Stránka 1 z 3

MG ZR 1.4 r.v.2005 pokec

Napsal: pát srp 21, 2009 12:29
od dusko
Zdravím roverákov pred nedávnom som sa stal majiteľom MG ZR 1.4 pravdu povediac mal som obavy pretože nikto v okolí nemal skúsenosti s touto značkou, ale čí viac na aute chodím tým viac si ho pochvaľujem, je síce pravda že by sa zošiel silnejší motor najlepšie 1.8 160, ale v podstate na naše cesty postačuje, podvozok je dosť tvrdý, ale drží v každej situácii, závady pri kúpe neboli žiadne, ale teraz zisťujem že asi tečie simering na vačke, malo by sa to v najbližšej dobe odstrániť, chcel by som sa spýtať či má niekto skúsenosti z brzdami, tieto sa mi zdajú slabé a či je niekde kontrolka rezervy lebo fakt teraz neviem koľko benzínu v nádrži zostáva, predtým som chodil na mazde 626 1.8i /teraz je odstavená prepúšťa olej do valcov nevedno prečo, le to je iná kapitola/. Budem rád ak sa niekto ozve a len tak nezáväzne pokecá o svojich skúsenostiach s MG ZR poprípade opíše jazdné vlastnosti a kvalitu tohoto auta poprípade najčastejšie sa vyskytujúce závady, alebo na čo si dávať pozor. Poprípade ak niekto z východného slovenska vlastní MG nech sa ozve. A ešte jedna otázka nebudú nejaké zrazy aj na slovensku? ďakujem

Re: MG ZR 1.4 r.v.2005 pokec

Napsal: pát srp 21, 2009 15:34
od AnderN
Vitej v klubu ... MG ZR je v podstate tovarni uprava Roveru 25, ktery vznikl modernizaci R200, takze popisovane neduhy jsou u vsech techto aut stejne. Kontrolku rezervy paliva to nema, kdyz se rucicka blizi k nule, tak natankuj. Nadrz ma myslim 50 litru a kdyz ti ukazatel klesne na nulu, mel bys natankovat kolem 40 (tzn. cca 10 litru je rezerva, ale nijak to nesignalizuje). Brzdy jsou u Roveru dobre, ale pravda, ze se clovek nesmi bat a musi pouzit trochu vetsi silu na brzdovy pedal, jinak je ucinek spis takovy vlazny. Na druhou stranu se zase dobre davkuji.

Nejcastejsi zavady -- pokud menis vsechny provozni naplne a rozvody, tak te asi ceka akorat tesneni pod hlavou vcetne sroubu (cca kolem 100 tisic km) a obcas jsou problemy s elektrikou, ktere zpusobuje svazek kabelu vedouci "husim krkem" do dveri od kufru. To je z chronickych zavad asi tak vse.

Srazy -- kdyz tam vy Slovaci obcas nejaky usporadate, tak urcite dojedou i lidi z CR :-)

Re: MG ZR 1.4 r.v.2005 pokec

Napsal: pát srp 21, 2009 18:20
od Keksin

Re: MG ZR 1.4 r.v.2005 pokec

Napsal: sob srp 22, 2009 13:18
od dusko
ďakujem za odozvu to tesnenie ma síce veľmi nepotešilo pretože teraz má auto najazdené 85000, a závada sa objavuje u každého motoru, alebo u väčšiny? A ešte jedna otázočka motor a podvozok bol dodávaný od Honda či BMW pretože som sa stretol z rozdielnymi názormi. Idem teraz meniť brzdové kotúče tak uvidíme či sa brzdný účinok zmení, pretože sme zistili že sú namontované plné kotúče a mali by byť chladené tak uvidíme či to pomôže kotúče s väčšou tvrdosťou a doštičky polotvrdá zmes dávam od ATE. O Rajhrade som silne uvažoval uvidíme ako to bude pracovne a určite sa ozvem. Na slovensku zrazy: ak bude záujem a podnet tak nie je problém niečo zorganizovať. Asi sa treba spýtať na fóre a uvidíme či by bol záujem. A ak si chcem nahrať nejaké foto do fóra dá sa to niekde do galérie?

