Přestavba 1.8 na 1.8vvc
-
- Příspěvky: 75
- Registrován: ned srp 08, 2010 13:09
Přestavba 1.8 na 1.8vvc
Zdravím.Chystáme se na výměnu lehlého motoru 1.8 v MG zs za motor 1.8Vvc. Zkušenosti a foto vítána, jde pouze o přestavbu kus za kus komplet s elektrikou a jednotkou.Vvc rozdíl mezi el. a jednotkou z mgf a mg zs možná i 200vi pokud má někdo zkušenost. Díky
1987 MG Maestro efi,1984 MG Maestro 1600
1984 MG Metro Turbo, 1985 MG Metro 1300
197?-1985 Mini 1000
1984 MG Metro Turbo, 1985 MG Metro 1300
197?-1985 Mini 1000
Re: Přestavba 1.8 na 1.8vvc
No nazdárek... to jsi ty, stará páka 
Oukej... hele, večer se podívám do RAVE, případně katalogu dílů a zkusím ti to srovnat. Ale osobně si myslím, že to bude Plug&Play a budeš řešit akorát spárování s immo. Pokud bys měl k jednotce i immo jednotku, tak ta by snad taky mohla být shodná.
Ale to podstatné, co píšeš až tu... motor je z MGF. Z jakého ročníku? Můžeš sem dát foto jednotky? Protože pokud to máš motor s jednotkou mems 2.0, tak to bude problém.... ne že neřešitelný, ale rovnou bych počítal s tím, že to bude potřeba předělat na mems3 a tím pádem značně sáhnout do kabeláže na motoru a pokombinovat ji s původní kabeláží.
Podle toho budeme řešit další věci.

Oukej... hele, večer se podívám do RAVE, případně katalogu dílů a zkusím ti to srovnat. Ale osobně si myslím, že to bude Plug&Play a budeš řešit akorát spárování s immo. Pokud bys měl k jednotce i immo jednotku, tak ta by snad taky mohla být shodná.
Ale to podstatné, co píšeš až tu... motor je z MGF. Z jakého ročníku? Můžeš sem dát foto jednotky? Protože pokud to máš motor s jednotkou mems 2.0, tak to bude problém.... ne že neřešitelný, ale rovnou bych počítal s tím, že to bude potřeba předělat na mems3 a tím pádem značně sáhnout do kabeláže na motoru a pokombinovat ji s původní kabeláží.
Podle toho budeme řešit další věci.
-
- Příspěvky: 2384
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: Přestavba 1.8 na 1.8vvc
Ano pokud je to Vvc 145 tak to bude trochu problém ale řešitelný,pokud to bude 160 tak brnkacka
-
- Příspěvky: 75
- Registrován: ned srp 08, 2010 13:09
Re: Přestavba 1.8 na 1.8vvc
Jj přesně to jsem ja
Ono spíš by bylo dobrý teď, když mi poradíš prosím Tě z čeho ideálně shánět motor s el.
Jde o Tátovo auto, koupil to stříbrné ZS co bylo na bazoši tuším samozřejmě je tam blok píst a klika na kaši. Takže se rozhodl že by tam dal rovnou Vvc. Za mě si myslím že ideál ze ZR 160ky, ale nechám si poradit protože tyhle auta a motory nemám až tolik zmáklý.

Ono spíš by bylo dobrý teď, když mi poradíš prosím Tě z čeho ideálně shánět motor s el.
Jde o Tátovo auto, koupil to stříbrné ZS co bylo na bazoši tuším samozřejmě je tam blok píst a klika na kaši. Takže se rozhodl že by tam dal rovnou Vvc. Za mě si myslím že ideál ze ZR 160ky, ale nechám si poradit protože tyhle auta a motory nemám až tolik zmáklý.
1987 MG Maestro efi,1984 MG Maestro 1600
1984 MG Metro Turbo, 1985 MG Metro 1300
197?-1985 Mini 1000
1984 MG Metro Turbo, 1985 MG Metro 1300
197?-1985 Mini 1000
-
- Příspěvky: 2384
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: Přestavba 1.8 na 1.8vvc
Přesně buď Mg zr 160 ,nebo Mg tf 160 ,rover 25 ví,musí být jednotka mems3
Re: Přestavba 1.8 na 1.8vvc
Jj, ideálně prostě 160ti koňovou verzi a to pak bude s mems3. Akorát tam tedy je označení motoru 18K4K, pokud nebudeš mít štěstí a nenarazíš na mutanta, který je 18K4F (já ho v ZRu mám a bude to asi důsledek toho, že tam asi v Itálii zdechl spodek a nacpali tam z TF 135tky spodek a do Německa už to tak zapsali se špatným kódem, ale v registru je takových ZRek vícero). 145VVC z Rover 25 GTi bych asi nebral i když tam přehrát jednotku nebude problém, tak ten motor má spodek slabší... ale to je stejně vzácnost.
Takže ZR160, MGF 160 Trophy, MG TF 160, případně Lotus Elise 111S, ale tam je kabeláž modifikovaná a musela by se upravit....
Pokud to seženeš s provedením s klimou, tak to bude opravdu víceméně jen přehodit do auta. Kouknu později na potenciální rozdíly na konektoru do kabiny. Nejsem si teď jistý, protože ZRo si myslím, že má tachometr hnaný ještě přímo z převodovky, ale ZSo ho má z myslím přes ABS.... ale to bude řešitelné. To prověřím....
Jinak já jsem o takové přestavbě nějakou chvíli uvažoval, ale to ve smyslu koupit nějaké velmi zachovalé ZSo z teplých krajů s 1.8 a dát do toho svoje vymazlené VVC ze ZRa. Ale po té, co jsem se svezl v TFu 135 s mapou od kMaps, tak už nějak nevidím VVC jako nutnou cestu
Nicméně odlehčený setrvačník je nutnost 
Takže ZR160, MGF 160 Trophy, MG TF 160, případně Lotus Elise 111S, ale tam je kabeláž modifikovaná a musela by se upravit....
Pokud to seženeš s provedením s klimou, tak to bude opravdu víceméně jen přehodit do auta. Kouknu později na potenciální rozdíly na konektoru do kabiny. Nejsem si teď jistý, protože ZRo si myslím, že má tachometr hnaný ještě přímo z převodovky, ale ZSo ho má z myslím přes ABS.... ale to bude řešitelné. To prověřím....
Jinak já jsem o takové přestavbě nějakou chvíli uvažoval, ale to ve smyslu koupit nějaké velmi zachovalé ZSo z teplých krajů s 1.8 a dát do toho svoje vymazlené VVC ze ZRa. Ale po té, co jsem se svezl v TFu 135 s mapou od kMaps, tak už nějak nevidím VVC jako nutnou cestu


-
- Příspěvky: 2125
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavba 1.8 na 1.8vvc
Zs má tachometr z ABS (já už tudíž nemám tacho) 

-
- Příspěvky: 75
- Registrován: ned srp 08, 2010 13:09
Re: Přestavba 1.8 na 1.8vvc
Ty máš v tom ZSu ten motor z Ti Johny?
Jinak tu přestavbu bych viděl ze ZR 160 asi nejlíp sehnatelné takže to takhle i nasměruji.
Jinak tu přestavbu bych viděl ze ZR 160 asi nejlíp sehnatelné takže to takhle i nasměruji.
1987 MG Maestro efi,1984 MG Maestro 1600
1984 MG Metro Turbo, 1985 MG Metro 1300
197?-1985 Mini 1000
1984 MG Metro Turbo, 1985 MG Metro 1300
197?-1985 Mini 1000
Re: Přestavba 1.8 na 1.8vvc
Ha..... Honzi, já bych pro tebe asi měl řešení, protože mám teď rozjetý projekt na Lotus, kde řeším podobný problém, takže asi bych ti uměl dodat něco, co napojíš na abs čidlo a na signál do budíků. Co ty na to? 
Jinak ano, ZRo bude lepší cesta. Potřebuješ tedy motor, kabeláž sání, jednotku (ideálně s immo, ale není nezbytně nutné). Nevím jak dimenzovaný je na ZSu katalyzátor a výfuk... pokud změříš průměr trubek, potvrdím ti to proti ZRu.
Na ten rychloměr se kouknu, ale řešení bychom našli.
Nevím jak moc chceš řešit klimatizaci. Spíš bych řekl, že by s ní problém být neměl, že tam ta kabeláž bude kompatibilní, maximálně jen přehodit piny v konektoru do kabiny. Taky pak můžu prověřit.
Jinak motor ze ZRa nedávno nabízel tu uživatel Seky, na xichtbuku Jan Daciascus Kavrza

