MG ZR 1.4 r.v.2005 pokec

Uživatelský avatar
dusko
Příspěvky: 16
Registrován: sob srp 15, 2009 9:19
Bydliště: prešov , MG ZR

MG ZR 1.4 r.v.2005 pokec

Příspěvek od dusko » pát srp 21, 2009 12:29

Zdravím roverákov pred nedávnom som sa stal majiteľom MG ZR 1.4 pravdu povediac mal som obavy pretože nikto v okolí nemal skúsenosti s touto značkou, ale čí viac na aute chodím tým viac si ho pochvaľujem, je síce pravda že by sa zošiel silnejší motor najlepšie 1.8 160, ale v podstate na naše cesty postačuje, podvozok je dosť tvrdý, ale drží v každej situácii, závady pri kúpe neboli žiadne, ale teraz zisťujem že asi tečie simering na vačke, malo by sa to v najbližšej dobe odstrániť, chcel by som sa spýtať či má niekto skúsenosti z brzdami, tieto sa mi zdajú slabé a či je niekde kontrolka rezervy lebo fakt teraz neviem koľko benzínu v nádrži zostáva, predtým som chodil na mazde 626 1.8i /teraz je odstavená prepúšťa olej do valcov nevedno prečo, le to je iná kapitola/. Budem rád ak sa niekto ozve a len tak nezáväzne pokecá o svojich skúsenostiach s MG ZR poprípade opíše jazdné vlastnosti a kvalitu tohoto auta poprípade najčastejšie sa vyskytujúce závady, alebo na čo si dávať pozor. Poprípade ak niekto z východného slovenska vlastní MG nech sa ozve. A ešte jedna otázka nebudú nejaké zrazy aj na slovensku? ďakujem

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6963
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZR 1.4 r.v.2005 pokec

Příspěvek od AnderN » pát srp 21, 2009 15:34

Vitej v klubu ... MG ZR je v podstate tovarni uprava Roveru 25, ktery vznikl modernizaci R200, takze popisovane neduhy jsou u vsech techto aut stejne. Kontrolku rezervy paliva to nema, kdyz se rucicka blizi k nule, tak natankuj. Nadrz ma myslim 50 litru a kdyz ti ukazatel klesne na nulu, mel bys natankovat kolem 40 (tzn. cca 10 litru je rezerva, ale nijak to nesignalizuje). Brzdy jsou u Roveru dobre, ale pravda, ze se clovek nesmi bat a musi pouzit trochu vetsi silu na brzdovy pedal, jinak je ucinek spis takovy vlazny. Na druhou stranu se zase dobre davkuji.

Nejcastejsi zavady -- pokud menis vsechny provozni naplne a rozvody, tak te asi ceka akorat tesneni pod hlavou vcetne sroubu (cca kolem 100 tisic km) a obcas jsou problemy s elektrikou, ktere zpusobuje svazek kabelu vedouci "husim krkem" do dveri od kufru. To je z chronickych zavad asi tak vse.

Srazy -- kdyz tam vy Slovaci obcas nejaky usporadate, tak urcite dojedou i lidi z CR :-)
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
Keksin
Příspěvky: 3381
Registrován: čtv zář 27, 2007 12:50
Bydliště: jižní Morava

Re: MG ZR 1.4 r.v.2005 pokec

Příspěvek od Keksin » pát srp 21, 2009 18:20


Uživatelský avatar
dusko
Příspěvky: 16
Registrován: sob srp 15, 2009 9:19
Bydliště: prešov , MG ZR

Re: MG ZR 1.4 r.v.2005 pokec

Příspěvek od dusko » sob srp 22, 2009 13:18

ďakujem za odozvu to tesnenie ma síce veľmi nepotešilo pretože teraz má auto najazdené 85000, a závada sa objavuje u každého motoru, alebo u väčšiny? A ešte jedna otázočka motor a podvozok bol dodávaný od Honda či BMW pretože som sa stretol z rozdielnymi názormi. Idem teraz meniť brzdové kotúče tak uvidíme či sa brzdný účinok zmení, pretože sme zistili že sú namontované plné kotúče a mali by byť chladené tak uvidíme či to pomôže kotúče s väčšou tvrdosťou a doštičky polotvrdá zmes dávam od ATE. O Rajhrade som silne uvažoval uvidíme ako to bude pracovne a určite sa ozvem. Na slovensku zrazy: ak bude záujem a podnet tak nie je problém niečo zorganizovať. Asi sa treba spýtať na fóre a uvidíme či by bol záujem. A ak si chcem nahrať nejaké foto do fóra dá sa to niekde do galérie?

