MG ZS 180 mk1 (Conversion T16)

Odpovědět
J0hny
Příspěvky: 2114
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Králův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZS 180 mk1 (Conversion T16)

Příspěvek od J0hny » pon led 06, 2014 22:24

Nojooo, mělo to tak bejt ale původně ZSo nebylo :D Každopádně vrátit origo vejfuk na Turbáka jde vždycky :)
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 220Ti RF
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,620Ti,420SDi,ZS180]

mastemace
Příspěvky: 191
Registrován: čtv kvě 03, 2012 19:11
Bydliště: Český Těšín

Re: MG ZS 180 mk1 (Conversion T16)

Příspěvek od mastemace » úte led 07, 2014 11:09

Trochu odbocka, otazka laika: proc menit sestivalec za ctyr s turbem? jestli jsem se dobre dival, tak kv6 ma mirne vetsi kroutak a jen o 20 koni mene, ale atmosferickych. je v planu novy motor nejak vice tunit, nebo ma prednost, ktera mi utekla?
Rover 214Si 1997 (prodáno) | Rover 25 2.0td MKII 2005 (prodáno) | MG ZR 160 2003 (prodáno) | Toyota Prius 2008 :)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17976
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZS 180 mk1 (Conversion T16)

Příspěvek od Trunda » úte led 07, 2014 11:18

No dovolím si částečnou odpověď .... KV6 je bohužel motor, který má špatný potenciál pro jakékoli další úpravy a to tak špatný, že je prakticky nedostupná jakákoli úprava, která by se finančně trošku vyplatila. Kdežto u T-Series v turbu je ten potenciál nesrovnatelně a dokonce několikanásobně větší a to za zlomkovou cenu. Řekl bych, že to je hlavní faktor... navíc KV6 konstrukčně není myslím zrovna motor, který dobře snese závodní režim.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Petr.stefl
Příspěvky: 504
Registrován: sob říj 20, 2007 22:21
Bydliště: Studená

Re: MG ZS 180 mk1 (Conversion T16)

Příspěvek od Petr.stefl » úte led 07, 2014 12:51

Taky jsem o tom přemýšlel proč dávalo MG jako originál do ZS-a motor KV6, když se tam zase tolik nehodí? Jediné co mi vychází je, že šlo o emise, protože T-serie už prostě byla v té době zastaralá, ikdyž výkonově neuvěřitelná?
Bývalá auta: Rover 45, MG ZS 180, Mazda 6, Mazda 6 MPS, Mazda 3 BL
MG ZS 180 a Mazda 6 GJ

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17976
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZS 180 mk1 (Conversion T16)

Příspěvek od Trunda » úte led 07, 2014 13:00

Tak není to zas tak, že by to KV6 v tom bylo zlé... pro anglány, kteří mají takový styl aut rádi (ostré varianty civilních modelů), je to celkem pěkná kombinace. Ale opravdu to otázka je, proč ne VVC, nebo 1.8 turbo, potažmo když pak ZSo s turbo K-Series jezdilo závody cestovních vozů....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Petr.stefl
Příspěvky: 504
Registrován: sob říj 20, 2007 22:21
Bydliště: Studená

Re: MG ZS 180 mk1 (Conversion T16)

Příspěvek od Petr.stefl » úte led 07, 2014 13:10

Treba v tom hrálo roli BMW, které V6 prosadilo? Nebo proste v te době jeste 1,8T neměli hotovou a VVC bylo slabý na ZS. A 2,0T se uz nevyrabel
Bývalá auta: Rover 45, MG ZS 180, Mazda 6, Mazda 6 MPS, Mazda 3 BL
MG ZS 180 a Mazda 6 GJ

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 16:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: MG ZS 180 mk1 (Conversion T16)

Příspěvek od Karel825 » úte led 07, 2014 14:36

No zase z druhé strany, kdyby pokračoval Rover v úpravě T motoru z důvodu emisí a provedl jeho originální zástavbu do ZS, tak by dnes neměl Johny co stavět, takže z tohoto úhlu pohledu je KV6 vlastně dobrým počinem :lol: Ale jelikož tento motorKV6 neznám, tak nemůžu hodnotit jeho projev, ale o jeho slabinách se všeobecně ví :(
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17976
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZS 180 mk1 (Conversion T16)

