MG ZS 180 mk1 (Conversion T16)
-
- Příspěvky: 2114
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: MG ZS 180 mk1 (Conversion T16)
Nojooo, mělo to tak bejt ale původně ZSo nebylo Každopádně vrátit origo vejfuk na Turbáka jde vždycky
Re: MG ZS 180 mk1 (Conversion T16)
Trochu odbocka, otazka laika: proc menit sestivalec za ctyr s turbem? jestli jsem se dobre dival, tak kv6 ma mirne vetsi kroutak a jen o 20 koni mene, ale atmosferickych. je v planu novy motor nejak vice tunit, nebo ma prednost, ktera mi utekla?
Rover 214Si 1997 (prodáno) | Rover 25 2.0td MKII 2005 (prodáno) | MG ZR 160 2003 (prodáno) | Toyota Prius 2008
Re: MG ZS 180 mk1 (Conversion T16)
No dovolím si částečnou odpověď .... KV6 je bohužel motor, který má špatný potenciál pro jakékoli další úpravy a to tak špatný, že je prakticky nedostupná jakákoli úprava, která by se finančně trošku vyplatila. Kdežto u T-Series v turbu je ten potenciál nesrovnatelně a dokonce několikanásobně větší a to za zlomkovou cenu. Řekl bych, že to je hlavní faktor... navíc KV6 konstrukčně není myslím zrovna motor, který dobře snese závodní režim.
- Petr.stefl
- Příspěvky: 504
- Registrován: sob říj 20, 2007 22:21
- Bydliště: Studená
Re: MG ZS 180 mk1 (Conversion T16)
Taky jsem o tom přemýšlel proč dávalo MG jako originál do ZS-a motor KV6, když se tam zase tolik nehodí? Jediné co mi vychází je, že šlo o emise, protože T-serie už prostě byla v té době zastaralá, ikdyž výkonově neuvěřitelná?
Bývalá auta: Rover 45, MG ZS 180, Mazda 6, Mazda 6 MPS, Mazda 3 BL
MG ZS 180 a Mazda 6 GJ
MG ZS 180 a Mazda 6 GJ
Re: MG ZS 180 mk1 (Conversion T16)
Tak není to zas tak, že by to KV6 v tom bylo zlé... pro anglány, kteří mají takový styl aut rádi (ostré varianty civilních modelů), je to celkem pěkná kombinace. Ale opravdu to otázka je, proč ne VVC, nebo 1.8 turbo, potažmo když pak ZSo s turbo K-Series jezdilo závody cestovních vozů....
- Petr.stefl
- Příspěvky: 504
- Registrován: sob říj 20, 2007 22:21
- Bydliště: Studená
Re: MG ZS 180 mk1 (Conversion T16)
Treba v tom hrálo roli BMW, které V6 prosadilo? Nebo proste v te době jeste 1,8T neměli hotovou a VVC bylo slabý na ZS. A 2,0T se uz nevyrabel
Bývalá auta: Rover 45, MG ZS 180, Mazda 6, Mazda 6 MPS, Mazda 3 BL
MG ZS 180 a Mazda 6 GJ
MG ZS 180 a Mazda 6 GJ
Re: MG ZS 180 mk1 (Conversion T16)
No zase z druhé strany, kdyby pokračoval Rover v úpravě T motoru z důvodu emisí a provedl jeho originální zástavbu do ZS, tak by dnes neměl Johny co stavět, takže z tohoto úhlu pohledu je KV6 vlastně dobrým počinem Ale jelikož tento motorKV6 neznám, tak nemůžu hodnotit jeho projev, ale o jeho slabinách se všeobecně ví
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!
Re: MG ZS 180 mk1 (Conversion T16)
No, tam ale opravdu šlo zřejmě o fakt, že T-Series už byl koncepčně zastaralý a musel by v podstatě vzniknout úplně nový motor... jde o to, že litinový blok u benzínového motoru v té době už asi nebyl úplně in a nemělo smysl investovat do inovace (výrobně to problém být nemohl, protože diesel má ten samý blok)...
Re: MG ZS 180 mk1 (Conversion T16)
No jo pokrok a prd nezastavíš
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6970
- Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: MG ZS 180 mk1 (Conversion T16)
Koncepčně, nebo konstrukčně? Řekl bych, že T-series koncepcí (zážehový čtyřválec 2.0 přeplňovaný turbodmychadlem s výkonem kolem 200 k) předběhl svou dobu. Rover jej vyráběl od 1992, zatímco konkurence se k podobné koncepci propracovala tak o 10 let později (např. Octavia II RS). Konstrukce byla zastaralá zřejmě tím litinovým blokem, ale to by přece nemusel být tak velký problém, stejně jako implementace přímého vstřikování a ten motor mohl v klidu pokračovat dodnes.
Ani BMW v tomto asi žádnou roli nehrálo ... auto je konstrukce Honda/Rover a motor KV6 je čistý Rover. Kdyby do toho kafralo BMW, tak by se pod kapotu dostal nějaký řadový 6-válec (nevejde se) nebo diesel z Mnichova jako v případě R75/ZT ale i diesel v ZS byl přece Rover L-series.
Beru to tak, že 25KV6 byl v té době největší/nejsilnější motor Rover (T-series skončila v 1999).
Ani BMW v tomto asi žádnou roli nehrálo ... auto je konstrukce Honda/Rover a motor KV6 je čistý Rover. Kdyby do toho kafralo BMW, tak by se pod kapotu dostal nějaký řadový 6-válec (nevejde se) nebo diesel z Mnichova jako v případě R75/ZT ale i diesel v ZS byl přece Rover L-series.
Beru to tak, že 25KV6 byl v té době největší/nejsilnější motor Rover (T-series skončila v 1999).
Re: MG ZS 180 mk1 (Conversion T16)
Myšleno samozřejmě konstrukční koncept - litinový blok, hliníková vana, hlava... v té době už bylo běžné mít komplet z hliníku a váhový rozdíl je tam celkem nezanedbatelný...
Re: MG ZS 180 mk1 (Conversion T16)
No pokud to udělali z důvodu materiálů, tak se jim to moc nevyplatilo, protože KV6 parametrově T-series v ničem nepřekonala, bohužel. Naštěstí máme Johnyho s jeho projektem, který to zkusil a zdá se, že se povedlo Ohledně váhy jsem to psal už včera, že jsem zvědav jak to vyjde.
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!
Re: MG ZS 180 mk1 (Conversion T16)
Jen mě tak napadlo najít porovnání vah u řady 800,kde se oba motory dávaly, ale zde je to trochu ovlivněno jiným typem převodovky manuál vs automat rozdíl je 20 kg
http://www.cars-data.com/cz/rover-820-ti-specs/41387
http://www.cars-data.com/cz/rover-825-si-specs/41388
http://www.cars-data.com/cz/rover-820-ti-specs/41387
http://www.cars-data.com/cz/rover-825-si-specs/41388
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!
Re: MG ZS 180 mk1 (Conversion T16)
No to je teda pěkné.... bych trošku čekal opak, už proto, že bych neřekl, že automatická převodovka by byla lehčí jak PG1.... nicméně těm údajům taky těžko věřit, protože on při tom vážení mohl být taky citelný rozdíl ve výbavě. A to klidně těch dvacet kilo rozdíl ty serepetičky udělat mohly....
Re: MG ZS 180 mk1 (Conversion T16)
Jasně je to potřeba brát trochu s rezervou, ale třeba u mého auta píší 1185 kg a mám 1200 kg, ovšem naše mostová váha má dílek pro svou toleranci právě 20 kg.
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!