Jinak ano, ZRo bude lepší cesta. Potřebuješ tedy motor, kabeláž sání, jednotku (ideálně s immo, ale není nezbytně nutné). Nevím jak dimenzovaný je na ZSu katalyzátor a výfuk... pokud změříš průměr trubek, potvrdím ti to proti ZRu.
Na ten rychloměr se kouknu, ale řešení bychom našli.
Nevím jak moc chceš řešit klimatizaci. Spíš bych řekl, že by s ní problém být neměl, že tam ta kabeláž bude kompatibilní, maximálně jen přehodit piny v konektoru do kabiny. Taky pak můžu prověřit.
Jinak motor ze ZRa nedávno nabízel tu uživatel Seky, na xichtbuku Jan Daciascus Kavrza
-
- Příspěvky: 2125
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavba 1.8 na 1.8vvc
Nemám kroužky na poloosách ani čidla...
mám čidlo na difu ale má to jiný počet kmitů když jedeš cca 120 ukazuje to asi 10
mám čidlo na difu ale má to jiný počet kmitů když jedeš cca 120 ukazuje to asi 10
Re: Přestavba 1.8 na 1.8vvc
Aha... tak to je trošku zrada
Musel bych vyřešit jinak vstupní elektroniku, ale zbytek v principu vyřešený mám. Poradil bych si s tím. Ale pokud bys to chtěl řešit, tak založme jiné vlákno.

Re: Přestavba 1.8 na 1.8vvc
Milane, takže koukám do Rave a co se týká rychloměru, měl bys být bez starostí. ZSo bralo rychlost do budíku buď přímo z ABS, nebo z čidla na převodovce. Tedy ne z ECU.
A naopak ECU potřebuje taky vědět rychlost a to si v obou případech bere také z ABS. Tam je ale zajímavé, že na ZRu je to na konektoru C0506 pin 25, kdežto na ZSu pin 26. A teď si nejsem jistý, ale nezdá se mi, že by přímo motorový svazek byl společný s konektorem na ABS, nicméně tu je potřeba dát pozor, protože tyhle piny jsou opravdu prohozené. Jinak řečeno, ABS moduly jsou asi jiné, ale toto je v podstatě asi jediný rozdíl.
No, teplotní čidla budou řešené dvojmo stejně.
Spínání relé ventilátoru je jinak.... ZRo ho má na ECU na pinu 67, pro klimu 60, ZSo na pinu 60, pro klimu na pinu 67 ..... takže to vypadá, že je to prohozené.
No a pak tedy ZSo má jednotku umístěnou jinde a nejsem si jistý, jestli je to jen o tom, že je kabeláž nasměrovaná jinam, nebo jestli je i jinak dlouhá a tvarovaná. Tipoval bych spíš to první.
No, ale podle mě nic fatálního. Prostě chce to pořídit i s kabeláží a pak to holt projít pin po pinu na konektorech a srovnat schéma ZR vs. ZS. Takto letmo to ale vypadá, že to je opravdu jen o pár prohozených pinech. Je pravda, že jsem vlastně nekoukal na napájecí a kostřící větve, kde možná může být zádrhel v pojistkových skříňkách, kde ta motorová je asi součástí kabeláže. No a tak co... principiálně to bude stejné, tak jestli to bude vyžadovat to přebastlit na původní část kabeláže, to by zase žádné drama být nemuselo.
Ideálně koupit, dát ty dva motory s kabeláží vedle sebe a porovnat.
Nevidím ale nic, co by mělo vysloveně odrazovat
A naopak ECU potřebuje taky vědět rychlost a to si v obou případech bere také z ABS. Tam je ale zajímavé, že na ZRu je to na konektoru C0506 pin 25, kdežto na ZSu pin 26. A teď si nejsem jistý, ale nezdá se mi, že by přímo motorový svazek byl společný s konektorem na ABS, nicméně tu je potřeba dát pozor, protože tyhle piny jsou opravdu prohozené. Jinak řečeno, ABS moduly jsou asi jiné, ale toto je v podstatě asi jediný rozdíl.
No, teplotní čidla budou řešené dvojmo stejně.
Spínání relé ventilátoru je jinak.... ZRo ho má na ECU na pinu 67, pro klimu 60, ZSo na pinu 60, pro klimu na pinu 67 ..... takže to vypadá, že je to prohozené.
No a pak tedy ZSo má jednotku umístěnou jinde a nejsem si jistý, jestli je to jen o tom, že je kabeláž nasměrovaná jinam, nebo jestli je i jinak dlouhá a tvarovaná. Tipoval bych spíš to první.
No, ale podle mě nic fatálního. Prostě chce to pořídit i s kabeláží a pak to holt projít pin po pinu na konektorech a srovnat schéma ZR vs. ZS. Takto letmo to ale vypadá, že to je opravdu jen o pár prohozených pinech. Je pravda, že jsem vlastně nekoukal na napájecí a kostřící větve, kde možná může být zádrhel v pojistkových skříňkách, kde ta motorová je asi součástí kabeláže. No a tak co... principiálně to bude stejné, tak jestli to bude vyžadovat to přebastlit na původní část kabeláže, to by zase žádné drama být nemuselo.
Ideálně koupit, dát ty dva motory s kabeláží vedle sebe a porovnat.
Nevidím ale nic, co by mělo vysloveně odrazovat
