Mg zr160 cvakání motoru
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: sob lis 16, 2024 18:41
Mg zr160 cvakání motoru
Zdravím, nedávno jsem pořídil mg zr 160 a před pár dny se začalo z motoru ozývat cvakání, prý to dělá vvc mechanismus který není potřeba měnit že to takhle prý najede ještě spoustu kilometrů ale chci se radši zeptat i tady jaký na to máte názor vy jestli je potřeba to řešit nebo jestli mám zkusit nalít keramiku? Popřípadě nemáte někdo tip kde sehnat nový ten mechanismus? Nebo použity ale funkční? Předem děkuji za odpověď, s anglány zatím zkušenosti nemám a prikladam odkaz na video:
Ohřátý motor: https://youtube.com/shorts/Mekv_8er3sM? ... gZsn9IBXh1
Studený motor: https://youtube.com/shorts/mXHrEEVmzYo? ... 6kVJDzvigc
Ohřátý motor: https://youtube.com/shorts/Mekv_8er3sM? ... gZsn9IBXh1
Studený motor: https://youtube.com/shorts/mXHrEEVmzYo? ... 6kVJDzvigc
-
- Příspěvky: 28
- Registrován: úte čer 25, 2024 8:58
Re: Mg zr160 cvakání motoru
Ahoj. Z toho videa to je vždycky trochu ošemetné, ale moje ZR cvaká studené přibližně stejně, jako tvoje ohřáté, bylo mi řečeno, že to je do jisté míry "normální" a ještě je to dobré. Dycky si dělám srandu, že když nastartuju ZR, slyším svoje PDčko v Audi
Ale zkušenější vyvěští určitě lépe a více, za mě to bude na volnoběh cvakat asi vždycky...

MG ZS 180 2.5 V6
MG ZR 160 1.8 VVC
Audi A3 1.9 TDi
MG ZR 160 1.8 VVC
Audi A3 1.9 TDi
Re: Mg zr160 cvakání motoru
Marku, díky za vyslyšení prosby o registraci sem
Vítej u nás 
Ono z nahrávky to jde těžko soudit, ale u toho zahřátého motoru to na mě nepůsobí nijak extra zle. Na jednom VVC motoru jsem měl mechanismy tak vylágrované, že to bylo už znát i uvnitř auta, že to není ono. Ale tohle mi přijde ok. VVC motor je vždycky mírně rachtavější, než ostatní motory. Holt je to daň za unikátní a popravdě nejsofistikovanější mechanismus variabilního časování
Osobně si myslím, že to nemusíš řešit. Sleduj to, jestli se to nezhoršuje. Kdyby to bylo fakt už zlé, tak to bude takovej rachot, že s tím nebudeš chtít ani jezdit. Hlavně bych dával kvalitnější oleje. Já leju roky Millers Oil EE PERFORMANCE, po zahřátí jezdím kudlu a stav se nijak nezhoršuje. Ale chce to opravdu držet hladinu u horní rysky (při častém ježdění v horním spektru otáček si to olej bere, takže opravdu pravidleně hlídat) a olej po roce měnit.
Jinak jak jsme se bavili o servisech.... Děčín je bohužel takové slepé místo. Koukni zde (už to tedy nebylo leta aktualizované) viewtopic.php?f=24&t=8425 , ale asi bych doporučil si naplánovat třeba na jaro výlet za někým opravdu znalým. Ideálně Zakar, nebo Lenham. Těsnění pod hlavou rozhodně nedělat jen tak u někoho, rozvody ještě možná... ale pohlídat si, aby šroub na rozvodovém kolečku/řemenici byl dotažený předepsaným způsobem (s aretací kliky), ideálně na lepidlo. Pokud se šroub povolí, často to má pro motor fatální následky.
Také okamžitě řešit, pokud se ztrácí/tlakuje chladící kapalina, nebo naopak je v oleji voda (šlem na olejovém víčku).
Pokud cokoli budeš potřebovat poradit, co jak servisovat, kde koupit jaký díly, na co si dát pozor, určitě zde piš
Určitě neprohloupíš, když zde pročteš ostatní diskuze a rádi si počteme, pokud si zde založíš deník 