Re: MG ZR 1.4 r.v.2005 pokec

Napsal: sob srp 22, 2009 13:36
od Tommi_82
To těsnění se týká prakticky všech motorů série K ale nejsem si jistej jestli motory z roku 05 na to trpí ještě také. Dodáváno od Honda nebo BMW na tvoje auto nebylo nic. Předchůdci tvého auta mají společné "genetické" základy s Hondami. Dávaly se tam chlazené i nechlazené kotouče. Nevím ale s názorem že by tyhle malý auta brzdily špatně se člověk moc nesetká. Jsi spíš vyjímka, těžko ale soudit v jakém stavu je tvá brzdová soustava. Každopádně měnit po 4 letech v 85 tisících kotouče, to s tím autem musel jezdit nejakej splašenej brzdič. :D

Re: MG ZR 1.4 r.v.2005 pokec

Napsal: sob srp 22, 2009 18:12
od max80
.

Re: MG ZR 1.4 r.v.2005 pokec

Napsal: sob srp 22, 2009 20:04
od AnderN
Jeste upresnim ten puvod, aby tady nedochazelo k mystifikaci. Je pravdou, ze Rover driv spolupracoval s Hondou, z cehoz vzesly napriklad modely R600, R400 a predtim R200, ale jeste ta hranata, dvojce Hondy Concerto. Co se tyka R200 kulate, pozdeji R25 a MG ZR, tak to byl myslim skoro uplne vytvor hlav anglickych. Samozrejme byly pouzite nektere komponenty spolecne s jinymi modely, odtud zrejme prameni ta tradovana "pribuznost" s Hondami, ale podvozek/motory jsou prakticky vsechny anglicke.

Pozdeji, kdyz Rover modernizoval radu 200 na R25, tak to uz bylo v dobe, kdy byla spolecnost MG Rover v nemeckych rukou. Na tomto konkretnim modelu se to podepsalo tak, ze podle BMW byla v R25 pozmenena elektronika vozu. Podvozek a motory samotne ale opet zustaly, tam se zmenily prakticky akorat emisni normy. Takze ne, ze by na R25/MG ZR nebylo nic z BMW, ale zasadnich komponent se to prilis nedotklo.

Co se tyka srazu na Slovensku, tak mirinkosokol sice kdysi neco planoval, ale pred par mesici tady psal, ze se mu nejak rozsypalo jeho CVT. Ani nevim, jestli uz to nejak opravil, nebo od te doby stoji? Snad se zase ozve ... naposledy jsem ho videl loni v Jicine.

Re: MG ZR 1.4 r.v.2005 pokec

Napsal: sob srp 22, 2009 21:54
od dusko
Problém v brzdách je ten že keď som brzdil pri prvej jazde po kúpe začali brzdy hučať čo by naznačovalo že sa brdy prehrialy a neskôr začali vybrovať čo by zasa naznačovalo ich skrútenie. Dne sme nahodili nové kotúče ako som písal od ATE zabehnem ich a uvidíme. Nesedeli mi síce doštičky /nevedno prečo/, ale po menšej úprave sadli na správne miesto.Len veľká škoda že na 1.4 sú vzadu bubnové brzdy to ma dosť hnevá /ak by mal niekto k dispozícii brzdiče a náboj kolesa nebol by som proti/. O tom BMW som čital na tejto stránke http://rover.katalog-automobilov.sk/aut ... -16v-76kw/ . No v podstate sk som to pochopil automobilka mala celkom zaujímavú minulosť a pravda je niekde uprostred. čo sa týka MG ZR zaujímalo by ma aké sú odlišnosti MG od rover 25 podvozok je citeľný to je jasné, nejaká vizáž a v motore je tam rozdiel?.

