Projekt MG ZS 180

Odpovědět
Uživatelský avatar
Petr.stefl
Příspěvky: 484
Registrován: sob říj 20, 2007 22:21
Bydliště: Studená

Projekt MG ZS 180

Příspěvek od Petr.stefl » ned kvě 01, 2022 21:48

Hlásím návrat do rodiny mir:
Koupil jsem MG ZS 180 car::
IMG_9645.JPEG
Je to již přes 10 let co jsem podobné ZS-o vlastnil a netušil jsem, že se k němu ještě vrátím.
Nyní jsem dospěl do fáze, kdy máme doma slušné rodinné auto o které rád pečuji, ale je každý den v provozu a je to těžké.
Touha mít naleštěné auto v garáži, nevyjet s ním za deště, v zimě odstavit úplně, mě delší dobu dráždila.
Při dnešní nejistotě kam investovat peníze, je auto alespoň hmotná věc, která může dělat radost.
Nemohl jsem koupit ledajaké auto, musí být něčím jiné/vzácné a tak jsem začal koukat prve na Hondu Accord Type-r, pak na Mazdu 6 MPS a až pak jsem si vzpomněl na MG...
MG ZS musí být v modré s velkým křídlem, říkal jsem si... No to nějak nevyšlo (fotka) rozhodoval totiž celkový stav.

Koupil jsem tedy stříbrné ZS 2,5l KV6, r.v. 2003, najeto 164.000km, původem z DE a já ho teď dovezl z SK.
Jedná se o velmi zachovalý původní stav, kdy ho majitel používal spíš na cestování a ne na tuning a řádění na okruhu.
Nazval jsem téma PROJEKT, jelikož budu postupně (dlouhodobě) auto dávat do maximálně možného perfektního stavu, budu s ním jezdit minimálně a renovace bude záležet na volném času, financích a co snese manželka :-D

Auto potřebuje pořádně naleštit, vypucovat, odstranit pár míst s počínající korozí (je jich opravdu málo na ten věk), nechat nově potáhnout stropnici a výplně dveří, zrenovovat řidiče sedačku a takové veškeré bolesti ZS (výfuk, brzdy, řazení, klima...)

Potřeboval bych zatím pár rad:
Vím, že se to tady mele stále dokola, ale předchozí majitel lil do motoru delší dobu olej 5w30 Mobil 1 ESP (ACEA C2/C3, API SN/SM) s autem teď budu jezdit opravdu minimálně, mám ho tam nechat (byl měněný maximálně před 2000km a 1/2 rokem) nebo vyměnit hned a nejlépe za 10w40 A3/B4 jsou teď myslím?
Mám děravý střední díl výfuku, má cenu kupovat nový Bosal? (Walker tenkrát myslím moc neseděl) Nebo si nechat dovézt z Anglie něco kvalitnějšího, od Lehmana stále tam jezdí?
Občas zůstávají viset otáčky motoru při jízdě, po lehkém ťuknutí do pedálu plynu spadnou, potenciometr plynu majitel ještě stihl vyměnit, ale nezměnilo se nic, může to být lankem nebo je potřeba kouknout na klapku?
Jako na mém bývalém je lehce zasraný vzduchový filtr od oleje ze sání, tenkrát jsem to vyřešil Oilcatchtankem, je to řešení? Nikde to moc nevidím, že by to na KV6 automaticky každý montoval.
mir:
Bývalá auta: Rover 45, MG ZS 180, Mazda 6, Mazda 6 MPS, Mazda 3 BL
MG ZS 180 a Mazda 6 GJ

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6850
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt MG ZS 180

Příspěvek od AnderN » pon kvě 02, 2022 12:02

Ahoj, to je panečku návrat ztraceného syna klubu :!:

Asi nejsem ten nejpovolanější, to se určitě ozvou majitelé KV6, ale k některým bodům bych se krátce vyjádřil:

Pokud jde o olej, tak bych vyhodil ten, co tam nepatří (nesplňuje specifikaci?), motor propláchl a dal tam olej, který tam patří. Pak už asi nemusíš striktně měnit každý rok, když auto bude více méně stát, protože ten olej jistě nebude tak rychle degradovat. Ale to uvážíš sám. Jde jednak o km, ale taky o počty startů, kdy se olej zahřeje na provozní teplotu a zase zchladne. Mám auto, které najede ročně asi tak 150 km na pár startů, tak tam to taky nehrotím a vyměňuju "jednou za gottwaldovu pětiletku".