Příspěvek od Trunda » úte led 07, 2014 15:08

No, tam ale opravdu šlo zřejmě o fakt, že T-Series už byl koncepčně zastaralý a musel by v podstatě vzniknout úplně nový motor... jde o to, že litinový blok u benzínového motoru v té době už asi nebyl úplně in a nemělo smysl investovat do inovace (výrobně to problém být nemohl, protože diesel má ten samý blok)...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 16:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: MG ZS 180 mk1 (Conversion T16)

Příspěvek od Karel825 » úte led 07, 2014 15:13

No jo pokrok a prd nezastavíš :!:
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6970
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZS 180 mk1 (Conversion T16)

Příspěvek od AnderN » úte led 07, 2014 15:32

Koncepčně, nebo konstrukčně? Řekl bych, že T-series koncepcí (zážehový čtyřválec 2.0 přeplňovaný turbodmychadlem s výkonem kolem 200 k) předběhl svou dobu. Rover jej vyráběl od 1992, zatímco konkurence se k podobné koncepci propracovala tak o 10 let později (např. Octavia II RS). Konstrukce byla zastaralá zřejmě tím litinovým blokem, ale to by přece nemusel být tak velký problém, stejně jako implementace přímého vstřikování a ten motor mohl v klidu pokračovat dodnes.

Ani BMW v tomto asi žádnou roli nehrálo ... auto je konstrukce Honda/Rover a motor KV6 je čistý Rover. Kdyby do toho kafralo BMW, tak by se pod kapotu dostal nějaký řadový 6-válec (nevejde se) nebo diesel z Mnichova jako v případě R75/ZT ale i diesel v ZS byl přece Rover L-series.

Beru to tak, že 25KV6 byl v té době největší/nejsilnější motor Rover (T-series skončila v 1999).
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17976
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZS 180 mk1 (Conversion T16)

Příspěvek od Trunda » úte led 07, 2014 16:12

Myšleno samozřejmě konstrukční koncept ;-) - litinový blok, hliníková vana, hlava... v té době už bylo běžné mít komplet z hliníku a váhový rozdíl je tam celkem nezanedbatelný...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 16:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: MG ZS 180 mk1 (Conversion T16)

Příspěvek od Karel825 » úte led 07, 2014 16:18

No pokud to udělali z důvodu materiálů, tak se jim to moc nevyplatilo, protože KV6 parametrově T-series v ničem nepřekonala, bohužel. Naštěstí máme Johnyho s jeho projektem, který to zkusil a zdá se, že se povedlo :-D Ohledně váhy jsem to psal už včera, že jsem zvědav jak to vyjde. :!:
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 16:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: MG ZS 180 mk1 (Conversion T16)

Příspěvek od Karel825 » úte led 07, 2014 17:07

Jen mě tak napadlo najít porovnání vah u řady 800,kde se oba motory dávaly, ale zde je to trochu ovlivněno jiným typem převodovky manuál vs automat rozdíl je 20 kg :wink:
http://www.cars-data.com/cz/rover-820-ti-specs/41387
http://www.cars-data.com/cz/rover-825-si-specs/41388
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17976
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZS 180 mk1 (Conversion T16)

Příspěvek od Trunda » úte led 07, 2014 17:19

No to je teda pěkné.... bych trošku čekal opak, už proto, že bych neřekl, že automatická převodovka by byla lehčí jak PG1.... nicméně těm údajům taky těžko věřit, protože on při tom vážení mohl být taky citelný rozdíl ve výbavě. A to klidně těch dvacet kilo rozdíl ty serepetičky udělat mohly....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 16:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: MG ZS 180 mk1 (Conversion T16)

Příspěvek od Karel825 » úte led 07, 2014 17:38

Jasně je to potřeba brát trochu s rezervou, ale třeba u mého auta píší 1185 kg a mám 1200 kg, ovšem naše mostová váha má dílek pro svou toleranci právě 20 kg. :-D
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

Odpovědět