MG ZS
Re: MG ZS
Tak to je žůžo...
vzal jsem značku Gates, i těsnění jsem všechny vyměnil, nikde neprokapává. Ještě to zkusím zítra odvzdušnit, jestli to bude ono.
Jinak novej Thermostat jsem před instalací taky zkoušel,.. dávali jsme závody ten začal otevírat něco pod 90°C a byl otevřenej rychle, to ten starej potřeboval alespoň 100°C a trvalo to.
Jináč, mohl by to být aji senzor teploty, co dává info na palubovku? Jestli je to vůbec možný, mě se zdá v pořádku, ale mohla by být chyba tady ?
Trunda --> ano vylezlo to na palubovce skoro až k té druhé čárce zhora, hned jsem to chcípnul. Těsnění bylo měněné asi před 40k km, to mi ale asi moc nepomuže co?
vzal jsem značku Gates, i těsnění jsem všechny vyměnil, nikde neprokapává. Ještě to zkusím zítra odvzdušnit, jestli to bude ono.
Jinak novej Thermostat jsem před instalací taky zkoušel,.. dávali jsme závody ten začal otevírat něco pod 90°C a byl otevřenej rychle, to ten starej potřeboval alespoň 100°C a trvalo to.
Jináč, mohl by to být aji senzor teploty, co dává info na palubovku? Jestli je to vůbec možný, mě se zdá v pořádku, ale mohla by být chyba tady ?
Trunda --> ano vylezlo to na palubovce skoro až k té druhé čárce zhora, hned jsem to chcípnul. Těsnění bylo měněné asi před 40k km, to mi ale asi moc nepomuže co?
Re: MG ZS
Gates je myslím jeden z těch, který mě už taky jednou zklamal.
Čidlo to nebude.
Čidlo to nebude.
Re: MG ZS
Jak to ale zjistím? Ve vodě ve varný konvici fungoval přesně podle popisu..
Každopádně odvzdušním, prý by někde na trubce k thermostatu měl být nějaký šroub nebo stačí přes expansku? No v téhle zimě je to lahůdka.... :/
Každopádně odvzdušním, prý by někde na trubce k thermostatu měl být nějaký šroub nebo stačí přes expansku? No v téhle zimě je to lahůdka.... :/
Re: MG ZS
On může blbnout v momentě, kdy je pod tlakem proudící kapaliny, takže to nepoznáš při klasickém testu.
Ano, na té kovové trubce od termostatu je malý šroubek pro odvzdušnění. Je cca v místě pod hadicí od filtru ke klapce.
Ano, na té kovové trubce od termostatu je malý šroubek pro odvzdušnění. Je cca v místě pod hadicí od filtru ke klapce.
-
- Příspěvky: 2350
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: MG ZS
Pokud jsi mel vypustenou vodu a potom jsi nemel povoleny ten sroubek na kovove trubce tak je to zavzdusnene ,bez toho sroubku motor neodvzdusnis
Re: MG ZS
Je mi to jasné, šroubek jsem našel, ale nemám tu soustavu teď natlakovanou, což by měla před odvzdušňováním být že? Zítra až dojedu do práce (4km, to se motor nepřehřeje ...) tak ho zkusím odvzdušnit ještě, no a budu zas testovat ... Díky moc za rady. : )
-
- Příspěvky: 2350
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: MG ZS
To musis za studena ne po zahrati
-
- Příspěvky: 2350
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: MG ZS
Mám s tím to, že bez natlakování to nejde odvzdušnit. Snažil jsem se, odvzdušňoval, ale je špatně něco jiného. Zas se mi to přibližuje k těm 100°C. a celý motor, expanzka, servo, kryt rozvodů aji sání je pocákaný. Prasklou hadici jsem nenašel. Mohlo by těsnění hlavy být tak KO že by to pocákalo celý záda motoru?? Jinak auto jeden naprosto v pohodě, po zahřátí je tichý a výkon mi přijde v pořádku jako vždy jindy. Zítra jsem se objednal do servisu aby se na to mrkli, protože narovinu, mě už to přesahuje a nerad bych dopankoval něco dalšího. Každopádně díky za všechny rady.
Re: MG ZS
Ale jasne ze je to jak pise Lenham.
Princip je jednoduchy, nastavis topeni na max (abys otevrel ventil do radiatoru v aute), povolis sroub a lejes do expanzky pomalu kapalinu.....az zacne vytikat dirou po sroubu prestanes... chvilku pockas, jestli si to jeste treba lehce nesedne, jeste prilejes... kdzy vidis ze fakt uz jde jen kontinualni potucek vody zasroubujes odvzdusnovak.
Dolijes expanzku.
