Zdravím, jsem tu nový a o MG jsem nevěděl téměř nic a stejně tak o LPG, kterým auto disponuje. Když jsem se přijel poprvé podívat na auto, nebyla ho možnost moct prohnat, jelikož auto bylo bez značek a bylo bývalým majitelem dotaženo z Německa jako nová hračka na Gumbalkán. Z auta mám celkově skvělé pocity, ale trápí mě fakt že jsem si vytáhl černého Petra z hlediska motorových rozvodů.
Co jsem tak koukal, tak motorové rozvody by se měli dělat na 150.000km popř. po asi 6 letech. No a mě na tacháči svítí 158.xxx a já nevím co teď. Svítí mi kontrolka motoru, motor na dotek klepe(nejsem si jistej jestli to je ok, upozornil mě na to mechanik), ale při jízdě je auto tiché, táhne krásně a nejeví známky problému. Je pravda, že auto stále potřebuje základní servis, vyvařit předek, kterej vypadá jak ementál atd.
Takže se chci zeptat, jak to je s těmi rozvody, jestli někdo má zkušenosti s výměnou popř. koho by jste mi třebas doporučili (spíše Severní čechy popř. Prahu) ?
Je to moje první kára a tak se snažím hledat si o tom info všude možně na Anglických forech, ale i tady, abych věděl, jestli tohle auto nebude jen finanční sebevražda
Díky všem za případné rady a zkušenosti
Jsem novým vlastníkem MG 180zs V6
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: úte bře 08, 2022 18:30
Re: Jsem novým vlastníkem MG 180zs V6
Vítej
No, ještě jsem to tu nikdy neudělal, ale všechno je jednou poprvé a tak na dotaz, kde servisovat v severních Čechách mám jednu možnou radu - přestěhuj se
... no, dělám si srandu, ale bohužel v tom kraji tedy nevím dnes o nikom, komu by se dal svěřit servis KV6 motoru. Takže koukni do sekce Servis a vyber si mezi Prahou (Mareda), Berounem (J0hny), Táborem (Zakar), Otrokovicemi (Lenham), Olomouc (Mirda)....
Asi tak.... skoro by se nechtělo věřit, že v autě jsou po dvaceti letech původní rozvody. Kor jestli je to dotažné s Německa, tak bych čekal, že v těch minimálně posledních deseti letech to měl někdo, kdo s tím neměl koule jezdit na historických rozvodech.
Tedy s čím bych začal a to asi lze spáchat s jakýmkoli rozumným mechanikem.....
Sundat kryt rozvodů tak, aby se dalo kouknout na řemen a minimálně vizuálně posoudit, jestli řemen není nějak načatý, ztvrdlý, ideálně, jestli na něm nepůjdou přečíst nějaké informace, z kterých by se dal jeho původ určit.
Vyměnit olej a filtr za nějaký kvalitnější. Dát platinové svíčky (klasické v motoru nevydrží).
Ideálně zkusit pro jistotu přeměřit tlaky na válcích, jestli tam není na některém nějaký odlišný extrém.
Ideálně zajet k někomu na slušnější diagnostiku, kterou bude schopný prověřit funkčnost VIS motorků na sání (důležité, aby sání bylo v pořádku - někdy může jít rachot z něho v případě, že jsou vymleté čepy klapek).
.... a pak bych s tím slušně jezdil a sledoval co dělá chladící kapalina (pokud se ztrácí, tak problém s termostatem, nebo těsněním pod hlavou - to vy se objevovalo kapučíno pod víčkem oleje) a jak rychle ubývá oleje. Pokud je potřeba olej dolívat častěji, tak je to jasnačka - vydřené písty a vzhledem k tomu, že zásoby náhradních motorů jsou nulové,, tak v tom případě by šlo buď o anabázi s pořízením nového motoru z Číny, nebo kompletní přestavbu (díly se z Číny/UK sehnat dají). Samozřejmě pokud to dolévání není v míře dalších 5l za cyklus, tak se s tím jezdit dá a holt se musí hladina hlídat. Ale motor přichází o výkon a smrt se blíží....
No, ještě jsem to tu nikdy neudělal, ale všechno je jednou poprvé a tak na dotaz, kde servisovat v severních Čechách mám jednu možnou radu - přestěhuj se
... no, dělám si srandu, ale bohužel v tom kraji tedy nevím dnes o nikom, komu by se dal svěřit servis KV6 motoru. Takže koukni do sekce Servis a vyber si mezi Prahou (Mareda), Berounem (J0hny), Táborem (Zakar), Otrokovicemi (Lenham), Olomouc (Mirda)....
Asi tak.... skoro by se nechtělo věřit, že v autě jsou po dvaceti letech původní rozvody. Kor jestli je to dotažné s Německa, tak bych čekal, že v těch minimálně posledních deseti letech to měl někdo, kdo s tím neměl koule jezdit na historických rozvodech.
Tedy s čím bych začal a to asi lze spáchat s jakýmkoli rozumným mechanikem.....
Sundat kryt rozvodů tak, aby se dalo kouknout na řemen a minimálně vizuálně posoudit, jestli řemen není nějak načatý, ztvrdlý, ideálně, jestli na něm nepůjdou přečíst nějaké informace, z kterých by se dal jeho původ určit.
