4.5 - skoro tech 5 litru (pri poctivem nechani vytect. Takze samozrejme brat 5 litrovku. Me vetsinou zbyde fakt na dne, tak 2-4 decy.
10W40 a za mne reknu - je vcelku uplne jedno jakou. Ten motor ma predepsanou nejakou hadam SJ nebo SL normu. Cokoliv co plni API SM nebo SN, je vic nez co bylo k dispozici tenkrat a pro co je motor navrzen.
"polo" a "plne" synteticky je zcela nic nerikajici a v dnesni dobe uz ciste marketingove oznaceni. Kdyz nekdo mluvi o tom jak on dava jedine plnou systentiku ... tak je to dycky trochu facepalm, protoze to dneska uz neni relevantni oznaceni a je to jenom marketingovej fluff. Termin fully synthetic totiz absolutne nic neznamena. 100% synthetic uz muze mit nejakou vahu ... ale..
https://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske- ... -syntetika
Do Kcek z me zkusenosti nema realny smysl lit cokoliv spesl. Ne ze by nebyly mezi oleji zadne rozdily, ale vic nez cokoliv ma vetsi vliv drzet olej na rozumne hladine, a pravidelna vymena. Ten treti faktor, jaky olej, uz hraje marginalni roli.
Kdyz maji v Lidlu v akci 5l 10W40ky za 299 kc, idealni volba. Je to olej od solidni nemecke rafinerie (jenom prebalenej jejich normalni olej), plni API SN. A v akci ho koupite i za 225 kc za 5 litru. K tomu za 85 kacek filtr (MANN nebo neco takoveho, neznackovej je sice o 20 kacek levnejsi, ale ...) a mate vymenu oleje na Roveru za 3 stovky. Ou je.
A nebo liju Total Quarz 7000, ten vyjde 5L lehce pres 4 stovky.
Ale cokoliv 10W40, SPI SM, SN, z normalnich znacek poslouzi uplne stejne.
Lit cokoliv "lepsiho" (cti drazssiho) ma smysl primarne jenom pro dobrej pocit. Ano, do CRXa taky daval "lepsi" olej, proste proto, ze tech par stovek navic, mi za ten dobrej pocit stoji, ale do R25ky, k tomu neni duvod. Ale pokud to tak nekdo ma s Roverem, samozrejme proc ne... muze to byt o zdibicek lepsi... mozna.... spis ne, ale pokud cloveku na danym aute zalezi natolik, ze je ochoten i vedome platit vic, za marginalni a pouze hypoteticke lepsi vlastnosti, tak dejme tomu.