejk. Já jsem ji ještě přetahoval, když se únik kapaliny řešil úplně poprvé (Tam teda šly otočit jen 2 šrouby na prvním válci) a to ty vložky dost stlačilo. Pak se hlava sundala, dalo se nové těsnění a utáhla se tak jak má, vznikla malá vůle a provozní chod tu vložku z těsnosti uvolnil a už to je. Je fakt, že ten tmel na hraně vložky už má skoro na všech autech přes 20 let, takže skoro bych možná zvážil nějaké doporučení, to preventivně udělat, když už to budete mít z nějakého důvodu rozhozené.
Jestli jsem něco zapomněl, zatajil, či napsal kravinu, věřím, že mě kluci opraví či doplní. Pro dnes vše, příště snad na veselejší notě.
MG ZS 180 2.5 V6
MG ZR 160 1.8 VVC
Audi A3 1.9 TDi
MG ZR 160 1.8 VVC
Audi A3 1.9 TDi
Re: MG ZR 160, 2002 - Plecháčova žába
.... s těma vložkama sis zde definitivně získal i dámské publikum
Ten tekutý kov a ty ďubky nejsou na hlavě, ale na dosedací ploše bloku.
Jinak ok No tak je taky otázka, jestli tomu motoru prospělo to jeho přetočení. Taky je otázka, jestli je ten blok původní. Na to, kolik málo to má najeto je divné, jak moc ta původní hlava je přebroušená atd. Prostě nikdy nevíš, co s tím předchozí majitelé spáchali a jak říkám, dokud na tom autě sám nerozděláš vše, co se dá, tak nevíš co se kde schovává.... jako máš už celkem zmáknutá motor, chce to nějakou pauzičku na získání si důvěry a uvidíš, jaké radost budou Zas pak musím říct že je fajn to auto do šroubku znát, protože pak už tě toho tolik nepřekvapí a tušíš na co se chystat
Tak držím palce, ať se důvěra vrátí a určitě máš i můj obdiv, že máš stále pozitivní trpělivost Jen tedy tím sebeubližováním moc nevyhrožuj, nebo se to tomu autu zalíbí
Ten tekutý kov a ty ďubky nejsou na hlavě, ale na dosedací ploše bloku.
Jinak ok No tak je taky otázka, jestli tomu motoru prospělo to jeho přetočení. Taky je otázka, jestli je ten blok původní. Na to, kolik málo to má najeto je divné, jak moc ta původní hlava je přebroušená atd. Prostě nikdy nevíš, co s tím předchozí majitelé spáchali a jak říkám, dokud na tom autě sám nerozděláš vše, co se dá, tak nevíš co se kde schovává.... jako máš už celkem zmáknutá motor, chce to nějakou pauzičku na získání si důvěry a uvidíš, jaké radost budou Zas pak musím říct že je fajn to auto do šroubku znát, protože pak už tě toho tolik nepřekvapí a tušíš na co se chystat
Tak držím palce, ať se důvěra vrátí a určitě máš i můj obdiv, že máš stále pozitivní trpělivost Jen tedy tím sebeubližováním moc nevyhrožuj, nebo se to tomu autu zalíbí
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: úte čer 25, 2024 8:58
Re: MG ZR 160, 2002 - Plecháčova žába
Jasně že jsou na bloku, to je tak když to píšu před první kávou Tak já samozřejmě chci to auto znát jako svý boty, ale vůbec bych se nezlobil, kdyby mi teď dalo chvíli pauzičku, aspoň přes tu zimu, ta bude věnovaná ZS. Až bude pěkně teplo, můžeme zase vymýšlet blbiny. Přeci jen je tam toho spoustu, co se dá ještě posunout o nějaký ten level ďalej.
Ale neodpustím si zde kacířskou myšlenku, mít po dlouhé době na daily turbodiesel byl opět krásný zážitek, všude jsem téměř rychlostí světla a téměř zadarmo, akorát to topení Sutututuuu
Ale neodpustím si zde kacířskou myšlenku, mít po dlouhé době na daily turbodiesel byl opět krásný zážitek, všude jsem téměř rychlostí světla a téměř zadarmo, akorát to topení Sutututuuu
MG ZS 180 2.5 V6
MG ZR 160 1.8 VVC
Audi A3 1.9 TDi
MG ZR 160 1.8 VVC
Audi A3 1.9 TDi
Re: MG ZR 160, 2002 - Plecháčova žába
Tak zas je fakt, že ZRo není zrovna cestovatelské auto. Je to auto na rychlé, radostné, sportovní přesunutí z domu do práce. Kdekoli dál jsem si bral špunty do uší, protože po dálnici jsou ty otáčky hodně vysoké
ZSo s civilním výfukem bude asi o něco měnší tortura. ZT už byla celkem pohoda, ale tam jsem říkal, že mi chyběl automat. Tam to řazení zas tak záživné nebylo, pokud to nebyla 260tka
Oukej, do jara času dost letošek rozdýchat.... třeba se pak dostanem k nějakým veselejším tématům.... třeba jsem koukal, že lehký setrvačník se dá sehnat za vcelku fajn peníze
ZSo s civilním výfukem bude asi o něco měnší tortura. ZT už byla celkem pohoda, ale tam jsem říkal, že mi chyběl automat. Tam to řazení zas tak záživné nebylo, pokud to nebyla 260tka
Oukej, do jara času dost letošek rozdýchat.... třeba se pak dostanem k nějakým veselejším tématům.... třeba jsem koukal, že lehký setrvačník se dá sehnat za vcelku fajn peníze
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: úte čer 25, 2024 8:58
Re: MG ZR 160, 2002 - Plecháčova žába
ZR je zkrátka okresková katana. Dálnice s tím je sebetrýzeň. Škoda, že jsi semnou nezažil cestu ZS z Brna, to by sis ještě rád vzpomněl na ZR
Lehký setrvačník, diff. , zadní náprava, brzdy, rozpěry (už se nám tu taky pochlub!) Je tam toho spoustu, s tím mým letošním nájezdem si ještě pořád s autem vykáme, takže budu rád, když zatím bude plnit svou základní funkci, kvůli které to ti kluci angličtí dělali, tedy jezdit. Ale zase o čem bych tu psal. Jezdím, tankuju, nula, nula, šeď šeď? Tento rok už chci zkrátka jen uklidit ZS pod střechu a započít práce tam, to bude taky očistec. Na ZR už nesáhnu! ten výfuk to do jara dá
Lehký setrvačník, diff. , zadní náprava, brzdy, rozpěry (už se nám tu taky pochlub!) Je tam toho spoustu, s tím mým letošním nájezdem si ještě pořád s autem vykáme, takže budu rád, když zatím bude plnit svou základní funkci, kvůli které to ti kluci angličtí dělali, tedy jezdit. Ale zase o čem bych tu psal. Jezdím, tankuju, nula, nula, šeď šeď? Tento rok už chci zkrátka jen uklidit ZS pod střechu a započít práce tam, to bude taky očistec. Na ZR už nesáhnu! ten výfuk to do jara dá
MG ZS 180 2.5 V6
MG ZR 160 1.8 VVC
Audi A3 1.9 TDi
MG ZR 160 1.8 VVC
Audi A3 1.9 TDi