Vítej

No, ještě jsem to tu nikdy neudělal, ale všechno je jednou poprvé a tak na dotaz, kde servisovat v severních Čechách mám jednu možnou radu - přestěhuj se

... no, dělám si srandu, ale bohužel v tom kraji tedy nevím dnes o nikom, komu by se dal svěřit servis KV6 motoru. Takže koukni do sekce Servis a vyber si mezi Prahou (Mareda), Berounem (J0hny), Táborem (Zakar), Otrokovicemi (Lenham), Olomouc (Mirda)....
Asi tak.... skoro by se nechtělo věřit, že v autě jsou po dvaceti letech původní rozvody. Kor jestli je to dotažné s Německa, tak bych čekal, že v těch minimálně posledních deseti letech to měl někdo, kdo s tím neměl koule jezdit na historických rozvodech.
Tedy s čím bych začal a to asi lze spáchat s jakýmkoli rozumným mechanikem.....
Sundat kryt rozvodů tak, aby se dalo kouknout na řemen a minimálně vizuálně posoudit, jestli řemen není nějak načatý, ztvrdlý, ideálně, jestli na něm nepůjdou přečíst nějaké informace, z kterých by se dal jeho původ určit.
Vyměnit olej a filtr za nějaký kvalitnější. Dát platinové svíčky (klasické v motoru nevydrží).
Ideálně zkusit pro jistotu přeměřit tlaky na válcích, jestli tam není na některém nějaký odlišný extrém.
Ideálně zajet k někomu na slušnější diagnostiku, kterou bude schopný prověřit funkčnost VIS motorků na sání (důležité, aby sání bylo v pořádku - někdy může jít rachot z něho v případě, že jsou vymleté čepy klapek).
.... a pak bych s tím slušně jezdil a sledoval co dělá chladící kapalina (pokud se ztrácí, tak problém s termostatem, nebo těsněním pod hlavou - to vy se objevovalo kapučíno pod víčkem oleje) a jak rychle ubývá oleje. Pokud je potřeba olej dolívat častěji, tak je to jasnačka - vydřené písty a vzhledem k tomu, že zásoby náhradních motorů jsou nulové,, tak v tom případě by šlo buď o anabázi s pořízením nového motoru z Číny, nebo kompletní přestavbu (díly se z Číny/UK sehnat dají). Samozřejmě pokud to dolévání není v míře dalších 5l za cyklus, tak se s tím jezdit dá a holt se musí hladina hlídat. Ale motor přichází o výkon a smrt se blíží....