Přestavba 1.8 na 1.8vvc

Odpovědět
rovertulen
Příspěvky: 75
Registrován: ned srp 08, 2010 13:09

Přestavba 1.8 na 1.8vvc

Příspěvek od rovertulen » čtv dub 03, 2025 13:06

Zdravím.Chystáme se na výměnu lehlého motoru 1.8 v MG zs za motor 1.8Vvc. Zkušenosti a foto vítána, jde pouze o přestavbu kus za kus komplet s elektrikou a jednotkou.Vvc rozdíl mezi el. a jednotkou z mgf a mg zs možná i 200vi pokud má někdo zkušenost. Díky
1987 MG Maestro efi,1984 MG Maestro 1600
1984 MG Metro Turbo, 1985 MG Metro 1300
197?-1985 Mini 1000

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18085
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Přestavba 1.8 na 1.8vvc

Příspěvek od Trunda » čtv dub 03, 2025 13:43

No nazdárek... to jsi ty, stará páka :-)

Oukej... hele, večer se podívám do RAVE, případně katalogu dílů a zkusím ti to srovnat. Ale osobně si myslím, že to bude Plug&Play a budeš řešit akorát spárování s immo. Pokud bys měl k jednotce i immo jednotku, tak ta by snad taky mohla být shodná.
Ale to podstatné, co píšeš až tu... motor je z MGF. Z jakého ročníku? Můžeš sem dát foto jednotky? Protože pokud to máš motor s jednotkou mems 2.0, tak to bude problém.... ne že neřešitelný, ale rovnou bych počítal s tím, že to bude potřeba předělat na mems3 a tím pádem značně sáhnout do kabeláže na motoru a pokombinovat ji s původní kabeláží.

Podle toho budeme řešit další věci.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

lenham3
Příspěvky: 2384
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: Přestavba 1.8 na 1.8vvc

Příspěvek od lenham3 » čtv dub 03, 2025 13:55

Ano pokud je to Vvc 145 tak to bude trochu problém ale řešitelný,pokud to bude 160 tak brnkacka

rovertulen
Příspěvky: 75
Registrován: ned srp 08, 2010 13:09

Re: Přestavba 1.8 na 1.8vvc

Příspěvek od rovertulen » čtv dub 03, 2025 16:23

Jj přesně to jsem ja😁

Ono spíš by bylo dobrý teď, když mi poradíš prosím Tě z čeho ideálně shánět motor s el.
Jde o Tátovo auto, koupil to stříbrné ZS co bylo na bazoši tuším samozřejmě je tam blok píst a klika na kaši. Takže se rozhodl že by tam dal rovnou Vvc. Za mě si myslím že ideál ze ZR 160ky, ale nechám si poradit protože tyhle auta a motory nemám až tolik zmáklý.
1987 MG Maestro efi,1984 MG Maestro 1600
1984 MG Metro Turbo, 1985 MG Metro 1300
197?-1985 Mini 1000

lenham3
Příspěvky: 2384
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: Přestavba 1.8 na 1.8vvc

Příspěvek od lenham3 » čtv dub 03, 2025 16:42

Přesně buď Mg zr 160 ,nebo Mg tf 160 ,rover 25 ví,musí být jednotka mems3

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18085
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Přestavba 1.8 na 1.8vvc

Příspěvek od Trunda » čtv dub 03, 2025 17:10

Jj, ideálně prostě 160ti koňovou verzi a to pak bude s mems3. Akorát tam tedy je označení motoru 18K4K, pokud nebudeš mít štěstí a nenarazíš na mutanta, který je 18K4F (já ho v ZRu mám a bude to asi důsledek toho, že tam asi v Itálii zdechl spodek a nacpali tam z TF 135tky spodek a do Německa už to tak zapsali se špatným kódem, ale v registru je takových ZRek vícero). 145VVC z Rover 25 GTi bych asi nebral i když tam přehrát jednotku nebude problém, tak ten motor má spodek slabší... ale to je stejně vzácnost.
Takže ZR160, MGF 160 Trophy, MG TF 160, případně Lotus Elise 111S, ale tam je kabeláž modifikovaná a musela by se upravit....

Pokud to seženeš s provedením s klimou, tak to bude opravdu víceméně jen přehodit do auta. Kouknu později na potenciální rozdíly na konektoru do kabiny. Nejsem si teď jistý, protože ZRo si myslím, že má tachometr hnaný ještě přímo z převodovky, ale ZSo ho má z myslím přes ABS.... ale to bude řešitelné. To prověřím....