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZR 1.4 r.v.2005 pokec

Příspěvek od Tommi_82 » sob srp 22, 2009 13:36

To těsnění se týká prakticky všech motorů série K ale nejsem si jistej jestli motory z roku 05 na to trpí ještě také. Dodáváno od Honda nebo BMW na tvoje auto nebylo nic. Předchůdci tvého auta mají společné "genetické" základy s Hondami. Dávaly se tam chlazené i nechlazené kotouče. Nevím ale s názorem že by tyhle malý auta brzdily špatně se člověk moc nesetká. Jsi spíš vyjímka, těžko ale soudit v jakém stavu je tvá brzdová soustava. Každopádně měnit po 4 letech v 85 tisících kotouče, to s tím autem musel jezdit nejakej splašenej brzdič. :D
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

max80

Re: MG ZR 1.4 r.v.2005 pokec

Příspěvek od max80 » sob srp 22, 2009 18:12

.

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6963
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZR 1.4 r.v.2005 pokec

Příspěvek od AnderN » sob srp 22, 2009 20:04

Jeste upresnim ten puvod, aby tady nedochazelo k mystifikaci. Je pravdou, ze Rover driv spolupracoval s Hondou, z cehoz vzesly napriklad modely R600, R400 a predtim R200, ale jeste ta hranata, dvojce Hondy Concerto. Co se tyka R200 kulate, pozdeji R25 a MG ZR, tak to byl myslim skoro uplne vytvor hlav anglickych. Samozrejme byly pouzite nektere komponenty spolecne s jinymi modely, odtud zrejme prameni ta tradovana "pribuznost" s Hondami, ale podvozek/motory jsou prakticky vsechny anglicke.

Pozdeji, kdyz Rover modernizoval radu 200 na R25, tak to uz bylo v dobe, kdy byla spolecnost MG Rover v nemeckych rukou. Na tomto konkretnim modelu se to podepsalo tak, ze podle BMW byla v R25 pozmenena elektronika vozu. Podvozek a motory samotne ale opet zustaly, tam se zmenily prakticky akorat emisni normy. Takze ne, ze by na R25/MG ZR nebylo nic z BMW, ale zasadnich komponent se to prilis nedotklo.

Co se tyka srazu na Slovensku, tak mirinkosokol sice kdysi neco planoval, ale pred par mesici tady psal, ze se mu nejak rozsypalo jeho CVT. Ani nevim, jestli uz to nejak opravil, nebo od te doby stoji? Snad se zase ozve ... naposledy jsem ho videl loni v Jicine.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
dusko
Příspěvky: 16
Registrován: sob srp 15, 2009 9:19
Bydliště: prešov , MG ZR

Re: MG ZR 1.4 r.v.2005 pokec

Příspěvek od dusko » sob srp 22, 2009 21:54

Problém v brzdách je ten že keď som brzdil pri prvej jazde po kúpe začali brzdy hučať čo by naznačovalo že sa brdy prehrialy a neskôr začali vybrovať čo by zasa naznačovalo ich skrútenie. Dne sme nahodili nové kotúče ako som písal od ATE zabehnem ich a uvidíme. Nesedeli mi síce doštičky /nevedno prečo/, ale po menšej úprave sadli na správne miesto.Len veľká škoda že na 1.4 sú vzadu bubnové brzdy to ma dosť hnevá /ak by mal niekto k dispozícii brzdiče a náboj kolesa nebol by som proti/. O tom BMW som čital na tejto stránke http://rover.katalog-automobilov.sk/aut ... -16v-76kw/ . No v podstate sk som to pochopil automobilka mala celkom zaujímavú minulosť a pravda je niekde uprostred. čo sa týka MG ZR zaujímalo by ma aké sú odlišnosti MG od rover 25 podvozok je citeľný to je jasné, nejaká vizáž a v motore je tam rozdiel?.