Vyměnit olej a filtr za nějaký kvalitnější. Dát platinové svíčky (klasické v motoru nevydrží).
Ideálně zkusit pro jistotu přeměřit tlaky na válcích, jestli tam není na některém nějaký odlišný extrém.
Ideálně zajet k někomu na slušnější diagnostiku, kterou bude schopný prověřit funkčnost VIS motorků na sání (důležité, aby sání bylo v pořádku - někdy může jít rachot z něho v případě, že jsou vymleté čepy klapek).
.... a pak bych s tím slušně jezdil a sledoval co dělá chladící kapalina (pokud se ztrácí, tak problém s termostatem, nebo těsněním pod hlavou - to vy se objevovalo kapučíno pod víčkem oleje) a jak rychle ubývá oleje. Pokud je potřeba olej dolívat častěji, tak je to jasnačka - vydřené písty a vzhledem k tomu, že zásoby náhradních motorů jsou nulové,, tak v tom případě by šlo buď o anabázi s pořízením nového motoru z Číny, nebo kompletní přestavbu (díly se z Číny/UK sehnat dají). Samozřejmě pokud to dolévání není v míře dalších 5l za cyklus, tak se s tím jezdit dá a holt se musí hladina hlídat. Ale motor přichází o výkon a smrt se blíží....
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: úte bře 08, 2022 18:30
Re: Jsem novým vlastníkem MG 180zs V6
Díky moc za užitečné rady
Jako Praha je asi jediná možnost, nejsem si jistej, jestli by se mi chtělo to táhnout až někam přes půl republiky
Bohužel štítek s daty poslední práce na rozvodech je hodně poškrábaný a skoro nečitelný. Ale tímhle jsem dostal malou naději, že bych možná ty rozvody dělat nemusel, ale tak v jakém stavu jsou bych tedy zjsitil až po té co si to nechám někým sčíhnout
Jako Praha je asi jediná možnost, nejsem si jistej, jestli by se mi chtělo to táhnout až někam přes půl republiky
Bohužel štítek s daty poslední práce na rozvodech je hodně poškrábaný a skoro nečitelný. Ale tímhle jsem dostal malou naději, že bych možná ty rozvody dělat nemusel, ale tak v jakém stavu jsou bych tedy zjsitil až po té co si to nechám někým sčíhnout
Re: Jsem novým vlastníkem MG 180zs V6
No, já jsem neřekl, že rozvody nedělat.... ale taky jsem pravda nedořekl tu hlavní myšlenku.
Zkontrolovat rozvody, jestli nejsou vysloveně riziko, pak s tím třeba půl roku rok slušně (slušně !!!) jezdit (tedy netočit to dokud není motor zahřátý a pak to nehonit k omezovači kontinuálně... no s dnešní cenou benzínu a spotřebou KV6 se ti stejně nebude chtít ) a to proto, aby se projevily případné neduhy (těsnění, válce) a nedělaly se rozvody teď zbytečně. Na ZSu se tedy asi dají rozvody udělat s motorem v autě, ale někdy je lepší motor vyndat a když už by se to dělalo, tak případně i s těsněním atd. Ale byla by blbost teď udělat rozvody a pak zjistit, že to žere olej jak prokoplé a že motor je na odpis....
Rozhodně ale v případě, že se žádné neduhy nebudou projevovat, tak ty rozvody udělat co nejdřív.
Jinak je už dnes celkem běžné, že i lidi z tvého kraje prostě sednou do auta, dovezou ho Lenhamovi do Otrokovic, zpět vlakem a za týden naopak. Servis něco bude stát a s tím ohledem ta cesta za servisem se vyplatí.
U takového auta rozhodně platí, že když máš opici, tak musíš mít na banány. Nebo si ty banány musíš umět sehnat, nebo vypěstovat
Zkontrolovat rozvody, jestli nejsou vysloveně riziko, pak s tím třeba půl roku rok slušně (slušně !!!) jezdit (tedy netočit to dokud není motor zahřátý a pak to nehonit k omezovači kontinuálně... no s dnešní cenou benzínu a spotřebou KV6 se ti stejně nebude chtít ) a to proto, aby se projevily případné neduhy (těsnění, válce) a nedělaly se rozvody teď zbytečně. Na ZSu se tedy asi dají rozvody udělat s motorem v autě, ale někdy je lepší motor vyndat a když už by se to dělalo, tak případně i s těsněním atd. Ale byla by blbost teď udělat rozvody a pak zjistit, že to žere olej jak prokoplé a že motor je na odpis....
Rozhodně ale v případě, že se žádné neduhy nebudou projevovat, tak ty rozvody udělat co nejdřív.
Jinak je už dnes celkem běžné, že i lidi z tvého kraje prostě sednou do auta, dovezou ho Lenhamovi do Otrokovic, zpět vlakem a za týden naopak. Servis něco bude stát a s tím ohledem ta cesta za servisem se vyplatí.
U takového auta rozhodně platí, že když máš opici, tak musíš mít na banány. Nebo si ty banány musíš umět sehnat, nebo vypěstovat