ZR 160 těsnění hlavy válců
ZR 160 těsnění hlavy válců
Odešlo mi těsnění pod hlavou, nevím kam auto svěřit do servisu, přecejen je to 16V s proměným časováním VVC. Jsem z Teplic. Prosím o radu!
- Austin
- Moderátor
- Příspěvky: 2288
- Registrován: ned zář 16, 2007 23:32
- Bydliště: Brno 602 770 206
- Kontaktovat uživatele:
RTTS
Zkuste se obrátit na rtts@seznam.cz - servis u Jirkova, dělají angličáky od nepaměti, dobře se domluvte, když chce tak umí. Poznáte toho pána podle toho, že má anglické jméno.
- lubomir_herko
- Příspěvky: 15
- Registrován: ned srp 30, 2009 21:57
- Bydliště: Krupina, Slovenská republika
- Kontaktovat uživatele:
Re: ZR 160 těsnění hlavy válců
ahojte.. nechcem zakladat novy thread na tu istu temu, tak sa zverim sem 
pred par dnami som sem pisal, ze som kupil MG ZR 160.. auto je nadherne..v genialnom stave, interier neporuseny zvonku krasne, vsetko uplne super, bol som prekvapeny.. auto som teda kupil.. viem ze s tesnenim byva problem.. ale clovek to pri tomto aute nejak 'prezrie'
)
dnes som bol na nom na dlhsiu cestu.. co sa vsak stalo, ze motor prestal 'slapat ako hodinky'.. zacal vibrovat a po pridani plynu reagoval az po malej chvili.. po mojom pohlade do spatneho zrkadielka som uviel cisty biely dym, preto som okamzite zastal.. kotrolka teploty motora bola v normale (v polovici).. zastal som , otvoril kapotu a nasiel prazdny chladic s vodou, a v nadrzke velmi vela oleja, resp maglajzu vytvoreneho zmiesanim vody a oleja (cca 1cm od dna nadrzky).. ked som skontroloval olej v motore, bolo vidiet bielu penu.. takze diagnoza jasna
auto skapate, nastartovat som skusil len 1x, potom som zavolal odtahovku a z popradu ma doviezli domov do Krupiny..
chcem sa opytat.. aka velka je sanca ze motor je zadrety a co myslite, aku mam sancu sa na tom aute este previezt.. mam hlavu v smutku, auto mam len 1 tyzden a nerad by som on prisiel.. chcem to posunut technikovi, ktoremu doverujem aby sa na to pozrel.. tak uvidim co povie on..

pred par dnami som sem pisal, ze som kupil MG ZR 160.. auto je nadherne..v genialnom stave, interier neporuseny zvonku krasne, vsetko uplne super, bol som prekvapeny.. auto som teda kupil.. viem ze s tesnenim byva problem.. ale clovek to pri tomto aute nejak 'prezrie'

dnes som bol na nom na dlhsiu cestu.. co sa vsak stalo, ze motor prestal 'slapat ako hodinky'.. zacal vibrovat a po pridani plynu reagoval az po malej chvili.. po mojom pohlade do spatneho zrkadielka som uviel cisty biely dym, preto som okamzite zastal.. kotrolka teploty motora bola v normale (v polovici).. zastal som , otvoril kapotu a nasiel prazdny chladic s vodou, a v nadrzke velmi vela oleja, resp maglajzu vytvoreneho zmiesanim vody a oleja (cca 1cm od dna nadrzky).. ked som skontroloval olej v motore, bolo vidiet bielu penu.. takze diagnoza jasna

chcem sa opytat.. aka velka je sanca ze motor je zadrety a co myslite, aku mam sancu sa na tom aute este previezt.. mam hlavu v smutku, auto mam len 1 tyzden a nerad by som on prisiel.. chcem to posunut technikovi, ktoremu doverujem aby sa na to pozrel.. tak uvidim co povie on..
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6976
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: ZR 160 těsnění hlavy válců
Nechci strasit, ale budu tak trochu "ten zlej" ... sice pises, ze teplota byla v normalu, mohlo se stat, ze jen ukazatel tak rychle nestihl zareagovat. Pokud se ti povedlo motor prehrat (byt jen na chvili), muze tam byt pekna paseka -- kriva nebo praskla hlava, ventily, dalsi tesneni a gufera, muze byt i praskly blok. Hlava i blok jsou hlinik, takze je to dost choulostive. Pak to nebude za 200 EUR, ale treba za 2000. Muze, ale samozrejme nemusi -- podotykam, ze to vsechno pisu v podminovacim zpusobu a opravdu to nakonec nemusi byt tak zle.
Jeden dotaz -- kolik ma auto najeto?
Jeden dotaz -- kolik ma auto najeto?
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: ZR 160 těsnění hlavy válců
Jojo jak říká AnderN, zkušenosti praví že jsi na to přišel moc pozdě. Jen mechanik kterej rozdělá motor bude vědět jaký budou investice. Vzhledem k tomu že tvůj motor je 1.8VVC počítal bych taky tak 300-2000 EUR v závislosti na tom jak moc fatální ten dojezd bez vody byl. Kdbys byl býval měl klasickej K-series motor, mohlo to být za polovic(ta horní hranice, ne ta spodní).
Jinak mě zajímá ještě otázka(i když teď už nemá žádnej význam), když to auto bylo studený, jezdil jsi s ním šetrně a zahříval ho jen pomalu, nebo jsi divočil už od studenýho motoru(což pak většinou dopadá tak jak to dopadlo u tebe)?