Ono z nahrávky to jde těžko soudit, ale u toho zahřátého motoru to na mě nepůsobí nijak extra zle. Na jednom VVC motoru jsem měl mechanismy tak vylágrované, že to bylo už znát i uvnitř auta, že to není ono. Ale tohle mi přijde ok. VVC motor je vždycky mírně rachtavější, než ostatní motory. Holt je to daň za unikátní a popravdě nejsofistikovanější mechanismus variabilního časování

Osobně si myslím, že to nemusíš řešit. Sleduj to, jestli se to nezhoršuje. Kdyby to bylo fakt už zlé, tak to bude takovej rachot, že s tím nebudeš chtít ani jezdit. Hlavně bych dával kvalitnější oleje. Já leju roky Millers Oil EE PERFORMANCE, po zahřátí jezdím kudlu a stav se nijak nezhoršuje. Ale chce to opravdu držet hladinu u horní rysky (při častém ježdění v horním spektru otáček si to olej bere, takže opravdu pravidleně hlídat) a olej po roce měnit.
Jinak jak jsme se bavili o servisech.... Děčín je bohužel takové slepé místo. Koukni zde (už to tedy nebylo leta aktualizované) viewtopic.php?f=24&t=8425 , ale asi bych doporučil si naplánovat třeba na jaro výlet za někým opravdu znalým. Ideálně Zakar, nebo Lenham. Těsnění pod hlavou rozhodně nedělat jen tak u někoho, rozvody ještě možná... ale pohlídat si, aby šroub na rozvodovém kolečku/řemenici byl dotažený předepsaným způsobem (s aretací kliky), ideálně na lepidlo. Pokud se šroub povolí, často to má pro motor fatální následky.
Také okamžitě řešit, pokud se ztrácí/tlakuje chladící kapalina, nebo naopak je v oleji voda (šlem na olejovém víčku).
Pokud cokoli budeš potřebovat poradit, co jak servisovat, kde koupit jaký díly, na co si dát pozor, určitě zde piš


-
- Příspěvky: 7
- Registrován: sob lis 16, 2024 18:41
Re: Mg zr160 cvakání motoru
Super, moc děkuju za odpověď a za přijetí. Zatím jsem u auta nenarazil na žádnou jinou vadu kromě horšího spojkového ložiska ale to bych chtěl dělat komplet spojku po Vánocích a prahy by taky chtěly vyvařit, mám na nich teď plastové kryty a mezi nimi a karoserii je trochu mezera do které zatýká voda, chtel bych to nějak vyřešit aby po vyvařeni se tam žádná voda nedržela, napadlo mě, to na prasáka přilepit? nebo je nějaké jiné lepší řešení?. Jinak auto jezdí krásně až mě to překvapuje. Jeste bych teda potřeboval poradit s aditivy jestli dávat nebo ne a popřípadě jaký? Nemam s aditivy zatim žádnou zkušenost. Předem děkuju 

