Příspěvek
od AnderN » úte led 07, 2014 15:32
Koncepčně, nebo konstrukčně? Řekl bych, že T-series koncepcí (zážehový čtyřválec 2.0 přeplňovaný turbodmychadlem s výkonem kolem 200 k) předběhl svou dobu. Rover jej vyráběl od 1992, zatímco konkurence se k podobné koncepci propracovala tak o 10 let později (např. Octavia II RS). Konstrukce byla zastaralá zřejmě tím litinovým blokem, ale to by přece nemusel být tak velký problém, stejně jako implementace přímého vstřikování a ten motor mohl v klidu pokračovat dodnes.
Ani BMW v tomto asi žádnou roli nehrálo ... auto je konstrukce Honda/Rover a motor KV6 je čistý Rover. Kdyby do toho kafralo BMW, tak by se pod kapotu dostal nějaký řadový 6-válec (nevejde se) nebo diesel z Mnichova jako v případě R75/ZT ale i diesel v ZS byl přece Rover L-series.
Beru to tak, že 25KV6 byl v té době největší/nejsilnější motor Rover (T-series skončila v 1999).
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @

Ex.
Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @
