Samozřejmě, brzdný účinek záleží i na kotoučích....ale drtivá většina brzdného účinku záleží na deskách.... a všechen ti je k ničemu, když ho odjeté tlumiče ve spolupráci s "velmimnohokilometrůvydržícími" pneumatikami nepřenesou na silnici...
Při volbě je taky dobré vzít v úvahu, jak budeš auto používat.....Je fajn mít brzdy, které fungují i při do ruda rozžhavených kotoučích, ale až po pár kilometrech na dálnici v krizové situaci šlápneš na pedál, čeká tě nepříjemné překvapení, protože brzdy jsou studené a nemají potřebnou účinnost...
Když chci mít radost ze svezení , tak :
1) vše uvedu do solidního technického stavu, odstraním levné náhražky důležitých dílů( např. desky - koupím i třeba "seriové" ale kvalitní) a vše seřídím do továrních, nebo správných hodnot.
2) koupím kvalitní tlumiče - nejlépe stavitelné a dobré pneumatiky (podle plánovaného využití), v další úrovni změny a nastavení podvozku (pera, stabilizátory)
3) řeším výkon motoru...sem se dostanu málokdy, zvlášť u Kseries, protože zjistíš, že pro radost ze svezení nepotřebuješ ani tak stovky KW, ale hlavně věci z bodu 1 a 2.
Jedny z největších rezerv pro vylepšení jízdních vlastností jsou v pneumatikách - ne nadarmo jsou při závodech použité pneumatiky a objem motoru rozhodující pro zařazení patřičné třídy.
P.S.
Osobně se mi utavit brzdy podaří jen záměrně. jinak ne, ani při sebetvrdší jízdě na dálnici, okreskách, desítky kilometrů trvajících sjezdech v Alpách, nebo okruhu...
Nepotřebuju přece pálit obložení, ale jet rychle, ne ?

MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.