Ja teda pak necham expanzku otevrenou, nastartuju a necham to chvili tocit... termostat by se mel zacit otevirta kolem 88-90 stupnu, takze jeste vcelku bezpecne pred varem i bez tlaku...
obcas mi prislo ze to v tehle fazi jeste lehce zabublalo.... pak to zasroubju a zahreju poradne, aby byl termostat zcela jiste otevreny a voda prokolovala.... necham trochu zchladnout a otevru expanzku abych pripadnej prebytek vzduchu co se o ni mohl dostat odpustil a hotovson.
A to to i tak mozna delam zbytecne komplikovane
Jako pokud mas nekde unik chladiva a mas to zacakane, tak je pak jasne proc to hreje.... podle toho co popisujes to muze byt netesnost treba na domecku termostatu, nebo jeho tesnenich.
Tim spis, pokud byl termostat ted menen.
On je fakt na debilnim miste a kdyz sem to delal, byl sem docela rad, ze mam motor venku
Princip je jednoduchy, nastavis topeni na max (abys otevrel ventil do radiatoru v aute), povolis sroub a lejes do expanzky pomalu kapalinu.....az zacne vytikat dirou po sroubu prestanes... chvilku pockas, jestli si to jeste treba lehce nesedne, jeste prilejes... kdzy vidis ze fakt uz jde jen kontinualni potucek vody zasroubujes odvzdusnovak.
Dolijes expanzku.
Ja teda pak necham expanzku otevrenou, nastartuju a necham to chvili tocit... termostat by se mel zacit otevirta kolem 88-90 stupnu, takze jeste vcelku bezpecne pred varem i bez tlaku...
obcas mi prislo ze to v tehle fazi jeste lehce zabublalo.... pak to zasroubju a zahreju poradne, aby byl termostat zcela jiste otevreny a voda prokolovala.... necham trochu zchladnout a otevru expanzku abych pripadnej prebytek vzduchu co se o ni mohl dostat odpustil a hotovson.
A to to i tak mozna delam zbytecne komplikovane
Jako pokud mas nekde unik chladiva a mas to zacakane, tak je pak jasne proc to hreje.... podle toho co popisujes to muze byt netesnost treba na domecku termostatu, nebo jeho tesnenich.
Tim spis, pokud byl termostat ted menen.
On je fakt na debilnim miste a kdyz sem to delal, byl sem docela rad, ze mam motor venku
Re: MG ZS
Já mám rád Hombrého postup...
Odpojím hadičku přepadu, dám ji do kelímku. Naleji vrchovatou expanzku, ucpu prstem přepadový vstup a přes látku pusou pomalu tlakuji expanzku, dokud nenatlačím všechnu kapalinu. Doleji a opakuji dokud nezačne téct kapalina přepadovou hadičkou. Hadičku zapojím zpět, povolím odvzdušňovací šroubek, dokud nezačne téct kapalina (zpět dotahovat s citem). Doleji hladinku a nastartuji.
Hotovo.... výhodu to má tu, že je to rychlé a není potřeba více lidí, nebo nějak tajtrlíkovat kolem auta.
Jinak ještě bys mohl mít špatné víčko. Pokud nedrží tlak, tak se kapalina při zátěži vaří. V servisu ti můžou udělat test na přítomnost spalin v kapalině, což ověří těsnění.
Odpojím hadičku přepadu, dám ji do kelímku. Naleji vrchovatou expanzku, ucpu prstem přepadový vstup a přes látku pusou pomalu tlakuji expanzku, dokud nenatlačím všechnu kapalinu. Doleji a opakuji dokud nezačne téct kapalina přepadovou hadičkou. Hadičku zapojím zpět, povolím odvzdušňovací šroubek, dokud nezačne téct kapalina (zpět dotahovat s citem). Doleji hladinku a nastartuji.
Hotovo.... výhodu to má tu, že je to rychlé a není potřeba více lidí, nebo nějak tajtrlíkovat kolem auta.
Jinak ještě bys mohl mít špatné víčko. Pokud nedrží tlak, tak se kapalina při zátěži vaří. V servisu ti můžou udělat test na přítomnost spalin v kapalině, což ověří těsnění.
Re: MG ZS
Ono je to takhle, soustava tlakuje, jakmile je to zahřáté tak je ve všech hadicích cítit tlak. Když povolím víčko, tak začne voda do expanzky přitékat zespoda i přepadovou hadičkou. Podle toho jak byl prostor motoru zaprasený by to mohlo utíkat od víčka expanzky, ale ono drží docela na fest a tlak tam taky je. Klasicky to odfukuje, když ho povoluju.