Re: MG ZR 1.4 r.v.2005 pokec

Napsal: ned srp 23, 2009 9:49
od Tommi_82
dusko píše:Len veľká škoda že na 1.4 sú vzadu bubnové brzdy to ma dosť hnevá /ak by mal niekto k dispozícii brzdiče a náboj kolesa nebol by som proti/.
Tak to právě není až tak pravda. Do všech variant se dávaly i zadní kotoučové brzdy a to již od roku 1996. Záleží na jaký trh auto šlo nebo zda byl první majitel ochotný si za kotoučové brzdy na všech 4 kolech připlatit, ale moje R200 1.4 16v r.v. 1996 měla všechny 4 brzdy kotoučové.
dusko píše:O tom BMW som čital na tejto stránke http://rover.katalog-automobilov.sk/aut ... -16v-76kw/
To s těmi motory BMW je podle mě blbost. Nevím jestli na SK máte ve velkém technickém průkaze vozidla také uvedený původ motoru tak jako u nás. Ruku do ohně za to nedám a nezjišťoval jsem si to, ale benzínové motory serie K a dieselové motory série L byly pro Rover 25 a MG ZR montovány dle mého názoru v Británii.

Re: MG ZR 1.4 r.v.2005 pokec

Napsal: ned srp 23, 2009 11:50
od dusko
No jasne ale na mojej sú bubnové preto by som časom ich chcel vymeniť. O pôvode motora v technickom nie je ani zmienka v podstate je to jedno BMW alebo Honda hlavne nech funguje tak ako má :D

Re: MG ZR 1.4 r.v.2005 pokec

Napsal: ned srp 23, 2009 12:09
od AnderN
Nejen montovany, ale taky je to anglicka konstrukce. Ten katalog automobilu je takovy univerzalni katalog (mame ho i v CZ verzi), kde je milion znacek, modelu a typu aut, ale 10% udaju jsou pitomosti. Zkusim takovou jednoduchou tabulku zazehovych motoru v R200/25/MG ZR:

Kód: Vybrat vše

+----------------+---------------+-------------------------+
| Rover 200      | Rover 25      | MG ZR                   |
+----------------+---------------+-------------------------+
| 1.1  8V  44 kW | 1.1 16V 55 kW |                         |
+----------------+---------------+-------------------------+
| 1.4  8V  55 kW | 1.4 16V 62 kW |                         |
+----------------+---------------+-------------------------+
| 1.4 16V  76 kW | 1.4 16V 76 kW | 1.4 16V  76 kW - ZR 105 |
+----------------+---------------+-------------------------+
| 1.6 16V  82 kW | 1.6 16V 80 kW |                         |
+----------------+---------------+-------------------------+
| 1.8 16V 107 kW |               | 1.8 16V 118 kW - ZR 160 |
+----------------+---------------+-------------------------+
Krome toho se da v R200 narazit na spickovou variantu BRM s motorem 1.8 16V naladenym na 132 kW.

Re: MG ZR 1.4 r.v.2005 pokec

Napsal: ned srp 23, 2009 15:00
od dusko
Jasne pitomosti ako vravíš ale niekto to čita a myslí si že informácie sú pravdivé veď nemá prečo si myslieť opak. Tento motor by sa mi fakt páčil BRM 1.8 16V naladenym na 132 kW.

Re: MG ZR 1.4 r.v.2005 pokec

Napsal: ned srp 23, 2009 15:30
od Tommi_82
No BRM až na to že je vcelku nepohledný zepředu by docela ušlo(motorově by teda víc než jen ušlo), každopádně BMW Roveru utlo veškerý sportovní ambice, takže verze BRM se vyskytuje jen u starších Roverů 200. U Roverů 25 a MG ZR s touhle motorizací a těma dalšíma vychytávkama jako je Torsenův diferenciál nepočítej.

Re: MG ZR 1.4 r.v.2005 pokec

Napsal: ned srp 23, 2009 15:48
od Roman620ti
Tommi_82 píše:No BRM až na to že je vcelku nepohledný zepředu by docela ušlo(motorově by teda víc než jen ušlo), každopádně BMW Roveru utlo veškerý sportovní ambice, takže verze BRM se vyskytuje jen u starších Roverů 200. U Roverů 25 a MG ZR s touhle motorizací a těma dalšíma vychytávkama jako je Torsenův diferenciál nepočítej.
A proto nemám skopčáky rád, zlatá spolupráce s Hondou... :D :P

Re: MG ZR 1.4 r.v.2005 pokec

Napsal: ned srp 23, 2009 15:56
od Tommi_82
Na ja jsou to panovačný *******. Ale pozor máme tu i germanofily, tak ať si našeho maxíka nena*erem. :D