Stránka 1 z 2
Vysoký volnoběh, pomalé padání otáček
Napsal: úte dub 19, 2016 16:12
od tommas
Zdravím všichni, snad se najde někdo, kdo bude znát odpověď.
Z ničeho nic mi asi před týdnem začalo zlobit mé ZR. Když auto nastartuji, tak je ještě vše ok a volnoběžné otáčky se ustálí na nějakých 1100 rpm (studený motor), stačí ale jedno přidání plynu a následně se vrátí na 1500, kde zůstanou a k těm 1100 pomalu klesnou až během následujících 30 - 60 vteřin. To stejné zůstává i po zahřátí motoru. Po delší cestě, kdy motor točil delší dobu více (dálnice, okreska) je po zařazení neutrálu, sešlápnutí spojky volnoběh klidně i kolem 1800 a stejný jev s pomalým klesáním se opakuje. Kromě toho se mi zdá, že auto/motor při každém puštění plynového pedálu cukne.
Nenapadá někoho příčina? Co zkontrolovat/vyčistit? Před tím, než se to stalo poprvé auto absolvovalo 3 hodinovou cestu po dálnici.
Spotřeba se dle měření nijak nezvýšila a tankuji jen aditivovanou 95 od Eurooilu nebo Molu, případně Vervu 100 na Benzině.
Na internetu jsem u podobných příznaků našel důvod ve škrtící klapce. ( o víkendu mám k dispozici zázemí, takže ji chci zkusit vyčistit, jestli není zanesená) Mne byť jsem laik napadá i třeba plynové lanko, když se to poprvé stalo po několika hodinách sešlápnutého plynového pedálu. Nebo je to úplná hloupost?
Napadá Vás něco jiného, čím by to mohlo být způsobeno?
Moc díky
Tomáš
Re: Vysoký volnoběh, pomalé padání otáček
Napsal: úte dub 19, 2016 16:39
od Trunda
Ano, je potřeba vyčistit vše kolem klapky, včetně volnoběžného ventilu. Taky není od věci resetovat adaptační hodnoty např. odpojení akumulátoru na nějakou dobu. Mimochodem proč hledáš kde na internetu a nehledáš zde... řešilo se to tu tisíckrát

Re: Vysoký volnoběh, pomalé padání otáček
Napsal: úte dub 19, 2016 16:58
od tommas
Díky za tak rychlou odpověď. Hledal jsem samozřejmě i tady ale nějak mi odpovědi nepřišly dostačující, tak proto i jinde.

Nakonec jsem stejně musel ale položit dotaz takto.
Jinak ještě možná hloupá otázka, ale po delším odpojení baterky bude normálně fungovat ovladač dálkového zamykání nebo je potřeba jej nějak spárovat?
Re: Vysoký volnoběh, pomalé padání otáček
Napsal: úte dub 19, 2016 17:10
od Trunda
Jen několikrát pomačkáš tlačítka na ovladači....
Hledej tu výraz "volnoběžný ventil". S diakritikon, bez, ...
Re: Vysoký volnoběh, pomalé padání otáček
Napsal: úte dub 19, 2016 22:33
od roverix
Já na klapce po jejím vyčištění pootočil pružiny. A bylo po problému. Po zahřátí motoru se klapka zdánlivě vrátila na doraz. Ale i ten chybějící necelý milimetr udělal 1000 otáček navíc.
Re: Vysoký volnoběh, pomalé padání otáček
Napsal: stř dub 20, 2016 8:59
od wrabesek
mě na R200 pomohlo vyčistit ten volnoběžný ventil, byl černej jak afrika

Ale já měl čistou klapku.. Ale co píšou všichni ostatní taky může být příčina, takže celý sání vyčisti a možná nějaký WD nebo něco na pružinku u klapky atd..
Re: Vysoký volnoběh, pomalé padání otáček
Napsal: stř dub 20, 2016 11:56
od tommas
Díky moc za další odpovědi.

V sobotu to zkusím celé pročistit a snad to pomůže.
Re: Vysoký volnoběh, pomalé padání otáček
Napsal: stř dub 20, 2016 13:17
od Pítrs
Dobrý den.
Například takhle (jen ukázka, tu autodílnu neznám), pro ilustraci:
https://www.youtube.com/watch?v=XlqU-OiQteM
Pro další provoz je velmi vhodné užívat aditiva do paliva (vyjde to levněji, než kupovat aditivovaná paliva, byť např. Verva 100 je skutečně super).
P.S. Ještě dotaz na zkušenější kolegy- co možné přisávání falešného vzduchu v sacím potrubí?
Re: Vysoký volnoběh, pomalé padání otáček
Napsal: stř dub 20, 2016 13:24
od Trunda
No to ale jaksi v tomto případě je úplně jedno... protože to sání je špinavé hlavně od oleje z přefuků motoru a na to ti žádné aditivum nepomůže

Prostě jednou za uherský rok se hodí to rozebrat a vyčistit.
Re: Vysoký volnoběh, pomalé padání otáček
Napsal: stř dub 20, 2016 19:53
od GeneHawkins
Aniž bych zpochybňoval klapku, tak další adept je váha vzduchu.
Re: Vysoký volnoběh, pomalé padání otáček
Napsal: sob dub 23, 2016 23:05
od tommas
Tak dnes vše vyřešeno.
Pří včerejší cestě tedy byla ještě větší zoufalost než předtím, protože po hodinové cestě po dálnici s motorem neustále vytočeným kolem 4000 jsem dojel kolonu, kde po zastavení a zařazení neutrálu se otáčky nejdříve ustálily na 2000 a následně se samy zvedaly ke 4 a zpět. Stačilo znovunastartování a už se neopakovalo.
No dnes jsme se dostali ke klapce a přiznám se, že jsem se až styděl, co bylo nakonec problémem a nedokážu 100% říct, jestli tento problém byl celou dobu. Dnes jsme tedy začali čistěním klapky a všeho okolo, kdy klapka dá se říct byla úplně v pohodě a čistá, to samé i lanko. Nicméně při utěsnění klapky motor "nezdechnul". A obratem zjištěno proč. Úplně mi chyběla jedna z hadiček, kterou motor nasával vzduch. Vše tedy vyřešeno jinou, která byla upravena tak aby seděla a nyní je již vše zase ok. Jen mi teda není jasné, že "odpadla" takhle na obou stranách a vůbec si nejsem jistý, že tam tedy chyběla už před týdnem, kdy jsem se v motoru díval poprvé. Níže přikládám jen pro zajímavost i foto. Každopádně díky všem za pomoc.

Re: Vysoký volnoběh, pomalé padání otáček
Napsal: ned dub 24, 2016 7:46
od Trunda
To vypadá jak uhryzané od kuny... Nelezou ti tam? Mimochodem to vede do regulatoru tlaku paliva na liště, tak to asi mohlo ovlivnit i spotřebu.
Re: Vysoký volnoběh, pomalé padání otáček
Napsal: čtv zář 07, 2017 19:37
od b1da
Zduř, mám problém s pomalým padáním otáček, když motor vytočím např. do 6 tisíc tak to pomalu leze dolů. Klapka vypadá čistě. Uvažoval jsem jestli to nemůže způsobovat že někde přisává vzduch.. nemáté s tím někdo zkušenosti ?? Jinak volnoběh drží v pohodě

Re: Vysoký volnoběh, pomalé padání otáček
Napsal: čtv zář 07, 2017 20:04
od lenham3
Krokovy motorek volnobehu

Re: Vysoký volnoběh, pomalé padání otáček
Napsal: čtv zář 07, 2017 20:18
od b1da
Zkusím se na něho podívat a vyčistit