-
- Příspěvky: 28
- Registrován: úte čer 25, 2024 8:58
Re: Mg zr160 cvakání motoru
Horší ložisko pozoruješ jak? Jestli občas šustí, tak to je podobné jak to cvakání VVC.
Co se týče nějaké antivodní, tedy antikorozní ochrany, tak by ti mohla pomoct Trundova odpověď zde
viewtopic.php?p=144123#p144123
Aditiva do benzínu, nebo do oleje? O aditivech do paliva se debatovalo zde viewtopic.php?f=16&t=11290&p=150954&hil ... va#p150954
Já to vnímám tak, že ten motor byl postaven v době, kdy ty benzíny nebyly asi na pumpách tolik aditivovány jako dnes, kdy tam těch sraček kolem je bůh ví kolik. Pokud jezdíš denně a nádrž vyjedeš dejme tomu za týden, tak je to skoro jedno, co tam dáš, ale pokud máš možnost někde v okolí tankovat na EuroOilu a appkou si zkontrolovat, že tankuješ benzín bez biolihu, je to výhoda. Občas tam natankovat plnou nějakého 100oktanu, pořádně to projet protáhnout, ale jezdit daily na 100ku mi už nedává smysl. Taky je jednotka stavěná na 95, není tam žádnej senzor, kterej by poznal, že máš větší oktanový číslo a upravil tomu nastavení. Ale projeď si to vlákno, co jsem ti nalinkoval a třeba zjistíš, co potřebuješ.
Jinak přeju mnoho užitých kilometrů bez problémů, ať se ti vyhýbají potíže, narozdíl ode mě
Viděl jsem na videu, že tam máš nějakou rozpěru na předku, dál ses ještě nepochlubil, co tam oproti stock stavu je navíc, ale i v tom stocku je to slušná okresková katana, ale je tam prostor ještě eliminovat nějaké menší neduhy a posunout to auto ještě o trošičku dál. 
Co se týče nějaké antivodní, tedy antikorozní ochrany, tak by ti mohla pomoct Trundova odpověď zde
viewtopic.php?p=144123#p144123
Aditiva do benzínu, nebo do oleje? O aditivech do paliva se debatovalo zde viewtopic.php?f=16&t=11290&p=150954&hil ... va#p150954
Já to vnímám tak, že ten motor byl postaven v době, kdy ty benzíny nebyly asi na pumpách tolik aditivovány jako dnes, kdy tam těch sraček kolem je bůh ví kolik. Pokud jezdíš denně a nádrž vyjedeš dejme tomu za týden, tak je to skoro jedno, co tam dáš, ale pokud máš možnost někde v okolí tankovat na EuroOilu a appkou si zkontrolovat, že tankuješ benzín bez biolihu, je to výhoda. Občas tam natankovat plnou nějakého 100oktanu, pořádně to projet protáhnout, ale jezdit daily na 100ku mi už nedává smysl. Taky je jednotka stavěná na 95, není tam žádnej senzor, kterej by poznal, že máš větší oktanový číslo a upravil tomu nastavení. Ale projeď si to vlákno, co jsem ti nalinkoval a třeba zjistíš, co potřebuješ.

Jinak přeju mnoho užitých kilometrů bez problémů, ať se ti vyhýbají potíže, narozdíl ode mě


MG ZS 180 2.5 V6
MG ZR 160 1.8 VVC
Audi A3 1.9 TDi
MG ZR 160 1.8 VVC
Audi A3 1.9 TDi
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: sob lis 16, 2024 18:41
Re: Mg zr160 cvakání motoru
Jojo ložisko hučí, dekuju za linky určitě kouknu ale myslel jsem spíš aditiva do oleje aby to třeba tak nerachtalo a motoru to třeba trochu pomohlo
. Bohužel u nás na eurooilce je jen nafta bez biosložky a s autem právě teď jezdím denně do práce ale mam ještě druhé auto octavku 1.9tdi kterou jsem chtěl prodat ale ted uvažuju že z mg bude pouze vikendovka na svezení
. Jinak mám rozpěru vepředu i vzadu v kufru od minulého majitele a sportovní výfuk, dával jsem ted sportovní brzdy rottinger a desky ebc ale jinak je vše originál. Časem bych chtel urcite udělat celolak protože je celkem flekatý a přemýšlel jsem o odlehčeným setrváku a úpravě jednotky.