Výfuk jsem řešil na R25 s motorem 1.8 a převodovkou CVT. Tady problém něco sehnat, Bosal/Walker jsou spíš nouzovka. Nakonec jsem od rimmerů objednal Klarius (středový i koncový), který má prvovýrobní kvalitu, stojí nějakou tu zlatku, ale pokud si auto hodláš nechat, tak se to podle mě vyplatí. Nevím, jak s dostupností dílů na ZS180, mrkni a uvidíš.

Lenham se ozve sám, ale co jsme mluvili o nějakém potenciálním dovozu věcí před pár měsíci, tak to moc růžově neviděl.

Odlučovač oleje řešil před pár lety Trunda na svém ZT. Projdi jeho vlákno zhruba odtud: viewtopic.php?f=14&t=8544&p=143701&hili ... 8D#p143701

Tak ještě jednou -- vítej zpět a doufám, že se taky ukážeš na nějakém srazu ;) :!: car:: mir:
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 150.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 40.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 10.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
Petr.stefl
Příspěvky: 484
Registrován: sob říj 20, 2007 22:21
Bydliště: Studená

Re: Projekt MG ZS 180

Příspěvek od Petr.stefl » pon kvě 02, 2022 16:43

Díky za info o výfuku, to se hodí. Když už budu něco měnit, tak právě na tom nechci šetřit (rozumně myslím, zase za nesmysl to dávat taky nebudu :-D ), abych to za chvíli nemusel kupovat znovu...

Jo rád bych se zase koukl na nějaký sraz, ani nevím kolik lidí už odpadlo... nebo začnou členové přibývat, když teď bude MG zase na českém trhu? :lol:
Bývalá auta: Rover 45, MG ZS 180, Mazda 6, Mazda 6 MPS, Mazda 3 BL
MG ZS 180 a Mazda 6 GJ

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17722
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Projekt MG ZS 180

Příspěvek od Trunda » úte kvě 03, 2022 16:17

Jé, ahoj Peťo :-) Vítej zpět, marnotratný synu ;-)

Olej.... nevím, ale nevidím důvod tam lít něco jiného. Ale jestli je to vysloveně nějak zle, to zas takové experti tady asi nejsme :-)

Výfuk.... přesně tak, doporučuji Klarius, který se někdy dá sehnat na Německém eBay a pak nemusíš platit clo.
Na druhou stranu, zkus pohledat, ale tudle tu kdosi posílal nějaké stránky z UK, kde se znova objevily Janspeed výfukové díly na MG, jestli by se nedalo pořídit rovnou něco nerezového. Na takto dlouhodobou údržbu auta jsou ty plechové výfuky fakt vopruz, protože ti v tom po zaparkování zůstane voda vyhnije to zevnitř, aniž bys s tím něco najezdil.
Navíc si dej pozor na správný průměr trubky. To, co se tu dá koupit, byť pod hlavičkou ZS180, bude mít slabší průměr na 1.8, nebo 2.0 .... tak ať si to neudusíš ;-)

OCT... nevím.... možná i jo, jen to chce pořídit nějaký inteligentní řešení a ne nic levného z Číny. Musí to mít přepážky, nerezovou drátěnku, jinak to z toho bude profukovat dál.... Navíc ty levné mohou v sobě mít rádoby nerez drátěnku, který jen tak vypadá a ta se tam pak rozpadne a nechceš, aby si to pak z ní nabralo do motoru špony.
Jinak motor s nevydřenými písty a kroužky by měl oleje házet fakt minimum, tak, že by se to nemuselo ani řešit. uvidíš taky jak změna oleje změní házení oleje, což dost možná ano. Ale bohužel vydřené písty jsou chorobou KV6, takže toto je potřeba si pohlídat. Naštěstí v Číně se KV6 vyráběla myslím do roku 2018, takže pajšl se dá poskládat komplet nový.