Jinak mě zajímá ještě otázka(i když teď už nemá žádnej význam), když to auto bylo studený, jezdil jsi s ním šetrně a zahříval ho jen pomalu, nebo jsi divočil už od studenýho motoru(což pak většinou dopadá tak jak to dopadlo u tebe)?
- lubomir_herko
- Příspěvky: 15
- Registrován: ned srp 30, 2009 21:57
- Bydliště: Krupina, Slovenská republika
- Kontaktovat uživatele:
Re: ZR 160 těsnění hlavy válců
nene.. studeny motor som nevytacal.. aj tato nehoda sa stala cca po 30km jazdenia.. v piatok bude motor pravdepodobne rozobraty, budem vidiet nasledky.. dam vediet.. :/ zatial pekny den
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: ZR 160 těsnění hlavy válců
Je to neštěstí, holt špatná koupě.
Re: ZR 160 těsnění hlavy válců
No mě překvapuje, že to udělalo prakticky hned po koupi, to vypadá jako by předchozí majitel jen vyměnil olej a vyčistil nádržku aby se auta zbavil. Každopádně bych uvažoval o reklamaci případně spoluúčasti předchozího majitele na opravě.
- lubomir_herko
- Příspěvky: 15
- Registrován: ned srp 30, 2009 21:57
- Bydliště: Krupina, Slovenská republika
- Kontaktovat uživatele:
Re: ZR 160 těsnění hlavy válců
aby v tom bolo jasno, auto nenajazdilo len 30km.. autom som najazdil uz cez 600km.. len tato nehoda sa stala v ten den po prejdeni 30km.. reklamacia tiez neviem ci je mozna, kedze v servisnej knizke je pisana len vymena oleja, peloveho filtra a niekolko dalsich srand, ale bez peciatky servisu a podobne.. takze neviem ci to robili vobec v dunajskej strede, alebo len niekde v autodielni.. je to smola.. uvidim co sa bude dat robit.. kazdopadne do auta som sa zamiloval.. a nerad by som ho dal prec.. :/
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6976
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: ZR 160 těsnění hlavy válců
Abych trochu pozvednul naladu -- 73 tkm sice neni moc, ale je to MG ZR ... asi s tim nejezdil zadny andilek a tudiz se mohlo tesneni ozvat klidne uz ted, i kdyz bezne to byva az kolem 100 tkm. Neboj, tesneni opravis a pak si budes uzivat kvalit MG/Roveru naplno.
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: ZR 160 těsnění hlavy válců
Jojo jak říká Ander.
Re: ZR 160 těsnění hlavy válců
Přesně tak... a 600km je pořád jako nic.
Zkušené oko a ucho vytuší, že se něco děje... a auto prodá "včas".
Ale nenech se úplně zdivočet - většinou to motor "ustojí"!
K-motory tím trpí...
jen těch 6tis Kč je dost málo... protože potřebuješ nový šrouby a já vřele doporučuju vyměnit i vodní pumpu... většinou dostane tou hsutou směsí strašně zabrat.

Šroby jsou na tom nejdražší... ale když necháš původní, budeš měnit tak dlouho, až tu hlavu ohneš nebo zadřeš kliku...
Hodbně štěstí... a tomu ZR to neměj za zlý!
Asi mělo těžkej život... a za tu námahu to stojí.
Ven to z druhý strany: podle mý zkušenosti Tě to bude stát 10.ooo,- Kč. Při "normálním" zacházení se to nestane minimálně 100.oookm .. třeba mně se to stalo na 177.000km.
Takže to je 10hal na kilometr... to se tomu auto dá odpustit, ne? A navíc - který jiný auto má 160koní a jezdí za 7,5 až 8 litrů?
3teříš minimálně liutr na spotřebě... to je při dnešních cenách nějakých 28 halířů... takže jseš furt v plusu!

A všichni ti frajeři z common-railama sice jezdí za 5,5 až 6 litrů... ale na těch 100.ooo km mění rampu common-railu za 60tisíc Kč - takže vlastně jezdíš levněji, než ti s dieselem!

Zkušené oko a ucho vytuší, že se něco děje... a auto prodá "včas".
Ale nenech se úplně zdivočet - většinou to motor "ustojí"!
K-motory tím trpí...


Šroby jsou na tom nejdražší... ale když necháš původní, budeš měnit tak dlouho, až tu hlavu ohneš nebo zadřeš kliku...
Hodbně štěstí... a tomu ZR to neměj za zlý!
Asi mělo těžkej život... a za tu námahu to stojí.
Ven to z druhý strany: podle mý zkušenosti Tě to bude stát 10.ooo,- Kč. Při "normálním" zacházení se to nestane minimálně 100.oookm .. třeba mně se to stalo na 177.000km.
Takže to je 10hal na kilometr... to se tomu auto dá odpustit, ne? A navíc - který jiný auto má 160koní a jezdí za 7,5 až 8 litrů?
3teříš minimálně liutr na spotřebě... to je při dnešních cenách nějakých 28 halířů... takže jseš furt v plusu!

A všichni ti frajeři z common-railama sice jezdí za 5,5 až 6 litrů... ale na těch 100.ooo km mění rampu common-railu za 60tisíc Kč - takže vlastně jezdíš levněji, než ti s dieselem!

-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: ZR 160 těsnění hlavy válců
Havrane, nechej toho, vím že jsi proti těm BMW common railům ale ještě jsem tu nepotkal nikoho kdo by po 100 tisících měnil vstřiky. Možná jsem tu zatím moc krátce.
A možná je to tím že v rodině máme dva M47D motory z celkově tří aut.
Jo a mimochodem dneska zrovna jsme se s Anderem o tobě bavili, že bys to ani nebyl ty kdybys nepohanil nějakej motor kterej zrovna není Rover KV6 nebo Rover K-series.

Jo a mimochodem dneska zrovna jsme se s Anderem o tobě bavili, že bys to ani nebyl ty kdybys nepohanil nějakej motor kterej zrovna není Rover KV6 nebo Rover K-series.