Re: Mg zr160 cvakání motoru
Ty myslíš to, že je potřeba tam ten plastový práh mít zpět pak nalepený, ne? Což tak v orginiálu je a bez toho tam pak dobře nedrží jen tak sám o sobě. Určitě, až ty plechy pořešíš a poléčíš, tak ten plast má v ploše, kde má dosednout nahoře na karoserii plošku, do které patří nalepit silná oboustranná lepící páska. Já jsem posledně použil jakousi šedou tlustou pásku od 3M a chytlo se to parádně (přes noc jsem to nechal něčím zapřené, aby to na sebe opravdu sedlo). Musím pohledat co to bylo zač... možná to někde v mém vláknu o ZRu je zapsané. Vůči dolnímu lemu ten plast pak je chycený v originálu takovými plechovými klipy se zpětnými háčky. Nevím, jestli něco takového jde sehnat ideálně v nerezi, protože ty bývají rozpadlé na prach. Je ještě fajn před finálním nalepením si s tím pohrát a horkovzduškou ten plast trošku přitvarovat, protože pokud byl na autě nějakou dobu nenalepený, tak bude prověšený.
Tak, klipy jsem našel, dají se koupit zde https://rimmerbros.com/Item--i-DDQ000050
Jinak dáreček za registraci zde vkládám i rozkres s čísly dílů
Spojkové ložisko bejvá urachtané po puštění spojky a na volnoběh, ale to vydrží takto rachtat roky
Pokud někdo přijde na to, které ložisko koupit, aby po chyvilce naezačalo rachtat, tak sem s tím 
Tu zadní rozpěru nám prosím vyfoť, jestli je to ta z UK od Black Design.
Aditiva do oleje nevím no... nějaké nano-srajdy se asi dají zkusit, ale ten MillersOil už to v sobě má v podstatě rovnou.
Lehký setrvačník jsem nedávno koukal, že se dá pořídit za cca 7000,-, což je velmi přijatelná cena. Určitě doporučuji.
S úpravou jednotky seš na správném místě
Rozhodně si nenecha nabulíkovat nějakou tunerskou firmu, máme doporučení na nejlepšího možného dodavatele, ale leccos sami umíme 
Ale prvně poléčit vše ostatní a pak je spousta věcí, kterými se dá na autě pomoct
Tak, klipy jsem našel, dají se koupit zde https://rimmerbros.com/Item--i-DDQ000050
Jinak dáreček za registraci zde vkládám i rozkres s čísly dílů

Spojkové ložisko bejvá urachtané po puštění spojky a na volnoběh, ale to vydrží takto rachtat roky


Tu zadní rozpěru nám prosím vyfoť, jestli je to ta z UK od Black Design.
Aditiva do oleje nevím no... nějaké nano-srajdy se asi dají zkusit, ale ten MillersOil už to v sobě má v podstatě rovnou.
Lehký setrvačník jsem nedávno koukal, že se dá pořídit za cca 7000,-, což je velmi přijatelná cena. Určitě doporučuji.
S úpravou jednotky seš na správném místě


Ale prvně poléčit vše ostatní a pak je spousta věcí, kterými se dá na autě pomoct

-
- Příspěvky: 7
- Registrován: sob lis 16, 2024 18:41
Re: Mg zr160 cvakání motoru
Ano, přesně ten plastový práh, myslel jsem, že přilepit ho je prasácký, nevěděl jsem ze je to tak uz z výroby
jinak prověšený ho právě trochu mám. Po Vánocích bych chtěl nechat vyvařit ty prahy a pak tedy přilepím ty plastový prahy. Děkuju za odkaz na klipy a čísla dílů, určitě se to bude hodit, koukal jsem že klipy co tam jsou teď už nejsou nic moc. Na tu spojku teda spěchat nebudu a nejdřív udělám ty prahy a chtel bych pak ošetřit všechny dutiny atd proti korozi, pak spojku s tim odlehčeným setrvákem, přikládám odkaz: https://www.ukmgparts.com/product/zr-zr ... late-bgz07 . Na tu jednotku mi bylo doporučeno kmaps ale radši bych tedy něco v Česku, předpokládám že se to tu už rozebíralo takze bude někde odkaz na někoho osvědčeného. Momentálně jsem v práci takže rozpěru vyfotím zítra. Děkuju za rady a tipy 