Jo a asi kup nový volnoběžný ventil. Tedy nejprve vše zkusit vyčistit, prověřit chod klapky a pokud to nezabere, tak volnoběžný ventil by snad měl pomoct

A opět.... hodí se koukat k číňanům.... dost věcí se dá kolem motoru u nich sehnat za hubičku včetně VIS motorků ;-)

Koukni do seznamů srazů http://www.roverclub.cz/bb3/viewtopic.php?f=3&t=11684 a vyber si. Dost se to koronou zredukovalo, ale na Tvarůžku bude určitě hromada známých tváří, tak neměj obav..... byť my tam bohužel nebudeme. Letos to vypadá, že se nikam nedostaneme, protože jak přes koronu se nikdo moc "nerodil, neženil a neumíral", tak letos se všichni můžou zbláznit :lol:
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Petr.stefl
Příspěvky: 484
Registrován: sob říj 20, 2007 22:21
Bydliště: Studená

Re: Projekt MG ZS 180

Příspěvek od Petr.stefl » stř kvě 04, 2022 18:01

No jo já sem chodil často a koukal co je nového, hlavně tedy ty jsi mě bavil.... :) ale že se takto vrátím jsem netušil :-D

S olejem taky nevím, když teď budou jen kratší trasy, tak by řidší olej vadit nemusel, ale je tam v C2/C3 a to mi připadá, že je špatně, jelikož čím novější a "ekologičtější" olej tím poslední dobou spíš hůř :-D

Výfuk: Koukal jsem u Rimmerů, že by snad byl originál, ale výrobce tam nepíšou. Navíc je to tam tak divně označeno jako K series- MG ZS - 2000cc, přitom je to v sekci V6, je možné jim poslat s dotazem, jestli to pasuje podle VIN?
Kolik bude cca CLO? někde jsem četl, že se platí až nad 150£ ?

OCT ještě nevím, ale asi čím méně se bude jezdit, tím více tam oleje bude. Teď to tak tragické není, pouze orošené, jen když dám nový filtr tak mi bude líto, že bude hned zašpiněný.
IMG_9627.JPEG
Co říkáš na tento?
https://www.joom.com/cs/products/5cfb6e ... 01018935a3

No na srazy to letos ještě nevidím, myslím, že dám auto prve trochu dokupy, je potřebu udělat výfuk, zadní komplet brzdy, orezlá místa, tapecírungy, sedačku řidiče poladit, atd.

užívám si, že je na vše čas, že nemusím řešit situaci, aby auto bylo druhý den pojízdný :-D

Ale jinak to celkem zatím ujde :)
IMG_9587.JPEG
Bývalá auta: Rover 45, MG ZS 180, Mazda 6, Mazda 6 MPS, Mazda 3 BL
MG ZS 180 a Mazda 6 GJ

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17722
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Projekt MG ZS 180

Příspěvek od Trunda » stř kvě 04, 2022 19:19

No je to sice v sekci MG, ale oni tam mají nacpané i věci pro R45... takže jestli tam je 2000ccm, tak to bude pro dvoulitrové V6 a tudíž slabší průměr. Na Rimmery bych se vykašlal...
Levná varianta - https://www.ebay.com/itm/173491842238?e ... Sw89Jbf6s3
Nerez varianta - https://www.ebay.com/itm/333599498506?h ... SwqtRevpgS

ebay řeší importní poplatky a už by se to pak nemělo clít.