Jinak já jsem o takové přestavbě nějakou chvíli uvažoval, ale to ve smyslu koupit nějaké velmi zachovalé ZSo z teplých krajů s 1.8 a dát do toho svoje vymazlené VVC ze ZRa. Ale po té, co jsem se svezl v TFu 135 s mapou od kMaps, tak už nějak nevidím VVC jako nutnou cestu :-) Nicméně odlehčený setrvačník je nutnost :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

J0hny
Příspěvky: 2125
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Králův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba 1.8 na 1.8vvc

Příspěvek od J0hny » čtv dub 03, 2025 19:29

Zs má tachometr z ABS (já už tudíž nemám tacho) :roll:
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 620Ti
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,420SDi,ZS180,220Ti RF]

rovertulen
Příspěvky: 75
Registrován: ned srp 08, 2010 13:09

Re: Přestavba 1.8 na 1.8vvc

Příspěvek od rovertulen » čtv dub 03, 2025 22:45

Ty máš v tom ZSu ten motor z Ti Johny?

Jinak tu přestavbu bych viděl ze ZR 160 asi nejlíp sehnatelné takže to takhle i nasměruji.
1987 MG Maestro efi,1984 MG Maestro 1600
1984 MG Metro Turbo, 1985 MG Metro 1300
197?-1985 Mini 1000

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18085
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Přestavba 1.8 na 1.8vvc

Příspěvek od Trunda » pát dub 04, 2025 10:11

Ha..... Honzi, já bych pro tebe asi měl řešení, protože mám teď rozjetý projekt na Lotus, kde řeším podobný problém, takže asi bych ti uměl dodat něco, co napojíš na abs čidlo a na signál do budíků. Co ty na to? ;-)

Jinak ano, ZRo bude lepší cesta. Potřebuješ tedy motor, kabeláž sání, jednotku (ideálně s immo, ale není nezbytně nutné). Nevím jak dimenzovaný je na ZSu katalyzátor a výfuk... pokud změříš průměr trubek, potvrdím ti to proti ZRu.
Na ten rychloměr se kouknu, ale řešení bychom našli.
Nevím jak moc chceš řešit klimatizaci. Spíš bych řekl, že by s ní problém být neměl, že tam ta kabeláž bude kompatibilní, maximálně jen přehodit piny v konektoru do kabiny. Taky pak můžu prověřit.

Jinak motor ze ZRa nedávno nabízel tu uživatel Seky, na xichtbuku Jan Daciascus Kavrza
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

J0hny
Příspěvky: 2125
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Králův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba 1.8 na 1.8vvc

Příspěvek od J0hny » pát dub 04, 2025 11:04

Nemám kroužky na poloosách ani čidla...
mám čidlo na difu ale má to jiný počet kmitů když jedeš cca 120 ukazuje to asi 10
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 620Ti
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,420SDi,ZS180,220Ti RF]

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18085
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Přestavba 1.8 na 1.8vvc

Příspěvek od Trunda » pát dub 04, 2025 11:23

Aha... tak to je trošku zrada :-) Musel bych vyřešit jinak vstupní elektroniku, ale zbytek v principu vyřešený mám. Poradil bych si s tím. Ale pokud bys to chtěl řešit, tak založme jiné vlákno.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18085
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Přestavba 1.8 na 1.8vvc

Příspěvek od Trunda » pát dub 04, 2025 22:40

Milane, takže koukám do Rave a co se týká rychloměru, měl bys být bez starostí. ZSo bralo rychlost do budíku buď přímo z ABS, nebo z čidla na převodovce. Tedy ne z ECU.
A naopak ECU potřebuje taky vědět rychlost a to si v obou případech bere také z ABS. Tam je ale zajímavé, že na ZRu je to na konektoru C0506 pin 25, kdežto na ZSu pin 26. A teď si nejsem jistý, ale nezdá se mi, že by přímo motorový svazek byl společný s konektorem na ABS, nicméně tu je potřeba dát pozor, protože tyhle piny jsou opravdu prohozené. Jinak řečeno, ABS moduly jsou asi jiné, ale toto je v podstatě asi jediný rozdíl.

No, teplotní čidla budou řešené dvojmo stejně.

Spínání relé ventilátoru je jinak.... ZRo ho má na ECU na pinu 67, pro klimu 60, ZSo na pinu 60, pro klimu na pinu 67 ..... takže to vypadá, že je to prohozené.

No a pak tedy ZSo má jednotku umístěnou jinde a nejsem si jistý, jestli je to jen o tom, že je kabeláž nasměrovaná jinam, nebo jestli je i jinak dlouhá a tvarovaná. Tipoval bych spíš to první.

No, ale podle mě nic fatálního. Prostě chce to pořídit i s kabeláží a pak to holt projít pin po pinu na konektorech a srovnat schéma ZR vs. ZS. Takto letmo to ale vypadá, že to je opravdu jen o pár prohozených pinech. Je pravda, že jsem vlastně nekoukal na napájecí a kostřící větve, kde možná může být zádrhel v pojistkových skříňkách, kde ta motorová je asi součástí kabeláže. No a tak co... principiálně to bude stejné, tak jestli to bude vyžadovat to přebastlit na původní část kabeláže, to by zase žádné drama být nemuselo.

Ideálně koupit, dát ty dva motory s kabeláží vedle sebe a porovnat.
Nevidím ale nic, co by mělo vysloveně odrazovat ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Odpovědět