-
- Příspěvky: 2384
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: Mg zr160 cvakání motoru
Ten setrvak vypadá že není na standartní spojku
Mg zr160 cvakání motoru
Jj, tenhle setrvák jsem myslel. Jj, bude na nějakou spešl spojku, ale do PG1
A ano KMaps je jasná volba… není nikdo víc. S Lenhamem máme rozjetý nějaký projekt a uvažujeme, že s KMaps navážeme nějakou spolupráci, uvidíme do jara, jak se povede to, skrz co chceme spolupráci oboustranně nějak výhodnou navázat. Každopádně umím poradit s mapovacím softem, umím zprovoznit dvojmapu s přepínáním, střílení do výfuku atd. Ale nějaké ladění motoru na výkon chceme nechat na KMaps, ale třeba se pokusit o to to víc zpřístupnit
Nicméně je tam pořád dost věcí okolo, které se dají polepšit, nebo našetřit, třeba na samosvor 
A ano KMaps je jasná volba… není nikdo víc. S Lenhamem máme rozjetý nějaký projekt a uvažujeme, že s KMaps navážeme nějakou spolupráci, uvidíme do jara, jak se povede to, skrz co chceme spolupráci oboustranně nějak výhodnou navázat. Každopádně umím poradit s mapovacím softem, umím zprovoznit dvojmapu s přepínáním, střílení do výfuku atd. Ale nějaké ladění motoru na výkon chceme nechat na KMaps, ale třeba se pokusit o to to víc zpřístupnit


Mg zr160 cvakání motoru
Aha… tak kecám. Myslel jsem toto https://qedmotorsport.co.uk/product/1-8 ... ous-types/
-
- Příspěvky: 2384
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: Mg zr160 cvakání motoru
Nemyslel jsi tuhle ? Tahle je na standartní spojkuTrunda píše: ↑ned lis 17, 2024 20:34Aha… tak kecám. Myslel jsem toto https://qedmotorsport.co.uk/product/1-8 ... ous-types/
https://qedmotorsport.co.uk/product/1-8 ... rd-clutch/
Re: Mg zr160 cvakání motoru
Jj, v tom mém odkazu je taky na výběr.
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: sob lis 16, 2024 18:41
Re: Mg zr160 cvakání motoru
Dobrá, udělám teda nejdřív ty prahy, spojku a ošetřím proti korozi a na jaře nebo v létě bych se kdyžtak ozval na to ladění a střílení
ten samosvor se dá sehnat v Česku? A na kolik zhruba může vyjít? A tenhle setrvák půjde teda na klasickou spojku například Luk nebo sachs? https://qedmotorsport.co.uk/product/1-8 ... rd-clutch/


Re: Mg zr160 cvakání motoru
Tu v ČR bych nic nehledal a nečekal.... Všechno je UK, sem tam něco Německo, Polsko, ale ty performance věci Anglie....
Diferák od Quaife .... https://shop.quaife.co.uk/shop/atb-diff ... al-qdf28k/ .... případně se dá při troše štěstí najít převodovka z Rover 620Ti a z ní vzít samosvor. Takto to mám já... ale v době, kdy se těch převodovek lidi zbavovali jako nepotřebného šrotu po té, co místo výměny ložisek koupili jinou převodovku
Ale dneska už asi všichni ví, že to má hodnotu...
Diferák od Quaife .... https://shop.quaife.co.uk/shop/atb-diff ... al-qdf28k/ .... případně se dá při troše štěstí najít převodovka z Rover 620Ti a z ní vzít samosvor. Takto to mám já... ale v době, kdy se těch převodovek lidi zbavovali jako nepotřebného šrotu po té, co místo výměny ložisek koupili jinou převodovku