To OCT nevím.... nezdá se mi to a je to moc levné. Navíc jakýsi číňan..... proč ne rovnou z Aliexpressu a hledáš to přes jakési překupnické stránky, které si na to přirazí nemalou částku? :-) ...... https://www.aliexpress.com/item/1005001 ... 4877%7Csea ..... je to cosi malého.....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Petr.stefl
Příspěvky: 484
Registrován: sob říj 20, 2007 22:21
Bydliště: Studená

Re: Projekt MG ZS 180

Příspěvek od Petr.stefl » stř kvě 04, 2022 19:46

Mně jde momentálně o to abych vybral co nejpřesněji a pak budu hledat kde to koupit nejrozumněji.

https://rimmerbros.com/Item--i-GRID003507

Originál by měl být WCE105270SLP, to zase špatná cena není si myslím

U nerezu se pouze bojím, aby to pasovalo, protože to budu pak případně špatně navařovat.

Ten OCT jsem posílal, aby ses podíval na provedení, hledám to přes google podle obrázků jaké jsou varianty, až pak následně kde to koupit :)
Bývalá auta: Rover 45, MG ZS 180, Mazda 6, Mazda 6 MPS, Mazda 3 BL
MG ZS 180 a Mazda 6 GJ

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17722
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Projekt MG ZS 180

Příspěvek od Trunda » stř kvě 04, 2022 20:11

Tak podle katalogu Klariusu to je opravdu on ten středový díl a kupodivu byl shodný pro 1.8 i 2.5 ....

Snímek obrazovky 2022-05-04 v 21.01.03.png

.... jo, cena vypadá dobře i s nějakými procenty navíc za clo. Jen to poštovné nemají zrovna veselé a hodí se toho přihodit víc.
No tak kdybys šel do nerezu, tak samozřejmě i se zadním dílem. Pak by s napasováním nebyl problém. A to, že už to do smrti nebudeš muset řešit, nebude tě štvát, že je to ohnilé... za ty peníze to stojí. Jako časem to může uvnitř vyhnít, ale u toho Piperu se holedbají, že to je komplet nerez, tak třeba by to mohlo být nesmrtelné. Já mám na ZRu Janspeed a tedy ostudy přírubu udělali z obyč oceli, takže ta už je tragická a hlavně i vnitřní perforované trubky jsou z blata a už jsou rozsypané, takže zvenčí je to pořád nádhera, ale funkčně už to prostě žádné tlumení nemá :-D

To OCT fakt nevím... musíš hledat podle doporučení a nějakých reálných fotek. KV6 dejchá fakt hodně a tak malá nádoba nebude dělat dobrotu.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2104
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Projekt MG ZS 180

Příspěvek od KDB » čtv kvě 05, 2022 13:58

Zdravím a mám radost... weed:
Olej vylej, kup jakoukoliv 10W40, bez klasifikace C, jen B3,4. Olej jakmile naleješ a nastartuješ, stárne chemicky. Možná, když najedeš 1500km/rok několika delšími trasami, tak možná ty dva roky....
Používám Ravenol TSi (do MG), Meguin Syntech premium do zbytku, případně bych doporučil Valvoline Maxlife (fakt snižuje spotřebu oleje - vliv na těsnící materiály. Všechno 10W40. Nic jiného nezkoušet.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

lenham3
Příspěvky: 2326
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: Projekt MG ZS 180

Příspěvek od lenham3 » čtv kvě 05, 2022 21:03

Když koupíš u Rimerbros tak se dají celní poplatky zaplatit přímo u nich a tady už nic neplatís ,jen přijde od dopravce email , pošleš papíry o co se jedná doklad o zaplacení a to je vše

Uživatelský avatar
Petr.stefl
Příspěvky: 484
Registrován: sob říj 20, 2007 22:21
Bydliště: Studená

Re: Projekt MG ZS 180

Příspěvek od Petr.stefl » pát kvě 06, 2022 0:00

Moc díky za rady,
každopádně začnu tím olejem :) bude stačit 5l? V návodu je myslím 5,2l, ale tak počítám že se vše nevypustí.

Dneska proběhla alespoň očista motoru :admin:
IMG_9677.JPEG
IMG_9679.JPEG
Bývalá auta: Rover 45, MG ZS 180, Mazda 6, Mazda 6 MPS, Mazda 3 BL
MG ZS 180 a Mazda 6 GJ

Odpovědět