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZR 1.4 r.v.2005 pokec

Příspěvek od Tommi_82 » ned srp 23, 2009 9:49

dusko píše:Len veľká škoda že na 1.4 sú vzadu bubnové brzdy to ma dosť hnevá /ak by mal niekto k dispozícii brzdiče a náboj kolesa nebol by som proti/.
Tak to právě není až tak pravda. Do všech variant se dávaly i zadní kotoučové brzdy a to již od roku 1996. Záleží na jaký trh auto šlo nebo zda byl první majitel ochotný si za kotoučové brzdy na všech 4 kolech připlatit, ale moje R200 1.4 16v r.v. 1996 měla všechny 4 brzdy kotoučové.
dusko píše:O tom BMW som čital na tejto stránke http://rover.katalog-automobilov.sk/aut ... -16v-76kw/
To s těmi motory BMW je podle mě blbost. Nevím jestli na SK máte ve velkém technickém průkaze vozidla také uvedený původ motoru tak jako u nás. Ruku do ohně za to nedám a nezjišťoval jsem si to, ale benzínové motory serie K a dieselové motory série L byly pro Rover 25 a MG ZR montovány dle mého názoru v Británii.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
dusko
Příspěvky: 16
Registrován: sob srp 15, 2009 9:19
Bydliště: prešov , MG ZR

Re: MG ZR 1.4 r.v.2005 pokec

Příspěvek od dusko » ned srp 23, 2009 11:50

No jasne ale na mojej sú bubnové preto by som časom ich chcel vymeniť. O pôvode motora v technickom nie je ani zmienka v podstate je to jedno BMW alebo Honda hlavne nech funguje tak ako má :D

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6963
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZR 1.4 r.v.2005 pokec

Příspěvek od AnderN » ned srp 23, 2009 12:09

Nejen montovany, ale taky je to anglicka konstrukce. Ten katalog automobilu je takovy univerzalni katalog (mame ho i v CZ verzi), kde je milion znacek, modelu a typu aut, ale 10% udaju jsou pitomosti. Zkusim takovou jednoduchou tabulku zazehovych motoru v R200/25/MG ZR:

Kód: Vybrat vše

+----------------+---------------+-------------------------+
| Rover 200      | Rover 25      | MG ZR                   |
+----------------+---------------+-------------------------+
| 1.1  8V  44 kW | 1.1 16V 55 kW |                         |
+----------------+---------------+-------------------------+
| 1.4  8V  55 kW | 1.4 16V 62 kW |                         |
+----------------+---------------+-------------------------+
| 1.4 16V  76 kW | 1.4 16V 76 kW | 1.4 16V  76 kW - ZR 105 |
+----------------+---------------+-------------------------+
| 1.6 16V  82 kW | 1.6 16V 80 kW |                         |
+----------------+---------------+-------------------------+
| 1.8 16V 107 kW |               | 1.8 16V 118 kW - ZR 160 |
+----------------+---------------+-------------------------+
Krome toho se da v R200 narazit na spickovou variantu BRM s motorem 1.8 16V naladenym na 132 kW.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
dusko
Příspěvky: 16
Registrován: sob srp 15, 2009 9:19
Bydliště: prešov , MG ZR

Re: MG ZR 1.4 r.v.2005 pokec

Příspěvek od dusko » ned srp 23, 2009 15:00

Jasne pitomosti ako vravíš ale niekto to čita a myslí si že informácie sú pravdivé veď nemá prečo si myslieť opak. Tento motor by sa mi fakt páčil BRM 1.8 16V naladenym na 132 kW.

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZR 1.4 r.v.2005 pokec

Příspěvek od Tommi_82 » ned srp 23, 2009 15:30

No BRM až na to že je vcelku nepohledný zepředu by docela ušlo(motorově by teda víc než jen ušlo), každopádně BMW Roveru utlo veškerý sportovní ambice, takže verze BRM se vyskytuje jen u starších Roverů 200. U Roverů 25 a MG ZR s touhle motorizací a těma dalšíma vychytávkama jako je Torsenův diferenciál nepočítej.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
Roman620ti
Příspěvky: 3701
Registrován: pon zář 17, 2007 4:58

Re: MG ZR 1.4 r.v.2005 pokec

Příspěvek od Roman620ti » ned srp 23, 2009 15:48

Tommi_82 píše:No BRM až na to že je vcelku nepohledný zepředu by docela ušlo(motorově by teda víc než jen ušlo), každopádně BMW Roveru utlo veškerý sportovní ambice, takže verze BRM se vyskytuje jen u starších Roverů 200. U Roverů 25 a MG ZR s touhle motorizací a těma dalšíma vychytávkama jako je Torsenův diferenciál nepočítej.
A proto nemám skopčáky rád, zlatá spolupráce s Hondou... :D :P
2x Rover 620ti

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZR 1.4 r.v.2005 pokec

Příspěvek od Tommi_82 » ned srp 23, 2009 15:56

Na ja jsou to panovačný *******. Ale pozor máme tu i germanofily, tak ať si našeho maxíka nena*erem. :D
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Odpovědět