Když jsem měnil ten thermostat, tak jsem prvně nechal původní těsnění domečku, což samozřejmě nefungovalo, to kapalo, takže jsem sehnal nová těsnění, která sedí tak jak mají. Pokud by byl problém tady kolem termostatu, tak by to nepocákalo vše kolem, třeba kryt rozvodů skoro až nahoře, nebo sání taky až nahoře na těch kolenech, ne?
moc rád bych problém vyřešil sám, abych nabral zkušenost, jenže jámu mám jen před barákem, ani garáž nemám, tak to není zrovna dvakrát příjemný teďko opravovat. Hlavně, beztak by se mi to zas nepovedlo, a nechci aby ani ne po 40k km bylo potřeba znovu dělat těsnění... :/
Ještě možnost, mohla by to takhle všude za motorem rozstříkat vodní pumpa?
Jo a ještě.. pokud jsem vše dělal se zavřeným topením v kabině, co to znamená?
Díky díky díky .. : )
Když jsem měnil ten thermostat, tak jsem prvně nechal původní těsnění domečku, což samozřejmě nefungovalo, to kapalo, takže jsem sehnal nová těsnění, která sedí tak jak mají. Pokud by byl problém tady kolem termostatu, tak by to nepocákalo vše kolem, třeba kryt rozvodů skoro až nahoře, nebo sání taky až nahoře na těch kolenech, ne?
moc rád bych problém vyřešil sám, abych nabral zkušenost, jenže jámu mám jen před barákem, ani garáž nemám, tak to není zrovna dvakrát příjemný teďko opravovat. Hlavně, beztak by se mi to zas nepovedlo, a nechci aby ani ne po 40k km bylo potřeba znovu dělat těsnění... :/
Ještě možnost, mohla by to takhle všude za motorem rozstříkat vodní pumpa?
Jo a ještě.. pokud jsem vše dělal se zavřeným topením v kabině, co to znamená?
Díky díky díky .. : )
Re: MG ZS
Víčko má být dotažené a těsní. Ale to má v sobě přetlakový ventil, kdy při překročení určitého tlaku odfoukne. V závitech jsou drážky kterými přetlak projde. Pokud je to odfouknutí prudké, tak dost často s tím jde i kapalina. Ale jinak pokud se ti to tlakuje třeba v důsledku špatného těsnění, tak to pak může po překročení tlaku profouknout kdekoli.
Pokud jsi to doléval a odvzdušňoval se zavřeným topením, tak je dost možné, že to není odvzdušněné dostatečně.
Obvolej nějaké servisy okolo a zeptej se, jestli mají možnost udělat test na spaliny v chladícím okruhu a zajeď tam s tím. Nemá smysl dál laborovat, pokud nebudeš mít jistotu, že je těsnění ok. Okruh je po zahřátí natlakovaný sám o sobě, se špatným těsněním je ten tlak větší, ale to nemusíš rozeznat.
Pokud jsi to doléval a odvzdušňoval se zavřeným topením, tak je dost možné, že to není odvzdušněné dostatečně.
Obvolej nějaké servisy okolo a zeptej se, jestli mají možnost udělat test na spaliny v chladícím okruhu a zajeď tam s tím. Nemá smysl dál laborovat, pokud nebudeš mít jistotu, že je těsnění ok. Okruh je po zahřátí natlakovaný sám o sobě, se špatným těsněním je ten tlak větší, ale to nemusíš rozeznat.
Re: MG ZS
Nedalo mi to a ještě jsem na to kouknul, dolil jsem expanzku, ohřál motor (jen na volnoběh, ale aby otevřel termostat), nechal natlakovat soustavu v rámci možností, pustil topení na max a odvzdušnil přes ten šroubek. Ale voda moc netekla, -- po několika hodinách -- jsem musel odjet asi 15 km a auto mělo teplotu v pořádku, voda se ohřála docela rychle ale ze začátku jsem měl pro jistotu topení na 3ku. jak jsem dojel tak jsem ještě odvzdušňoval a to už tekla jen voda čůrkem.
Myslím že problém byl v tom, že jsem neměl otevřené topení vlastně celou dobu. Ale dneska už to jelo jako předtím když vše fungovalo. Já stejně do servisu zajedu, aby zkusili to těsnění a koukli jestli to přeci jen někde neprotejká. Nechci spoléhat na jednu dobrou jízdu.
Jináč teď řeším ještě čidlo škrtící klapky a čidlo vačkové hřídele. Mám objednaných několik aftermarket dílů, tak dám pak vědět zda fungují, protože jsou za docela hezké peníze.
Myslím že problém byl v tom, že jsem neměl otevřené topení vlastně celou dobu. Ale dneska už to jelo jako předtím když vše fungovalo. Já stejně do servisu zajedu, aby zkusili to těsnění a koukli jestli to přeci jen někde neprotejká. Nechci spoléhat na jednu dobrou jízdu.
Jináč teď řeším ještě čidlo škrtící klapky a čidlo vačkové hřídele. Mám objednaných několik aftermarket dílů, tak dám pak vědět zda fungují, protože jsou za docela hezké peníze.